بازدید 3843

تأکید قالیباف بر تفکیک افراد ضعیف‌الحجاب با هنجارشکن

رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت مواجهه بازدارنده با هنجارشکنان در زمینه حجاب و تفکیک بین افراد ضعیفُ الحجاب با هنجارشکن تأکید کرد و گفت: ذکر این نکته ضروری است که پیگیری مساله حجاب و عفاف هیچ منافاتی با اولویت داشتن مسائل اقتصادی ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ 04 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف، در نخستین نشست علنی مجلس شورای اسلامی (سه شنبه ۱۵ فروردین ماه) در سال ۱۴۰۲ در نطق پیش ازدستور خود بیان کرد: فرا رسیدن ماه میهمانی و بندگی خدا، ماه مبارک رمضان فرصتی برای همه ماست تا رابطه نزدیک‌تری با خداوند متعال برقرار کنیم و از نعمت‌های معنوی این ماه و به طور خاص فرصت شب‌های مبارک قدر بهره‌مند شویم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال به عنوان «مهار تورم و رشد تولید»، دو اولویت اصلی برنامه ریزی و اقدام در سال جاری را برای همه مسئولین، تعیین فرمودند. مجلس پیش از این در بسته تحول قوانین اقتصادی و در فرایند تصویب بودجه ۱۴۰۲ به این امر توجه ویژه داشته است؛ بعنوان مثال قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار یا اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین اعطای مجوز به دولت برای استفاده از کالابرگ الکترونیک برای حفظ قدرت خرید مردم در برابر تورم از جمله آن‌ها است.

وی تاکید کرد:  البته مهار تورم و رشد تولید دستورکاری یک ساله نیست لذا مجلس مهمترین کاری که تلاش می‌کند در سال پیش رو انجام دهد توجه خاص به این مساله در برنامه هفتم توسعه است؛ امیدواریم دولت محترم نیز از فرصت‌ها و ظرفیت‌های موجود استفاده کرده تا مردم شاهد حرکت روبه جلوی اقتصاد کشور و حفظ قدرت خرید خود باشند.

قالیباف اظهار داشت: مجلس در این راه با تمام توان در کنار دولت است و در صورت نیاز با قید فوریت آماده فراهم‌سازی زمینه‌های قانونی لازم و مورد نیاز دولت برای این دو امر مهم و اساسی برای تحول در حکمرانی اقتصادی خواهد بود.

وی عنوان کرد: یکی از مسائل مهمی که رهبر حکیم انقلاب در حرم مطهر رضوی تبیین فرمودند ضرورت تحول بود البته تحول گرایی، در بیان ایشان مربوط به امسال نیست و چندسالی است که در مهمترین دیدار‌ها بر آن تاکید می‌کنند  و حاکی از راهبردی است که از الزامات موفقیت در گام دوم انقلاب محسوب می‌شود.  مطالبه ایشان مبنی بر اینکه مباحث مربوط به تحول باید با طرح در افکار عمومی و بحث و بررسی آن‌ها زمینه اجرایی پیدا کند، ایجاب می‌کند که مسئولان، اندیشکده ها، نخبگان و دانشگاهیان به بحث و بررسی این موضوع مهم بپردازند.

رئیس دستگاه قانون گذاری کشور مطرح کرد: بر همین اساس اینجانب مبتنی بر فرمایشات پیشین ایشان، برداشت خود از چرایی، چیستی و چگونگی تحول را با عنوان حکمرانی نو مطرح کرده ام و انشاءالله در مجال‌های بعدی بیشتر در این زمینه سخن خواهم گفت که امیدوارم مورد نقد و نظر اندیشه ورزان و فرهیختگان قرار گیرد.

قالیباف گفت: یکی از دستاورد‌های مجلس یازدهم تصویب نظام رتبه بندی معلمان بعد سال‌ها کم توجهی بود که متاسفانه پایان سال گذشته بگونه‌ای عمل شد که کام  چند صد هزار معلم عزیز تلخ شد. مجلس امروز جلسه سه شنبه نظارتی خود را به این مساله اختصاص داده است تا ریشه مشکل مشخص شود و از تکرار چنین اتفاق‌هایی جلوگیری شود.

وی تاکید کرد:  همچنین یکی از مسائلی که دغدغه جدی مردم متدین ایران است، اباحه‌گری‌ها و هنجارشکنی‌هایی است که در  عرصه حجاب و عفاف در حال روی دادن است. با توجه به برنامه‌ریزی دشمن در این زمینه برای دو قطبی سازی بین مردم و ایجاد تنش و اغتشاش دوباره، نحوه مواجهه با این مساله نیاز به نگاهی چندجانبه دارد. اولین نکته این است که متاسفانه در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف ما تا کنون بیشترین ضربه را از عدم فعالیت ایجابی درست و خردمندانه خورده‌ایم.

رئیس مجلس ادامه داد: متاسفانه متولیان این امر در طول سالیان طولانی با کم کاری و اقدامات کم اثر، بیشترین سهم را در دور شدن بخشی از جامعه از فرهنگ حجاب و عفاف دارند.  تحول اصلی در دوره جدید باید توجه ویژه و همراه با نوآوری در فعالیت‌های ایجابی دستگاه‌های متولی باشد. شورای عالی انقلاب فرهنگی بعنوان قرارگاه فرهنگی کشور وظیفه دارد با آسیب شناسی گذشته، مسئولیت این تحول را بعهده گیرد و طبیعی است که  در این زمینه آموزش و پرورش، مراکز آموزش عالی،  صدا سیما، حوزه‌های علمیه و  سازمان تبلیغات بیشترین وظیفه را دارند.  

تاکید قالیباف بر مواجهه بازدارنده با هنجارشکنان در زمینه حجاب و تفکیک بین افراد ضعیفُ الحجاب با هنجارشکن
وی بیان کرد: مساله بسیار مهم دیگر ضرورت تفکیک بین افراد ضعیف الحجاب با هنجارشکنان است؛ بنظر می‌رسد با افرادی که حجاب آن‌ها ضعیف است باید رویکردی ایجابی در پیش گرفت، ولی در مواجهه با  افراد هنجارشکن باید با روش سلبی روبرو شد. بیانات روشنگرانه رهبر معظم انقلاب درباره افراد ضعیف الحجاب‌ها راهی جدید را به مدیران فرهنگی نشان داد و اشاره دوباره ایشان در سخنرانی اول سال، مبنی براینکه حتی کسانی که  به برخی احکام اسلامی پایبندی درستی ندارند، اما در دل به خدا و دین ایمان دارند، باید در سیاست گذاری‌های ما مورد توجه قرار گیرد بنظر می‌رسد یک خانم کم‌حجاب تفاوتی ماهوی با معدود هنجارشکنانی دارد که فضای اجتماعی و اخلاقی جامعه را با قصد و نیت قبلی آلوده می‌کنند و یا در پی ترویج فسادند.

رئیس مجلس اظهار داشت: باید در نظر داشت بسیاری از خانم‌هایی که خود به رعایت حجاب کامل ملتزم نیستند، با هنجارشکنی و با ترویج مفاسد اخلاقی و اباحه‌گری مخالفند. مروری بر وضعیت رعایت حجاب در جامعه نشان می‌دهد، قریب به اتفاق افراد جامعه علی رغم این که با هیچ برخورد سلبی و حتی تذکر روبرو نیستند، از کشف حجاب و رفتار‌های هنجارشکنانه استقبال نکرده‌اند و به حفظ کیان خانواده و سلامت اخلاقی جامعه باور قلبی دارند بسیاری از آن‌ها که حجاب را بطور کامل رعایت نمی‌کنند به تعبیر مقام معظم رهبری به خدا و قرآن و دین ایمان دارند، در همین شب‌های قدر با تضرع در محضر خدا حاضر می‌شوند، لذا برای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف در میان این افراد، صرفا باید رویکرد ایجابی با تاکید بر خانواده محوری  را در پیش گرفت.

وی بیان کرد:، اما در عین حال رفتار عده‌ای معدود نیز با باور‌های مذهبی و عرفی جامعه سر سازگاری ندارد و فضای عمومی و اخلاقی جامعه را آلوده می‌کند؛ این افراد با نیت قبلی و با آنکه می‌دانند هنجارشکنی آن‌ها عبور کردن از مرز‌های اخلاقی و عرفی جامعه است، بر اقدامات خود اصرار دارند.  این عده بسیار اندک بر روی صفحه سفید جامعه اخلاق مدار و خانواده دوست ایرانی بسیار بیشتر از آنچه که هستند، به چشم می‌آیند؛ مخصوصا که دشمن برای قبح شکنی و ترویج فرهنگ اباحه گری، بزرگ نمایی رفتار‌های هنجارشکنان را در دستور کار قرار داده است.

قالیباف تاکید کرد: در این زمینه وظیفه متولیان مربوطه اعم از  دولت، دستگاه قضایی، فرماندهی کل انتظامی و دیگر دستگاه‌های مسئول است که با این عده بسیار اندک با استفاده از شیوه‌هایی هوشمندانه و موثر بدون اینکه بهانه مظلوم‌نمایی دست دشمن داده شود، مواجهه بازدارنده داشته باشند؛ اینکه عده‌ای اندک بخواهند فضای اخلاقی و اجتماعی جامعه را مسموم کنند و باعث نگرانی عموم خانواده‌های ایرانی شوند، قابل پذیرش نیست و نظام اسلامی در کنار انجام تکالیف اش در برطرف کردن نیاز‌های اقتصادی مردم، وظیفه خود می‌داند که فضای عمومی جامعه را برای رشد و سعادت مردم فراهم کند.  البته طبیعی است که باید از بی نتیجه بودن و پرهزینه بودن شیوه پیشین گشت ارشاد تجربه لازم گرفته شود و شیوه‌هایی درست را برای رسیدن به  نتیجه مطلوب به کار گرفت.

رئیس دستگاه قانون گذاری کشور اظهار داشت: لازم است  تاکید کنم همانطور که پیش از این نیز در جلسات مرتبط اعلام آمادگی شده است،  در صورتی که متولیان مربوط از حیث کارشناسی، کمبود قانونی احساس می‌کنند، مجلس آماده است هم در حوزه ایجابی و هم در حوزه سلبی در اسرع وقت قوانین لازم را تصویب کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ذکر این نکته نیز ضروری است که پیگیری مساله حجاب و عفاف هیچ منافاتی با اولویت داشتن مسائل اقتصادی ندارد. در اولویت بودن اقتصاد، به این معنا نیست که ما نسبت به نظام اخلاقی جامعه که تاکنون حافظ کیان خانواده ایرانی بوده است و به طور خاص امر بسیار مهم عفاف و حجاب به بی عملی روی بیاوریم. امیدوارم بتوانیم هم در حل مسائل و مشکلات اقتصادی مردم و هم حفظ نظم اخلاقی جامعه با محوریت حفظ حریم خانواده، موفق عمل کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
کاش مدیران سالم و فاسد هم از هم تفکیک می شدند.
تو هم باید از دیگران تفکیک بشی که همیشه مسول بودی بودی اما بدون پاسخگویی....میدانی مردم در چه فشتری اند...
بی حجابها و بدحجاب ها باید به سختی تنبیه بشوند تا این بساط،جمع بشود زاه دیگری هم ندارد
پاسخ ها
سهند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
آره به بی حجاب ها گیر بدید. راحت تره. ولی اگر به مفسدان اقتصادی گیر بدید خب سخته! ممکنه دردسر پیش بیاد! شاید پای خودتون هم گیر باشه!
دغدغه مردم بی حجابی نیست. فساد و گرونی و تورم و بدبختی و فقر و نداری و حسرته که شماها درست کردین
مدیران و فک و فامیل های اختلاس گر را از مردم عادی جدا سازی کنید. البته اگر زورتون میرسه
کاش شگمه همه ملت ایران مثله شما سیر بود فقط فکرشون حجاب بود وای بر شما حق مردم را می‌خورید درد مردم حجاب نیست ملت بدبخت شده ازفساد فقر از گرانی گرسنهگیخودتان را با حجاب وبی حجاب. مشقل نکنید به درد کشور برسید
دقیقآ
سیسمونی بازها و غیر سیسمونی باز ها هم حساب شان جدا شود
آیا قالیباف صلاحیت اظهار نظر در مورد ایمان مردم و یا احکام شریعت حقه را دارد؟!
من بعید می دانم این حرف درست باشه. جالبه که خود گشت ارشاد برای مقابله با ضعیف الحجابها راه اندازی شده بود. حوادث پارسال یادم نرفته. بعد از بی حجابها نوبت همان ضعیف الحجابها هست.
فعلا نهی از منکر با ماست مد روز است ....
واقعا از این حرفا خجالت نمیکشید
بنظر اینجانب دسته بندیها می تواند گسترده تر هم باشد مثلا شهروندان با سیسمونی و شهروندان بی سیسمونی
سردار خلبان دکتر قالیباف فکری برای تورم و معیشت مردم بکن البته اگر بلدی
انتخاب نوع پوشش یک فرد ابتدائی ترین حق اوست و نمی شود پوشش یکدست را مانند پادگان ها به همه آحاد جامعه تحمیل کرد
سیسمونی از کجا بخرررررریم!؟؟؟؟
هر روز همه دارند همه کالاها و خدمات رو گرون میکنند و کسی هم هیچ رسیدگی نمیکنه حالا رییس مجلس نگران حجاب شده!!!جالبه
يك كامنت موافق با نظر اين آقا نوشته نشده.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان