بازدید 2558
۱

استولتنبرگ: ناتو به همکاری با عراق ادامه می‌دهد

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو دوشنبه شب گفت که این ائتلاف نظامی به همکاری با عراق در ارتقای ثبات و مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۱۱۶۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶ 21 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری آناتولی، استولتنبرگ که پیش از نشست اصلی ناتو در بروکسل با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق صحبت می‌کرد، افزود: ناتو برای ماموریت آموزشی خود در عراق اهمیت زیادی قائل است و مربیان این سازمان با وزارت دفاع و دفتر مشاور امنیت ملی عراق همکاری می‌کنند.

وی تاکید کرد: البته هر کاری که ما در عراق انجام می‌دهیم با احترام کامل به حاکمیت و تمامیت ارضی این کشور است و این اقدامات بر اساس خواسته شماست اما ما خوشحالیم که می‌توانیم به همکاری خود ادامه دهیم زیرا می‌دانیم که مبارزه با تروریسم چیزی است که برای شما مهم است.

دبیرکل ناتو همچنین با بیان اینکه شما بهای گزافی را در مبارزه با تروریسم پرداخت کرده‌اید، افزود: ما در کنار شما خواهیم بود و به همکاری با عراق در ارتقای ثبات و مبارزه با تروریسم ادامه خواهیم داد.

حسین نیز از فعالیت‌های ناتو در بغداد تشکر و تائید کرد که روابط بین ناتو و عراق بسیار خوب و رو به بهبود است.

وزیر امور خارجه عراق گفت: آنها با آموزش مردم کشور ما کار بزرگی را انجام می‌دهند و امیدواریم که بتوانیم این کار را در زمینه‌های دیگر گسترش دهیم و آماده بحث در مورد آن هستیم.

حسین همچنین از همکاری ناتو با عراق در مبارزه با گروه تروریستی داعش تشکر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شرمنده!
ناتو خودش تروریست است!
اگر نیست تو سرزمین های دیگران چیکار میکنه!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل