بازدید 19761

نقدی بر اطلاعیه دادستانی طرقبه درباره زننده سطل ماست و دو زن بد حجاب

انتشار فیلمی در فضای مجازی در روز جمعه ۱۱ فروردین ماه مبنی بر خالی کردن سطل ماست روی سر مادر و دختری در خیابان ولیعصر منطقه شاندیز مشهد تبدیل به یکی از اخبار جنجالی شد. صبح شنبه ۱۲ فروردین ماه نیز، فیلم دیگری مبنی بر پلمب این مغازه واکنش های گسترده دیگری در فضای مجازی به دنبال داشت.
کد خبر: ۱۱۶۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۳ 02 April 2023

تابناک _ دکتر علی خالقی در یادداشتی اینستاگرامی، اطلاعیه دادستانی طرقبه مبنی بر صدور حکم جلب فرد زننده سطل ماست و دو زن بی حجاب را نقد کرد.

انتشار فیلمی در فضای مجازی در روز جمعه ۱۱ فروردین ماه مبنی بر خالی کردن سطل ماست روی سر مادر و دختری در خیابان ولیعصر منطقه شاندیز مشهد تبدیل به یکی از اخبار جنجالی شد. صبح شنبه ۱۲ فروردین ماه نیز، فیلم دیگری مبنی بر پلمب این مغازه واکنش های گسترده دیگری در فضای مجازی به دنبال داشت.

به دنبال این ماجرا دادستانی طرقبه با انتشار اطلاعیه ای از صدور دستور قضایی حکم جلب فرد زننده سطل ماست به اتهام «توهین عملی و اخلال در نظم» و همچنین ۲ نفر خانم به اتهام «ارتکاب فعل حرام به لحاظ تظاهر به کشف حجاب» خبر داد.

دکتر علی خالقی استاد دانشگاه تهران معتقد است عناوین اتهامی دادستانی طرقبه دارای اشکال است و اتهام فرد زننده سطل ماست به جای «توهین عملی و اخلال در نظم»، باید «مزاحمت برای بانوان» در نظر گرفته می شد که غیر قابل گذشت و دارای مجازاتی بیشتر از اتهام اولی است.

همچنین اتهام بانوان «عدم رعایت حجاب شرعى» است و نه «ارتکاب فعل حرام» که  اتهام «ارتکاب فعل حرام» مجازات کیفری شدیدتری نسبت به اتهام «عدم رعایت حجاب شرعی» دارد.

دکتر خالقی در اینستاگرامش نوشت:

دیر زمانی است که از دوران دادگستری خصوصی و اقدامات فردی برای اجرای قانون درباره کسی که گفته می‌شود آن را نقض کرده، گذر کرده‌ایم و به دوران دادگستری عمومی و اجرای حاکمیتی آن رسیده‌ایم. هر چند که امر به معروف و نهی از منکر واجب است، اما به دلیل ارتباط اِعمال آن با حقوق سایر افراد جامعه، شرایط و مراتبی دارد به طوریکه حتی نظامی که تمام قد در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر ایستاده، در قانونی که بدین منظور وضع نموده به صراحت گفته است که امر به معروف و نهی از منکر به صورت «…زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است و مرتبه عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده، تنها وظیفه دولت است» (ماده ۴).

عدم آشنایی با شرایط و مراتب امر به معروف و نهی از منکر توسط برخی از کسانی که به آن مبادرت می‌ورزند گاه سبب انجام اقداماتی می‌شود که نه با شرع سازگار است، نه با قانون؛ این ناآشنایی، مردم را رو در روی هم قرار می‌دهد و وحدت ملی را مخدوش می‌سازد؛ دوقطبی شدن جامعه را به دنبال دارد و بر تنشها و برخوردها می‌افزاید. امروز علناً ماست، فردا آب دهان و پس‌فردا مواد خطرناک بر روی دیگران ریخته می‌شود.

امروز خبرگزاری میزان گزارش داد که پرونده‌ای در خصوص موضوع اخیر تشکیل شده؛ مردی که ظرف ماست را بر سر دو خانم خالی کرده، به اتهام «توهین عملی» و «اخلال در نظم» و آن دو خانم به اتهام «ارتکاب فعل حرام به لحاظ تظاهر به کشف حجاب» جلب شده‌اند.

صرفنظر از ایراد جلب بدون احضار قبلی و رعایت مهلت پنج‌روزه، عناوین اتهامی به سود متعرض و به زیان طرف مقابل مطرح شده که محل اشکال است.

اتهامی که با مشاهده تصاویر فوق به آن مرد قابل انتساب است، نه «توهین عملی» موضوع ماده ۶٠٨ ق. تعزیرات به عنوان یک جرم قابل گذشت، بلکه «مزاحمت برای بانوان» موضوع ماده ۶١٩ آن قانون است، یعنی فردی در اماکن عمومی «با حرکات مخالف شؤون و حیثیت به آنان توهین نماید.» این جرم، غیرقابل گذشت، دارای مجازاتی بیشتر از مجازات ماده ۶٠٨ و با شرایطی، مجوز صدور قرار بازداشت موقت است.

اما اتهامی که به آن دو خانم که حسب ظاهر تنها یکی از آنها فاقد حجاب شرعی بوده نسبت داده شده، عنوان خاصی دارد که «عدم رعایت حجاب شرعى» و مشمول تبصره ماده ۶٣٨ است با مجازات جایگزین حبس و چندصدهزار تومان جزای نقدی، نه عنوان عامِ «ارتکاب فعل حرام»، موضوع متن ماده ۶٣٨، با کیفری شدیدتر از آنچه براى عدم رعایت حجاب شرعى پیش بینى شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۸۹
تا عدالت امیرالمومنین فاصله زمین تا آسمونه...
امیرالمومنین درآوردن خلخال از پای زن غیرمسلمان رو مصیبت خواند!!!!
قضاوت با خداست..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
به قول یه نفر که میگفت نیازی به تفسیر و فکر زیاد نداره فقط هر وقت خواستی کاری رو انجام بدی که از نظر خودت درسته همون موقع فکر کن پیامبر یا امامی که عاشقشی عملت و حرفت رو زیر نظر داره , آیا خشنوده از کاری که کردی و تحسینت میکنه یا نه ع
یاورحسنی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
شوخی نکن
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
شما که دم از امیرالمومنین میزنید آیا میدانید که همین امیرالمومنین در نامه هایی خطاب به مردم برخی از شهرهای کشور اسلامی اش شدیداً به مردهای آن شهرها می تازد که غیرت شما کجا رفته که زنانتان در کوچه و خیابان حجاب اسلامی را رعایت نمی کنند؟ آیا اگر امیر المونین الآن رئیس حکومت ایران بود به این وضع حجاب برخی از زنان و دختران راضی بود و بی تفاوت نظاره میکرد؟
دلار داره سقف های تاریخی را یک یه یک می شکند و وضعیت معیشت و اقتصاد هر روز سیر نزولی طی می کند
چطور است که مسئولین گرسنگان را می بینند ولی کاری نمی کنند ولی برای حجاب رگ گردنشان بیرون می زند
چه چیزی بهتر از مسئله حجاب برای درگیر کردن ذهن من و شما
بیایید از هر طیف که هستیم با هم دوست و متحد باشیم و مسئولین را مجبور کنیم به مسائل مهمتر بپردازند و مجبور شوند قصور خودشان را در این سالها به گردن بگیرند و اشتباهاتشان را جبران کنند نه اینکه اجازه دهیم پشت مسئله حجاب قایم شوند
تفسیر از قوانین بسیار ساده است و هر کسی مینواند آنطور که خواست بیان کند ولی انطباق آن با واقع امری دیگر است
مراحمت برای بانوان همچنانکه در عرف و قانون مشخص است از نوع مزاحمتی نیست که بتوان برای یک مرد انجام داد یعنی به نوعی به جنسیت زن مربوط میشود و این حتی در جوامع لیبرال هم همین تعریف را دارد به طور مثال اگر بینی یک زن یا مثلا قد کوتاه یا بلند یک زن را مسخره کنید یا به او ناسزا بگویید عنوان خاص مزاحمت برای بانوان ایجاد نمیشود هر چند رفتاری انجام داده اید که مخالف شان وی بوده
عدم رعایت حجاب نیز انجام یک فعل حرام است چرا که این عمل را به قول نگارنده در یک مکان عمومی انجام داده نه مثلا در خودروی شخصی و یک گناه اجتماعی است نه یک گناه فردی
مثل شرب خمر که اگر در ملا عام تظاهری داشته باشد حد دارد
خوب است تابناک فرصت پاسخ گویی به دادستان را بدهد نه اینکه بنده خیلی موافق رفتار بعضی قضات یا دادستانها باشم ولی این استدلال بسیار ظعیف و مصادره به مطلوب بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
!!!!تابناک به دادستان اجازه پاسخ دهد
این جک سال است؟
دادستان نیاز به پاسخ و نظر دیگران ندارد.
با حکم یک مقام عزل شده کل تلگرام مملکت را فیلتر کردند اخوی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
احسنت.
متاسفانه اخیرا برخی حقوق دان ها شروع به ماست مالی جرم افراد بی حجاب و اغتشاشگر می کنند و کارهای قوه قضائیه را زیر سوال می برند. در صورتی بیشتر نظراتشون
مغلطه است.
به عنوان یه شهروند ایرانی،نه اوناییکه کشف حجاب کردند،عملشون برام مهمه،نه اونیکه سطل ماست را خالی کرده رو سر اونا،کارهای مهمتری هست برای اینکه براشون،انرژی صرف کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
مردی که با دیدن موی سر تحریک میشه باید بستری بشه
دادستانی گفته مغازه رو پلمپ کرده
صاب مغازه رو بازداش کرده
یارو ماستی رو توقیف کرده
دو تا خانم هم بازداشتن
ظاهرا همه گناهکار بودن و هیشکی بیگناه نبوده !
فقط مونده سطل ماست و اون گاوی که شیر داده و ازش ماس درس کردن !!!
بقیه مشتری ها شانس اووردن که بازداشت نشدند :-)
مقصر اصلی سطل ماست بوده که باید دستگیر شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
مقصر اصلی ؛ گاو شیرده بوده که از شیرس ماست درست کردن .
دوباره تئوریسین‌های اصلاح طلب از عباس عبدی گرفته تا وکلا دست به کار شدند تا از این رفتار غیر اخلاقی فردی، یک مهسا امینی دیگر جهت بهم ریختن کشور و همه نوع مشکلات ایجاد کنند.
"عدم رعایت حجاب شرعى" یعنی مثلا خانمی مقداری از موهای خود را سهوا ( و با اغماض عمدا) از روسری خود بیرون نگهدارد اما کشف حجاب همان اتهام "ارتکاب فعل حرام" منطبق تر بنظر می رسد آقای دکتر.
این دکتر اصلاح طلب که از "ماست پاشی" پیراهن عثمان می خواهد درست کند
وقتی که نجفی وزیر خاتمی یک دختر کرد هنرمند را با 5 گلوله به قتل رسانید چون از خودشان بوده آن را خوب "ماست مالی" می کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
ما‌ ایرانیها‌ معمولا‌ ادمهای‌ ارزشمند‌ تاریخ‌ را دیر میشناسیم‌
اگر به خاتمی جفا نکرده بودید‌ امروز‌ از سر استیصال‌ منت‌ ملک سلمان‌ را نمی کشیدید
این بنده خدا خشک و تر رو با هم سوزونده توی حکمش
«مزاحمت برای بانوان» نبوده است بلکه همان «توهین عملی» و «اخلال در نظم» صحیح است. چون مزاحمت برداشت یک فعل حرام ضد شرعی (که همه می دانند یعنی چه) از طرف یک مرد به یک بانوی محترمه است که این نبوده است لذا کار ایشان قطعا اخلال در نظم و توهین به بانوهای محترمه محسوب می شود نه بیشتر از آن.
ما آخرش نفهمیدیم طرقبه بوده یا شاندیز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
شاندیز ازتوابع‌طرقبه‌است
نتيجه گيري اينكه هر كسي با خانمهاي بدون روسري درگير بشه شخص بدون روسري هم بايد با حكم قضايي باهاش برخورد بشه !! اين يعني چي ؟ خب خود حكومت چرا برخورد نميكنه ؟! اين يعني مردم رو به جون هم انداختن و طرفداري كردن از مهاجم كه نتيجش از گشت ارشاد سابق هم بدتر خواهد بود.
پاسخ ها
شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
این یعنی خانم رو از مجازات سنگین ترساندن که عطای شکایت را به لقایش ببخشد , مهاجم که شاکی خصوصی نداشت با یک تذکر ساده و اینکه اشتباه کرده بار اولش بوده ازاد میشود
حکم دادستانی باید ریسِت و به روز رسانی شود .
حکم مذکور فرسنگها با عدالت فاصله دارد
دلت خوش ها دو روز دیگه از اون آقا تقدیر میکنن و کلی امتیاز و پاداش بهش میدن
طبیعیه به نفع پرتاب کننده ماست حرف بزنند
تازه کلی ازش تقدیر هم خواهند کرد
برید خدا رو شکر کنید که حکم جلب همساده بغلی اون ماست بندی صادر نشد
مسله حجاب یک مسله صد درصد فرهنگی است هر گونه اجبار کار را خرابتر خواهد کرد . چرا از گذشته پند نمی گیرند . اینکه مجریان ناشناس را به صحنه بیاورند بحرانی به مراتب بزرگتر ایجاد خواهد کرد . از ما گفتن بود خود دانید .
خدا رو شکر مبکنیم که دوربین ماستبندی جمع آوری و جلب نشد
آدم توی سواد و مدرک بعضیا شک میکنه به حضرت عباس
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
شک چرا؟ تا حالا برای یک سِمت دولتی مصاحبه ندادید؟ نه از سواد شما میپرسن، نه از کارایی شما. فقط سابقه ی بسیج، نماز جمعه، چادری بودن خواهر و مادر، روخوانی قرآن، نماز آیات، سجده سهو و ...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
اینه که یارو تو شهرداری استخدام میشه و مهندس ناظر ساخت یه زیرگذر میشه، اولین بارون که میاد، زیرگذر تا سقف میره زیر آب چون تو مصاحبه نپرسیده بودن از مهندسی چیزی میدونی یا نه؟ فقط عضو بسیج دانشجویی بوده براشون کافی بوده
رای صادره ضعیف و مملو از ایراد و اشتباه است
دیوانعالی کشور حکم دادستان طرقبه و شاندیز و حومه را نقض کند
اصلا مرد که نباید زن رو امر به معروف کنه
به جای اینکه از ماستبنده تقدیر و تشکر کنند ؛ مغازشو پلمپ کردند و خودش هم فرستادن بازداشگاه !!!!
اگر به فیلم دقت کنیم ان مردی که ماست ریخت در تعقیب آن دو زن بود و برای خرید وارد مغازه نشد.تعقیب کردن مردم با قانون و پلیس است نه اشخاصی که ضابط قضایی نیستند و این خود یک نوع جرم است
مغازه اون بنده خدا رو پلمپ کردن؟!!!!!!!!!
حتما عامل اصلی رو هم سطل ماست معرفی می کنند که با همدستی صاحب مغازه از دشمن خط می گرفته!
خودکرده را تدبیر نیست..... دود و عواقب آتش به اختیار و سوئ برداشت از آن را ببینید!!
حالا اگر این آمر به معروف در حین امر به معروف با سطل ماست ، سکته میکرد و به رحمت خدا میرفت ، شهید امر به معروف حساب میشد ؟
آیا بر آرای صادره دادستانها نظارت حقوقی میشود ؟
این بهترین و کم خطر ترین راه مجازات بدحجاب هاست تازه ماست برای مو مفید هم هستش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
برادر این کتب دینی که خواندی رو بده ببینیم چطوری به این نتیجه رسیدی. ببینیم کدام معصوم نظر شما را دارد ... بلی
صندوق عقب ماشینو پر از ماست میکنم فردا لازم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
ماست رو گرون نکنن!
حالا از فردا همه با سطل ماست میکوبن تو کله بی ححابا
با این تفاصیل روشن است که تبرئه مزاحم و مجرم بودن ان خانم ها را کلید زده اند.
دادستان خراسان رضوی دادستان طرقبه را بازخواست نماید
اصلا از اول اشتباه بود
چون باید هر دو رو احضار می کردند و بعد حکم جلب صادر می شد
اصلا از کجا معلوم که امر به معروف بوده باشه
اصلا شاید یک دعوا بین خودشون بوده چون توی فیلم مادر دختر حجاب به سر داره ولی فرد ماست رو روی سر اونم میریزه
بنابر نظرات این فرد خبره در امور حقوقی، عامدانه یا نادانسته، در حال تشدید جرم مادر و دختر و تعدیل و کاهش جرم آمر به معروف است.
البته طبیعی هم هست، قبلاً هم فرموده بودن که از آمران به معروف حمایت میکنند.
از این به بعد یکسری مراسم و جشن ها مثل جشن رنگ در هند، جشن گوجه ی اسپانیا و جشن پرتقال ایتالیا رو در کشور از نزدیک میبینیم.
ابداعات و نوآوری هایی هم خواهیم داشت، جشن ماست و رب و سمنو هم از ابداعات داخلی خواهد بود.
این آدمها پشت شان گرم است،متاسفانه خطرات این قبیل افراد صدها برابر از بد حجابی بدتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Switzerland |
۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
هر چی هم پشتش گرم باشه مشخصاتش در فضای مجازی منتشر شده از الان به بعد باید در سوراخ موش قایم بشه
حالا مغازه اون بنده خدا رو چرا پلمپ کردید یه روانی مغازه ش رو به گند کشیده میخواستید چکار کنه ملعومه درگیری پیش میاد
دوزن بی حجاب کامل بودند
نه بد حجاب. آن هم در ماه مبارک رمضان که مجازات سنگین تر است.
هم آن زنان و هم آن جوان عصبی و هم مغازه داری که فیلم را منتشر کرد به کشور ضربه زدند
و باید نتیجه عمل خود را ببیند
درضمن بدون دفاع ازطرزپوشش بانوان درآن مکان فردی که بدون پرداخت پول ماست دست به چنین اقدامی زده وسرش رازیرانداخته وازمغازه خارج شده درواقع دست به سرقت زده که اگرایشان واقعا خواسته حدشرعی درموردبانوان احراکندبایدمتقابلا درموردخودش هم حکم شرع درموردقطع دست صورت گیرد!
کسیکه‌ سطل ماست‌ را در ملاء‌ عام‌ روی سر دو نفر‌ شهروند‌ خانم‌ خالی کرده‌ هم به اسلام توهین کرده‌ هم به مردم ایران توهین کرده‌ هم به جامعه بانوان‌ ایران‌ و هم دهن کنجی به حاکمیت و مقررات‌ اجتماعی ان‌ !
اگر چنین افرادی با حرکات جانبدارانه‌ محاکمقضایی‌ از تنبیه شدید و سخت‌ معاف بشوند‌ آینده جامعه‌ ایران شرایط‌ نامطلوبی را در پیش روی خواهد‌ داشت‌ !
ماست
قانون حجاب اجباری باید به رای مردم گذشته شود
نه عزیزم یه همچین خبری نیست
دنبال اینی که بی حجابان را تبرئه کنی و فقط مهاجم را محکوم کنی؟
اگر قراره با فرد مهاجم برخورد بشه با بی حجابان به مراتب باید محکم تر برخورد بشه
اول اونا ایجاد نا امنی کردند
بر اساس استفساریه ای که متن آنرا در ادامه آورده ام، رفتار فرد آقا نسبت به خانمِ بدحجاب به دلیل عدم ظهور الفاظ، مصداق توهین نیست. (جرم واقع شده اما عنوان مجرمانه دیگری دارد)

مجلس شورای اسلامی در این استفساریه " اهانت و توهین" را تعریف کرده، و در انتهای تعریف، صراحتاً ذکر شده که "با عدم ظهور الفاظ ‌توهین تلقی نمی‌ گردد".
بنابراین رفتار متهم حتی اگر به قصد تخفیف و تحقیر انجام شده باشد به دلیل عدم ظهور الفاظ، توهین محسوب نمی شود که البته چون شروع سلسله وقایع منجر به اتفاق مورد بحث، با امر به معروف بوده وجود چنین انگیزه ای برای متهم آقا، منطقاً مردود است. درباره خانمی که مورد حمله قرار گرفته هم تصور نمی کنم تحقیر و تخفیف اتفاق افتاده باشد و اگر تحقیری هم صورت گرفته باشد نسبت به قشر زنان یا زنانِ مخالف حجاب صورت گرفته و نه شخصِ قربانیِ حمله (او به عنوان یکی از زنان ِ مخالف حجاب، در این حمله مورد تحقیر واقع شده ولی صرفا کوبیدن ظرف ماست به سر و صورت فردی دیگر، موجبات تحقیر او را فراهم نمی کند)
_____________________________
قانون استفساریه نسبت به کلمه اهانت، توهین و یا هتک حرمت مندرج در مقررات جزایی مواد (۵۱۳)، (۵۱۴)، (۶۰۸)، (۶۰۹) قانون مجازات اسلامی و بندهای (۷) و (۸) ماده (۶) و مواد (۲۶) و (۲۷) قانون مطبوعات
موضوع استفسار: ‌
ماده واحده - آیا منظور از عبارت (‌اهانت، توهین و یا هتک حرمت) مندرج در مقررات جزائی از جمله مواد (۵۱۳)، (۵۱۴)، (۶۰۸) و (۶۰۹) قانون مجازات اسلامی‌ و بندهای (۷) و (۸) ماده (۶) و مواد (۲۶) و (۲۷) قانون مطبوعات عبارت است از بکار بردن الفاظی که دلالت صریح بر فحاشی و سب و لعن دارد یا‌خیر؟ و در صورت عدم صراحت مطلب و انکار متهم بر قصد اهانت و هتک حرمت آیا موضوع از مصادیق مواد مورد ذکر می‌ باشد یا خیر؟
نظر مجلس: ‌
از نظر مقررات کیفری اهانت و توهین و... عبارت است از بکار بردن الفاظی که صریح یا ظاهر باشد و یا ارتکاب اعمال و انجام ‌حرکاتی که با لحاظ عرفیات جامعه و با در نظر گرفتن شرایط زمانی و مکانی و موقعیت اشخاص موجب تخفیف و تحقیر آنان شود و با عدم ظهور الفاظ ‌توهین تلقی نمی‌ گردد. ‌

قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ چهارم دی ماه یکهزار و سیصد و هفتاد و نه مجلس شورای اسلامی تصویب و در ‌تاریخ ۱۳۷۹/۱۰/۱۰ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.
_________________
به زبان ساده: توهین عملی ترکیبی از فعل و لفظ است و صِرف انجام اقداماتی که موجت تخفیف و تحقیر دیگری شود و با لفظ همراه نباشد را نمی توان مصداق توهین عملی دانست.
نکته: آنچه من گفته ام بر اساس متن قانون است و مطابق بسیاری موارد دیگر، رفتار عوامل قضایی بیشتر بر رویه های قضایی استوار است تا صریح متن قانون
مردی که با دیدن موی سر تحریک میشه باید بستری بشه
بنده خدا ماست مالی کرد
مگه قرار نبود آتش به اختیار باشیم؟ خب دیگه اشکالی وارد نیست چون هرکس تعریف خودش رو از آتش به اختیار داره
خودتان را به تجاهل می زنید ؟
آتش به اختیار یعنی این ، زمانی که نیروهای درجه دار ، عطای درگیری خیابانی با زنان بدحجاب را به لقایش بخشیده و گشت ارشاد را تعطیل کرده اند وظیفه برخورد فیزیکی با زنان و دختران بر عهده آتش به اختیارهاست .
این عجیب نیست که تمام این آتش به اختیار ها حتما وابسته به یک نهادو ارگان خاص هستند و هیچ ، تاکید می کنم هیچ شهروند عادی اینکارها را نمی کند.
وقتی که میگن آتش به اختیار نتیجه اش می شود همین
در مورد لبنیاتی بیچاره هم می نوشتید.
سلام، به هر نحوی باید از عوامل تندرو و خودسر و آتش به اختیار حمایت شود و عدم رعایت حجاب شرعی جرمش سنگین تر شود و کسی نیست به آقای دادستان بفرمایید که امثال این خانم ها در جامعه زیاد هستند برای آنها هم اعلام جرم بفرما
باز هم مشهد
چطور ناهیان از منکر کتک می خورند مجروح می شوند وحتی شهید اما اینقدر بازتاب نداردبه افراد غیرتمند ایرانی از برهنه نمایی زنان وماستی شدنشان آه از نژادشان بر می آید وهنگامی که صحبت از حفظ دستاوردهای شهدا ومدافعان میهن ونوامیس می شود همگان مشکل آخور وآذوقه یادشان می آید تا فرافکنی کنند .این هم غیرت ایرانی
همه در برابر قانون برابر هستن، البته بعضی ها برابر ترن!
به عنوان یک ایرانی بادغیرت و طرفدار حجاب باید عرض کنم که دست اون ضارب با ماست رو باید شکست ،پدر و شوهر اون خانم باید دست اون جوان ناهی از منکر( بخوانید آمر به منکر) رو بشکنن تا دیگه کسی جرآت تعرض به نوامیس مردم رو نکنه
خوب شد از هر رو طیف دستگیر شدن
اما نقش بقال محل بیشتر مهمه به چه جرئتی فیلم پخش میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
آقای یا خانم ناشناس اگر حقیقت برایت تلخه خودت را اصلاح کن پخش فیلن نشان دادن واقعیت ها است که امثال شما ها سرتان را زیر برف نکنید و واقعیت را ببینید تا آن را با قرآن و عترت مقایسه کنید
........................................................................................................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
بسیار عالی و منطقی گفتید دوست عزیز
کسی ککسی که حجاب نداره خودش با بی حجابی داد میزنه آهای مردم من بندوبارم
...الان. الان پسرا وقتی توی خیابون چهار دختر را میبینند ردمیشه سه تاحجاب داشته باشه ویکیشون بی حجاب باشه میرن دنبال بی حجابه میگن حتما خودش بااین پوشش وبی حجابی دلش می خواد.بریم دنبالش.. دیدم که میگمم
یه چیزی میدونستن که گفتن: از ماست که بر ماست!
خیلی ها که در مقابل حمله وحشیانه به شهید علی وردی لال بودند الان به خاطر سطل ماست که آن فرد هم حکم جلب‌ آمده زبان باز کرده اند تا ذات منافق گونه خود را نشان دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
وقتی آتش به اختیار با بقیه برخورد کنی دیگران هم حق دفاع از خود بصورت آتش به اختیار را دارند
شماهایی که از بیحجابی حمایت میکنیدمشکل اخلاقی دارید نه کسی که نسبت به نقض یک سنت اجتماعی که در جوامع و ادیان بوده نمی تواند بی تفاوت باشد. فواید پوشش مناسب برای زن و مرد کاملا روشن است ولی اکنون فقط دستاویز مطامع سیاسی دشمنان و وابستگان داخلی شان شده . دقت کنید مدافعان بی حجابی چرا زن و دختر خودشان را بی حجاب نمیکنند؟ ضمنا مفهوم آتش به اختیار چیز دیگری است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۴
بی حجابی یک مقوله است بی حیایی یک مقوله، یک فرد می تواند با حجاب ولی بی حیا باشد. یک فرد می تواند مرد ولی بی حیا باشد مثل کسی که به ناموس دیگران نگاه کرده، آنها را دنبال می کند و مورد آزار و توهین رفتاری قرار می دهد
از ماست که بر ماست
مشکل از قانون است نه از ماست
کلا ما ایرانی هادرتمام زمینه ها اعلام کارشناسی میکنیم ازفوتبال وکشتی ووالیبال وتمام مسایل اقتصادی و.... پس بایدکارقیصررا به قیصر وکارخدا رابه خدا واگذارنمودحکمهایی که یک دادستانی محترم اعلام نموده است درارتباط با رفتار آن اشخاص میباشدوبایدبدانیم که بی حجابی نمادبی احترامی ودهن کجی به قانون واحکام الهی وجامعه مسلمانان است وازنظرقانون جرم محسوب میشودواینکه اشخاصی با بی اعتنایی به قوانین موجوددرجامعه باناهنجاری وعمل ناپسند رفتار مینمایندوتصورمیکنندکه آنهای فارغ وآزاد ازقوانین میباشندوهیچ کسی هم نبایدبه آنها متذکرشودبایدآگاه شوندکه بایداصلاح رفتارنمایندپس تمام کسانی که دراین جامعه زندگی میکنندخواستارجامعه سالم ودورازهرگونه فسادمیباشندوحجاب درسلامت جامعه بسیارتاثیرگذارمیباشد.
خدا را شکر که این ماجرا در مغازه لبنیاتی رخ داد و همه چیز با یک سطل ماست برگزار شد و الا اگر در جایی مثل ابزار فروشی یا فروشگاه مواد شیمیایی اتفاق می‌افتاد، معلوم نبود که "دست بی قرار" با چه چیزی حمله می‌کرد، با چکش؟ تیشه؟
مسؤولان فکر نکنند که با داغ کردن بحث حجاب، مشکلات اصلی مردم مانند گرانی و تورم به حاشیه می‌رود. اگر به قیمت پارسال حساب کنیم احتمالا با هزینه این یک سطل ماست که بر سر آن دو کوبید، می‌شد دو سطل برداشت و کوبید تا اثر تربیتی اش هم بیشتر شود! (گرانی با یک مثال ساده برای این که امثال این فرد هم بفهمند!)

مسؤولان بدانند معیشت مردم با بازی‌های سیاسی و حاشیه سازی ها، از کانون مطالبات عمومی خارج نخواهد شد و باید پاسخگو باشند.
آتش به اختیار
آتش به اختیار
آتش به اختیار
آتش به اختیار
قابل توجه امامان جمعه و جماعت و کلیه مسولینی که به هر نوعی تریبون دارند. موضوع حجاب اختیاری با تحریک کردن عده ای از مردم و به جان هم انداختن مخالفین و موافقین حل نخواهد شد و بدتر هم خواهد شد. این موضوع فقط با تعقل و احترام گذاشتن به نظر اکثریت مردم قابل حل است
اگه میخواهیئ نفوذی ومنافق را پیدا کنید باید با مغازه دار یا فردی که او فیلم مغازه اش را داده است به شبکه بهایی منونو برخوردکنید. شبکه ضدانقلابی منوتو تا فیلم وخبر از داخل ایران بهش نرسد نمیتواند جوسازی کند برعلیه انقلاب واسلام و ایران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها