بازدید 18337

آشوب و بی ثباتی گسترده در اسرائیل/ نتانیاهو وزیر جنگ را برکنار کرد/ ده ها هزار اسرائیلی به خیابان آمدند / ابراز نگرانی شدید آمریکا از تحولات اسرائیل

اسرائیل در آشوب و بی ثباتی کم سابقه‌ای به سر می‌برد و بحران در سرزمین‌های اشغالی به اوج خود رسیده است؛ بحرانی که با روی کار آمدن نتانیاهو و انجام اصلاحات قضایی شروع و هم اکنون منجر به اعتراضات گسترده علیه دولت نتانیاهو و کابینه او شده است.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ 27 March 2023

آشوب و بی ثباتی گسترده در اسرائیل/ نتانیاهو وزیر جنگ را برکنار کرد/ ده ها هزار اسرائیلی به خیابان آمدند

بین الملل تابناک: اسرائیل در آشوب و بی ثباتی کم سابقه‌ای به سر می‌برد و بحران در سرزمین‌های اشغالی به اوج خود رسیده است؛ بحرانی که با روی کار آمدن نتانیاهو و انجام اصلاحات قضایی شروع و هم اکنون منجر به اعتراضات گسترده علیه دولت نتانیاهو و کابینه او شده است.

تعویق سخنرانی نتانیاهو در کنست
۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۵:۱۶

 در حالی که گفته شده بود «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی تصمیم گرفته توقف طرح جنجالی تغییرات قضائی را اعلام کند، اما اکنون از تعویق این بیانیه خبر می‌رسد.

«ایتمار بن‌گِویر» وزیر امنیت داخلی رژیم موقت صهیونیستی امروز (دوشنبه) هشدار داد اگر نتانیاهو طرح تغییرات قضائی را متوقف کند، او نیز کابینه این رژیم را از اکثریت انداخته و منحل می‌کند.

به نوشته رسانه‌های عبری‌زبان، بعد از این هشدار بود که نتانیاهو نیز سخنرانی خود در کنست برای اعلام توقف طرح تغییرات قضائی را به تعویق انداخت.

وکیل نتانیاهو به معترضان پیوست
۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۵:۱۶

 «بوآز بن تزور» وکیل شخصی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم به صف مخالفان او پیوسته و تهدید کرده که در صورت تصویب طرح اصلاحات قضایی، وکالت قانونی نتانیاهو را متوقف خواهد کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، بن تزور در گفت‌وگو با پایگاه عبری «واللا» تاکید کرده که به نتانیاهو اطلاع داده در صورت ادامه روند اصلاحات قضایی، دفاع از او در محاکم قضایی جاری در پرونده فساد اداری را متوقف خواهد کرد.

افزایش نگرانی ها درباره عادی سازی روابط با کشورهای عربی
۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۵:۱۴

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم به دنبال افزایش اختلافات و شکاف داخلی، شاهد سرعت مرگ روند عادی سازی با کشورهای عربی و اسلامی است.

 شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع امنیتی افزود که مسئولان نهادهای امنیتی از جمله «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم ضمن هشدار به نهادهای سیاسی اعلام کرده اند که اوضاع داخلی می تواند باعث تضعیف روند عادی سازی و توافق های انجام شده شود.

براساس این گزارش، در روزهای گذشته هشدارهای مشابهی در این باره از سوی نهادهای و مقامات مختلف اعلام شده ، «دنیل شاپیرو» سفیر پیشین آمریکا در تل آویو اخیرا در جلسه کنگره اعلام کرد که توافقات عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی و اسلامی با چالش های جدیدی رو به رو شده است.

وی افزود: یکی از این چالش ها، کاهش نسبی میل به ارتباط با اسرائیل حتی در میان کشورهایی مانند امارات و بحرین است و این موضوع با گسست در جامعه صهیونیست ها و از سرگیری روابط ایران با عربستان و ایران و بحرین همزمان شده است.

ابراز نگرانی شدید آمریکا از تحولات اسرائیل
۱۴۰۲/۰۱/۰۷ - ۱۵:۱۳

دولت آمریکا شامگاه یکشنبه از اعتراضات گسترده در فلسطین اشغالی که پس از برکناری «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی توسط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم آغاز شده، ابراز نگرانی کرد.

طبق گزارش شبکه خبری صهیونیستی «آی‌۲۴»، «آدرین واتسون»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرد: «ما عمیقاً نگران تحولات امروز در اسرائیل هستیم؛ [تحولاتی] که بر ضرورت دستیابی به سازش تأکید دارند».

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا یک هفته پیش  تماس تلفنی با نتانیاهو در خصوص طرح اصلاحات قضایی با او صحبت، و بر اهمیت «حفظ دموکراسی اسرائیل» تاکید کرده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند: کاخ‌سفید بعد از آن درباره تحولات شب گذشته سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد که «عساف ضمیر»، سرکنسول تل‌آویو در نیویورک، استعفا کرده و پیوستن به «مبارزه برای آینده اسرائیل» را اعلام کرد؛ او بعد از استعفا مدعی شده بود که این اعتراض، به عنوان چراغ راه دموکراسی و آزادی در جهان باقی می‌ماند.

رژیم صهیونیستی سال ۱۴۰۱ را با بحران داخلی و انحلال کنست و کابینه آغاز کرد و در بدترین شرایط گسست سیاسی- اجتماعی و انزوای بین المللی قرار گرفت؛ گسست و اختلاف و درگیری شدیدی که بین صهیونیست ها و سران آنها به وجود آمده و با جنجال بر سر لایحه «اصلاحات قضائی» کابینه راست افراطی حاکم رو به شدت است.

رئیس سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) به تازگی در این باره گفته است، تهدیدات امنیتی و شکاف در میان جامعه صهیونیست ها، اسرائیل را به منطقه خطر نزدیک می کند.

«رونین بار» برای نخستین بار درباره گسست و فروپاشی اجتماعی رژیم صهیونیستی به نتانیاهو هشدار داد و اعلام کرد، نافرمانی سربازان و افسران دستگاه های نظامی و امنیتی از انجام خدمت در یگان های خود در اعتراض به برنامه های نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

به گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی، هشدار رئیس شاباک در راستای هشدارهای دیگر مسئولان از جمله «یوآو گالانت» وزیر جنگ برکنار شده رژیم صهیونیستی و رئیس ستاد مشترک ارتش درباره خطرات پیش روی این رژیم است.

تعداد بازدید : 592

رئیس موساد (سازمان جاسوسی رژیم اسرائیل) نیز پنجشنبه گذشته نسبت به خطرات شکاف داخلی و تهدیدات خارجی علیه امنیت رژیم صهیونیستی هشدار داد؛ هشدار «داوید بارنئا» پس از آن بود که پارلمان اسرائیل پیش‌نویس تغییرات قانون پایه رژیم صهیونیستی را تصویب کرد؛ قانونی که مانع برکناری نخست وزیر از سمت و اعلام ناتوانی وی در انجام وظایف می‌شود.

قانون مورد اشاره به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به فساد و خیانت در امانت متهم است، مصونیت می‌دهد.

رئیس رژیم صهیونیستی هم به جمع مخالفان نتانیاهو پیوست

 با افزایش تنش ها در سرزمین های اشغالی فلسطین، رئیس رژیم صهیونیستی هم خواهان توقف روند تصویب طرح جنجالی «بنیامین نتانیاهو» با عنوان «اصلاح قانون قضایی» شد.
 
به گزارش اسپوتنیک، «اسحاق هرتزوگ» در این باره گفت، به دلیل حفظ اتحاد «اسرائیلی ها» و بر اساس مسئولیت پذیری، از شما می خواهم که تصویب این قانون را متوقف کنید.
 
وزیر جنگ اسرائیل برکنار شد

نخست‌وزیر اسرائیل روز یکشنبه، یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم را از کار برکنار کرد.

 اظهارات اخیر وزیر جنگ کابینه رژیم صهیونیستی درباره طرح جنجالی اصلاحات قضایی، احتمال برکناری او از سوی نتانیاهو را مطرح کرده بود. روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» فاش کرده بود، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برکناری یوآو گالانت، وزیر جنگ کابینه‌اش را بررسی می‌کند. این روزنامه از آوی دیختر، رئیس سابق شاباک و وزیر کشاورزی فعلی کابینه، به عنوان گزینه احتمالی نتانیاهو برای جایگزینی گالانت در صورت برکناری او نام برده بود.

هاآرتص نوشته بود، نتانیاهو یا گالانت را برکنار خواهد کرد یا او را برای رأی‌ دادن به نفع طرح اصلاحات قضایی تهدید می‌کند و او را تحت فشار قرار می‌دهد.

همزمان با تظاهرات صدها هزار نفری اسرائیلی‌ها علیه طرح اصلاحات قضایی طی شنبه‌شب، یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، نیز خواستار توقف فوری روند تصویب طرح اصلاحات قضایی شده و نسبت به پیامدهای خطرناک چنین طرحی برای ارتش و دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی هشدار داده بود: «با صدای بلند و علنی می‌گویم که طرح اصلاحات قضایی باید متوقف شود. دستگاه قضایی نیازمند تغییرات است؛ اما این نیاز به گفت‌وگو دارد، به‌ویژه با توجه به شکاف روزافزون میان اسرائیلی‌ها که در ارتش و سرویس‌های امنیتی اسرائیل نفوذ کرده است و این یک تهدید مستقیم و ملموس برای امنیت اسرائیل محسوب می‌شود.»

درخواست گالانت برای توقف روند تصویب طرح اصلاحات قضایی اعتراض ایتامار بن گویر، وزیر تندروی امنیت داخلی کابینه نتانیاهو، را به همراه داشت. بن گویر از نتانیاهو خواسته بود، گالانت را از سمت ریاست وزارت جنگ برکنار کند: «گالانت تسلیم باج‌گیری و تهدید آنارشیست‌هایی شده است که به دنبال نافرمانی‌اند و از ارتش به عنوان ابزاری برای چانه‌زنی استفاده می‌کنند. از نخست‌وزیر می‌خواهم که فورا او (گالانت) را برکنار کند.»

همچنین رهبران مخالفان از معترضان به تصمیم نخست‌وزیر خواسته‌اند به نشان اعتراض، مقابل ساختمان وزارت جنگ در تل‌آویو جمع شوند.

تظاهرات چند هزار نفری علیه نتانیاهو 

ده ها هزار اسراییلی پس از اینکه نتانیاهو، وزیر جنگ را برکنار کرد به خیابانهای تل آویو و قدس اشغالی آمدند.

به گزارش تایمز آو اسراییل، پس از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، یوآو گالانت، وزیر جنگ کابینه خود را به دلیل اعتراض به اصلاحات قضایی برکنار کرد، اپوزیسیون و مخالفان نخست‌وزیر فراخوان تظاهرات دادند که در پی آن ده‌ها هزار تن در تل‌آویو، بزرگراه آیالون را مسدود کردند. هم‌چنین در قدس نیز هزاران تن در مقابل خانه نتانیاهو تجمع کردند.

آشوب و بی ثباتی گسترده در اسرائیل/ نتانیاهو وزیر جنگ را برکنار کرد/ ده ها هزار اسرائیلی به خیابان آمدند

همزمان آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق و رهبر حزب «اسرائیل خانه ما»، در واکنش به برکناری یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، گفت که نتانیاهو مسیر همه دیکتاتورها را در پیش گرفته و برکناری گالانت باید هشداری برای دیگر اعضای ائتلاف دولتی باشد.

لیبرمن تصریح کرد که اگر اقدام بعدی نتانیاهو برکناری هرتزی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش باشد، متعجب نخواهد شد.

یائیر لاپید، رهبر مخالفان دولت صهیونیستی نیز اقدام نتانیاهو را خطری برای «اسراییل» دانست که امنیت رژیم صهیونیستی را تهدید می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۸
رزیم صهیونیستی چطور از انجام تظاهرات چند

ماهه مردم اسراییل بر علیه دولتشان هیچگونه ممانعت به عمل نمی اورد ؟؟؟
خخخخخخخ کی گفته چوب خدا صدا نداره؟ صدا به این بلندی
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
اصلا میدانی چرا آمدند خیابان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
شما هنوز معنای مردم سالاری را نفهمیدی
وضع فرانسه و اسرائیل رو ببین خخخخخ ترکیدم از خنده هر بلایی سر ایران اوردن الان سر خودشون اومد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
اصلا اسرائیل نابود شد و فکر کنید آمریکا و غرب هم نبود وضع ایران از این بهتر می شد آن وقت مسئول مشکلات کشور چه کسی بود؟!!؟؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
چندساله عموجون؟ تکالیف عیدتوانجام دادی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
فقط صدا و سیمای ایران رو نگاه نکنید یکم وسیع تر اتفاقات دیگر کشورها رو دنبال کنیدا
خوبه همه جای دنیا مردم از افراط گرایی متنفرند!چه اینجا چه اونجا!
هیچ چیز خاصی نیست واین اتفاق رابه چیزهای دیگه مربوط نکنید .درجوامع دموکراتیک این اعتراضات به تصمیمات رهبران سیاسی کاری عادی هستش.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
اللهم عجل لولیک الفرج
انشالله نابود بشه و دست از سر ایران برداره
منتظر نماز جماعت در (بیت المقدس) هستیم
دلم خنک شد. اسراییل بره به جهنم
اون از ایترنشنال اون ازبی بی سی اون از عربستان وبحرین اینم از اسراییل اسیاب به نوبت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
بعد از 30 سال به حرف مرحوم هاشمی مبنی بر نیاز تامل با
دنیا رسیدی و خودت پیش قدم ارتباط با عربستان و غیره شدی حالا ژست پیروزمندانه میگیری؟
انشالله این غده سرطانی بدست خودش نابود بشه
هرکس با آل علی درافتاد ور افتاد!!! ... ای عاقلان تدبر کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
عاقلان معمولا عجولانه قضاوت نمیکنند، سریع زوق رده نشو .کمی حوصله کن ببین چه میشه
دموکراسی یعنی همین این یعنی حضور موثر مردم .
مکرون و نتانیاهو واسه ایران اش پختن دامن خودشونو گرفت :))) دلم واسه غربگداها میسوزه چقدر امید داشتن به این ورشکسته های سیاسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
اعتراض به نظام سیاسی فرانسه یا اسراییله؟؟
مثبت منفی ها را دستکاری میکنین؟
ولا در مقابل خواست مردم کوتاه آمدند، چه خوب
سلام ،فرو پاشی اسرائیل نزدیک است و فدس شریف به امید خداوند متعال به مالکان اصلی یعنی مسلمانان بر میگردد.
انشالله
به این میگویند دموکراسی یک نفر یا یک حزب می خواهد قانونی را به وجود بیاورد که به نفی خودش باشد اما مرم مقابل میکنند و جلوی أنها را میگیرند
مگه کشوری به نام اسرائیل داریم؟
مگه عضو سازمان ملل هستش؟
پس رژیم اشغالگر قدس و فلسطین اشغالی و...چی شد؟
نابودی ش و برنامه 25 ساله برای حذفش، با برنامه پیش میریم؟
غربگداها چه ماستمالی می کنند مثل اینکه بدجور فشار بهشون وارد شده :)))
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل