بازدید 2567
۲

روسیه: خواهان رویارویی با آمریکا نیستیم

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا روز سه‌شنبه پس از احضار وی به وزارت امور خارجه ایالات متحده در پی حادثه‌ای که منجر به سرنگونی پهپاد ام کیو ۹ ریپر آمریکا بر فراز دریای سیاه شد، گفت: مسکو خواهان رویارویی با واشنگتن نیست.
کد خبر: ۱۱۶۷۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۴ 15 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از سی‌ان‌ان، سفیر روسیه در آمریکا افزود: ما ترجیح می‌دهیم شرایطی ایجاد نکنیم که موجب شود با درگیری‌ها یا حوادث ناخواسته بین فدراسیون روسیه و ایالات متحده مواجه شویم.

آنتونوف اظهار کرد: در وزارت خارجه آمریکا، کارن دونفرید (دستیار وزیر) نگرانی‌های کشور متبوعش را در مورد این حادثه منتقل کرد و من نیز نظرات خودم در این خصوص را بیان کردم زیرا ما اختلافاتی با هم داریم.

وی افزود: به نظرم این یک گفت وگوی سازنده در مورد این موضوع بود، من سخنان او را شنیدم اما امیدوارم او نیز آنچه را که من گفتم، متوجه شده باشد.

آنتونوف مجدداً تکذیب وزارت دفاع روسیه مبنی بر تماس هواپیماهای روسی با این پهپاد را تکرار کرد و گفت: روسیه پیش از این در مورد حریم فضایی که به عنوان منطقه‌ای برای عملیات نظامی ویژه شناسایی شده است، اطلاع داده بود.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر یک پهپاد روسی به نیویورک یا سانفرانسیسکو نزدیک شود، آمریکا چه واکنشی نشان خواهد داد، گفت: ما هشدار داده‌ بودیم که وارد نشوید و نفوذ نکنید.

به گزارش ایرنا، مرکز فرماندهی اروپایی آمریکا اعلام کرد که روز سه‌شنبه یک فروند جنگنده سوخو ۲۷ روسیه به یک پهپاد ام کیو ۹ ریپر آمریکایی بر فراز دریای سیاه برخورد کرد که این امر باعث سقوط این پهپاد در آب‌های بین‌المللی شد.

بر اساس این گزارش، دو جنگنده سوخوی ۲۷ روسیه، پهپاد آمریکا را در شرایطی که فرماندهی اروپای آمریکا آن را ناامن و غیرحرفه‌ای خواند، رهگیری کردند.

این مرکز اعلام کرد که صبح روز سه‌شنبه، یکی از جنگنده‌های روسیه به پروانه پهپاد آمریکایی برخورد کرد، سپس نیروهای آمریکا تصمیم گرفتند که پهپاد را در آب‌های بین‌المللی فرود بیاورند. این بیانیه مشخص نمی‌کند که این پهپاد در دریای سیاه سقوط کرده است یا خیر.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
نترس کوچولو زدی مثل مرد بگو زدم تو مثلا ابرقدرت هستی
کاش در دنیا همه ملت ها به جای دشمنی و جنگ با هم دوست بودند و انسان بودن رو به معنای واقعی نشان می دادند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار