بازدید 7810

دلیل انقراض دایناسورها

دانشمندان با كشف آثار جديد از برخورد شهاب‌سنگ ديگر با زمين بر اين باورند كه به احتمال زياد، زمين در آن عصر مورد بمباران شهاب‌سنگ‌ها قرار گرفته بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۳ 28 August 2010
دايناسورها 65 ميليون سال قبل بر اثر برخورد حداقل 2 شهاب سنگ منقرض شده‌اند.

به گزارش فارس، تحقيقات جديد نشان مي‌دهد كه دايناسورها تنها به علت برخورد يك شهاب سنگ منقرض نشده‌اند، بلكه آن‌ها 65 ميليون سال قبل بر اثر برخورد حداقل 2 شهاب‌سنگ با زمين منقرض شده‌اند.

در تحقيقات پيشين دانشمندان فكر مي‌كردند كه بر اثر برخورد شهاب‌سنگي بزرگ در منطقه خليح مكزيك، نسل دايناسورها منقرض شده و آن‌ها بر اثر اين پديده جان خود را از دست داده‌اند.

اما هم اكنون تحقيقات جديد برخورد شهاب سنگي ديگر در اوكراين را در آن زمان ثابت كرده است.

دانشمندان با كشف آثار جديد از برخورد شهاب‌سنگ ديگر با زمين بر اين باورند كه به احتمال زياد، زمين در آن عصر مورد بمباران شهاب‌سنگ‌ها قرار گرفته بوده است.

نتايج اين كشفيات جديد كه با سرپرستي ديويد جولي انجام شده در مجله ژئولوژي منتشر شده است.

در سال 1980 نظريه انقراض دايناسورها به دليل برخورد شهاب‌سنگ با زمين مطرح شد و بعد از آن با كشف شهاب‌سنگي «Chicxulub» در خليج مكزيك اين تئوري قوت گرفت.

با توجه به كشف شهاب‌سنگ جديد در اوكراين دانشمندان نظريه جديدي مبني بر بمباران شدن زمين توسط شهاب‌سنگ‌ها را در آن دوران مطرح كرده‌اند.

براي اولين بار در سال 2002، وجود دهانه «Boltysh» كه بر اثر شهاب‌سنگ به وجود آمده، گزارش شد و از آن‌زمان تاكنون مطالعات روي آن انجام شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار