بازدید 5636
۵
آمریکا:

قرار نیست هیچ کشوری طالبان را به رسمیت بشناسد

کاردار سفارت آمریکا در کابل می‌گوید با وجود آنکه برخی مراکز دیپلماتیک افغانستان در اختیار حکومت طالبان قرار گرفته است، اما هیچ کشوری برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن آنان ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳ 28 March 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، «کرن دیکر»، کاردار سفارت آمریکا در کابل می‌گوید با وجود آنکه تعدادی از کشورهای نمایندگانی از حکومت طالبان را در سفارتخانه‌های افغانستان جای داده‌اند، اما هیچ کشوری برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن آنان ندارد!

«کرن دیکر» که روز گذشته در یک نشست آنلاین با شماری از خبرنگاران زن افغان صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که آیا آمریکا همانند برخی دیگر از کشورها که نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان را به حکومت طالبان سپرده‌اند، در همان مسیرگام برمی‌دارد یا خیر؟ گفت که آمریکا چنین برنامه‌ای ندارد. وی سپس مدعی شد که: «ما از همه این کشورها شنیده‌ایم که به رسمیت شناختن حکومت طالبان را به مثابه حکومت مشروع افغانستان در پلان ندارند. درک من این است که هیچ کشوری به شمول کشور خودم وجود ندارد که حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد. بنابراین اگر طالبان خواهان روابط خوب با سایر کشورهای جهان هستند، باید با زنان و مردان کشور خود روابط خوبی داشته باشند».

گفتنی است پس از آنکه بسیاری از کشورهای همسایه افغانستان و برخی کشورهای غیرهمسایه نمایندگی‌های این کشور را به روی دیپلمات‌های جدید گشوده‌اند، این هفته هیئتی از وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان برای بازدید از کنسولگری افغانستان در شهر «خاروغ» به ولایت بدخشان کشور تاجیکستان رفت. تاجیکستان تنها کشور همسایه افغانستان است که تا کنون نمایندگان طالبان در آن مستقر نشده‌اند و از جریان مخالف حکومت کابل، حمایت و میزبانی می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
بله .درسته ! اصلا هیچکسی طالبان را به رسمیت نشناسه ! فقط اگه بشه ؛ تو این هیری ویری و گل و بلبل ، لطفا مسئولین بسیار خدوم و زحمتکش ایران ، نحوه کاهش تورم و کاهش قیمت ارزهای خارجی در افغانستان را از طالبان بپرسن و یاد بگیرن . الحق نمیشه منکر شد مدیریت طالبان در کاهش تورم و نرخ ارزهای خارجی را .
این حیوانات را باید یک جوری از روی کره زمین محو کرد تا زمین جای بهتری برای انسانها بشود.
ما شناختیم و سفارت را هم دادیم
قرار نیست هیچ کشوری طالبان را به رسمیت بشناسد، به غیر از ایران
جز حسین شریعتمداری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل