بازدید 10172
سه هزار و دویست و نود و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

عضو دفتر نشر آثار رهبری: متن خبر دیدار فرماندهان نظامی با رهبر انقلاب در دی ماه جعلی است / وزیر ارتباطات: در سال ۱۴۰۱ اتفاقاتی رخ داد که برخی از مردم را از این وزارتخانه دلگیر کرد

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: سفر عراقچی و خرازی به دمشق برای دیدار با مقامات ارشد سوریه / توضیحات سازمان برنامه و بودجه درباره عدم واریز حقوق فرهنگیان /نماینده مجلس: رییس سازمان برنامه و بودجه باید به خاطر عدم واریز حقوق فرهنگیان عزل شود / محمودوند، نماینده مجلس: خطر جدی کشور سوپرانقلابی‌ها و انقلابی‌نما هستند، نه اپوزیسیون‌ و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰ 21 March 2023

«تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیتر‌هایی از حوزه‌های مهم خبری به خصوص سیاسی و اقتصادی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی و اوضاع اقتصادی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت‌های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

امام جمعه قم: شادی و نشاط نباید بهانه‌ای برای زیر پا گذاشتن قوانین باشد
آیت‌الله سید محمد سعیدی با تاکید بر اینکه مسافرت، زیارت، صله رحم از جمله نمونه‌های شادی‌آور است، گفت: امام هفتم (ع) توصیه کرده‌اند که باید مراقب باشیم تا شادی‌های ما با معصیت آلوده نشود. وی با بیان اینکه شادی و نشاط نباید بهانه‌ای برای زیر پا گذاشتن قوانین باشد، تصریح کرد: عده زیادی طی چند روز گذشته که روز‌های شادی مردم است جان خود را از دست داده‌اند، متاسفانه رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی موجب عزادار شدن بسیاری شده است. افرادی که بی احتیاطی می‌کنند، هم مدیون و پاسخگوی جان خود هستند، هم مدیون جان کسانی که در ماشین نشسته‌اند، همسفران هم باید به رانندگان تذکر دهند تا در اثر بی‌احتیاطی و بی‌دقتی شادی‌ها از بین نرود. آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش هزاران تن در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، گفت: امیدواریم امسال با همت مسئولان و نیرو‌های امداد و همکاری مردم شاهد کاهش تلفات ناشی از تصادفات رانندگی باشیم.

عضو دفتر نشر آثار رهبری: متن خبر دیدار فرماندهان نظامی با رهبر انقلاب در دی ماه جعلی است
به تازگی برخی رسانه‌های در خبری مدعی شده اند که ۵۸ فرمانده سپاه در دی امسال با رهبر انقلاب دیدار کردند و در آن‌جا گفته شده گروهی از نیرو‌های سپاه قصد داشتند به بیت رهبری حمله توپخانه‌ای کنند. مهدی فضائلی عضو دفتر نشر آثار رهبری در واکنش به این ادعا نوشته: با بهره اندک از عقل هم می‌شود جعلی بودن متنی که به عنوان دیدار فرماندهان نظامی با رهبر انقلاب در دی ماه منتشر شده را فهمید؛ اما کسانی که این بهره را ندارند بدانند جلسه‌ای با چنین ترکیبی در تاریخ تشکیل نشده و نخواهد شد. ظاهرا برخی تمرین برای دروغِ سیزده را زود شروع کرده‌اند.

طالبان: از نوروز تجلیل نمی‌کنیم، اما ممنوعیت برگزاری آیین نوروز در افغانستان برای مردم صحت ندارد
«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی مرکزی طالبان گفت، هیچ مانعی در برگزاری آیین و جشن‌های نوروزی از سوی حکومت سرپرست در افغانستان وجود ندارد. وی، اما گفت که دولت طالبان از جشن نوروز به دلیل اینکه در اسلام نیست تجلیل نمی‌کند. پیش از این شهردار بلخ از آمادگی‌هایی همچون توجه به سرسبزی، چراغانی شهر و پاکسازی شهر جهت استقبال مردم در این ولایت خبر داده بود. قبل از این سال، مردم افغانستان معمولا جهت تجلیل از نوروز به مزار شریف می‌رفتند، همه ساله بزرگترین مراسم نوروز در افغانستان در آرامگاه منسوب به حضرت علی ـ علیه‌السلام ـ واقع در مزارشریف مرکز ولایت بلخ برگزار می‌شد. تاریخ دانان افغانستان، بلخ را خاستگاه نوروز دانسته وبه صورت معمول وبراساس رسم گذشتگان مراسم جهنده بالا باید در اولین روز بهار و سر ساعت ۹ صبح در صحن غربی زیارت «سخی» منسوب به امام علی (ع) در شهر مزارشریف ولایت بلخ آغاز شود و علم زیارت تا ۴۰ روز در این صحن به اهتزاز درآید.

وزیر ارتباطات: در سال ۱۴۰۱ اتفاقاتی رخ داد که برخی از مردم را از این وزارتخانه دلگیر کرد 
عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در پیام تبریک نوروز ۱۴۰۲ اعلام کرد: در سالی که گذشت اتفاقاتی رخ داد که شاید برخی از مردم عزیزمان را از این وزارتخانه دلگیر کرده باشد، اما وزارت ارتباطات در مورد محدودیت یا رفع آن‌ها تصمیم‌گیر نبوده است و ما تلاش کردیم با تقویت پلتفرم‌های بومی امورات مردم مختل نشود.

سردار رادان: با هر کسی که می‌خواهد ناامنی را بر مردم غالب کند، برخورد خواهیم کرد
سردار رادان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز، افزود: طبیعی است امسال نوروز در تقارن با ماه مبارک رمضان است که ان‌شاءالله در کنار نو شدن طبیعت دل‌ها هم نو شود. وی با اشاره به پیام و شعار نوروزی رهبر معظم انقلاب، گفت: امیدوارم با تلاش‌های دولت، حال دل مردم هم خوش شود و پلیس هم باید متفاوت از گذشته عمل کند تا به صورت واقعی به درخواست‌های مردم توجه شود. رادان با بیان اینکه با تقسیم نیروی صورت گفته پلیس موفق خواهد شد، گفت: امروز همه شما موفق خواهید شد با تقسیم مأموریتی که داشته اید تا با بیش از ۲۵ هزار نیرو و تمام فرماندهی شرق و غرب در خدمت امنیت و آرامش مردم قرار بگیرد. با بیش از ۲۵۰۰ گشت انتظامی در هر شیفت با هر کس که می‌خواهد ناامنی را بر مردم غالب کند، برخورد خواهیم کرد و روز‌هایی متفاوت از سال گذشته را رقم خواهیم زد. وی افزود: با انتخاب خوبی که در محلات کردیم و با تلاش‌هایی که انجام داده ایم امنیت را از خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به سمت کوی و برزن خواهیم برد و این نوید را می‌دهم که مردم آرامش و روز‌های بهتری را از امنیت تجربه کنند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس: قراری برای عدم پرداخت رتبه بندی معلمان نداریم
علی رضا پاک فطرت، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات به موضوع رتبه بندی فرهنگیان که در سند تحول هم آمده بود، بعد از گذشت سیزده سال ورود کرد و این مهم را انجام داد، گفت: مجلس در این موضوع پای کار آمد و قراری برای عدم پرداخت رتبه بندی معلمان نداریم.

آیت الله شبیری زنجانی: رسیدگی به امور فقرا از عبادات تراز اول است
دفتر آیت الله شبیری زنجانی در گفتاری کوتاه از این مرجع تقلید شیعیان با عنوان «شکرانۀ عید» این گونه آورده است: «از این فرصت برای اصلاح بین مؤمنان استفاده و تلاش کنیم که دل‌ها به هم نزدیک تر شود. به شکرانۀ این شادی، سهمی را هم برای فقرا و نیازمندان در نظر بگیریم که رسیدگی به امور فقرا از عبادات تراز اول است.»

«شعر» علم‌الهدی در پاسخ به اعلام «تحریم» او از سوی اتحادیه اروپا
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به خبر قرار گرفتن نامش در فهرست جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا واکنش نشان داد. اتحادیه اروپا در ادامه مواضع ضد ایرانی خود، اعلام کرد هشت فرد و یک نهاد را تحریم کرده است و یکی از آن هشت نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی است. پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی با انتشار مطلبی واکنش امام جمعه مشهد را به این خبر منعکس کرد: بنا به اعلام نیکولا سارکوزی، سیاست‌مدار و رییس جمهور سابق فرانسه، اروپا وحشی‌ترین قاره جهان است که قرار گرفتن در فهرست تحریم این اتحادیه، باعث سرافرازی و افتخار بنده است.
به قول اقبال لاهوری:
قطرهٔ آب وضوی قنبری
در بها برتر ز خون قیصری
دل به محبوب حجازی بسته ایم
زین جهت با یکدگر پیوسته ایم
رشتهٔ ما یک تولایش بس است
چشم ما را کیف صهبایش بس است

نماینده دلفان: اگر اجازه می‌دادند وزرا استیضاح شوند، حساب کار دست دولت می‌آمد
یحیی ابراهیمی نماینده دلفان در مجلس یازدهم با انتقاد از عملکرد اجرایی دولت سیزدهم، می‌گوید: در آخرین روز مجلس در نطقی که داشتم شدیداً به رییس جمهور و تیم اقتصادی‌اش تذکر دادم. خدا وکیلی این تیم تعطیل هستند و کامل مملکت را رها کرده‌اند. نمی‌شود در یک مقطع، ارز از ۲۳ هزار تومان  یکباره به بالای ۵۰ هزار تومان برسد بعد دوباره پایین بیاید و دولت ۴۵ هزار تومان را ۴۱۵۰۰ بفروشد. این‌ها همه نشان‌دهنده بهم‌ریختگی وضعیت تیم اقتصادی دولت است. بعد همین افراد چنان «بَه‌بَه و چَه‌چَه» کرده و طوری صحبت می‌کنند که انگار هیچ مشکلی پیش نیامده است. او می‌گوید: این تیم اقتصادی حال حاضر، توهینی به شعور مردم است و این‌ها مردم را مسخره کرده‌اند، وگرنه در یک سال و نیمی که آقای رئیسی آمده از همان ابتدا مشخص بود که تیم اقتصادی قوی‌ نچیده است. نه از نظر علمی پربار هستند و نه سابقه اجرایی قوی دارند. تحصیلات علمی رییس بانک مرکزی قبلی چه بود؟ ایشان یک سال بیشتر فرماندهی تیم اقتصادی را بر عهده داشت و الان هم باز به همین شکل است. عضو کمیسیون بهداشت مجلس می‌گوید: صدای تمام نمایندگان درآمده و ما با رویکردی برای کمک به دولت، قوانین را مصوب کردیم و مصوباتی برای بحث جهش تولید مسکن و مسائلی که سد راه پیشرفت اقتصادی مملکت بود، ارائه دادیم. دولت کدام را اجرا کرده است؟ الان گاردی که نمایندگان مجلس می‌گیرند بجاست، ولی متاسفانه یک ضعف اساسی و مهم در مجلس وجود دارد و آن اینکه اجازه نمی‌دهند وزرا استیضاح شوند. اگر واقعاً اجازه می‌دادند چهار تا از وزرا استیضاح شوند، حساب کار دست دولت می‌آمد و سر جای خودش می‌نشست. هیات رییسه مدام در حال مماشات است و اصلاً چرا باید این کار را بکند؟

فعال سیاسی اصولگرا: چطور با دشمنان مذاکره می‌کنیم، اما حاضر نیستیم با ملت خودمان گفت‌وگو کنیم؟
حسین کنعانی مقدم، فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این که سال جاری سال برگزاری انتخابات مجلس است. چه اقداماتی باید برای آشتی ملی و افزایش مشارکت مردم انجام شود و چقدر ضرورت دارد که حاکمیت، فرصت حضور همه سلایق و افکار مختلف را در انتخابات فراهم کند، گفت: من از همان ابتدا این مساله را گفتم که بحث آشتی ملی نشان‌دهنده این است که مردم ما با هم قهر هستند که اینطور نیست. ما نیازمند گفت‌وگوی ملی هستیم یعنی باید گروه‌ها، تشکل‌های سیاسی، احزاب، مسئولین نظام و مردم بتوانند با هم گفتگو کنند، مشکلات‌شان را حل و فصل کنند و با مذاکره مساله را به نتیجه برسانند. وی افزود‌: چطور ما با دشمنان‌مان حاضر هستیم سر یک میز بنشینیم و مذاکره کنیم، اما حاضر نیستیم با ملت خودمان و احزاب خودمان گفتگو و مسائل را حل و فصل کنیم. اگر اتحاد و انسجام ملی شکل بگیرد، قطعا می‌تواند مشارکت سیاسی و حضور پرشور مردم را در انتخابات آینده داشته باشد، در غیر این صورت به نظر می‌رسد ما در انتخابات آینده با کاهش مشارکت مواجه می‌شویم و این به مردم‌سالاری دینی ما صدمه می‌زند.

تکذیب ادعای مرندی درباره دکتر ظریف
 یک عضو تیم سابق مذاکره‌کننده توضیح داده که هیچ گفت‌وگویی درباره طلب غرامت از آمریکا بین محمدجواد ظریف و محمد مرندی انجام نشده است. البته این اولین بار نیست که چنین مطالبی به نقل از وزیر خارجه پیشین جعل می‌شود، اما اینکه صداوسیما در غیاب تیم سابق مذاکره‌کننده، افرادی را دعوت و به نقل از آن‌ها اکاذیبی را مطرح، یا افرادی با پیشینه معلوم، در برنامه‌ای تلویزیونی به دکتر ظریف توهین می‌کنند را باید نشانه ناکامی در احیای برجام و فرافکنی محفلی خاص پس از شکست‌های پیاپی خود دانست. به گفته این عضو تیم سابق مذاکره‌کننده، درخواست غرامت از آمریکا بابت خروج آمریکا از برجام، طرح ناکام تیم فعلی بود و حالا می‌خواهند آن را منتسب به دولت قبل کنند و با جعل نقل‌قول و حتی طرح خیالی آن در جلسه هیات دولت، شکست خود در اجرای این خواسته را به دولت سابق ربط دهند. /جماران

رکوردشکنی مصرف بنزین در آخرین روز سال
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از افزایش رکورد مصرف بنزین برای چندمین بار در روزهای پایانی سال گذشته خبر داد و گفت: در ۲۹ اسفند ماه سال گذشته ۱۴۴ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور به مصرف رسیده که این عدد در مقایسه با مدت مشابه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲۷.۷ درصد رشد یافته است.

رییس کل بانک مرکزی: قطعا سال ۱۴۰۲ سالی دشوار برای سوداگران ارز خواهد بود
رییس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پیامی با تشکر از رهبر معظم انقلاب اسلامی، مهار تورم و حمایت عملی از بخش‌های مختلف تولید را سیاست قطعی بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد و گفت: ثبات اقتصادی در دستور کار جدی دولت و شبکه بانکی کشور است. فرزین تاکید کرد: قطعا سال ۱۴۰۲ سالی دشوار برای سوداگران ارز و قاچاق کالا و البته تقویت حمایت‌ها از بخش واقعی اقتصاد و تولید خواهد بود.شبکه بانکی در سال جدید نیز همچون سال گذشته، یاریگر تولید خواهد بود و اعطای تسهیلات برای رونق روزافزون تولید اولویت نخست شبکه بانکی است. رشد ۳۸ درصدی پرداخت تسهیلات بانکی در یازده ماهه سال ۱۴۰۱ و سهم ۷۵ درصدی بخش تولید از این تسهیلات گویای عزم جدی شبکه بانکی در حمایت عملی از تولید است ضمن اینکه سال گذشته شاهد رشد ۱۴۸ درصدی اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم.

عیدی ۱۶ میلیونی برای کارگران
مطابق قانون کار حداقل عیدی کارگران برای یک سال کار حداقل معادل ۶۰ روز و حداکثر ۹۰ روز است؛ بنابراین، امسال حداقل عیدی پرداختی به کارگران بین ۱۰ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۵۶۸ تومان و مبلغ حداکثر عیدی کارگران ۱۵ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۸۵۲ هزار تومان خواهد بود.

باقیمانده حقوق اسفندماه فرهنگیان پرداخت شد
به دستور رئیس جمهور محترم و پیگیری دکتر مخبر با همکاری بانک مرکزی باقی مانده حقوق اسفندماه فرهنگیان پرداخت شد. /صداوسیما

معاون رییس‌جمهور: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند به مصاف تورم بروند
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در پیام نوروزی خود به مناسبت آغاز سال ۱۴۰۲ با اشاره به مزین شدن امسال به نام «مهار تورم، رشد تولید»، گفت شرکت‌های دانش‌بنیان کشور که مجهز به مغزافزارهای جوان و خلاق این مرز و بومند،برخوردار از ظرفیتی خارق العاده‌اند که می‌توانند در پیوند با صنایع، کمیت، کیفیت و نوآوری را ارمغان تولید کنند و به مصاف تورم بروند.

روایت یک نماینده مجلس از علت اصلی تورم در سال‌های اخیر
طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تورم از اصلی‌ترین متغیر‌های اقتصاد کلان است که از آن با نام متغیری برای بررسی وضعیت ثبات اقتصاد کلان نیز استفاده می‌شود. اقتصاد ایران در وضعیتی است که پس از گذشت چهار سال از زمستان ۱۳۹۶ که نرخ تورم اوج گرفت، هنوز این متغیر به وضعیت با ثبات نرسیده است. حتی به نظر می‌رسد، تعادل‌های اقتصاد کلان ایران در نرخ‌های تورم بالاتری در حال شکل گیری هستند.  نرخ تورم نقطه به نقطه در مهر ۱۴۰۱ به رقم ۴۸ درصد رسیده است. بخشی از تورم سال ۱۴۰۱ ناشی از رشد ۱۲ درصدی شاخص قیمت در خردادماه به علت حذف ارز ترجیحی است که ماهیتا متفاوت از رشد شاخص کل و تورم بوده، اما در نهایت خود را در رشد شاخص کل نشان می‌دهد. به نحوی‌که با حذف ارز ترجیحی و افزایش قیمت برخی کالا‌های اساسی مشمول ارز ترجیحی، قیمت این اقلام افزایش پیدا کرد. علت اصلی تورم در سال‌های اخیر و پایداری و ماندگاری آن را می‌توان در وجود مجموع ناترازی‌ها در اقتصاد دانست که در مجموع منجر به فشار بر کل شبکه‌ی بانکی شده و تورم ایجاد می‌کند. ناترازی در بودجه (کسری بودجه پایدار دولت)، ناترازی در خود شبکه‌ی بانکی و ناترازی صندوق‌های بازنشستگی، از مهمترین عواملی هستند که منجر به رشد پایه پولی و نقدینگی شده و در نتیجه تورم‌های فزاینده در اقتصاد ایران را ایجاد کرده‌اند.  

انتقاد عبدی از سخن «دولت به هیچ جناحی وابستگی ندارد» رئیسی
عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: اینکه رییسی گفته دولت به هیچ جناحی وابستگی ندارد، حسن دولت نیست. شجاعت پذیرش انتساب به جناح متبوع ارزشمند است. اگر موفقیت داشته باشید، آن را به جناح خود منسوب می‌کنید. پس نفی انتساب به جناح اصولگرایی کاملا روشن است.

حمله رسانه «جبهه پایداری» به «امپراتور کوزکو»
رجانیوز، ارگان رسانه‌ای جبهه پایداری خواستار برخورد امنیتی با، زینب موسوی طنزپرداز شبکه‌های اجتماعی شد. زینب موسوی که پیش از این با نام «امپراتور کوزکو» در فضای مجازی فعالیت داشت، این روز‌ها با وجود آن که زمان زیادی از آزادی او نمی‌گذرد، در صفحه خود به انتشار محتوای شیطنت‌آمیز و به سخره گرفتن جمهوری اسلامی و شخصیت‌های نظام می‎‌پردازد. طنزپردازی و شوخی با شخصیت‌های سیاسی تفاوت بسیاری با نفرت‌پراکنی و توهین علیه آنان دارد و در این میان زینب موسوی، عامدانه مسیر دوم را در پیش گرفته است. رویکردی که ورود مراجع قضایی و برخورد جدی با او را می‌طلبد. زینب موسوی از طریق رسانه ملی و با شرکت در برنامه «خنداننده شو»، شهرت یافت. در ادامه او از شهرت بدست آمده استفاده کرده و مکررا به تخریب جمهوری اسلامی پرداخت. این فعالیت‌ها در جریان اغتشاشات اخیر در کشور به اوج خود رسید تا جایی که وی دستگیر و به دو سال حبس محکوم شد. اما در پی پیشنهاد رئیس قوه قضاییه به رهبر انقلاب مبنی بر موافقت با عفو و تخفیف مجازات جمع قابل توجهی از متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر، وی مشمول عفو شده و آزاد گشت. با وجود این، اما تغییری در روند فعالیت او در فضای مجازی ایجاد نشد و او همچنان از هرگونه توهین و تمسخر به جمهوری اسلامی و ارکان آن ابایی ندارد. تنها با نگاه به محتوای چند پست اخیر وی در اینستاگرام، توهین‌های بی‌شرمانه‌ای به شخص رئیس جمهور مشاهده می‌شود. اتفاقی که ورود مراجع قضایی و برخورد جدی با او را می‌طلبد. آزادی‌های صورت گرفته به دنبال عفو رهبری در ماه گذشته اتفاق مثبتی است که نشان از رحمانیت جمهوری اسلامی و شخص رهبر معظم انقلاب دارد. اما این امر نباید موجب آن شود که عده‌ای با سوء استفاده از این فرصت، همچنان به روند گذشته خود ادامه دهند. افرادی، چون زینب موسوی که وقیحانه و پس از فرصت دوباره‌ای که به آنان داده شد همچنان بر مسیر غلط خود پافشاری می‌کنند. /خبرآنلاین

نماینده مجلس: خطر جدی کشور نه اپوزیسیون که سوپر انقلابی‌نما‌ها هستند
نماینده مجلس یازدهم گفت: خطر جدی اینجاست نه اپوزیسیون، گروهک، فلان دسته و NGO که مردم توجهی به آن‌ها ندارند، حقیقتا این‌گونه نیست. ما باید در داخل مشکل را حل کنیم. مرتضی محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره این‌که باتوجه به گلایه‌های مردم درباره نحوه اداره کشور چقدر ضرورت دارد در سال آینده شاهد یک حکمرانی خوب باشیم، گفت: در قرآن آمده است خداوند دشمنان ما را از احمق‌ها آفریده است، من نمی‌خواهم توهین کنم به هیچ شخصی؛ حتی افرادی که خارج از کشور بیرق دشمنی برداشته‌اند، خیر قصد توهین ندارم حقیقت امر این است که این‌ها برای این کار نیستند. /اعتماد

 

جمله منتخب سال ۱۴۰۱ رهبر انقلاب از نظر کاربران انتخاب شد

کاربران رسانه KHAMENEI.IR جمله‌ی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دانش آموزان در آستانه سیزدهم آبان‌ماه، درباره افول آمریکا و تغییر نظم کنونی جهان را به عنوان مهمترین جمله‌ی رهبر انقلاب در سال ۱۴۰۱ انتخاب کردند.

بیش‌ از شصت و یک هزار کاربر از ۲۳ تا ۲۹ اسفندماه با شرکت در نظرسنجی انتخاب مهمترین جمله سال ۱۴۰۱، به ترتیب سه جمله‌ی زیر را به عنوان مهمترین و به‌یادماندنی‌ترین جملات رهبر انقلاب در سالی که گذشت، برگزیدند.

 رتبه اول) آمریکا ذره ذره آب می‌شود، خودتان را برای نظم جدید جهان آماده کنید. امروز، آمریکا قدرت مسلّط جهان نیست؛ بسیاری از تحلیلگران سیاسی دنیا معتقدند که آمریکا دارد رو به افول می رود، ذرّه‌ذرّه دارد آب می شود. این را نه اینکه ما بگوییم؛ البتّه عقیده‌ی ما هم همین است، امّا تحلیلگران سیاسی دنیا هم این را دارند می گویند. نشانه‌هایش هم واضح است؛ مشکلات داخلی آمریکا بی‌سابقه است؛ هم مشکلات اقتصادی‌شان، هم مشکلات اجتماعی‌شان، هم مشکلات اخلاقی‌شان در داخل آمریکا؛ اختلافاتشان، دودستگی‌های خونینشان، خطا‌های محاسباتی‌شان در مسائل دنیا... علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا می کند و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد... در این دنیای جدید ایران چه کاره است؟ ایران کجا قرار میگیرد؟ جایگاه کشور عزیز ما کجاست؟ این، آن چیزی است که باید شما روی آن فکر کنید؛ این، آن چیزی است که باید شما خودتان را برایش آماده کنید؛ این آن چیزی است که جوان ایرانی می تواند انجام بدهد. ما می توانیم در این نظم جدید یک جایگاه برجسته‌ای داشته باشیم ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
 
رتبه دوم) کسانی را که حجاب کامل ندارند نباید به بی‌دینی و ضدانقلابی متهم کرد


حجاب یک ضرورت شریعتی است؛ شریعت است؛ ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را همه باید بدانند. این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد؛ یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود، منتها آن کسانی که حجاب را کامل رعایت نمی کنند، این‌ها را نباید متّهم کرد به بی‌دینی و ضدّانقلابی؛ نه. ۱۴۰۱/۱۰/۱۴


رتبه سوم) هرگز شهادت شهید سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد؛ حرفی زدیم پای آن ایستاده‌ایم


ما هرگز شهادت شهید سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد؛ این را بدانند. حرفی زدیم در این مورد، پای آن حرف ایستاده‌ایم. در وقت خودش، سر جای خودش ان‌شاءالله انجام خواهد گرفت. ۱۴۰۱/۰۸/۱۱

نور نیوز: منتظر خبر «توافقات قابل توجه» میان ایران و آژانس باشید
رسانه نزدیک به شورایعالی امنیت ملی از حصول توافقات قابل توجه میان ایران و آژانس انرژی هسته‌ای خبر داد. نورنیوز رسانه نزدیک به شورایعالی امنیت ملی شب گذشته در صفحه توییتر این رسانه خبر داد: «در حالی که طی روز‌های گذشته همه توجهات به توافق ایران با عربستان و سفر‌های گشایشگر به امارات و عراق معطوف بود، همزمان توافقات قابل توجهی نیز طی گفت‌وگو‌های فشرده میان ایران و آژانس در تهران حاصل شدکه در زمان مناسب اطلاع‌رسانی میشود.»

واکنش دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به تحریمش توسط اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا «عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی» را تحریم کرد. عبدالحسین خسروپناه در واکنش به بسته تحریمی جدید اروپا و قرار گرفتن اسمش در این لیست گفت: این اتفاق انگیزه شورا در تحقق منظومه فرهنگی امامین انقلاب را مضاعف کرد. به گزارش مهر، اتحادیه اروپا بسته تحریمی جدیدی را علیه کشورمان اعلام و طی آن ۸ نفر از مقامات کشور را در لیست تحریمی خود قرار داد. همچنین اتحادیه اروپا شورای عالی انقلاب فرهنگی را در لیست تحریمی خود قرار داد. عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به این اتفاق و قرار گرفتن اسمش در لیست تحریمی اتحادیه اروپا در صفحه شخصی خو در فضای مجازی نوشت: «با گذشت دو ماه فعالیت بنده در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، تحریم اتحادیه اروپا، مضحکانه و بی ارزش است، چون نه مالی در اروپا دارم و نه تعلقی، اما انگیزه شورا را در تحقق منظومه فرهنگی امامین انقلاب مضاعف می‌سازد».


ابراز تمایل رئیس جمهور کوبا برای سفر به تهران
رئیس جمهور کوبا با اشاره به روابط تاریخی کشورش با ایران گفت که تمایل دارد در سال جاری به تهران سفر کند. میگل دایاز کانل، رئیس جمهور کوبا در بخشی از گفت وگوی خود با المیادین گفت: ایران کشور برادر کوبا است و فکر می‌کنم که پایه‌های روابط تاریخی ما به این دلیل است که هر دو ملت مقاومت گسترده‌ای در برابر تحریم‌ها داشته اند. وی گفت: ما احترام زیادی برای رهبر انقلاب ایران قائل هستیم و او قدرت زیادی در تحلیل و تفکر دارد. رهبر ایران از حکمت برخودار است و می‌داند که چگونه مردم کشورش را از طریق مسیر واقعی به سوی حاکمیت و تعیین سرنوشت سوق دهد. /ایسنا

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۳
رتبه بندی پرداخت نشد. اون 1تومنی فقط ترمیم بود که قانونا حذف شده بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
.غُر نزن اینقدر
معلمی شغل انبیاس
انبیا بابت شغلشون طلب پول و حقوق نمیکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
گنگستر شهر آمِل بوعّم
جناب مخبر محض اطلاع حضرتعالی باید بگم که باقیمانده حقوق پرداخت نشد، زیاد هم عجله نکنین چون فرهنگیان شرمنده زن و بچه بودن شرمنده تر هم شدن و باتوجه به گذشت عید نوروز دیگه عجله ای ام نیست، شما و دوستانتان اوقاتتون رو مکدر نفرمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
. درد دل برای همساده ! اشتباه است
جناب رئیس بانک مرکزی میشه بفرمایید سودا گران ارزی کی هست حداقل شهامت داشته باشنید نام ببرید اما تا الان بصورت عیان خود بانک مرکزی و زیر مجموعه و وابستگان متولی ارزی هستند پس این همه سلطان ارز و گوشت و خودرو و غیره که اعلام شد و اعدام و دستگیرشدند چی شد ؟چه نتیجه داد ؟پس نقش دولت چی هست؟کجا هستید؟یا شما تماشاگر هستید؟یا خواستید اولین نفری باشید که جهت خنده بر لبان مردم جاری کنید دروغ سیزده گفته باشید و در کتاب گینس ثبت شود ؟؟!!!اگر این هست آفرین بر شما که رکورد زدید
نوروز لیاقت میخواد که طالبان وحشی ندران
مجلسی که توان برخورد باضعف دولت را ندارد تعطیل کنید لطفا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
محصوصا مجلسی که برای کارش منتظر اجازه است
امیدوارم سال جدید هم مثل شش ماهه دوم سال قبل آزادی های مدنی مردم بخصوص دختران ادامه داشته باشد تا دیگر شاهد اعتراضات مردمی نباشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
آزادی نوع حجاب برای همیشه نهادینه شد .
پوشش به وضع قبل باز نخواهد گشت
اون قضیه قطار چی شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
قطار به جوری رفت که هیچ کس نمی تونن ببیندش الا خود رییس جمهور محترم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
قبل از سقوط با دست توانمند امریکا که از آستین چین بیرون آمد و یاری اعراب در ته دره فعلا متوقف شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
منظورت لکوموتیره ؟
لکوموتیر پیشرفت دولت سوپر انقلابی جهادی میدانی مقاومتی استشهادی نهار خورده ؟
هان ؟
تا آنجا که یادمان است روحانی می گفت آمریکا تحریمها را لغو کند و ما ظرف چند روز راستی آزمایی کنیم و برجام اجرایی شود .و حرفی از غرامت نبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
ما فقط غرامت از عراق طلب داریم که اونم بهمون نمیدن
نمونه های زیادی داریم که خبری تکذیب شده ولی بعدا معلوم شده که درست بوده!
در مورد تحریم مسئولین فقط مساله حساب بانکی در خارج نیست بلکه آنگونه که دیدیم و مرسوم بوده حتی برای درمان هم نمی تونن از کشور خارج بشن.
بنظر میاد فراتر از دولتهای غربی، افکار عمومی و نخبگان اروپایی هم ذهنیت منفی از ایران پیدا کرده و موضوع تحریمهای اروپایی بنحوی تداوم داشته باشه باشه البته خدا کنه دامن مردم عادی رو نگیره.
قراردادهای ترکمانچای پیش رو است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
سرمان به سنگ خورد و فهمیدیم که نمیشود با همه دنیا دشمنی کرد و خصومت داشت و فقط با بشار اسد و ونزوئلا رابطه داشت .
در حال حاضر مجبوریم که جام زهر رو با پارچ بریم بالا
هیچ نشانه ای از افول امریکا دیده نمی شود و امریکا همچنان بزرگترین اقتصاد دنیاست و پولش در سطح دنیا تعیین کننده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
روز افول آمریکا روز مرگ جهان است .
اگر چوب تر آمریکا نباشه ؛ روسیه و چین بی جنبه دنیا رو
یه شبه غورت میدن
امام جمعه قم،تابناک البته قسمت خوب حرف هات رو درج کرده اما در مورد تصادفات که میگی خودت برو تو جاده ها و ببین پلیس بجا انکه گشت بزنه در جاهایی کمین میکند تا جریمه کنه و این مکان ها برای بسیاری از رانندگان که بدور از فرهنگ رانندگی هستند کاملا شناخته شده است ضمن اینکه با تابوت هایی که خودروسازان بدست مردم میدهند انتظار معجزه نباید داشت.مورد دیگر اینکه شما اون سبکی که دوست داری زندگی کنی را بسیاری از مردم نمیپسندند و تحمیل نوع زندگی دلخواهتان به مردم عین خودخواهی و خودکامگی است.
اگر این دولت به هیچ جناحی وابستگی ندارد پس دولت احمدی نژاد هم به هیچ جناحی وابسته نبود چون همه وزرا و مسئولین سابقه کار با دولت او را دارند!... عاقلان دانند!
اینهمه تلاش کردید و بعدش افتخار کردید که قوا یکدست شوند حالا میگید دولت به یک جناح خاص واسته نیست؟!!!!
دولت به هیچ جناحی وابستگی ندارد!! احتملا منظورش جناحهای داخل قدرته...یعنی با ما نبود یک حرف درون حزبی زد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
ما جناح نداریم اینها باند هستند بخصوص در اصولگرایان که هم بیسوادند هم قدرت طلب
بررسی علت تورم نیاز به فلسفه بافی نداره امروز همه میدونن تا زمانی که با قدرتهای بزرگ اقتصاد جهان درگیر هستیم وضعیت همین خواهد بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
قطع رابطه با دلار امکان عملی ندارد
کاش آقای معاون رئیس جمهور توضیح میداد که چطوری با کمیت و کیفیت در صنعت می توان با تورم مقابله کرد!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
شما از مواد درجه یک بهترین جنس را بساز بعد زیر قیمت چینی تو بازار بفروش .منظورش اینه وگرنه چیزی از اقتصاد نمی دانند
وقتی کشوری اقتصاد قوی و پایدار نداشته باشه در نظم جهانی هیچ جایگاهی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
ما ایمان و اعتقاد داریم تازه موشک هم داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
۵:۰۴
ایمان و اعتقاد به پیشانی پینه بسته نیست .
برو دنبال ایمان و اعتقاد واقعی .ایمان و اعتقاد واقعی داشتی ؛ این حال و روزت نبود
آقای نماینده کی باید اجازه بده تا بتونید وزرا رو استیضاح کنید؟!!!
وزیر قطع ارتباطات نه که موضع گیری کردی و گفتی کار اشتباهیه یا تلاش کردی محدودیت ها برطرف بشه، تو فقط مثل یک مترسک وایسادی سر در وزارت، اشکالی ندارد به قول رفیق پوتین قدرت آینده در دست کسی است که بتواند در زمینه هوش مصنوعی و ارتباطات حرف اول را بزند که شما با این کارهایتان و محدودیت‌هایی که ایجاد کردید چندین سال کشور را عقب انداختید نتیجه اش را بعداً خواهید دید
چون تکذیب میکنه حتما حقیقت داره
ابر براى هميشه افتاب را نمى پوشاند
متاسفانه اخبار نوشته شده را که مرور کنید یا تکذیبیه است و یا اخبار ضد و نقیض، با این دست فرمان آبی برای مردم گرم نمیشود.
آقای علم الهدی شعر هم بلده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
رییس دفتر داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
اتفاقا فقط شعر بلده
وزیر محترم ارتباطات آیا باخبرید مسولان سازمان فصایی کشور در صدد فروش ساختمان های خود و تبعید اجباری کارکنان به نقاط دوردست هستند که استعفای متخصصان صنعت فضایی کشور را در پی داشته؟ آنهم ساختمان های خارج از لیست مازاد مولدسازی؟.. تابناک لطفا به وظیفه خود عمل کنید و منتشر نمایید
وزیر ارتباطات جک گفته تو سرعت اینترنت داخلی را خیلی کم کردی و دائم دروغ تحویل میدهی من کاری به سایت های بسته شده ندارم ....
مجلس ضعیفترین در تاریخ ایران است حتی نمایندگان با وقحت و به صراحت می گویند از حق خود در مجلس محروم هستند یعنی چه کسی باید اجازه دهد تا شما نظارت (استضاح)کنید که از حقوق و ابزارهای اولیه نماینده است..!؟اگر نمی توانستید به مردمی که شما را انتخاب کرده بودند می گفتید و استفا می دادید ... ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
چند روز است که صبح ها در قیطریه تا دو ساعت اینترنت کاملا قطع میباسد

( و این وزیر بیشتر وزیر : ( قطع ارتباطات است
کشوری قدرتمند است که مردمش از لحاظ مالی و اقتصادی در رفاه نسبی به سر ببرند .
دلیل عدم رفاه اقتصادی امروز مملکت هم کاملاً روشنه ، نیازی به طرح مسائل پیچیده فلسفه و حقوقی ندارد . چنانچه با کشورهای قدرتمند اقتصادی روابط حسنه ای داشته باشیم و سیاست خارجی رو با تکیه بر مراودات مدنی و مالی و دوستی با جهان برنامه ریزی و پیاده کنیم ؛ قطعاً میتوانیم به این رفاه دست پیدا کنیم .
متاسفانه وضع زیر سازی و آسفالت جاده ها افتضاح است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۲
درست مثل زیر سازی اقتصاد و سیاست و فرهنگ کشور
تکذیب تکذیب و باز هم تکذیب.

لااقل دو تا خبر رو هم تایید کنید
آقای رادان الان کسانیکه از هیچ چیزی برای دزدیدن فرو گذار نمی‌کند جز کدام گروه هستند. آیا خبر دارید در ماه چقدر به مردم خسارت وارد می‌شود از خودرو گرفته تا درختان کشاورزان
اتفاقی که سبب دلگیری مردم باشد نیفتاده است
بله تصمیمات عمدی و غلط و اشتباه شما مردم را به شدت عصبانی و ناراحت کرده است
حرف زدن شما هم سوهان روح مردم است
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها