بازدید 2278

افزایش بیش از ۶ درصد قیمت نفت در بازارهای جهانی

بهای نفت پس از تصمیم غافلگیرکننده کشورهای موسوم به «اوپک پلاس» برای کاهش تولید، بیش از ۶ درصد در هر بشکه گران شد.
کد خبر: ۱۱۶۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷ 03 April 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، بهای نفت خام برنت روز دوشنبه با افزایشی ۶.۳ درصدی معادل ۵.۰۶ دلار، به ۸۴ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید.

نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز ۶.۳ درصد معادل ۴.۸۰ دلار افزایش یافت و هر بشکه آن ۸۰ دلار و ۴۷ سنت معامله شد.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آنها از جمله روسیه که به اوپک پلاس معروف هستند، یکشنبه اعلام کردند که ۱.۱۶ میلیون بشکه از تولید روزانه خود را کاهش می‌دهند.

همچنین انتظار می‌رود که اوپک پلاس در جلسه ماهانه خود که دوشنبه برگزار می‌شود تصمیم قبلی خود برای کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید خود را تا ما دسامبر حفظ کند.

در این صورت، اوپک پلاس مجموع کاهش تولید روزانه این گروه نفتی به ۳.۶۶ میلیون بشکه که معادل ۳.۷ درصد تقاضای جهانی است، خواهد رسید.

شرکت گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد که تولید قیمت نفت برنت در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به ترتیب به ۹۵ دلار و ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

گلدمن ساکس همچنین اعلام کرد که احتمال می‌رود کاهش تولید اوپک پلاس قیمت نفت را تا هفت درصد بالا برده و درآمدهای نفتی عربستان سعودی و سایر کشورهای نفتی را افزایش دهد.

در همین حال، تحلیلگران بانک ملی استرالیا پیش‌بینی کردند که کاهش تولید اوپک پلاس و افزایش تقاضای نفت در چین باعث خواهد شد که قیمت نفت در سه ماهه سوم سال جاری میلادی به بالای ۱۰۰ دلار در هر بشکه خواهد رسید.

دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به تصمیم جدید اوپک پلاس آن را غیرعقلانی توصیف کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست