بازدید 9651
سخنگوی قوه قضاییه خبر داد:

آتش‌سوزی در زندان اوین ۴۰ متهم دارد/تشکیل پرونده قضایی برای رضا کیانیان/وضعیت پرونده ابر بدهکار بانکی در حوزه خودرو / توقیف ۱۹۵ میلیارد تومان از اموال مدیرعامل صرافی کریپتولند

مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در آخرین نشست خبری در سال ۱۴۰۱ ضمن گرامیداشت اعیاد ماه مبارک شعبان و پاسداشت روز شهید به ارائه گزارشی از روند تحقق شعار سال در دستگاه قضایی پرداخت و اظهارداشت: امسال همه ظرفیت‌های قوه قضاییه بسیج شد تا با استفاده از توانایی‌های موجود، موانع برسر راه تولید برطرف و در راستای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری با کمک فناوری‌های دانش بنیان اقدامات مقتضی در راستای تحقق شعار «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» انجام شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰ 14 March 2023

آتش‌سوزی در زندان اوین ۴۰ متهم دارد/تشکیل پرونده قضایی برای رضا کیانیان/وضعیت پرونده ابر بدهکار بانکی در حوزه خودرو /توقیف ۱۹۵ میلیارد تومان از اموال مدیرعامل صرافی کریپتولند

 

تابناک _ سخنگوی قوه قضاییه در آخرین نشست خبری امسال، اقدام عدلیه در راستای تحقق شعار سال، پرونده آتش‌سوزی در زندان اوین، پرونده ابر بدهکار بانکی، تشکیل پرونده قضایی برای برخی افراد و رسانه‌ها در دادستانی، نتیجه استقرار هیات بازرسی در باشگاه پرسپولیس، وضعیت پرونده‌های کینگ مانی و کریپتولند را تشریح کرد.

مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در آخرین نشست خبری در سال ۱۴۰۱ ضمن گرامیداشت اعیاد ماه مبارک شعبان و پاسداشت روز شهید به ارائه گزارشی از روند تحقق شعار سال در دستگاه قضایی پرداخت و اظهارداشت: امسال همه ظرفیت‌های قوه قضاییه بسیج شد تا با استفاده از توانایی‌های موجود، موانع برسر راه تولید برطرف و در راستای حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری با کمک فناوری‌های دانش بنیان اقدامات مقتضی در راستای تحقق شعار «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» انجام شود.

وی به تشریح چند واحد قضایی در این زمینه پرداخت و ادامه داد: در سازمان بازرسی کل کشور که طبق قانون اساسی در این خصوص تکالیفی را برعهده دارد؛ از ابتدای امسال ۱۲۲ نامه هشداری در راستای تحقق شعار سال به دستگاه‌های اجرایی ارسال شده است.

ستایشی افزود: ۷۳۰ پرونده با موضوعات مرتبط با تولید و سرمایه‌گذاری تشکیل و ۲۳۹ فقره پرونده در راستای رفع مشکلات تولیدی رسیدگی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: سازمان بازرسی کل کشور در ۹ ماه اخیر ۵۱۴ واحد تملک شده توسط بانک ها، ۵۳۴ طرح کلان نیمه کاره و بیش از یکهزار شرکت دانش بنیان را رصد و به مشکلات این شرکت‌های تولیدی رسیدگی کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش دیوان عدالت اداری حداقل ۲۰۷ گزارش به در رابطه با موضوع حمایت از تولید در این دیوان مطرح رسیدگی واقع شده است که بیشترین پرونده ها در حوزه گمرک و مالیات بوده است. به عنوان نمونه، به پرونده شرکت فانی گستر خوزستان می‌توان اشاره کرد. این پرونده‌ها در قالب مانع زدایی در حوزه اشتغال، کسب و کار و تولید مطرح و منجر به اتخاذ تصمیم و صدور آرای قطعی برای حفظ تولید و سرمایه گذاری کشور شده است.

ستایشی درباره اشتغالزایی در زندان‌ها به عنوان اقدامی در راستای تحقق شعار سال جاری گفت: امسال در زندان‌ها برای ۸۳ هزار نفر دوره‌های آموزشی برگزار و برای ۵۱ هزار مددجو، گواهینامه آموزشی در زندان صادر شده است همچنین اقدامات بسیار موثری برای مددجویان صورت گرفته و ۴۲ هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به فعالیت های سازمان پزشکی قانونی در راستای تحقق شعار سال گفت: سازمان پزشکی قانونی کشور در راستای فعالیت‌های شرکت های دانش بنیان، اقدام به بومی سازی تجهیزات با استفاده از تولید کیت‌های ژنتیک پرداخته است و صرفه‌جویی قابل توجه ارزی در نتیجه این اقدام حاصل شده است.

تقدیر از ۶ نقد برتر از دستگاه قضایی
ستایشی با اشاره به جشنواره نقد برتر اظهار داشت: بر اساس پیگیری های صورت گرفته، مراسم اختتامیه این جشنواره هفته گذشته در شب میلاد حضرت مهدی موعود(عج) برگزار شد و از ۶ نقد برتر تقدیر به عمل آمد و از برگزیدگان این جشنواره تجلیل شد.

وی یادآور شد: این جشنواره در راستای اجرای سند تحول قضایی و قانون اساسی برگزار شد و در این جشنواره که اولین دوره خود را سپری کرد از میان ۸۰۰ اثر که واصل شد، ۶ اثر واجد برجستگی شناخته و مورد تقدیر قرار گرفت.

ستایشی اضافه کرد: دبیرخانه این جشنواره به صورت دائم فعال بوده و امیدواریم در سال آینده شاهد نقدهای بهتری باشیم.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به تاکید ریاست قوه قضاییه مبنی بر ضرورت گفت و گوی رو در رو با آحاد مردم، تصریح کرد: قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی آغوش خود را برای نقد سازنده گشوده و نقد سازنده را نه تنها موجب خسران نمی‌داند بلکه آن را فرصت تلقی می‌کند و می‌تواند به جای منازعات بی‌فایده راه را برای تعالی همه جانبه کشور هموارتر کند.

صدور قرار منع تعقیب برای فیلیمو

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر فعالیت فیلیمو و اینکه هرگونه فعالیت مجازی در حوزه صوت و تصویر باید با استعلام صدا و سیما باشد، به اصل قانونی بودن جرم و مجازات اشاره کرد و افزود: فعل یا ترک فعل در صورتی جرم تلقی می‌شود که واجد وصف مجرمانه باشد.

وی ادامه داد: ساترا در رابطه با سکوی مورد اشاره شکایت کرد و این موضوع در دادسرای عمومی و انقلاب تهران مطرح شد و در نتیجه به شعبه بازپرسی ویژه ارجاع شد و برای پرونده با تصمیم قاضی، قرار منع تعقیب صادر شد.

ستایشی اظهارداشت: به نتیجه صادره اعتراض شده است و پرونده به دادگاه کیفری ۲ ویژه کارکنان دولت ارجاع شده و در حال رسیدگی است.

وضعیت پرونده ابر بدهکار بانکی در حوزه خودرو 

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده ابربدهکار بانکی در دادستانی تهران گفت: این پرونده مربوط به یک گروه خودرویی است و ۲۷ متهم دارد و اتهام متهم ردیف اول، اخلال کلان در نظام اقتصادی از طریق تحصیل مال نامشروع به مبلغ ۴۱ هزار میلیارد ریال و ۲۹ میلیون وون کره جنوبی است.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: اتهام ۲۶ متهم دیگر این پرونده نیز به اتهام معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی است که در ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۱ کیفرخواست برای این پرونده صادر به دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی ارسال شد که به دلیل حساسیت و به قید فوریت وقت رسیدگی به این پرونده در دادگاه فروردین ۱۴۰۲ تعیین شده است.

وی افزود: برای متهمان این پرونده قرار تامین قانونی صادر شده و همه ۲۷ متهم این پرونده با توثیق وثیقه در حال حاضر آزاد هستند.

تشکیل پرونده قضایی برای رضا کیانیان

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره تشکیل پرونده قضایی برای تعدادی از این افراد و رسانه‌های متخلف در دادستانی تهران طی یک هفته گذشته در موضوع انتشار شایعه پراکنی‌‎ها و دروغ پردازی‌ها درباره مسمومیت دانش‌آموزان گفت: نسبت به اقدام آقای کیانیان براساس آخرین اطلاع، این فرد مرتکب نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی شده است.

وی درباره صادق زیباکلام و آذر منصوری اظهارداشت: برای دو فرد مورد اشاره، در وقت اداری روز گذشته قرار نهایی جلب دادرسی صادر و پرونده آنها به دادگاه کیفری دو تهران ارسال شده‌است.

ستایشی افزود: اتهام این افراد، نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی است همچنین برای هر دو فرد مورد اشاره نسبت به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام هم قرار منع تعقیب صادر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره سه رسانه‌ هم‌میهن، رویداد ۲۴ و شرق که پیش از این نام آنها از سوی دادستان تهران اعلام شده بود، گفت: برای سه رسانه مورد اشاره که از سوی مدعی‌العموم اعلام جرم شده است، پرونده‌ها در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد.

توضیح سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با یک فیلم

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر انتشار تصاویری از یک خانم و برخورد یک فرد که جلوی یک مدرسه صورت گرفت، گفت: کمتر از چند ساعت پس از انتشار این تصاویر، دادسرای نظامی تهران ورود پیدا کرد و فردی که متعرض به آن خانم بود، شناسایی و دستگیری شد و پس از احضار تفهیم اتهام شد و قرار تأمین کیفری و نظارت قضایی برای وی صادر شد.

ستایشی افزود: تصمیمات مجدانه و محکم دادسرای نظامی انجام شد و اکنون پرونده در حال تحقیقات است و در ادامه با صدور قرار نهایی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فرد مورد اشاره عضو کدام نهاد بوده است گفت: این فرد عضو فراجا نبوده است.

ستایشی اظهارداشت: در ارتباط با آن خانم چیزی که دلالت بر تشکیل پرونده باشد، تاکنون به ما نرسیده است.

آخرین وضعیت پرونده آتش‌سوزی در زندان اوین

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده آتش‌سوزی در زندان اوین گفت: این پرونده ۴۰ متهم دارد و فعلا تحقیقات به لحاظ اهمیت و گستردگی ادامه دارد و با وجود حجم پرونده‌های قضایی قول داده شده است که ظرف یک ماه آینده قرار نهایی برای این پرونده صادر شود.

نتیجه استقرار هیات بازرسی در باشگاه پرسپولیس

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره استقرار هیات‌ بازرسی در باشگاه پرسپولیس و در خصوص قرارداد باشگاه پرسپولیس با کارگزار خود (شرکت ایده پویان ماژ) گفت: سازمان بازرسی کل کشور در راستای ایفای وظایف قانونی با استقرار هیات‌های بازرسی نسبت به عملکرد دستگاه‌ها اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: استقرار هیات بازرسی در باشگاه مورد اشاره در همین راستا بوده و هیات بازرسی در این باشگاه مستقر شده است.

ستایشی اظهارداشت: در این بازرسی‌ها اسناد و مدارک انعقاد قراردادها و تامین و هزینه کرد منابع مالی بررسی شده است و گزارش کامل متضمن پیشنهادات لازم هم برای مراجع ذیصلاح ارسال شده است؛ همیشه بررسی‌های هیات‌های بازرسی به تشکیل پرونده قضایی منتج نمی‌شود.

وی اضافه کرد: مواردی در این گزارش آمده است. در پی گزارش سازمان بازرسی، باشگاه پرسپولیس پرونده ابطال معامله در مجتمع قضایی صدر مطرح کرده است. در بازرسی های انجام شده امضای قرارداد کارگزاری بدون تنفیذ اختیار از هیئت مدیره و واریز قرارداد حاصل از قرار داد به حساب کارگزار مغایر قوانین و مقررات موضوعه بوده است.

جزئیات بیشتر از مشمولان عفو اخیر

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره عفو گسترده اخیر گفت: تعداد عفوشدگان حدود ۸۲ هزار نفر است. این عفوشدگان ناظر بر دو بخش است؛ نخست اینکه ناظر بر متهمان و محکومان اغتشاشات اخیر بوده و متهمان مسبوق به سابقه نبوده است و این عفو اولین عفو معیاری پس از سال ۹۷ است.

ستایشی افزود: بخش دوم عفو شدگان ناظر بر محکومان است که ناظر بر سال جاری نیست و مشمول عفو شدند.

وی ادامه داد: حدود ۲۲ هزار نفر عفو شدگان مربوط به اتفاقات اخیر هستند. این تعداد لزوما در زندان و بازداشت نبودند بلکه برخی از آنان زمانی که بازداشت شدند با قید تعهد آزاد شدند و حتی مورد تعقیب نیز قرار نگرفتند اما مشمول عفو شدند. از ۶۰ هزار مابقی عفوشدگان، ۲۵ هزار نفر آنان آزاد شدند و ۳۴ هزار نفر آنان مشمول تخفیف شدند.

 

دستورالعمل مرخصی نوروزی زندانیان ابلاغ می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اعطای مرخصی به زندانیان در آستانه سال نو گفت: دستورالعمل مرخصی زندانیان ابلاغ می‌شود.

اشتغالزایی برای زندانیان و بهره‌مندی از تسهیلات

سخنگوی قوه قضایبه در پاسخ به سوالی درباره برنامه قوه قضاییه برای استفاده بیشتر زندانیان از تسهیلات اشتغال‌زایی گفت: مطالبی که امروز مطرح شد جهت قدردانی از زحمات دولت و مجلس شورای اسلامی بوده که اقدامات موثر و خوبی برای قوه قضائیه انجام دادند. قوه قضاییه نیاز به مساعدت و همکاری و همیاری در ابعاد مختلف از جمله پشتیبانی و امور راهبردی دارد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ از سوی دولت و مجلس اقدامات خوبی برای اشتغال زایی زندان صورت گرفته است که قول های مساعدی در این رابطه برای سال ۱۴۰۲ به قوه قضاییه داده‌اند. ما به برنامه هفتم توسعه امیدوارم هستیم، امیدواریم شاهد رفع مشکلات باشیم.

ستایشی اظهار داشت: بیش از ۹۰۰ زندانی حدود ۱۰۵ میلیارد ریال وام دریافت کردند، کمتر از پنج درصد از زندانیان که اشتغال آنها تامین شده است به زندان پس از آزادی بازگشتند. پایدار نمودن اشتغال زندانیان پس از آزادی بسیار مهم است و کاهش نرخ بازگشت زندانیان به زندان بسیار مهم است.


توقیف ۱۹۵ میلیارد تومان از اموال مدیرعامل صرافی کریپتولند

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده کریپتولند و اخباری مبنی بر متواری شدن سینا استوری مدیرعامل صرافی کریپتولند گفت: این فرد اگر گوش شنوا دارد و اکنون ممکن است صدای مرا بشنوند، اعلام می‌کنم باید بر اساس قرار وثیقه قانونی که برای او صادر شده است، خود را به دستگاه قضایی معرفی کند.

ستایشی افزود: برای این فرد قرار قانونی به میزان و ارزش مالی ۱۲۶ میلیارد تومان صادر و مطابق مقررات آزاد شد که در ادامه مرجع قضایی وی را احضار کرد که از انجام این کار سر باز زده و به مرجع قضایی مراجعه نکرده است.

وی با بیان اینکه عدم مراجعه این فرد به معنای متواری شدن وی نیست، گفت: اینکه بگوییم این فرد متواری شده است، صحیح نیست زیرا باید ابعاد قضیه این فرد مشخص و سپس برای وی عناوین صادر شود، اتهام این فرد اخلال در نظام اقتصادی از طریق خرید و فروش رمز ارز به صورت غیرقانونی است.

وی افزود: حدود ۱۹۵ میلیارد تومان از اموال متهم توقیف شده است و در مورد اموال دیگر این فرد نیز اقدامات لازم در حال انجام و موضوع در حال بررسی است.

پیگرد قانونی منتشرکنندگان اخبار و شایعات نادرست

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قوه قضاییه و دادستانی در رابطه با شایعه پراکنی افراد دارای شهرت در فضای مجازی و تشویش اذهان عمومی در ادامه انجام این اقدامات، چه برنامه‎ و برخوردی برای جلوگیری از وقوع اینگونه اقدامات خواهد داشت و اینکه در سال ۱۴۰۱ در خصوص شایعه پراکنی سلبریتی ‎ها در فضای مجازی چه تعداد پرونده قضایی تشکیل شده است، گفت: در این رابطه حجت بر همه تمام و اقدامات با جدیت در حال انجام است.

وی افزود: قوه قضاییه با هیچ فردی در این زمینه تعارف و مماشات ندارد و در ادامه مُر مقررات را برای کسانی که با روان مردم بازی می‏کنند و جامعه را دچار خدشه کنند، اجرا خواهیم کرد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: حفظ امنیت روانی مردم، مقابله با تشویش اذهان عمومی و پیگرد قانونی منتشرکنندگان اخبار و شایعات نادرست و تحلیل‌کنندگان بدون سند و مدرک این موارد توسط افراد، تاکید قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در این رابطه نیز پرونده‌‎های محدودی تشکیل شده است که تعداد آن حدود ۳۰ پرونده است که با رأفت و احترام با متخلفان برخورد شده است و اگر گوش شنوا در این رابطه در میان نباشد با اقتدار با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

آخرین وضعیت پرونده کینگ مانی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده رمز ارز کینگ مانی گفت: این پرونده به دادگاه رفته بود و دادگاه با توجه به حساسیت و دایره وسیع آن ۱۰ مورد نقص گرفت که عمدتا مربوط به تعیین میزان مال از دست رفته مالباختگان بود و نواقص را دادسرا، ۲۱ اسفند بررسی و پاسخ داد و پرونده به دادگاه ارجاع شد.

وی درباره تعداد متهمان مطرح در این پرونده افزود: در این پرونده ۲ متهم؛ یک خانم و آقا مطرح هستند که در بازداشت به سر می برند.

دستگیری اخلالگران نظام ارزی در نوسانات اخیر بازار

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره نوسانات بازار ارز و سکه و برخورد با اخلالگران نظام ارزی گفت: در ارتباط با اخلالگری در بازار ارز فردایی در برخی از استان‌های کشور افرادی دستگیر شدند که پرونده این افراد در دادسرای حوزه قضایی مربوطه در جریان رسیدگی و در حال انجام تحقیقات است اما در تهران، ۶ نفر به اتهام قاچاق ارز دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: اتهامات عمدتا ناظر بر اقدامات افراد در بازار ارز و فردایی است همچنین در استان آذربایجان غربی دو باند قاچاق هفت و نیم میلیون یورو در دو شهرستان شناسایی و ۶ نفر در این زمینه بازداشت شدند؛ این متهمان اقدام به دریافت ارز مسافرتی کردند. ستایشی ادامه داد: در یک شهرستان دیگر استان آذربایجان غربی از طریق سوءاستفاده کارت کوله بری چهار نفر بازداشت و از ۱۶ اسفند روانه زندان شدند.

تاکنون گزارش یا یافته علمی مبنی بر مسمومیت نداشته‌ایم

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره ماجرای مسمومیت در مدارس و اینکه تاکنون چه تعداد دستگیر شده‌اند، گفت: متولی اعلام وضعیت در این موضوع وزارت کشور است اما در رابطه با مسأله مطرح شده بهتر است از کلمه بدحالی یا احساس مسمومیت به جای مسمومیت استفاده کنیم.

ستایشی افزود: اقدامات مؤثری در این موضوع انجام شده که بر همین اساس هرکسی که عامل، آمر و از عوامل باشد و بخواهد موجب تعطیلی مدارس باشد قطعا با او برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: بازداشت‌هایی صورت گرفته که در استان فارس افرادی که مرتکب شدند و مبادرت به ایجاد این اقدام کردند و موجبات بدحالی دانش‌آموزان شدند بازداشت شدند.

ستایشی افزود: در این زمینه هشت نفر در استان فارس دستگیر شدند و قوه قضاییه هیچ مسامحه‌ای با سرحلقه‌های این اقدامات نخواهد داشت و با برهم زنندگان امنیت روان مردم و کسانی که مواد مرتبط با این مسأله را تهیه می‌کنند با قاطعیت برخورد و اشد مجازات بر اساس تصمیم دادگاه خواهند داشت.

وی افزود: مسمومیت یک چیزی است که باید عوارض آن مشخص باشد. آزمایشگاه های تخصصی و سم شناسی مشخص می کنند که مسمومیت هست یا نه؛ تاکنون گزارش یا یافته علمی مبنی بر مسمومیت نداشته‌ایم.

توضیح سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده حمله به سفارت آذربایجان

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین جزئیات پرونده فرد حمله کننده به سفارت کشور آذربایجان در تهران، گفت: پرونده این فرد به با قید فوریت در دادسرای عمومی و انقلاب تهران در حال بررسی است و به محض وصول نتیجه، موارد به سمع هموطنان خواهد رسید.

وی درباره موضوع استرداد و تبادل در این زمینه گفت: این همکاری از سوی طرف آذری انجام نمی‌شود و باید اراده خود را در این رابطه افزایش دهد، در خصوص اینکه گفته می‎‌شود قرار است تا هیاتی به این منظور به کشور بیاید یا نه؛ اطلاعی ندارم.

ستایشی یادآور شد: براساس مقرارت موضوع فصل دوم از بخش اول قانون مجازات اسلامی، شخصی که در قلمرو جمهوری اسلامی مرتکب جرم شود به تبع مرجع صالحه دادگاه ایران است نسبت به این فرد صلاحیت سرزمینی داریم و رسیدگی می‌کنیم و تحقیقات نیز با جدیت و صرف وقت ادامه دارد.

رسیدگی به پرونده افرادی که اموال آنها در اغتشاشات آسیب دیده است

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اینکه رسیدگی قضایی به خسارت افرادی که اموال آنها در اغتشاشات خسارت دیده است، گفت: قوه قضاییه همانطور که وعده داده بود، آمادگی دارد به هرگونه شکایت و ادعایی در کمترین زمان با دقت کامل رسیدگی کرده و تصمیم لازم را اتخاذ کند؛ به قول مان پایبند هستیم. 

وی تصریح کرد: به عنوان نمونه؛ در کرمانشاه ۲۱ مورد پرونده در این مورد مطرح شده و رسیدگی شده است همچنین بر اساس دستورالعمل ابلاغی دولت به فرمانداری‌ها، افرادی که اموال آنها در این دوره آسیب دیده می‌توانند مراجعه کرده و عریضه‌ای ارائه کنند که پس از آن، تحقیقات به عمل می‌آید و خسارات آنها جبران می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اقدامات دستگاه قضایی برای مشخص شدن وضعیت ممنوع الخروجی افراد قبل از حضور در فرودگاه‌ها گفت: قانون در این زمینه برای همه آحاد جامعه یکسان است.

وی افزود: نگاه عالمانه رئیس قوه قضاییه در راستای تحقق موازین قانونی است، تاکیدهای وی بر این است که طرف موضوع دستور و یا قرا،ر مطلع از آن باشد و در زمان حضور در موقعیت، متوجه یک حکم قضایی نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۰
زندانیانی که از دود و اتش در سلولها می خواستن فرار کنن و جانشان را نجات دهند و درها را شکسته بودند متهم ان.
شركت تعاوني نبوه سازان كاشانه همت در منطقه 22 را هم بررسي كنيد همه دارن ازش شكايت مي كنن
"وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فرد مورد اشاره عضو کدام نهاد بوده است گفت: این فرد عضو فراجا نبوده است."

خیلی ساده می پرشن ، عضو کدوم نهاد بوده که دادسرای نظامی براش اقدام کرده ، ولی حواب کاملا مبهمه. خب همین جور اعلام نظر مبهمه که باعث میشه این افراد سرخود هر کاری دلشون می خواد بکنند.
از حکم اعدام بابک زنجانی چه خبر ؟!
عفو، رافت اسلامی برای کسانی است که نا آگاهانه در مسیر اشتباه قرار گرفته اند و کار بسیار پسنده ای است و بیانگر درایت و تدبیر مسئولان در برابر توطئه های کسانی است که صلاح این مملکت را نمی خواهند.
یک سوال؛ آیا آزادی زن یعنی برداشتن پوشش و حجاب، آن هم در کشوری که زنانش از تاریخ قرن های گذشته تا اکنون، پوشش مناسبی داشته اند؟ پس هدف غرب از ترویج فرهنگ برهنگی چیست؟ هدفشان از ترویج فرهنگ برهنگی، برهنگی فرهنگی است چون ملتی که دچار برهنگی فرهنگی شود چه بخواهد چه نخواهد، بی هویت می شود و ملتی که هویت خود را از دست دهد براحتی هر آنچه آنها بگویند ؛ " بله قربان، چشم قربان" می گوید.
باید به این مدعیان به ظاهر حقوق بشر گفت؛ چرا به جای این همه تبلیغ برهنگی فرهنگی در رسانه های کذایی تان، علم و دانش و تکنولوژی های مدرن خود را برای جوانان ما تبلیغ نمی کنید؟ چرا با اعمال تحریم های ظالمانه، علاوه بر در مضیقه قرار دادن مردم، جلوی حرکت پیشرفتی کشور را کند کرده اید؟ چرا دست به ترور با ارزش ترین دانشمندان این مرز و بوم می زنید؟ و هزار و یک چرای دیگر.
ولی بدانید که ایران بزرگ با اتکا به جوانان نخبه اش، علارغم تمام رذالت ها و فریبکاری ها در دنیای سیاست، مقتدر تر از گذشته در مسیر پیشرف گام بر می دارد و شما هم چه بخواهید چه نخواهید در آینده ای نزدیک باید این اقتدار و پیشرفت را بپذیرد و برای آن احترام قائل شوید.
خب عضو فراجا نبوده عضو کجا بوده؟ نکنه عضو گشتاپو ارتش سری بوده؟
پس برای اون خانم که جو سازی میکرد وشارلاتان بازی در می آورد چی اون پرونده نمیخواد جون زن تشریف دارن؟؟؟؟
این فرد عضو فراجا نبوده!!!
آن همه خبرنگار اونجا هم یک نفر نپرسیده خب مگر دستگیر نشده مشخص نیست کیه از کجاست!!!؟؟
لابد طرف بارون بوده یهویی از آسمون باریده!!
عنوان اتهامی نشر اکاذیب به منظور اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی!
لطفا یکبار برای ما مردم توضیح دهید که ملاک تشخیص تشویش اذهان عمومی چیست؟
اذهان مردم روزانه در معرض تشویش به علت عدم امنیت اقتصادی و اجتماعی ناشی از عملکرد مسولان قرار دارد که عامه مردم در باره آن صحبت می کنند ولی بنده تا حالا نشنیده ام که کسی بگوید که مثلا به خاطر فلان مطلب صادق زیبا کلام دچار تشویش ذهنی شده ام...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
ملاک تشخیص نداریم !!!!!!!!!!!بجاش قانون داریم!!!!!!!! مملکت قانون داره!!!!!!!!!! و همه در باربر قانون یکسانند !!!!!! تخلفات با دستور قاضی به طور یکسان رسیدگی ### قانون مجازات اسلامی میکنه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی