به بهانه شرایط کشور بخش‌هایی از طرح صیانت اجرا شد

یک نماینده مجلس گفت: انتظار داریم زمانی که شرایط کشور از آن شرایط ملتهب پائیز فاصله گرفته است، پلتفرم‌هایی که فیلتر شدند، باز شوند.
کد خبر: ۱۱۶۸۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵ 19 March 2023

به گزارش «تابناک»، معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره این‌که دوباره بحث بازگشت طرح صیانت به مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، گفت: یکی از اعضای کمیسیون مشترک آقای ویس کرمی موضوعی را مطرح کردند و آقای قالیباف توضیح دادند، بر مبنای درخواست جمع کثیری از نمایندگان این موضوع از دستور کار خارج شده و دیگر قرار نیست در کارگروه اصل ۸۵ مطرح شود اگر هم مبنایی برای ادامه پیگیری و بررسی طرح باشد، باید در قالب خود صحن باشد که فعلا در دستور کار نیست.

این نماینده مجلس شورای در پاسخ به سوالی مبنی بر این که این طرح فعلا در دستور کار مجلس نیست، بیان کرد: خیر، در دستور کار نیست.

وی خاطرنشان کرد: مشکل این است که به بهانه شرایط کشور عملاً بخش و بخش‌هایی از این طرح اجرایی شده است و آنچه که مهم است، بر مبنای اصل نهم قانون اساسی تحت هیچ شرایطی نباید آزادی‌های مشروع مردم حتی به بهانه حفظ امنیت و تمامیت ارضی محدود شود.

سعیدی بیان کرد: ما انتظار داریم زمانی که شرایط کشور از آن شرایط ملتهب پائیز فاصله گرفته پلتفرم‌هایی که فیلتر شدند، باز شوند.

وی در خصوص اینکه عبدالرضا مصری نائیب رئیس مجلس خبر از بررسی این طرح داده است، بیان کرد: آقای مصری گفتند چندین جلسه کارشناسی درباره طرح داشته‌ایم اما این‌که بیاید در دستور کار قرار گیرد، من فکر نمی‌کنم در دستور کار باشد، مضاف بر این که مردم چالش‌ها و مشکلاتی را در حوزه معیشت و سبد کالاهای اساسی دارند. انتظار از مجلس این است که اولویت خودش را بر حوزه‌های معیشتی بگذارد و بعید می‌دانم طرح صیانت با آن حساسیتی که قبلا مطرح شد دوباره در دستور کار قرار گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان