بازدید 10026
توضیح معاون دادستان یزد درباره ماجرای ضرب و شتم آمران به معروف در باغ دولت آباد یزد

دادگستری مطابق قانون از آمرین به معروف حمایت می‌کند/ بر اساس قانون مرتبه عملی امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه حاکمیت است

برخی منابع مدعی شده بودند در پی تذکر «لسانی» یکی از آمران به معروف نسبت به یکی از بازدیدکنندگان از باغ دولت‌آباد یزد، فرد تذکرگیرنده با آمر به معروف درگیر شده که از سوی نیروی انتظامی بازداشت شده و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷ 27 March 2023

تابناک _ معاون دادستان یزد گفت: پس از بحث و جدل میان چند تن از آمرین به معروف با اعضای یک خانواده، خانمی که اصطلاحا آمر به معروف بود، به سمت یکی از آقایان که به فیلمبرداری این خانم معترض بوده، حمله‌ور می‌شود و درگیری متقابلی رخ می‌دهد.

محمد نعیمی‌نژاد، معاون دادستان یزد درباره انتشار خبری مبنی بر ضرب و شتم آمران به معروف در باغ دولت آباد یزد، ضمن رد این ادعا، گفت: متاسفانه روایت ناقص و مصادره به مطلوب از سوی یکی از عزیزان صورت گرفت. حسب بررسی‌هایی که با قاضی کشیک و قاضی پرونده انجام دادیم، هیچ گونه ضرب و جرحی نسبت به همسر شهید قاسم سامیه‌زرگر انجام نشده بود.

او که در یک گفت‌وگوی ویدئویی صحبت می‌کرد، افزود: پس از بحث و جدل میان چند نفر از آمرین به معروف با اعضای یک خانواده، خانمی که اصطلاحا آمر به معروف بود، به سمت یکی از آقایان که به فیلمبرداری این خانم معترض بوده، حمله‌ور می‌شود و درگیری متقابلی رخ می‌دهد.

معاون دادستان یزد ادامه داد: هرچند دادگستری مطابق قانون از آمرین به معروف حمایت می کند، لیکن در این قضیه بی‌تدبیری مشهود است و مراتب قانونی و شرعی امر به معروف و نهی از منکر رعایت نشده است.

این مقام قضایی تاکید کرد: طبق قانون صرفا مرحله زبانی و نوشتاری امر به معروف و نهی از منکر با آحاد مردم است و مرتبه عملی آن تنها وظیفه حاکمیت است.

وبسایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در خبری مدعی شده بود در پی تذکر «لسانی» یکی از آمران به معروف نسبت به یکی از بازدیدکنندگان از باغ دولت‌آباد یزد، فرد تذکرگیرنده با آمر به معروف درگیر شده که از سوی نیروی انتظامی بازداشت و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

نگاهی به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر

ماده ۱ـ در این قانون، معروف و منکر عبارتند از هر گونه فعل، قول و یا ترک فعل و قولی که به عنوان احکام اولی و یا ثانوی در شرع مقدس و یا قوانین، مورد امر قرار گرفته و یا منع شده باشد.
تبصره ـ در احکام حکومتی، نظر مقام ولی فقیه ملاک عمل خواهد بود.

ماده ۲ـ امر به معروف و نهی از منکر، دعوت و واداشتن دیگران به معروف و نهی و بازداشتن از منکر است.

ماده ۳ـ امر به معروف و نهی از منکر در این قانون ناظر به رفتاری است که علنی بوده و بدون تجسس مشخص باشد.

ماده ۴ـ مراتب امر به معروف و نهی از منکر، قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی است که مراتب زبانی و نوشتاری آن وظیفه آحاد مردم و دولت است و مرتبه عملی آن در موارد و حدودی که قوانین مقرر کرده تنها وظیفه دولت است.

ماده ۵ـ در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نمی توان متعرض حیثیت، جان، مال، مسکن، شغل و حریم خصوصی و حقوق اشخاص گردید، مگر در مواردی که قانون تجویز کند.
تبصره ـ اماکنی که بدون تجسس در معرض دید عموم قرار می گیرند، مانند قسمت های مشترک آپارتمان ها، هتل ها، بیمارستان ها و نیز وسایل نقلیه مشمول حریم خصوصی نیست.

ماده ۶ـ هیچ شخص یا گروهی حق ندارد به عنوان امر به معروف و نهی از منکر به اعمال مجرمانه از قبیل توهین، افترا، ضرب، جرح و قتل مبادرت نماید. مرتکب طبق قانون مجازات اسلامی، مجازات می شود.

ماده ۷ـ مجازات اشخاصی که مبادرت به اعمال مجرمانه نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر نمایند، قابل تخفیف و یا تعلیق نیست و صدور حکم مجازات قابل تعویق نمی باشد. 
تبصره ـ چنانچه مجنی ٌ علیه یا اولیای دم از حق خود گذشت نمایند، جنبه عمومی جرم حسب مورد مطابق ماده (۶۱۴) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم ـ تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب ۲ /۳/ ۱۳۷۵) و تبصره ماده (۲۸۶) از کتاب دوم قانون مجازات اسلامی مصوب ۱ /۲/ ۱۳۹۲ رسیدگی می شود.

ماده ۸ـ مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت، ارشاد در مورد عملکرد دولت برخوردارند و در چارچوب شرع و قوانین می توانند نسبت به مقامات، مسؤولان، مدیران و کارکنان تمامی اجزای حاکمیت و قوای سه  گانه اعم از وزارتخانه ها، سازمان ها، مؤسسات، شرکت های دولتی، مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و کلیه دستگاه هایی که شمول قوانین و مقررات عمومی نسبت به آنها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، امر به معروف و نهی از منکر کنند.

ماده ۹ـ اشخاص حقیقی یا حقوقی حق ندارند در برابر اجرای امر به معروف و نهی از منکر مانع ایجاد کنند. ایجاد هر نوع مانع و مزاحمت که به موجب قانون جرم شناخته شده است؛ علاوه بر مجازات مقرر، موجب محکومیت به حبس تعزیری یا جزای نقدی درجه هفت می گردد. در مورد اشخاص حقوقی، افرادی که با سوء استفاده از قدرت یا اختیارات قانونی و اداری از طریق تهدید، اخطار، توبیخ، کسر حقوق یا مزایا، انفصال موقت یا دائم، تغییرمحل خدمت، تنزل مقام، لغو مجوز فعالیت، محرومیت از سایر حقوق و امتیازات، مانع اقامه امر به معروف و نهی از منکر شوند؛ علاوه بر محکومیت اداری به موجب قانون رسیدگی به تخلفات اداری، حسب مورد به مجازات بند (پ) ماده (۲۰) قانون مجازات اسلامی محکوم می شوند.

تبصره ـ وجوه حاصل از اجرای این ماده پس از واریز به خزانه کل کشور با پیش بینی در بودجه سالانه ۱۰۰درصد در اختیار ستاد قرار می گیرد.

ماده ۱۰ـ وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان بسیج مستضعفین، شهرداری ها و سایر نهادها و دستگاه های فرهنگی مکلفند شرایط اقامه امر به معروف و نهی از منکر و بالا بردن سطح آگاهی های عمومی در این خصوص را از طریق آموزش و اطلاع رسانی فراهم کنند.

ماده ۱۱ـ قوه قضاییه مکلف است به منظور تسریع در رسیدگی به جرائم موضوع این قانون شعب ویژه ای را اختصاص دهد.
تبصره ـ آمران به معروف و ناهیان از منکر مشمول حمایت های قضایی موضوع ماده (۴) قانون حمایت قضایی از بسیج  مصوب ۱ /۱۰/ ۱۳۷۱ مجلس شورای اسلامی می گردند.

ماده ۱۲ـ وزارت امور خارجه، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سایر دستگاه های ذی ربط موظفـند اتباع خارجی را قبل و حین ورود به کشور نسبت به قوانین و مقررات و رعایت شؤون اسلامی آگاه کنند.

ماده ۱۳ـ در مواردی که نسبت به آمر به معروف و ناهی از منکر جنایتی واقع شود و جانی شناسایی نشود و یا در صورت شناسایی به علت عدم تمکّن مالی ناتوان از پرداخت دیه در مهلت مقرر باشد، در صورت تقاضای دیه از سوی مجنیٌ علیه یا اولیای دم حسب مورد، پس از صدور حکم قطعی از سوی مرجع صالح قضایی، دیه از محل تبصره ماده (۹) این قانون پرداخت می شود.

تبصره ـ هر گاه جانی شناسایی شود یا تمکّن مالی پیدا کند، ستاد می تواند در صورت اذن مجنیٌ علیه یا ولی وی حسب مورد نسبت به وصول دیه و خسارات مربوطه از طریق محاکم قضایی اقدام نماید.

ماده ۱۴ـ سازمان های مردم نهادی که اساسنامه آنها در زمینه امر به معروف و نهی از منکر به ثبت رسیده می توانند مطابق ماده (۶۶) قانون آیین  دادرسی کیفری و تبصره های آن اقدام کنند.

ماده ۱۵ـ هر گاه به فردی که در مقام اجرای امر به معروف و نهی از منکر موضوع این قانون اقدام می کند، آسیب جسمی یا جانی وارد شود؛ حسب مورد آسیب جسمی و جانی مزبور منطبق با قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب ۲ /۱۰/ ۱۳۹۱ مجمع تشخیص مصلحت نظام و آیین نامه اجرایی آن احراز و تعیین می شود.

تبصره ـ احراز شهادت یا جانبازی با پیشنهاد کمیته کشوری متشکل از نمایندگان: قوه قضاییه، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد با تشخیص دادگاه صلاحیتدار صورت می گیرد .

ماده ۱۶ـ ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در این قانون ستاد نامیده می شود؛ عهده دار وظایف زیر است:
۱ـ تعیین سیاست ها و خط مشی های اساسی در زمینه ترویج و اجرای امر به معروف و نهی از منکر و پیشنهاد آن به مبادی ذی ربط.
۲ـ تبادل اطلاعات و نظرات برای شکل گیری سیاست های مربوط به امر به معروف و نهی از منکر
۳ـ آسیب شناسی و ریشه یابی علل ترک معروف و ارتکاب منکر
۴ـ تعیین الگوهای رفتاری
۵ـ زمینه سازی جهت مشارکت همه  جانبه آحاد مردم و دستگاه های اداری و رسانه های عمومی در امور مربوط به فریضه امر به معروف و نهی از منکر
۶ـ رصد اقدامات انجام شده در اجرای این قانون و انعکاس آن به مراجع ذی ربط
۷ـ تدوین راهبردهای آموزشی برای سطوح مختلف جامعه
۸ـ آموزش و پژوهش و تحقیق در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و ترویج گسترش فرهنگ آن
۹ـ شناسایی ظرفیت ها و کمک به تشکیل جمعیت ها و تشکل های مردمی فعال
۱۰ـ حمایت همه جانبه از اقدامات قانونی آمران به معروف و ناهیان از منکر
۱۱ـ پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با تکالیف ستاد در خصوص راهکارهای اجرایی فرهنگ عفاف و حجاب
۱۲ـ ارائه گزارش سالانه به مقام معظم رهبری و قوای سه  گانه و مردم

تبصره ۱ـ وزارت کشور پس از کسب نظر مشورتی ستاد، نسبت به صدور مجوز برای سازمان های مردم نهادی که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر قصد فعالیت دارند، اقدام می نماید. 

تبصره ۲ـ ستادهای استانی و شهرستانی می توانند درخواست اشخاص حقیقی و حقوقی برای تجمع و راهپیمایی در موضوعات مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر را بررسی و در صورت تأیید، نظر مشورتی خود را جهت صدور مجوز حسب مورد به استانداردی ، فرمانداری یا بخشداری ارسال کنند.

تبصره ۳ـ هر گاه مسؤولان ذی ربط با تشخیص مراجع قضایی بدون عذر موجه از صدور مجوز موضوع تبصره های (۱) و (۲) استنکاف نمایند؛ مستوجب مجازات موضوع ماده (۵۷۰) قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم ـ تعزیرات و مجازات های بازدارنده مصوب ۲ /۳/ ۱۳۷۵) می باشند.

تبصره ۴ـ وظایف ستاد، نافی مسؤولیت های وزرا، مسؤولان دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، رؤسای قوای سه  گانه و مراجع قضایی و ضابطان دادگستری در ارتباط با آنچه در این قانون مقرر شده، نمی باشد.

ماده ۱۷ـ سازمان بسیج مستضعفین موظف است با به  کارگیری آحاد بسیجیان در چارچوب قوانین نسبت به فرهنگ سازی و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در مرتبه زبانی اقدام کند.

تبصره ۱ـ مفاد این ماده نافی مسؤولیت ضابطان قضایی بسیج در مواردی که در قانون پیش بینی شده است، نمی باشد.

تبصره ۲ـ تبصره (۳) ماده (۱) قانون حمایت قضائی از بسیج مصوب ۱ /۱۰/ ۱۳۷۱ به  شرح زیر اصلاح می شود: 

تبصره ۳ـ ستاد امر به معروف و نهی از منکر با همکاری سازمان بسیج مستضعفین برای مرتبه  عملی امر به معروف و نهی از منکر موضوع ماده (۴) قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر برای افراد مورد نیاز از سازمان بسیج مستضعفین به عنوان ضابطان امر به معروف و نهی از منکر دوره آموزشی برگزار کند.

ماده ۱۸ـ دستگاه های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۸ /۷/ ۱۳۸۶ و مؤسسات و شرکت های خصوصی و مراکز خدمات عمومی و اماکن عمومی و واحدهای صنفی موظف به رعایت این قانون می باشند.

ماده ۱۹ـ اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر به شرح زیر است:
۱ـ یکی از ائمه جمعه موقت شهر تهران به انتخاب شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به عنوان رئیس ستاد
۲ـ وزیر کشور
۳ـ وزیر اطلاعات
۴ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
۵ـ وزیر آموزش و پرورش
۶ـ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری
۷ـ وزیر صنعت، معدن و تجارت
۸ـ دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی و انتخاب مجلس به عنوان ناظر
۹ـ نماینده تام الاختیار رئیس قوه قضاییه
۱۰ـ رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
۱۱ـ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
۱۲ـ فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
۱۳ـ رئیس سازمان بسیج
۱۴ـ دبیر ستاد ائمه جمعه
۱۵ـ دو نفر مجتهد به انتخاب شورای عالی حوزه های علمیه
۱۶ـ یک نفر مجتهده به انتخاب شورای عالی حوزه های علمیه خواهران
۱۷ـ دبیر ستاد به انتخاب رئیس ستاد

تبصره ۱ـ اشخاص دیگر نمی توانند به جای اعضای ستاد در جلسات شرکت کنند.

تبصره ۲ـ مصوبات ستاد توسط رئیس جهت اجراء به مبادی ذی ربط ابلاغ و در چارچوب این قانون لازم الاجرا است.

ماده ۲۰ـ ستادهای استانی و شهرستانی وظایف محوله در چارچوب این قانون را زیر نظر ستاد انجام می دهند.
اعضای ستاد استان عبارت است از:
۱ـ امام جمعه مرکز استان به عنوان رئیس ستاد
۲ـ استاندار
۳ـ مدیر کل اطلاعات استان
۴ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی
۵ـ مدیر کل آموزش و پرورش
۶ـ رئیس یکی از دانشگاه های استان با انتخاب رئیس ستاد
۷ـ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان
۸ـ دو نفر از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی به انتخاب مجمع نمایندگان استان به عنوان ناظر
۹ـ دادستان مرکز استان
۱۰ـ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان
۱۱ـ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان
۱۲ـ مدیر کل صدا و سیمای استان
۱۳ـ فرمانده ناجا در استان
۱۴ـ فرمانده ارشد سپاه در استان
۱۵ـ دبیر ستاد ائمه جمعه استان
۱۶ـ یک نفر از مدیران مدارس علمیه استان به انتخاب شورای حوزه های علمیه استان
۱۷ـ مدیر مدارس علمیه خواهران در استان
۱۸ـ دبیر ستاد به انتخاب رئیس ستاد

تبصره ـ ستاد استان مسؤولیت ستاد شهرستان مرکز استان را نیز عهده دار است.
اعضای ستاد شهرستان عبارتند از:
۱ـ امام جمعه شهرستان به عنوان رئیس ستاد شهرستان
۲ـ فرماندار
۳ـ رئیس اداره اطلاعات شهرستان
۴ـ مدیر آموزش و پرورش شهرستان
۵ـ رئیس یکی از دانشگاه های شهرستان به انتخاب رئیس ستاد شهرستان در صورت وجود
۶ـ مدیر اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان
۷ـ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان
۸ـ نماینده یا نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر
۹ـ دادستان شهرستان
۱۰ـ رئیس واحد خبر در شهرستان
۱۱ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی
۱۲ـ فرمانده انتظامی شهرستان
۱۳ـ فرمانده سپاه
۱۴ـ یک نفر از مدیران مدارس علمیه شهرستان به انتخاب ستاد شهرستان در صورت وجود
۱۵ـ مدیر یکی از مدارس علمیه خواهران شهرستان به انتخاب رئیس ستاد شهرستان در صورت وجود
۱۶ـ دبیر ستاد به انتخاب رئیس ستاد

تبصره ۱ـ هر یک از اعضای ستادهای مذکور باید شخصاً در جلسات حضور پیدا کنند.

تبصره ۲ـ مصوبات ستاد در چارچوب اختیارات موضوع این قانون توسط رئیس جهت اجرا به مبادی ذی ربط ابلاغ می شود که برای آنها لازم الاجرا است.

تبصره ۳ـ جلسات ستادهای موضوع این ماده و ماده (۲۰) این قانون با حضور اکثریت مطلق اعضا رسمیت می یابد و مصوبات آن منوط به رأی اکثریت مطلق حاضران است.

ماده ۲۱ـ دستگاه های اجرایی موضوع این قانون موظفند گزارش عملکرد خود را در مورد چگونگی اجرای این قانون حداقل شش ماه یک بار به ستاد ارائه دهند.

ماده ۲۲ـ ستاد موظف است گزارش عملکرد سالانه خود را در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.

ماده ۲۳ـ علاوه بر استفاده از ردیف بودجه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر جدول شماره (۱۷) ـ «کمک به اشخاص حقوقی غیردولتی موضوع جزء (۳) ردیف ۵۴۰۰۰۰ جدول شماره (۹)» به دولت اجازه داده می شود از بودجه فرهنگی دستگاه های اجرایی ذی ربط موضوع این قانون به امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دهد.

ماده ۲۴ـ دستورالعمل اجرایی این قانون توسط ستاد حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون تصویب و ابلاغ می شود.

قانون فوق مشتمل بر بیست و چهار ماده و نوزده تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و سوم فروردین ماه یکهزار و سیصد و نود و چهار مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ ۲/۲/ ۱۳۹۴ به تأیید شورای نگهبان رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷۶
کاش انقدر بفکر امر بمعروف اینا بودید و این همه قانون تبصره و خدم و حشم ردیف میکردید بفکر اقتصاد و ارزش ریال و جوانان و مملکت بودید
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
واقعا جای تعجب داره تا این حد روی این موضول مانور میشود و هزینه ...
kamran
| Poland |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
حقیقت این است که خانمی که امر به معروف به طرف حمله کرده و سیلی زده بهتر این است که این خانم بر اساس قانون و شرع محاکمه و تنبیه شود که دیگر مواظب رفتارش باشد نمی شود که چون همسر شهید بوده خود سر عمل کند و به مردم حمله کند شاید درس عبرتی باشد.
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
از گشت ارشاد رسیدیم به امران به معروف
کی به اینا مجوز داده از زن مردم فیلم بگیرن؟ کی بهشون گفته تو آمر به معروفی؟ این خودش نقض قانونه بعد میگی قانون از اینا حمایت میکنه؟
تنها؟؟
چرا چهارچوب امر به معروف و نهی از منکر رو مشخص نمی کنید و تکلیف مردم رو مشخص نمی کنید. البته طبق قانون که هرکسی هر کاری خواست انجام ندهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
ظاهرا کمی تا قسمتی مشخص بود ولی کیهانیان وبعضی از دوستانشان امور را به مردم واگذار کرده اند!!1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
این چه حرفیه که میزنید؟
داستان معروف عبور از روی پل هست!!!
چهارچوب چیه؟!؟!؟ اصل این موضوع فضولی در کار مردم هست از ریشه پایه باید جمع بشه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
تا وقتی که آتش به اختیاری قانون مملکت هست برای هیچ چیز چهارچوب وجود نداره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
تا وقتی که آتش به اختیاری قانون مملکت هست هیچ حدومرزی برای هیچ چیز وجود نداره!
همه چیز مملکت درسته و رو به راهه فقط مونده امر به معروف !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
اگر همه مقید به امربه معروف و نهی از منکر بودیم که اینطور فسادتو همه ارکان مملکت نفوذ نمیکرد. البته بعضیا مصونیت قضایی دارن. نمیشه امر به معروف ونهی از منکرشون کرد
در مجتمع و محل ما با حجاب و بی حجاب با صلح و صفا و احترام زندگی می کنند و کسی متعرض دیگری نیست
اونکه مذهبی و مسجدی است کار خودش را انجا م میده و اون که نیست هم زندگی خودش را داره
در کل کشورهای مسلمان همینه
چرا باید اجبار کنید که مردم سبک زندگی یک اقلبت را بپذیرند ؟
این امکان نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
درستش هم همینه
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
اگر بنا به این باشد برای چه انقلاب کردیم زمان پهلوی ملعون هم وضع همیطور بود انقلاب شد که اسلام در همه چیز حاکم باشد مملکت اسلامی باید همه چیزش اسلامی باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
انسان فاسد رو ولش کنی پس فردا میگه چرا همجنس بازی قانونی نیست
امرین معروف باید خودشون بهشتی باشن والبته نگاه پاکی هم داشته باشن یعنی به نا محرم نگاه نکنن نه اینکه چشمشون دنبال نامحرم ها باشه ،
پاسخ ها
صدرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
چشم پاک چه صیغه ای است؟ آمر به معروف هم از نظر
شرعی مجوزی برای نگاه کردن به نامحرم ندارد چه برسد به تهیه عکس و فیلم.
دادگستری مطابق قانون از آمرین به معروف حمایت می کند/ بر اساس قانون مرتبه عملی امر به معروف و نهی از منکر تنها وظیفه حاکمیت است

آقا و خانم دادگستری ، اولین وظیفه حاکمیت ، تامین" امنیت " مردم ایران از هر طرز تفکر و اندیشه است !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
از کی تا حالا حاکمیت باید در نحوه تفکر و اندیشه آدم ها هم دخالت کنه؟!
ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
دوست عزیز ، منظور جمله را متوجه نشدید ، تامین امنیت برای
همه مردم و با هر طرز تفکر و اندیشه از وظائف حاکمیت است !
طبق گفته خودتون سایت امر به معروف دروغ گفته دیگه. چرا باهاش برخورد نمیکنین؟
با سلام
از نظر قانون های سطحی ممکن است وظیفه حکومت باشد اما قرآن بیان دیگری را ذکر فرموده است. بر اساس آیه شریفه.. والتکن منکم امت یدعون الی الخیر یامرون باالمعروف و ینهون عن المنکر و اولئک هم المفلحون. تنها مفلحون که در مرحله اعلای تقوا و قله های عقلانیت و تفکر هستند باید امر و نهی نمایند یا افرادی تحت امرشان این فریضه را انجام دهند نه ....
انتخاب ما جهنم است

ما را به بهشت هل ندهید
یک قانون دیگه که به درد هزار سال پیش میخورده و نه الان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
اگه ما مردم پابند امر به معروف و نهی از منکر بودیم فساد اینطور سیستماتیک از سر و کول مملکت مابالا میرفت؟ اگه همه چی تو این مملکت گندش دراومده به خاطر سکوت ما ملته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
اخلاقیات الان بیشتر از همیشه نیازه تا هزار سال پیش فحشا خوب نیست
ما اگه بخواهیم مسئولان طراز بالا را بابت حقوقای نجومی دریافتی شون و سیسمونی و بی عملی و پر حرفی و شانه خالی کردن از وعده ها و بی خیالی نسبت به امور مررم و بی کفایتی امر به نعروف و نهی از منکر کنیم باید کجا و کِی مراجعه کنیم ؟!
پاسخ ها
بسیجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
زندان اوین خودت معرفی کن و شروع به اعتراض به دولتمردان کنید
الان افرادی که در این ماجرا به ناحق مورد بی احترامی واقع شده وبازداشت شده اند اگر شکایت کنند آیا رسیدگی میشود؟آیا آن امر محترم که هممسبب درگیری بوده .هم بدون اجازه اقدام به فیلم برداری کرده.از نظر مدعی العموم نباید مواخذه شود؟
ماشالله توی هر استان 17 نفر حق جلسه بگیر در سطح مدیران ارشد اضافه شد
چه نونی در بیارن اینا از حق جلساتشوم از اذیت و آزار ملت
خود خدا هم این قدر سخت گیر نیست که بعضی ها هستند. جمع کنبد این بساط افراط رو
با این کارها می خواهید چه چیزی را اثبات کنید
این همه انرژی هزینه؟
بقیه کشورهای مسلمان هم همین اندازه هزینه می کنند
یا می خواهید بگویید فهم شما از دین بعترین و بالا ترین است؟
اون آقای متعلق به خانواده ای که تذکر دریافت میکرده، اجاز فیلم گرفتن از این خانم که آمر به معروف بوده نداشته، و این اجازه رو هم نداشته که برخورد فیزیکی کنه، در این مورد فقط حمایت انتظامی مکفی جهت پاک کردن فیلم از موبایل آن آقا توسط ضابط قانون میبایستی انجام بشه، و کاملا مشخص هست که تلویزیون میلی یک سویه، چقدر در توجیه مردم به قوانین و ضابطه ها ضعیف و ناکارآمد عمل کرده! و هیچ گونه فرهنگ سازی قانونی و وضیفه ای انجام نشده و نخواهد شد، جون تلویزیون و رادیو از همین بلبشو ها کسب درآمد داره!!!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
در کجای قانون گفته شده که مردم حق ندارن از کسی که متعرضشون شده فیلم بگیرن،؟تنها راهی که میشه اثبات کرد که اون شخص برخورد فیزیکی داشته همینه،کحای قانون به نیروی انتظامی این اجازه داده شده که وارد گوشی مردم که
جزئی از حریم خصوصیشونه بشه و هر فیلمی که خواست پاک کنه؟,هر عمل نیروهای انتظامی باید مبتنی بر قانون باشه ،و تنها با رای دادگاه چنین کاری امکان‌پذیره،در ضمن اگر اعمال ناهی از منکر و‌نبروی انتظامی بر اساس قانون پس نباید ترسی از فیلم برداری داشته باشند،مگر اینکه مرتکب اعمالی شده باشند که منافی قانون و مصداق خشونت و توهین باشه...
علی
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
عزیز دل، خبر رو درست بخون. خانمی که مشغول امر به معروف بوده، داشته فیلمبرداری میکرده. چه جوری میخوانید متن رو؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
سعید تو هنوز نفهمیدی جریان چیه کامنت هم مینویسی؟ اون خانم از خود راضی آمر به معروف داشته از زن اون آقا فیلم میگرفته که شوهره بهشون معترض میشه فیلمبردار به سمت اقا حمله میکنه.
سعید
| Germany |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
این جزء حریم شخصی حساب میشه که کسی اجازه ی فیلم و عکس بدون رضایت طرف نموتنه بگیره از نظر عقلی و شرعی هم همین هست حالا اگر قانون ایران آنقدر ضعیف هست که برای موارد حقوق و حرسم شخصی و حقوقی پشیزی قائل نشده که قانون بنویسد بحث دیگری است، کسی نگفت که دوربین طرف را و یا موبایل طرف را جستجو کنند، نیروی انتظامی از شخس میخواهد که عکس های گرفته شده از سوژه را مشخص و آماده کند و در جلوی چشم پلیس خود شخص آنرا پاک میکند، کمی با عقل و درایت همه چیز بهتر میشود! بحث ترس نیست، حقوق شهروندی و حفظ حریم هست همین
بدحجابها و بی حجابها باید شدیدا تنبیه بشوند تا فضای جامعه را به گناه و شهوت الوده نکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
انواع ساندیس موجود می‌باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
کسی که با دیدن موی زن دچار شهوت می شه باید درمان بشه
چرا نصف جامعه باید محدود بشن که یه عده بیمار هستند ؟
در دیگر کشورهای مسلمان مردان چه میکنند؟؟
چرا فکر می کنید با کل عالم فرق دارید ؟؟
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
بدپندارهایی مثل تو رو باید چیکار کرد؟؟
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
قرص بخور خوب میشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
ولی عاملین تورم و گرانی و درد و رنج راحت و با آرامش زندگی کنند و خودشان را به آغوش اروپا و آمریکا بسپارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
!بی جنبه !

برات عادی باشه
مثل خارجی ها جنبه داشته باش نگاه آلوده ننداز
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
جزای نقدی و محرومیت هیچ فایده ای ندارد بدحجاب و بی حجاب باید شلاق بخورد تعزیر بشود تا حالی اش بشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
تو رو باید به شدت تنبیه کنن که از زندگی فقط چشم چرونی رو یاد گرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
منتظر تذکر تو هستم تا بفرستم بهشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
شک ندارم که پیشونی ات هم پینه بسته
مطمئنم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
حتما تو هم از فیلترشکن استفاده میکنی که عکس آدمای باحجاب رو توو اینترنت سرچ کنی
سعید
| Germany |
۱۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
جناب ناشناس از کشور آلمان، مقداری نزاکت بد نیست! چه خواجه
علی چه علی خواجه ایراد کجاست؟ در هر صورت اجرای قانون مد نظر بوده و هست، چه برای زن و چه برای مرد
چقدر مردم ب جون هم افتادن
کسی صرفا بخواد به خاطر یه امر معروف یا توصیه به کسی حمله کنه باید شدیدترین وج ممکنه مجازات بشه
والا بلا اکثریت جامعه ما موافق این روشها نیستند .نه اینکه بی حجابند نه .......اکثریت زنان ما محجبه هستند ولی موافق اجبار و جریمه و تنبه در امر حجاب نیستند.این کارا هزینه سنگین داره ....نکنید به خواست اکثریت احترام بزارید ...منفی و مثبت نظرات بالا را ببینید...
در رسانه هی دارند به مردم می گویند از فرد خاطی فیلم بگیرید و مراکزی تحویل بدید. آیا تهیه فیلم و عکس از افراد بدون اجازه اونها جرم نیست؟ یعنی ما حق داریم دوربین به دست در خیابان بگردیم و از زن و دختر مردم فیلم تهیه کنیم؟ دوربین به دست بشینیم تا روسری یک زن عقب رفت در کنار شوهر و بچه های او از او فیلم بگیریم و آنها هم هیچ واکنشی نشان ندهند؟ آیا عقل چیز خوبی نیست؟ چرا دنبال دعوا و تفرقه درست کردنیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
حرف حساب
قابل توجه اونایی که خشکسالی و بی بارشی کشور رو ربط میدادن به حجاب و پوشش زنها .
الان ۴-۵ ماهه که نزولات جوی و برکات خداوندی و بارش باران و برف همه کشور رو فرا گرفته درست عین کشورهای اروپایی و آمریکایی
هر کاری میخواید بکنید کسی به خانواده ام تذکر حجاب بده برخورد شدید میکنم بعدشم برام دیگه مهم نیست
آمران به معروف همان لباس شخصی ها هستند که حمایت عملی نیروی انتظامی را از دست داده اند
آفرین، آخرین تلاشتان را برای دو قطبی کردن جامعه و انداختن مردم به جان هم را بکنید. ولی بدونید که این رویه برای خودتان بدتر است، زیرا جناح شما در اقلیت است. آزادی پیروز است.
فکر کنم بهتره سایت تابناک هم بابت خبر اشتباهی که در تاریخ ۴ فروردین ۱۴۰۲ مبنی بر "ضرب و شتم همسر و دختر شهید حین نهی از منکر" کار کرده، از عموم خوانندگان و مخاطبین سایت عذرخواهی کنه.
این گونه تیترهای بدون بررسی و پشتوانه، سبب میشه که عده ای خودسر، چنان وقیح بشن که به خودشون اجازه ی حمله به زنان در حضور همسرشون رو بدن و در نهایت خودشون رو مظلوم هم نشان بدهند.
تورم ۳۰۰درصد
فقط اعدام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
چی ربطی داشت؟ زینال بندری نبودی یه مدت
عاقبت اینکارها جنگ داخلی هست وقتی اکثریت یک موضعی رو قبول ندارن اصرار ایجاد تنش در کشور است اصلا اجبار به کاری غلط است
کجای نظر من نارحتت کرده که منتشر نکردی؟
والله اگه خود خدا میدونست قراره اون آیه امر به معروف و نهی از منکر باعث شه امت مسلمان به جون هم بیوفتنو همدیگه رو بکشن و منبع کسب درامد بشه واسه یه عده کلا حذفش میکرد
چخبرتونه؟ چه خبرتونه؟؟؟
سالی که نکوست از بهار اش پیدا است اگر همینجوری پیش برود همه به جان همدیگر بیافتند کشور به بازی مورتال کامبت تبدیل بشود دودش به چشم همه مان خواهد رفت و ضررش را همه میکنند با حجاب بی حجاب هم ندارد باید یک فکر اساسی کرد نباید گذاشت دشمنی درست بشود همه مردم در دنیا مگر چیکار میکنند دائم باهم کشتی نمی‌گیرند که به کار هم کار ندارند
بهترین کار این است به بی حجایها و بدحجابها و دور وریهایشان یارانه انرژی ندهند مجبور باشند سوخت گاز برق بنزین را به قیمت جهانی آزاد بخرند و استفاده کنند چنان نقره داغ بشوند که بدحجابی و روداری یادشان برود داد و دعوا هم لازم ندارد درگیری هم نمیخواد
پاسخ ها
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
مگه مال باباته؟
همه سر کاریم آقایون خانمها به فکر گشنگی مردم و داغونی اقتصاد باشید جلوی فساد اداری و رانت رو بگیرید جلوی دزدی‌ها رو بگیرید سرگرم به این کار دم دستی شدید
این خانم جلو دوربین می گوید مشت بصورت او کوبیده اند درصورتیکه هیچ اثری از جای مشت نیست .
مردم را رو در روی هم قرار ندهید اینکاری بس خطر ناک است .
اينچنين امران به معروف و ناهيان از منكري كه با قلدري و پرخاش متعرض ديگران شده و بعدا با اظهارات كذب مظلوم نمايي ميكنند ، تيشه به ريشه باورها و اعتقادات مردم ميزنند و ميبايست با انها برخورد قانوني صورت پذيرد !
سپاس از دادستانى يزد كه بدور از جو زدگى و رياكارى و بدون پيش داورى ، و بدون توجه به بيانيه ستاد امر به معروف ، با تحقيق پيرامون قضيه حق را تشخيص و با شجاعت ان را ابراز و اعلام نموده است ، ايا كسى هست كه به مشگلات ناشى از اين قانون و دم و دستگاه مربوط به ان توجه كند
باتشکرفراوان ازعزیزانی که نسبت به امربه معروف ونهی ازمنکراین حکم الهی احساس مسولیت مینمایندواگراین حکم الهی تعطیل گرددفسادفراگیر میشودپس لازم است تمام کسانی که درجامعه زندگی میکننداین حکم الهی راانجام دهند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار