وحیدی: شنیده شده «میرکاظمی» استعفا داده است / ممبینی : استعفای «میرکاظمی» صحت ندارد

متأسفانه تنگ نظری ده ساله وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، نتیجه بروز برخی حوادث تلخ در سال ۱۴۰۱ و هزینه‌ای برای جنگ ترکیبی و بروز بی عفتی‌هایی شد که امروز شاهدیم و کار ایجابی و فرهنگی آن باید در مدرسه انجام می‌گرفت.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹ 04 April 2023

تابناک _ عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: شنیده شده که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور استعفا داده است.

محمد وحیدی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۵ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در خصوص علل و عوامل تأخیر در پرداخت حقوق اسفندماه ۱۴۰۱ فرهنگیان، گفت: در آغاز کار مجلس در سال جدید به جای پرداختن به امور مهم اقتصادی و فرهنگی، معیشتی و مهار تورم افسار گسیخته، باید به علل نپرداختن حقوق معلمان بپردازیم.

وی تاکید کرد: درست است که وزارت آموزش و پرورش وزیر ندارد، اما انتظار می‌رفت که سرپرست این وزارتخانه در مجلس حضور پیدا می‌کرد که ظاهراً به وی اجازه ندادند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش مجلس حاضر نشد و امروز هم به مجلس نیامد، البته شنیده شده که وی استعفا داده است. به اعتقاد بنده حرکت خوبی در حکمرانی است که افرادی که عملکردشان زیر سوال است، خودشان استعفا دهند.

وحیدی ادامه داد: متأسفانه تنگ نظری ده ساله وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، نتیجه بروز برخی حوادث تلخ در سال ۱۴۰۱ و هزینه‌ای برای جنگ ترکیبی و بروز بی عفتی‌هایی شد که امروز شاهدیم و کار ایجابی و فرهنگی آن باید در مدرسه انجام می‌گرفت.

وی تصریح کرد: قانون رتبه بندی مبتنی بر سند بنیادین مصوب و ابلاغ شد و باید به درستی اجرا می‌شد، اما با نگاه تنگ نظرانه و خلاف نظر رئیس جمهور به کام معلمان تلخ شد و به سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی معلمان آسیب وارد کرد. افرادی که در وزارت آموزش و پرورش و سازمان‌های برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی هستند و دل در گرو حمایت از سند ۲۰۳۰ دارند، در جلسات تدوین آیین نامه رتبه‌بندی حضور داشتند و نظرات غیرکارشناسی خود را در آیین نامه رتبه بندی نفوذ دادند. مجلس قطعاً پاسخ این افراد را می‌دهد.

ممبینی : استعفای «میرکاظمی» صحت ندارد

معاون اقتصادی و هماهنگی امور برنامه و بودجه کشور گفت: برخی نمایندگان مجلس در سخنان خود اشاره کردند که میرکاظمی استعفا داده که این موضوع صحت ندارد.

رحیم ممبینی، معاون اقتصادی و هماهنگی امور برنامه و بودجه کشور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۵ فرودین) مجلس شورای اسلامی درباره گزارش کمیسیون آموزش و تحقیقات در رابطه با موضوع عدم پرداخت حقوق اسفندماه فرهنگیان، گفت: در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ردیف متفرقه‌ای در جدول ۹ به نام اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به مبلغ ۳۸ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شد، البته در رابطه با الزام دستگاه‌های اجرایی و سازمان برنامه و بودجه تاکید شده که باید این اعتبارات مصوب را رعایت کنند و هر گونه تعهد زاید بر اعتبار مصوب به عنوان تخلف و جرم است.

وی اظهار داشت: از جمله موارد این تخلف عبارت است از اینکه در مواد ۹۲ و ۹۳ تصریح شده، هرگونه تعهد زاید بر اعتبار یا پرداخت هرگونه وجه یا هر گونه ایجاد تعهدی برای آینده خلاف و جرم است. جرم بودن این موضوع در ماده (۱۹۸) قانون مجازات اسلامی نیز آمده است. همچنین در ماده (۲۳) آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان آمده وزارت آموزش و پرورش موظف است نسبت به اجرای این آیین‌نامه در سقف اعتبارات ابلاغی قانون بودجه اقدام کند و ایجاد هرگونه تعهد بیش از منابع پیش‌بینی شده ممنوع و فاقد اعتبار است. این نکته‌ای است که در راستای انضباط مالی باید به آن توجه کرد.

معاون اقتصادی و هماهنگی امور برنامه و بودجه کشور افزود: ما باید امانت‌دار بیت‌المال و قانونی که تصویب شده باشیم. هرگونه تخلف، تصرف در بیت‌المال محسوب می‌شود و از نوع جرم است. همچنین درباره رتبه‌بندی معلمان باید توضیح داده شود تا پایان بهمن ماه از این محل ۳۸ هزار میلیارد تومان، سازمان برنامه و بودجه حدود ۳۳ هزار میلیارد تومان را به آموزش و پرورش پرداخت کرده است و حدود ۶ هزار میلیارد تومان بابت ۶ ماهه ۱۴۰۰ و حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان تا پایان بهمن ماه بابت ۱۴۰۱ پرداخت کردیم. این پرداخت‌ها بر اساس رتبه یک پرداخت شد. هر چند تا بهمن ماه هیچ‌گونه اطلاعی از بار مالی رتبه‌بندی به سازمان برنامه و بودجه اعلام نشد و آنچه اعلام شد، صرفاً رتبه یک بوده است.

ممبینی ادامه داد: ما رتبه یک را تا بهمن ماه هم برای ۱۴۰۱ و هم برای شش ماهه اول ۱۴۰۰ عمل کرده‌ایم؛ اما آموزش و پرورش در ۲۷ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ بار مالی را به ما اعلام کرد و بر اساس آنچه آنها گفتند، بار مالی رتبه‌بندی معلمان ۴۹ هزار میلیارد تومان است. البته بررسی کارشناسان ما نشان می‌دهد، این مبلغ ۵۲ هزار میلیارد تومان می‌شود؛ هر چند در عمل بیشتر از این می‌شد. به همین دلیل جلسه‌ای در حضور میرکاظمی تشکیل شد.

وی یادآور شد: ما در شب ۲۸ و ۲۹ اسفند، جلسه‌ای با حضور یوسف نوری برگزار کردیم و به این جمع بندی رسیدیم که در راستای قانون باید صورتجلسه‌ای تنظیم شود و در آن صورتجلسه گفته شد دو مطلب قید شود؛ نخست این که رتبه‌بندی در چارچوب قانون تعدیل شود و دوم آنکه مبلغ به صورت علی‌الحساب در سامانه قید شود. یا باید آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان به سرعت اصلاح شود یا اینکه باید از سران قوا اجازه بار مالی اضافه گرفته شود که این صورت جلسه اکنون موجود است.

وی تاکید کرد: بنده به عنوان فردی از جامعه تعجب می‌کنم که گفته می‌شود به معلمان بی توجهی می‌شود. این حرف‌ها دقیق نیست و شبهه ایجاد می‌کند. در هر خانواده ایرانی، حداقل یک معلم وجود دارد. همچنین اینکه برخی نمایندگان در صحبت‌های خود اشاره کردند که میرکاظمی استعفا داده است، صحت ندارد. رئیس جمهور گفت که بنده در جلسات مربوط به این موضوع شرکت می کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
ادم تنگ نظر به درد برنامه بودجه نمی خوره این بنده خدا برای پرداخت طلب بازنشسته ها که از سال 99 مانده مقاومت میکند در حالیکه میلیادها تومان بابت خسارت سیل و زالزله و غیره تا حالا پرداخت کرده ولی وقتی کار به طلب بازنشسته ها میرسد کمبود بودجه دارند انشالله که استعفا داده و برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
شخصا هیچ اعتمادی به احمدی نژاد و یارانش و وزرایش نداشته و ندارم
و دلبلم هم کارنامه بشدت ضعیف و رفتار مشکوک شان بوده است
خصوصا میرکاظمی که ثابت کرد عملکردش حتی از دولت احمدی نژاد هم در دولت رییسی بدتر و ضعیف تر و حتی مشکوک بوده است
ایشالا خبره استعفای رییس جمهور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
آی گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
به همین خیال باش. مملکت صاحب دارد قرار نیست به دلیل دلخوری بیک قشر منافع ملی قربانی شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
ان شاءالله ، ان شاءالله ، ان شاءالله ،
خداوند از دهنت بشنود. تمام این هیات دولت و حتی بیشتر نمایندگان مجلس فعلی حتی در حد یک دهدار هم توانایی ندارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
ناشناس 13:11 فعلا که منافع یه قشر اقلیت داره تامین میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
آره واقعا

به امید استعفا همشون
این بنده خدا این پست رو مدیون حداد عادل هست و با سفارش حداد عادل این پست رو بهش دادن .قبل از این بیکار بود . حالا بیاد استعفا بده.
استعفایش بدهید
همه مقصرند الا شماهایی که مسبب وضعیت اقتصادی و معیشتی هستید!!!!!
قربان اون گوشات بشم من ممد جان!
اگر استعفا هم بدهد مشکل خاصی پیش نمی آید . (بود و نبودش یکی است )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
البته نبود میرکاظمی قطعا بهتر از بودش هست. حداقل اثرات منفی حضورش در فقدانش وجود نداره.
در اينكه دولت به معلمان بي توجهي مي كند شكي نيست واين موضوع فقط مختص اين دولت نيز نمي باشد و در تمام ادوار گذشته به معلمان كم توجهي شده است معلمان از تبعيض و بي عدالتي ناراحت هستند و اگر مانند ديگر كاركنان دولت به آنها توجه شود و از مزاياي فراوان ديگري كه به ديگر كارمندان تعلق مي گيرد به آنها نيز بدهند تمام مشكلات حل خواهد شد. دولتمردان بداند هر چه بيشتر كم توجهي كنند وضعيت آموزش روز به روز بدتر خواهد شد و انگيزه معلمان باري يادگيري و ياددهي بيشتر از بين خواهد رفت .نتيجه اين رفتار دولت ها در سال هاي آينده در آموزش و پرورش پديدار خواهد شد . والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
هر کی ناراحته استعفا بده. کلی جوان تحصیلکرده کم توقع و مومن و با انگیزه برای جایگزینی وجود دارد
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
هرکی ناراحته بره هری کی ناراحته استفا بده فکر می کنی با این جقوق که می دن معلم ها پر توقع هستن ؟؟؟ مرد حسابی فکر می کنی با این حقوق میشه زندگی کرد از چی باید دیگه بزنیم از خونه زدیم از لباس زدیم از گوشت زدیم از برنج زدیم از ماشین زدیم ولی با این حقوق 7 میلیونی دیکه نمیشه زندگی درست حسابی کرد کرایه خونه تو پایین شهر رسیده به 4 میلیون گوشت رسیده 450 مرغ شده 70 یه شلوار شده 400
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
جناب حسین اینهایی که گفتی برای همه مردم هست نه فقط معلمها. باز هم میگویم همینه که هست. اگر حقوق تو یا سایر کارمندان کمه، استعفا بدهید و به دنبال یک شغل پرپول تر بروید. به خدا افراد مستحق تر و لایق تر از شما هستند که به نصف حقوق معلمی برای تدریس راضی هستند. فکر نکنید کاری که میکنید شق القمر است
آموزش و پرورش در محاسبه بار مالی طرح رتبه بندی اشتباه کرده. آن هم حدود 40 درصد! یعنی در این وزارت خانه پهناور حتی کار حسابداری ساده را هم بلد نیستند. تامین این کسری بزرگ برای کشور از محل قرض از بانک مرکزی بار تورم خیلی بزرگی خواهد داشت. از طرفی به معلمان هم وعده داده شده و آنها برای این مبلغ در زندگی خود حساب باز کرده اند. الان چه کسی می خواهد این مسئله را جمع کند؟ وزیر آموزش و پرورش و معاون مالی او باید محاکمه شوند، نه برکنار.
بفرموده «مرغ یک پا دارد».
معلمی که برفرض بیست سال در آموزش و پرورش خدمت کرده‌ و کارش صرفا‌ اموزش بوده‌ چطور رتبه بندیش‌ مشکله‌ چطور نمیشه کارش را و خدمتشو‌ ارزیابی نمود مگر اینکه معیارهای‌ غیر از کیفیت کار معلم برای معلم‌ خوب یا عالی‌ لحاظ کنیم‌ !
اگر معیار های‌ مرتبط‌ با کار اموزگار‌ روشن و تدوین شده باشد‌ و این معیارها‌ در اختیار مدیران آموزشگاهها و نواحی باشد‌ با یک دکمه زدن‌ میشه برای همه نسخه‌ پیچید‌ و به مشکل‌ دقیقه‌ نود‌ برنخورد‌ .
میرکاظمی واستفعا اصلا توذات مسئولین استفعا جایگاهی نداره
من یک سوال دارم: ما 11 میلیون دانش آموز داریم و 1 میلیون معلم! یعنی به هر 11 دانش آموز یک معلم میرسه..... این درسته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
زیاد هم هست. زمان ما کلاسهای ابتدایی 60 نفره بود یعنی به ازای هر 60 نفر یک معلم. اصلا به مدرسه رفتن همه بچه ها اشتباه هست. خیلی از این بچه ها اگر بعد از سواد دار شدن به بازار کار وارد بشن بیشتر برای مملکت مفید هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
بعضی هاشون معلم فیزیک اند بعضی ریاضی و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
شما در نظر بگیرید که یک کلاس سی نفره متوسطه هم به معلم ریاضی نیاز داره و هم معلم فیزیک و ادبیات و...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
آمار شما غلط است
منبع آمار ات کجاست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
به عنوان یک معلم عرض می کنم واقعا این آمار عجیب است عملا کمبود نیرو داریم ولی امار می گوید به ازای هر 11 دانش آموز یک معلم داریم . یک جای کار می لنگد . بد هم می لنگد
فقط رفتن ريسسيسسسييي
همه اینها به خاطر تعارف در مدیریت است. وقتی در مقابل توقع اضافی و ناحق یک معلم نهضتی نمیتوانیم نه بگوییم فقط به دلیل اینکه این شخص پرتوقع خودش را با آن فارغ التحصیل دکتری و باسواد دانشگاه دولتی از لحاظ رتبه یکی میداند، به این مشکلها برمیخوریم. مدیریت میانی آموزش و پرورش بسیار مشکل دارد.
رییسی استعفا
خب چرا رئیس جمهور استعفا نمیدهد . چرا الکی قول ساخت چهار میلیون واحد مسکن در چهار سال رو داد مسکن مهر به تعداد دو میلیون واحد در طول پانزده سال هنوز تکمیل نشده است . دو دو تا چهار تا نکرد . تازه مسکن مهر هنوز خیابون و مدرسه و پارک ندارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
قول بدون حساب و الکی ساخت ۴ میلیون مسکن

فعلا یک وزیر بنام رستم قاسمی تلفات داد

و احتمالا بذر پاش هم تلفات بعدی اش باید باشد

البته بشرطی که حافظه مردم کمافی السابق ضعیف نباشد که طاهرا گرفتار الزایمر کلی تاریخی هستیم
سلام اکثر یت اعضای کابینه بعلاوه معاونان و خود رئیس جمهور اینکاره نیستند و تا بیشتر به مملکت آسیب نرسانده اند استعفا بدهند مطمئن باشند که بجای نفرین های فعلی مردم دعا گویشان خواهند بود
مشکلی که تو پرداخت حقوق وجود داره این هست که پرداختهای دولتی‌ها هماهنگ نیست .مثلا اونی که کارمند شرکت گاز هست ممکنه دریافتی سی میلیونی داشته باشه کارمند مشابه ایشون تو وزارت آموزش وپرورش زیر ده تومن حقوق داره .حالا مزایای رفاهی گسترده بیمه تکمیلی عالی وپاداشهای متفاوت بماند .ضعیف ترین بخش پرداختی متعلق به آموزش وپرورش هست .البته تو همین بدنه وزارت خونه ‌سازمان عریض ‌طویل مدارس ایران نیروی مازاد وبه قولی زیر کازدررو تا دلت بخواد فراوان هست. تو سالهایاخیر هم کلی نیروی سفارشی وبخوانید بیسواد توسط ارگان‌های سفارشی وارد بدنه آموزش وپرورش شده .شما مثلا خروجی این همه معلم ورزش یا زبان انگلیسی رو تو مدارس نمی فهمین چی هست .مقایسه کنین با آموزشگاههای بخش خصوصی که زبان رو با متدهای روز دنیا توسط عده ای جوان با سواد وبا یک سوم حقوق همون معلمان تدریس می کنند وافسوس اونها با تنگ نظری راهی به درون مدارس ندارن .خلاصه اینکه خانه از پای بست ویران هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
کسی که این نظر را داده از زیر و بم آموزش و پرورش اطلاع دارد.بعنوان یک بازنشسته با 30سال سابقه تدریس فیزیک با نظر ایشان موافقم
باید استعفا دهد شما مگر بازرس هستد
آمار دانش آموزان ، معلمان و وزارت آموزش و پرورش به شدت مشگل دارد . روی کاغذ بیشتر از یک میلیون معلم داریم اما با وجود نرخ بالای اضافه کار و معلمان قرار دادی و کلاس های پر جمعیت باز کمبود ؟؟؟؟؟ گمان می کنم تحقیق و تفحص کسترده ای در آموزش و پرورش نیاز است
کاش خبر استعفا صحت داشت.
مخصوصا استعفای دسته جمعی دولت. ار رئیسی تا مسئولین دستگاه ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست