بازدید 3895

آزادی 4 زندانی در آستانه سال نو

کد خبر: ۱۱۶۸۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶ 16 March 2023

3 محکوم به قصاص و مرد 71 ساله‌ای که به اتهام قتل ناخواسته در زندان به سر می‌برد، با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران موفق شدند با جلب رضایت اولیای دم آزاد شوند.

به گزارش ایران، روز گذشته اتاق جلسات صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران میزبان خانواده‌های مقتولانی بود که در اقدامی نیکوکارانه از قصاص قاتلان عزیزانشان چشم‌پوشی کرده بودند و عیدی ارزشمندی در آستانه سال نو به 4 زندانی محکوم به مرگ و خانواده‌های آنها دادند.محمد شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران با بیان اینکه با تلاش واحد صلح و سازش دادسرا موفق شدیم از اولیای دم رضایت بگیریم گفت: در 7 ماه اخیر هیچ اجرای قصاصی از دادسرای امور جنایی تهران نداشته‌ایم و این آمار بی‌سابقه است چرا که در اسفند امسال 13 محکوم به قصاص بخشیده شده‌اند.

پایان بلاتکلیفی 25 ساله
 

جنایت در سال 76 رخ داد اما متهم سه سال بعد دستگیر شد. او و همدستش وارد خانه زن جوانی شده و پس از به قتل رساندن صاحب خانه طلاها و فرش ابریشمی او را سرقت کرده بودند. مرد میانسال می‌گوید: 25 سال در زندان بلاتکلیف بودم. اولیای دم خارج از کشور هستند و پیگیر پرونده نبودند من هم طبق قانون، محکوم به پرداخت دیه شدم. با کمک واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران، مبلغ دیه را تهیه و به حساب صندوق دولت واریز کردم. البته این آزادی به شرط است و اگر اولیای دم برگردند، من باید خودم را معرفی کنم. با خودم عهد کردم که بعد از آزادی به نیازمندان کمک کنم و برای گرفتن رضایت محکومان به قصاص تلاش کنم.

گروگانگیری مرگبار

مرد 32 ساله یکی دیگر از افرادی است که اسمش در لیست آزادی‌هاست. او می‌گوید: 10 سال قبل یکی از دوستانم را گروگان گرفتند، او با من تماس گرفت که برای گروگانگیران پول ببرم تا او آزاد شود. راهی فشم شدم تا پول گروگانگیران را بدهم و رفیقم را آزاد کنم. او به غیر از من کسی را در ایران نداشت، اما زمانی که به محل قرار رفتم با گروگانگیران درگیر شدم و در دفاع از خود این حادثه رقم خورد.

 قتل زن برای 300 میلیون تومان

سال 94 مرد جوانی به خانه زنی 50 ساله رفت که خانواده‌اش مقیم سوئیس بودند. او را در خانه‌اش به قتل رساند و کارت بانکی مقتول را که 300 میلیون تومان موجودی داشت به سرقت برد. مرد جوان بعد از بازداشت انگیزه‌اش را از قتل سرقت اموال مقتول اعلام کرد. اما حالا رضایت گرفته و قرار است آزاد شود و بعد از 7 سال عید را کنار خانواده‌اش پای سفره هفت سین بنشیند.

نگهبانی که ناخواسته قاتل شد

71 سال دارد و نگهبان کارخانه‌ای در خیابان ملاصدرا بوده است، به اتهام قتل غیر عمد 6 سال در زندان به سر می‌برد. در رابطه با حادثه‌ای که رخ داده گفت: مقتول معتاد و کارتن خواب بود. او آن طرف کانالی که شرکت آسفالت‌سازی ما بود می‌خوابید. چندین بار از شرکت سرقت کرده بود و هربار رهایش می‌کردیم تا اینکه آخرین بار وقتی او را گرفتیم گفت وسایل را به یک مالخر فروخته ما هم او را در شرکت بستیم تا به سراغ مالخر برویم اما وقتی برگشتیم مرده بود. من به قتل غیر عمد محکوم شدم.

 اما چون توانایی پرداخت دیه را نداشتم در این مدت در زندان بودم تا اینکه با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای جنایی این مبلغ فراهم شد. من سن زیادی دارم و همیشه می‌ترسیدم که در زندان بمیرم بارها از خدا خواستم کمکم کند و حالا با کمک نیکوکاران دعاهایم مستجاب شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار