بازدید 4499
۵

هشدار مدودف درباره افزایش احتمال بروز یک جنگ اتمی

دیمیتری مدودف معاون شورای امنیت ملی روسیه با هشدار در مورد افزایش احتمال بروز یک جنگ اتمی گفت که ارسال تسلیحات جنگی بیشتر به اوکراین، آخرالزمان اتمی را نزدیکتر می‌کند.
کد خبر: ۱۱۶۸۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 23 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از پراودا، مدودف در مصاحبه‌ای اختصاصی که چکیده ای از آن در پراودا منتشر شد، افزود: آیا خطر یک جنگ اتمی از بین رفته است؟ خیر، تمام نشده بلکه افزایش یافته است. هر روز که تسلیحات خارجی به اوکراین تحویل داده می‌شود، آخرالزمان اتمی را نزدیک تر می‌کند.

معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت: من این احساس را دارم که آنها تا یک مقطع زمانی به تصمیم روسیه یا عزم رئیس جمهور یا فرمانده کل نیروهای مسلح روسیه مبنی بر انجام کاری که ما کردیم اعتقاد نداشتند و دچار اشتباه محاسباتی شدند. پیامدهای ارسال سلاح و مهمات بیشتر به اوکراین بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که اگر آنها در ماه دسامبر با ما سندی را امضا می‌کردند، می‌توانست باشد.

مدودف به توافق پیشنهادی روسیه در دسامبر ۲۰۲۱ در مورد عدم گسترش ناتو و عقب کشیدن مرزهای ناتو به وضعیت سال ۱۹۹۷ اشاره داشت.

دولت انگلیس اعلام کرده است در نظر دارد گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده برای توپخانه نیروهای اوکراین ارسال کند.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در این باره گفت که طرح انگلیس برای انتقال تسلیحات حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین تازه‌ترین اقدام تحریک‌آمیز لندن است.

همچنین ویاچسلاو ولودین رئیس دومای دولتی روسیه هم روز چهارشنبه گفت که ایالات متحده و متحدانش هر کاری برای طولانی کردن درگیری اوکراین انجام می‌دهند و از ارسال مهمات با اورانیوم ضعیف شده به کی‌یف خودداری نمی‌کنند.

وی افزود: این تصمیم یک تراژدی در مقیاس جهانی است که در وهله نخست بر کشورهای اروپایی تاثیر خواهد داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
عین هیتلر در گل گیر کرده اند.
باز این جهود . ودکا خورد مست کرد عربده کشید ...

آخه گاگول جان . مگه هوس کری کل نژاد روس و مسکو و سن پطرز بورگ به خاکستر تبدیل بشن ؟؟ یا اینکه تصور کردی فقط خودت میتونی بزنی و حتما همه میشینن تماشا میکنن ؟؟
مردک وقتی کم میاری حرف از بمب اتم میزنی روسیه هم اشغالگره هم متجاوز باید پوتین را مجازات کرد
این یعنی اوضاع بر وفق مراد روسها نیست و داره غرق میشه این استعمارگر بد . دنیا داره از شرشون خلاص میشه
بدبخت اسرائیل ایران اتم ساخته شما خبر ندارید میریزه سر شما .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل