بازدید 2325
۱

واکنش کره جنوبی و ژاپن به شلیک موشک کره شمالی

کره جنوبی و ژاپن دقایقی پس از شلیک موشک بالستیک قاره‌پیمای کره شمالی از تشکیل جلسه جداگانه شورای امنیت ملی در توکیو و سئول خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۶۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳ 16 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، کره جنوبی پنجشنبه با تشکیل جلسه شورای امنیت ملی، اقدام کره شمالی را «قویا محکوم» کرد و آن را اقدامی تحریک‌آمیز خواند که صلح بین‌المللی را تهدید می‌کند.

یون سوک یئول رئیس جمهوری کره جنوبی به ارتش دستور داد تا به رزمایش با آمریکا ادامه دهد افزود که کره شمالی بهای «اقدامات بی‌پروای» خود را پرداخت خواهد کرد.

فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن نیز با اعلام تشکیل جلسه شورای امنیت ملی در این کشور گفت: صلح و ثبات منطقه‌ای مهمترین مساله برای کشورهای ماست. ما باید همکاری نزدیک‌تری با همه متحدان و کشورهای دوست داشته باشیم.

این سومین شلیک موشکی کره شمالی در هفته جاری است که ساعاتی پیش از دیدار فومیو و یون در توکیو انجام شد. آنها قرار است در این دیدار درباره موضوعات موشکی و هسته‌ای کره شمالی رایزنی کنند.

وزارت دفاع ژاپن اعلام کرد، پرتابه ای که کره شمالی بامداد پنجشنبه شلیک کرد یک موشک بالستیک قاره‌پیما بود و خارج از منطقه اقتصادی اختصاصی ژاپن فرود آمد.

این موشک به ارتفاع ۶ هزار کیلومتری رسید و حدود ۷۰ دقیقه در آسمان بود و مسیری یک هزار کیلومتری را طی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امحا بوده نترسید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان