واکنش نمایندگان به استعفای وزیر آموزش و پرورش

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صفحات شخصی خود در توئیتر به استعفای وزیر آموزش و پرورش واکنش نشان دادند.
کد خبر: ۱۱۶۹۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰ 03 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، پس از آنکه امروز (دوشنبه ۱۴ فروردین) اعلام شد که یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش از سمت خود استعفا کرده است، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به این استعفا در صفحات شخصی خود در توئیتر مطالبی نوشتند که متن آن به شرح زیر است:

ولی اسماعیلی عضو هیات رئیس کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم گرمی:

«استعفای وزیر آموزش و پرورش و موافقت ریاست جمهوری را به فال نیک می‌گیریم و در سال جدید به مسئولان ناکارآمد مخصوصا «تیم اقتصادی دولت» هشدار می‌دهیم، عملکرد و برنامه عملی خود را برای مردم تشریح کنند یا استعفا دهند...

در غیر این صورت مجلس انقلابی عذرشان را خواهد خواست.»

احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر:

«ضمن تشکر از رئیس جمهور محترم به جهت ورود به حل مشکلات فرهنگیان عزیز درخواست دارم  یک ژنرال از بین فرهنگیان به مجلس معرفی کند تا بتواند سوء تدبیرها را جبران کند».

محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس و نماینده مردم کرمانشاه:

«پذیرش استعفای وزیر آموزش و پرورش شنیدن صدای فرهنگیان بود که امیدواریم در ادامه با معرفی وزیرِ فرهیخته و باتجربه از بطن آموزش و پرورش خشنودی معلمان عزیز را به دنبال داشته باشد.»

امروز (دوشنبه ۱۴ فروردین) یوسف نوری از وزارت آموزش و پرورش استعفا داد و سید ابراهیم رئیسی با پذیرش این استعفا رضامراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنیگان را با حفظ سمت به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب کرد.

این استعفا در پی تاخیر در پرداخت حقوق اسفندماه ۱۴۰۱ فرهنگیان رخ داد که رئیس جمهور به معاون اول خود دستور داد تا علت این اتفاق مشخص شود.

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور نیز پس از بررسی موضوع اعلام کرد که وزارت آموزش و پرورش مقصر بوده است.

همچنین دهم فروردین اعلام شد که با مسئولان مقصر در تاخیر پرداخت حقوق فرهنگیان در سطح مدیران عالی آموزش و پرورش برخورد خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل