بازدید 4451

۷۰۶ میلیارد تومان پیش‌بینی، ۲۵ میلیارد درآمد

دولت در حالی برای سال آینده از محل مالیات واحدهای مسکونی گران قیمت، ۷۰۶ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده است که طی ۱۱ ماهه سال جاری، میزان درآمدی که از این محل داشته، ۲۵ میلیارد تومان بوده است.
کد خبر: ۱۱۶۸۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 16 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، خانه‌های بالای ۱۰ میلیارد تومان امسال مشمول مالیات شده و مالکین این خانه‌ها باید مالیات پرداخت می‌کردند. فرایندی که با انتقاداتی همراه است زیرا شناسایی این خانه‌ها آنطور که پیش‌بینی می‌شد، پیش نرفت و درآمد کسب شده از این محل نیز چندان چشم‌گیر نبود. به طوریکه درآمد دولت از این محل طی ۱۱ ماهه امسال ۲۵ میلیارد تومان بود. این درحالی است که طبق پیش‌بینی دولت قرار است ۷۰۶ میلیارد تومان از محل خانه‌های مسکونی گران‌قیمت مالیات دریافت شود.

بر اساس بند «ذ» تبصره شش (عوارض و مالیات) لایحه بودجه سال جاری واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای مجاز که ارزش آنها (با احتساب عرصه و اعیان) بیش از ۲۰ میلیارد تومان باشد، مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در ۱۰۰۰ هستند. این مالیات برعهده شخصی است که در ابتدای هر سال مالک واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای مذکور باشد. البته کمیسیون تلفیق این را اضافه کرد که این مالیات شامل زمین‌های فاقد اعیانی و دارای کاربری مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر هم می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
همین مقدار هم باج گیری و پول زور و مفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
کاملا به حق و عادلانه است. حتی در کشورنماد سرمایه داری یعنی آمریکا، با یک دستور رئیس جمهور 10 درصد کل دارایی های افراد ثروتمند به عنوان مالیات به صورت فوری دریافت شد به طوری که مجبور به فروش سهام شرکت های خود جهت پرداخت این مالیات شدند. مشکل حکومت ایران است که بعضیها را خیلی پر رو کرده و با آنها مماشات میکند در حالی که در قبال اقشار ضعیف و مظلوم به راحتی مالیات را اخذ میکند
واقعا چه فکر کردید خانه گران قیمت مگر مال ضعفاست که زود بگیرید این خانه های آنچنانی مال صاحبان قدرت سیاسی و اقتصادی کشور هستند اینها خود قانون هستند دولت بر می‌دارند و می گذارند چی فکر کردید خانه صدها میلیاردی مال کارگر و کارمند و خرده اصناف مگه هست که زود گوشش را ببرید مال خودتان هست یا مال کسی هست که خرج تان را می دهد اگر توانستید آقازاده ها را لز خارج برگردانید و به سربازی دم مرز بفرستید این کارها را هم خواهید کرد !
مسئولین بی کفایت اگه از درآمدهای امثال خودشون بتونن مالیات بگیرن پیش بینی شون تامین میشه . که البته فرض اولیه محاله
قطعا افراد فوق ثروتمند دوست ندارند مالیات بپردازند اما این وظیفه حکومت اسلامی است که افراد قدرتمند و ثروتمندی را که به قوانین تمکین نمیکنند، به زور وادار به تمکین کند همانطور که با اشرار و اغتشاشگرها نمیتوان به زبان ملایم صحبت کرد با افرادی که آگاهانه قوانین را به سخره میگیرند هم نمیتوان با سلام و صلوات رفتار نمود. کمی در حکومتداری تعارف و رودربایستی را کنار بگذارید و از هوچی گری رسانه های بیگانه واهمه نداشته باشید.
دولت جمهوری اسلامی باید بین رضایت عامه مردم یا ثروتمندان یکی را انتخاب کند.
ببخشید ولی برخی از اوقات باید حرف تلخ زد. واقعیت این است که مردم ایران عمدتا به مفت خوری و کسب درآمد از راههای غیر مفید، راحت و غیر مولد عادت کرده اند. عمده افراد ثروتمند جامعه هم از همین راه ثروتمند شده اند بنابراین اخذ مالیات از قشر ثروتمند 100 در 100 به نفع اقتصاد، ترویج فرهنگ کار و حمایت از بیش از 90 درصد جامعه است.
تاکنون و علی رغم جوسازیها، رویکرد دولت انقلابی در خصوص مالیات و بسط عدالت خوب بوده ولی باید روز به روز بهتر شود. هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.
20 میلیارد پارسال که الان باید بشه 40 میلیارد
کار به سر گردنه رسیده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
قبول دارم دردناکه چون چندین ساله که از امکانات این کشور استفاده کردید و مالیات نپرداختید اما به هر حال چاره ای ندارید
خونه های اعیانی مال خودی هاست که نمیشه ازشون مالیات گرفت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی