بازدید 18147
با سیصد و هشتاد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین

اعزام 300 هزار نیروی ناتو برای تقابل با روسیه/ هدف قرار گرفتن و کشته شدن فرمانده روس در خرسون / مخالفت آمریکا به آتش بس در اوکراین / رهگیری جنگنده روس توسط جنگنده‌های ناتو

سیصد و هشتاد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۷ 19 March 2023

هدف قرار گرفتن و کشته شدن فرمانده روس در خرسون/مخالفت آمریکا به آتش بس در اوکراین/رهگیری جنگنده روس توسط جنگنده های ناتو

بین الملل تابناک: سیصد و هشتاد و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

پوتین: از کمک چین به حل بحران اوکراین استقبال می‌کنیم
۱۴۰۱/۱۲/۲۹ - ۰۱:۱۳

پوتین در یادداشتی برای روزنامه چینی «مردم» که نسخه‌ای از آن روی تارنمای کرملین قرار گرفت، شی جینپینگ رئیس جمهوری چین را «دوست خوب قدیمی» خطاب کرد و نوشت که سفر وی «تحولی برجسته است که بار دیگر بر ماهیت خاص روابط روسیه-چین صحه می‌گذارد.»

پوتین در این مقاله افزود: روابط چین و روسیه به بالاترین در سطح خود رسیده و حتی در حال گرفتن قوت بیشتری است و ماهیت آن از ائتلاف‌های نظامی-سیاسی دوران جنگ سرد عبور کرده است.

وی درباره حوزه‌های همکاری دو کشور نوشت: عرضه نفت و زغال سنگ روسیه به چین افزایش قابل توجهی یافته است. کارشناسان ما در ساخت واحدهای جدید تولید برق هسته‌ای در چین مشارکت دارند و شرکت‌های چینی نیز مشارکت فعالی در پروژه های گاز ال.ان.جی دارند.

پوتین با بیان اینکه «همکاری صنعتی و کشاورزی ما در حال رشد قوی‌تر است» افزود: ما همچنین در حال کنکاش فضای خارج و توسعه فناوری‌های جدید هستیم.

پوتین تاکید کرد: چین و روسیه برخلاف برخی کشورهایی که مدعی هژمونی بوده و ناسازگاری در نظم جهانی ایجاد می‌کنند، عملا در حال ساخت پل‌ها هستند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: سیاست آمریکا مبتنی بر بازدارندگی همزمان در مقابل چین و روسیه و همه کسانی است که نمی‌خواهند در برابر دیکته‌های آمریکایی سر خم کنند. این سیاست بیش از پیش در حال شدت گرفتن و تهاجمی شدن است.

پوتین درباره نگاه چینی‌ها به مساله اوکراین نیز نوشت: ما از موضع متوازان چین در مورد تحولات اوکراین و درک آن کشور از ریشه‌ها و زمینه‌های تاریخی این تحولات تمجید می‌کنیم.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد: ما از آمادگی چین برای کمک معنادار به حل این بحران استقبال می‌کنیم.

پوتین همچنین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی را به «تلاش برای نفوذ در منطقه آسیا-اقیانوسیه» متهم کرد و افزود: نیروهایی همواره برای شکاف در فضای مشترک اوراسیا و ایجاد شبکه‌ای از «باشگاه‌های اختصاصی» و بلوک‌های نظامی فعالیت می‌کنند تا از این طریق توسعه کشورهای ما را مهار کرده و به منافع ما ضربه بزنند. اما این مساله کارآمد نخواهد بود.

شی قرار است طی روزهای روزهای ۲۰ تا ۲۲ مارس (۲۹ اسفند تا دوم فروردین) به مسکو سفر کند درباره تحولات دوجانبه و جهانی از جمله بحران اوکراین با پوتین رایزنی کند.

وزارت خارجه چین پنجم اسفند ماه از طرح ۱۲ ماده‌ای خود برای صلح در اوکراین که شامل آتش‌بس و پایان تحریم‌های غرب علیه روسیه است، رونمایی کرد.

به دنبال رونمایی چین از سند ابتکاری خود ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که قصد دارد با شی دیدار کند.

اعزام 300 هزار نیروی ناتو برای تقابل با روسیه
۱۴۰۱/۱۲/۲۸ - ۲۱:۳۳

 منابع خبری روز یکشنبه مدعی شدند که ناتو قصد دارد روسیه را در صورت تصمیم به گسترش جنگ فراتر از اوکراین متوقف کند. به همین دلیل  این ائتلاف تحت رهبری آمریکا قصد دارد مرزهای شرقی خود را تقویت و تا ۳۰۰۰۰۰ نیرو به منطقه اعزام کند.

وبگاه «پولیتیکو» مدعی شده  که ناتو قصد دارد روسیه را در صورت تصمیم به گسترش جنگ فراتر از اوکراین متوقف کند. به همین دلیل قصد اعزام ۳۰۰۰۰۰ نیرو به شرق اروپا را دارد

بر اساس این گزارش، چنین اقداماتی مستلزم هماهنگی و تلاش زیاد ۳۰ عضو ناتو برای تامین نظامیان، امکانات آموزشی، مقادیر زیادی سلاح، تجهیزات و مهمات است.

پولیتیکو نوشت که هماهنگی ممکن است چالش‌برانگیز باشد، زیرا بسیاری از متحدان نگران ذخایر مهمات ناکافی خود هستند و  برای تکمیل آن زمان و هزینه لازم است.

پولیتیکو نوشته که سران نظامی ناتو قرار است طرح های دفاعی منطقه‌ای به روز شده را ارائه کنند. این ایده تقویت مرزها با با روسیه توسط حداکثر ۳۰۰۰۰۰ نظامی است.اولین گروها از نیروهای ناتو ممکن است متشکل از حدود ۱۰۰۰۰۰ نظامی باشد که ظرف ۱۰ روز آماده استقرار هستند. این نظامیان از  لهستان، نروژ، استونی، لتونی و لیتوانی هستند. دومین گروه از نیروها ظرف ۱۰ تا ۳۰ روز آماده استقرار می‌شوند و  از کشورهایی مانند آلمان هستند.

روسیه اظهارات برلین درباره بازداشت پوتین را بررسی می‌کند
۱۴۰۱/۱۲/۲۸ - ۲۰:۱۰

سرویس مطبوعاتی کمیته تحقیقات روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد الکساندر باستریکین رئیس کمیته تحقیقات خواستار ارائه ارزیابی قانونی اظهارات وزیر دادگستری آلمان درباره دستگیری شهروندان روس در خاک آلمان شده است. 

به نوشته تاس، در این بیانیه آمده است: رئیس تحقیقات روسیه دفتر مرکزی خود را در چارچوب بازرسی جاری موظف کرده ارزیابی قانونی لازم را از اظهارات وزیر دادگستری آلمان درباره اجرای الزام غیرقانونی دیوان کیفری بین‌المللی برای دستگیری شهروندان روس در خاک آلمان ارائه کند. 

به گزارش اسپوتنیک، سفارت روسیه هم موضع برلین درباره قرار «بازداشت» پوتین را بسیار نگران‌کننده خواند و افزود نشان‌دهنده تمایل به تشدید بیشتر تنش‌ها است.

دیوان کیفری بین‌المللی که خودش را نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز معرفی می‌کند جمعه (۲۶ اسفند) برای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه قرار دستگیری صادر کرد. 

دیوان بین‌المللی دادگستری مدعی شده پوتین «مسئول ارتکاب جرائم جنگی» از جمله «دیپورت غیرقانونی کودکان از مناطق اشغالی اوکراین و انتقال آنها به روسیه» است. 

کرملین: مأموریت پهپاد آمریکایی صلح‌آمیز نبود
۱۴۰۱/۱۲/۲۸ - ۲۰:۱۰

سخنگوی کرملین روز یکشنبه گفت که پرواز پهپادهای آمریکا بر فراز دریای بالتیک نشانه دخالت مستقیم آمریکا در درگیری با روسیه است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» ، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت: «کاملا واضح است که این پهپادها چه می‌کنند و ماموریت آنها به هیچ وجه یک ماموریت صلح آمیز برای تضمین امنیت کشتیرانی در آب‌های بین المللی نیست و در واقع، ما در مورد دخالت مستقیم اپراتورهای این پهپادها در درگیری و علیه خودمان صحبت می‌کنیم.»

روسیه اعلام کرد این پهپاد محدودیت‌های حریم هوایی را نقض کرده و پس از مانور شدید کنترل خود را از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه گذشته بیانیه‌ای درباره حادثه برخورد جنگنده این کشور با پهپاد آمریکایی بر فراز دریای سیاه منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: «صبح روز ۱۴ مارس امسال، یک پهپاد "ام کیو-۹" آمریکا بر فراز دریای سیاه و در نزدیکی شبه جزیره کریمه که بر اساس کنترل حریم هوایی نیروی هوافضای روسیه، در جهت مرزهای دولتی فدراسیون روسیه در حال پرواز بود.»

پسکوف: تصمیم دادگاه بین المللی کیفری قانونا بی‌اعتبار است
۱۴۰۱/۱۲/۲۸ - ۲۰:۰۸

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز یکشنبه پیرامون قرار بازداشت صادره از سوی دیوان کیفری بین‌ المللی برای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کشورش در سخنانی اعلام کرد: هر گونه تصمیم دادگاه بین المللی کیفری از نظر قانونی بی اعتبار است. روسیه آنها را به رسمیت نمی شناسد.

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه گفت: تمام جنایات رژیم کی‌ یف با دقت ثبت شده است. کار در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سرنگونی پهپاد شناسایی آمریکا بر فراز دریای سیاه نیز گفت: پروازهای پهپاد بر فراز دریای سیاه، دخالت آمریکا در درگیری با روسیه را ثابت می کند.

«دیمیتری پسکوف» افزود: پوتین (امروز یکشنبه) یک سفر کاری در مقیاس کامل به ماریوپل داشت. کل سفر پوتین به ماریوپل برنامه ریزی نشده بود، حرکت در شهر نیز برنامه ریزی نشده بود.

سخنگوی کرملین اضافه کرد: همانطور که در فیلم مشاهده می شود، با ورود پوتین ترافیک در ماریوپل مسدود نشد. رئیس جمهور روسیه هم پشت چراغ راهنمایی ایستاد تا ماشین های ساخت و ساز از کنار جاده عبور کنند.

دیوان کیفری بین‌المللی برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اتهام جنایت جنگی در اوکراین، قرار بازداشت صادر کرد. مسکو همواره اتهامات علیه نیروهای روسیه مبنی بر ارتکاب جنایت در جریان جنگ یکساله با اوکراین را رد کرده است. این دادگاه بین‌المللی با ادعای مظنون بودن پوتین به تبعید غیرقانونی کودکان و انتقال غیرقانونی ساکنان قلمرو اوکراین به فدراسیون روسیه، برای رئیس جمهور روسیه حکم بازداشت صادر کرده است.

اوایل هفته جاری، رویترز در گزارشی مدعی شده بود که دیوان کیفری بین‌المللی در نخستین حکم صادره پس از آغاز تحقیقات درباره جنگ اوکراین، برای برخی قرار بازداشت صادر خواهد کرد. این دادگاه به طور جداگانه برای ماریا آلکسیِونا، کمیسر حقوق کودکان فدراسیون روسیه نیز به اتهامی مشابه قرار بازداشت صادر کرده است. دیوان کیفری بین‌المللی نخستین دادگاه دائمی بین‌المللی برای رسیدگی به جرایم نسل‌کشی، جنایات علیه بشریت، جنایت جنگی و جنایت تجاوز است و مقر آن در لاهه، هلند قرار دارد.

همسو با رئیس جمهور آمریکا نیز، اتحادیه اروپا روز جمعه و ساعاتی پس از صدور قرار بازداشت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه از سوی دیوان کیفری بین المللی به ادعای ارتکاب جنایت جنگی از این تصمیم استقبال کرد و آن را در راستای اجرای عدالت مهم ارزیابی کرد.

اتحادیه اروپا رأی دیوان کیفری بین المللی علیه رئیس جمهور روسیه را سرآغازی برای پاسخگو کردن روسیه توصیف کرد!

هدف قرار گرفتن و کشته شدن فرمانده روس در خرسون

 وبگاه اینتل ریپابلیک، انفجار تروریستی یک دستگاه خودرو در منطقه خرسون امروز یکشنبه باعث کشته شدن یک فرمانده روس شد.

بر اساس اعلام این رسانه، همسر و دختر این فرمانده روسیه نیز مجروح شدند.

بر اساس اعلام وبگاه اینتل ریپابلیک، این انفجار به احتمال زیاد توسط تروریست‌ های اوکراینی که تا کنون به دلیل اقداماتشان در بمب‌ گذاری‌ های خودرو شناخته شده اند، به انجام است. تا کنون وزارت دفاع روسیه در این ارتباط بیانیه صادر نکرده است.

مخالفت آمریکا به آتش بس در اوکراین

«جان کربی» هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز یکشنبه در سخنانی ادعا کرد: سفر «پوتین» (رییس جمهور روسیه) به «ماریوپل» فقط یک تبلیغ برای نشان دادن کنترل میدان جنگ است!

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید با آشکار کردن قصد و نیت این کشور در آتش افروزی میان مسکو و کی یف ادامه داد: آمریکا در حال حاضر آتش بس در اوکراین را غیرقابل قبول می داند!

«جان کربی» با ادامه سیاست ضدچینی این کشور نیز گفت: واضح است که چین ضمنی از روسیه حمایت می کند، زیرا پکن جنگ را محکوم و تحریم ها را اجرا نکرد و تبلیغات مورد اعلام روسیه را پذیرفت!

وی در ادامه افزود: طرح آتش‌ بس پیشنهادی چین در اوکراین غیرقابل قبول است، زیرا به پوتین در سرزمین‌ های اشغالی مشروعیت می‌ دهد!

این مقام آمریکایی پیشتر، در آستانه سفر رئیس‌ جمهور چین به روسیه و افزایش گمانه‌ زنی‌ درباره احتمال میانجیگری پکن بین مسکو و کی‌یف اعلام کرده بود که واشنگتن با پیشنهاد احتمالی چین برای آتش‌بس در اوکراین مخالف می‌ کند.

وی در این‌ باره ادعا کرده بود: آمریکا با پیشنهاد چین برای برقراری آتش‌ بس در اوکراین مخالف است. روسیه از این آتش بس برای تقویت مواضع خود در اوکراین و بازسازی و تجدید نیروهای خود استفاده خواهد کرد تا بتواند در وقت لازم حملات علیه اوکراین را افزایش دهد!

رهگیری جنگنده روس توسط جنگنده های ناتو

برای دومین بار در یک هفته، جنگنده‌های بریتانیا و آلمان یک جنگنده روسیه را در نزدیکی حریم هوایی استونی رهگیری کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد، برای دومین بار در یک هفته، جنگنده‌های انگلیسی و آلمانی، روز جمعه،‌ یک هواپیمای روسیه را در نزدیکی حریم هوایی استونی رهگیری کردند و این در حالی است که ناتو در حال اجرای عملیات پلیس هوایی مشترک در منطقه است.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دو جنگنده تایفور، یک جنگنده مسافربری «Tu-134» ارتش روسیه را که توسط دو جنگنده سوخو-27 فلانکر و یک هواپیمای باری نظامی AN-12 Cub همراهی می‌شد، رهگیری کردند.»

نیروی هوایی سلطنتی انگلیس اعلام کرد، این عملیات تضمین می‌دهد که بریتانیا و آلمان به همراه سایر متحدان ناتو در این زمان پرتنش در کنار متحد استونیایی خود هستند.

«ریچارد لیسک» یکی از فرماندهان نیروی هوایی سلطنتی انگلیس گفت: ما به سرعت هواپیمای روسیه را شناسایی کردیم و آن‌ را در حالی که در نزدیکی حریم هوایی ناتو پرواز می‌کرد، تحت نظر گرفتیم.

پیش از این نیز، سه‌شنبه هفته گذشته، جنگنده‌های بریتانیایی و آلمانی در نزدیکی حریم هوایی استونی، اقدام به رهگیری دو فروند هواپیمای روسیه کردند. این اقدام بریتانیا و آلمان درست چند ساعت پس از رویارویی جنگنده‌های آمریکایی و روسی و رهگیری و سرنگونی یک پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکایی توسط دو جنگنده روسی بر فراز دریای سیاه رخ داد.

بازدید غیرمنتظره پوتین از دونباس

طبق گزارش‌ رسانه‌های روسی، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بعد از سفر غیرمنتظره خود به کریمه در روز شنبه، در سفر کاری اعلام نشده به ماریوپل، شهر بندری در دریای آزوف که نیروهای روس بهار گذشته به کنترل خود درآوردند و در پی همه‌پرسی سپتامبر به عنوان بخشی از جمهوری دونتسک به روسیه پیوست، سر زد. 

چند رسانه روسی از جمله خبرگزاری تاس و ریا نووستی صبح یکشنبه (۱۹ مارس) به نقل از سرویس مطبوعاتی کاخ کرملین گزارش دادند، ظاهراً پوتین به همراه معاون نخست‌وزیر روسیه با بالگرد به این شهر سفر و سپس با خودرو از چند منطقه آن بازدید کرد.

به گزارش راشا تودی، رئیس‌جمهور روسیه از چند منطقه این شهر برای بررسی پیشرفت تلاش‌های بازسازی از جمله ساخت مناطق مسکونی جدید، تاسیسات اجتماعی و آموزشی، زیرساخت‌های مسکن و خدمات عمومی و مراکز پزشکی بازدید کرد. 

به نوشته وبگاه این شبکه، مشخص نیست که این بازدید چه زمانی انجام شد و کرملین هنوز تصاویر و ویدئوهای مرتبط با آن را که اولین سفر پوتین به منطقه جدید روسیه است، منتشر نکرده است. شنبه همچنین پوتین به مناسبت نهمین سالگرد الحاق کریمه به روسیه در این شبه‌جزیره حضور یافت. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴۱
ایول تروریستهای اکراینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
مرگ بر اوکراین تروریست صهیونیست کمونیست فمنیست کاتولیست
به امید اینکه روسیه شرش از سر اوکراین کم شه و اوکراینیا باعث تحقیر پوتین بشن البته تا همینجا هم حسابی تحقیرش کردن و شجاعانه جنگیدن دمشون گرم، پوتین و روسیه تا ابد تو دنیا منفور شدن و جایگاه اجتماعیشون از بین رفت تا براشون درس عبرت بشه و بفهمن که ما دیگه تو قرن نوزده و بیست زندگی نمیکنیم دوران تجاوزگری و استعمارگری خیلی وقته تموم شده
پاسخ ها
عباس صالحی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
توی همین قرن ۲۱ که میگی آمریکا به عراق، افغانستان، سوریه تجاوز نکرد؟؟؟

شما غربگداها چقدر حقير هستيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
بدرک اونقدر این اروپایی ها همدیگرو بکشن که نسلشون منقرض بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
ان شاء الله که روسیه پیروز خواهد بود
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
استاندارد دوگانه به نظرات شما می گن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
نظرت در مورد امریکای متجاوز چیه؟
روسیه فقط همین قدرت نظامی و سلاح و بمب و موشکو داشت که باهاش مانور میداد و ادعا میکرد اما با این جنگ به همه دنیا ثابت شد که راجب قدرت نظامیش خیلی بزرگنمایی شده و طبل تو خالیه همه فکر میکردیم اوکراینیا از پس روس‌ها بر نمیان ولی اونا ثابت کردن که هم شجاعت و هم تاکتیک جنگی دارن واقعا راسته که میگن همچی تو میدون نبرد مشخص میشه و نباید به جوسازی رسانه ها اهمیت داد و گول ظاهرو خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
از سال 2014 به اینطرف اوکراین داره تجهیز میشه. از نظر امکانات خوب تامینش میکنن ولی از نظر نیروی انسانی نمی تونن کاری براش بکنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
اتفاقاً روسیه ابرقدرتی است که با 30 کشور در حال جنگ است عظیم ترین کشور اروپا اوکراین نابود و ویران گشت اما یک گلوله هم به سمت خاک روسیه شلیک نشده
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
توی این جنگ چیزی از قدرت روسیه کم نشده فقط
بحث جنگ واقعیه همین اتفاق توی جنگ ویتنام هم
افتاد ویتنام که هیچی نداشت با حمایت شوروی آمریکا رو شکست داد
چرا آمریکا نمی‌خواد این جنگ تموم بشه دلایل مختلف داره ولی این جنگ یک قمار بزرگ و خطر ناک است ممکنه باعث فروپاشی آمریکا یا روسیه بشه ولی باتوجه به بحران اخیر مالی آمریکا و نارضایتی مردم و سیاست های غلط در قبال بعضی نقاط جهان ممکن است ترامپ حاکم بشه دوباره و اینبار تغییر بزرگی در آمریکا اتفاق خواهد افتاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
ان شاء الله که نابودی آمریکا و حامیانش باشه
طرف نظامیه رفته کشورشان را اشغال کرده اونهام کشتنش
می گن عملیات تروریستی
دنیای وارونه همین نیست چیه پس؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
آفرین . یک غربزده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
این جنگ پاسخ به برخی شرارت ها و جنگ های اروپاست وقتی به یمن و فلسطین و عراق و سوریه حمله ور گشتند و در این کشور ها جنگ به راه انداختند
امروز باید هم اروپایی های کافر نجس به درک واصل شوند و تاوان پس دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
آئین مقدس شرق پرستی ۸:۲۵
کشته شدن فرمانده روس در خرسون، خبر خوشی در آستانه حلول سال ۱۴۰۲ بود
نصر من الله و الفتح قریب
فرد معدوم شده در منطقه خِرسون Serhiy Moskalenko بود که مطلقا از فرماندهان نیروهای اشغالگر روسیه نبود و یک شهروند خائن اوکراینی بود که با اشغالگران همکاری می کرد و فهرست نیروهای مقاومت اوکراین را روسها می فروخت. اعدام او هم مطابق هیچ تعریفی «تروریسم» نبوده و در راستای مقاومت مشروع و قانونمند چریک های اوکراینی برای پاک کردن کشورشان از لوث اشغالگران روس است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
لابد تعریف تروریسم هم شما تعیین کردی
مرگ بر آمریکای جنگ افروز و مزدوران پست فطرت اش مثل زلنسکی که باحرف آمریکا ملت و کشور خودش را به نابودی کشانده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
مرگ بر متجاوز چه صدام باشه چه پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
7:58
صذام عروسک خیمه شب بازی آمریکا بود. پوتین هم با شجاعت در مقابل غرب مرتد تروریست می‌جنگد
گفتی مهاجم؟ مگر مهاجم بدتر از آمریکا هم داریم؟ اون طرف کره زمین هستش به 30 تا کشور حمله نظامی و اقتصادی و سیاسی و روانی داشته
فقط کرم خاکی های داخل زمین از دست آمریکا آرامش دارند
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
و نوکرانش در همه جای جهان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
مرگ بر امریکا تا نابودی کاملش که جهان معنای آزادی رو خواهد فه
هیچ تقابلی بین روسیه و ناتو اتفاق نمی‌افتد ولی متأسفانه رفتار های جو بایدن رییس جمهور آمریکا اشتباه است آمریکا دوست ندارد این جنگ تمام بشه اولاً تضعیف روسیه دوما کنترل کامل اروپا و وابستگی آن به آمریکا سوما تنها ماندن چین چون دولت چین ترسو است تا قبل از جنگ اوکراین مقامات اروپایی و آمریکایی فکر نمی‌کردند که روسیه به اوکراین حمله نظامی بکند ولی روسیه حمله کرد دولت روسیه تلفات داشته درست تجهیزات ازدست داده درست ولی خب بگید چه نوع تسلیحاتی از دست داده تسلیحات قدیمی هم اوکراین و هم روسیه جمعا حدود سه هزار تانک تی هشتاد را ازدست دادن و همین طور تی هفتاد دو که مزخرف ترین تانک روسیه بودن جنگنده سوخو بیست پنج اوکراین از جنگنده سوخو پنجاه هفت روسیه شکست خورد اوکراین آزمایشگاه تسلیحاتی غرب و روسیه است حتی ایران است در نهایت جنگ به سود روسیه تمام میشود و احتمالا ولودیمیر زلنسکی از قدرت خلع خواهد شد یکی مثل ساکاشویلی میشه که منفور گرجستان است یانوکوویچ طرفدار روسیه نبود بلکه می‌گفت ما با روسیه هم نژاد و تاریخ مشترک داریم و در امتداد مرزهای ما است نباید آن را تحریک کنیم و طرفدار سیاست متعادل در مورد شرق و غرب بود تا اینکه جلوی زیاده خواهی اتحادیه اروپا ایستاد و تاوان آن را داد با انقلاب به اصطلاح مردمی یورو میدان که فقط باعث تجزیه اوکراین آغاز جنگ داخلی و الان تهاجم روسیه و احتمالا متاسفانه جنگ جهانی سوم شد داد علی عبدالله صالح دیکتاتور سابق یمن در یک کودتای شبه انقلاب سقوط کرد و سرنوشت یمن تغییر کرد و جنگ داخلی و الان دخالت عربستان سعودی در آن و فاجعه انسانی آن حالا بگید وقتی ملت ها بدون فکر انقلاب میکنند همین میشه دموکراسی مسخره ترین چیزی است که تا الان شنیدم چون هیچ جای دنیا وجود ندارد کدوم کشور است که واقعاً مردم بر آن حاکم باشند حقوق بشر یا آزادی بیان بهانه ای است برای عقب ماندگی ملت ها تا یک کشور دیگر از آن سود ببرد ایالات متحده آمریکا تنها کشوری در جهان است که می‌تواند جنگ اوکراین را پایان دهد نه پوتین نه زلنسکی و نه پینگ یا کینگ یا مکرون اولاند سارکوزی مرکل یا هر کس دیگری نمی‌تواند به این جنگ پایان دهد جز بایدن جونیور یا جان ترامپ ببخشید دونالد جی ترامپ لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
معلوم هست چی نوشتی . یک غربزده
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
بله من یک غربگرا هستم عیب است ولی قبل از غرب گرا بودن ایرانی هستم و طرفدار کشورم با روسیه مشکل دارم درست ولی همین روسیه باعث شده کشورم مثل سوریه و عراق افغانستان نشه از روسیه بی زار هستم ولی منطقی فکر میکنم در سیاست دشمن ابدی یا دوست ابدی نداریم آمریکا بهترین دوست ایران است نه روسیه لطفاً چاپ کنید
قبل از اینکه دولت اکراین حرفی بزند دولت امریکا جواب روسیه را می‌دهد به این میگن استقلال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
سگ زرد برادر شغاله آمریکا و اوکراین مثل هم هستند
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
اکراین مثل جوک می مونه
جان کری آمریکا در خال حاضر مخالف آتش بس در اوکراین است.... برجام: امضای جان کری تضمین است!!؟
طرف گفت ننم فروشیه . بهش گفتن این چه کاریه . گفت نگران نباشید یه قیمتی روش می گذارم تا کسی مشتری نشه . به ناتو می گن چرا مداخله نمی کنی . تو بودی که هندونه گذاشتی زیر بغل اوکراین . میگه مداخله می کنم به شرط گسترش جنگ توسط روسیه با خارج اوکراین . خب معلومه نتیجه چیه .
پاسخ ها
ناشناس
| Finland |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
تو که نه میدونی اوکراین کجای نقشه است، نه میدونی ناتو چیه، چرا حرف میزنی؟ برای گرفتن 7000 تومان سایبری اینقدر خودت را کوچک نکن
اکراین مستعمره آمریکاست.
غربگرا بودن چه عیبی دارد که هروقت کم میارید میگید غرب گرا شرقگرا من نگاهی مایل به غرب دارم ولی برده غرب نیستم کلی حرص می‌زنم که دنیای غرب بخودش بیاد و مثل دهه بیست به قبل بشه دوران آرامش نه الان که فقط مزخرفات جاش را گرفت روسیه پیروز است
به گزارش راشا تودی، رئیس‌جمهور روسیه از چند منطقه این شهر برای بررسی پیشرفت تلاش‌های بازسازی از جمله ساخت مناطق مسکونی جدید، تاسیسات اجتماعی و آموزشی، زیرساخت‌های مسکن و خدمات عمومی و مراکز پزشکی بازدید کرد. ... ایول
در گذشته چند صد سرباز روسی در اروپای شرقی بود ومردم در صلح وصف وامنیت ا بودند میگفتند روسیه در انجا استعمار میکند۔امروز چند صد هزار سرباز ناتو در اروپای شرقی است ودست اروپای شرقی به تکدی دراز شده استقلال یافته اند۔
حقارت از سر و کله غربگدایان می‌بارد حتی آویزان به نام غرب وآمریکا حال وکیف میکنند .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی