بازدید 1656

انگلیس بودجه نظامی خود را افزایش داد

انگلیس بودجه دفاعی و نظامی خود را برای دو سال آینده 6 میلیارد دلار افزایش داد.
کد خبر: ۱۱۶۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۴ 13 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر به نقل از تاس، دفتر «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در بیانیه‌ای روز یکشنبه اعلام کرد که لندن هزینه‌های دفاعی خود را طی دو سال آینده با توجه به درگیری‌ها در اوکراین ۵ میلیارد پوند (۶ میلیارد دلار) افزایش خواهد داد.

بر اساس این بیانیه، فهرست سرمایه گذاری ها در حوزه دفاعی ۲۰۲۳ تا روز دوشنبه در دسترس عمومی قرار خواهد گرفت. در این بیانیه آمده است که از این پول، ۳ میلیارد پوند (۳.۶ میلیارد دلار) برای شرکت اتمی دفاعی هزینه خواهد شد، در حالی که وجوه باقیمانده صرف تجدید و تقویت ذخایر مهمات برای جایگزینی اقلام اهدایی به اوکراین خواهد شد.

دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که سوناک قصد دارد هزینه‌های دفاعی کشورش را از کمی بیش از ۲ درصد در بلندمدت به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی افزایش دهد. در حال حاضر، بودجه وزارت دفاع بالغ بر ۴۸.۶ میلیارد پوند (۵۸.۴ میلیارد دلار) است.

روزنامه‌های انگلیسی پیشتر گزارش دادند که ژنرال سر پاتریک سندرز، رئیس ستاد کل ارتش انگلیس هشدار داده بود که ممکن است از سمت خود کناره گیری کند، مگر اینکه وزارت دفاع موفق به افزایش هزینه‌های دفاعی در بحبوحه تهدیدات امنیتی فزاینده شود.

دو سال پیش نیز، دولت لندن به رغم فشار اقتصادی ناشی از بحران کرونا و تنها با این هدف که جایگاه خود را در جهان پسابرگزیت تثبیت کند؛ از اختصاص بزرگترین بودجه نظامی انگلیس طی ۳۰ سال گذشته خبر داد. در همین راستا، بوریس جانسون نخست‌وزیر وقت انگلیس مدعی شد که می‌خواهد در عصر جدید همکاری جهانی و تجارت آزاد، با اتکا به توانمندی‌های سایبری و نظامی مدرن، جایگاه رهبری این کشور را تعریف کند و طی چهار سال آینده، ۱۶.۵ میلیارد پوند (۲۲ میلیارد دلار) به بودجه نظامی انگلیس که در آن زمان حدود ۴۲ میلیار د پوند بود، اضافه شد. این یک افزایش ۱۰ درصدی در بودجه نظامی انگلیس به شمار می‌رفت. به ادعای بوریس جانسون، از بعد از دوره جنگ سرد به این سو، وضعیت جهان پرمخاطره‌تر و رقابتی‌تر از هر زمان دیگری است و انگلیس باید با خودش صادق باشد و در کنار متحدانش بایستد حال آنکه برآورده کردن چنین هدفی در گرو ارتقای توانمندی (نظامی) در سراسر جهان است. با اجرای تصمیم جانسون، انگلیس به لحاظ بودجه نظامی در سطح اروپا در جایگاه نخست و در سطح ناتو، در جایگاه دوم بعد از آمریکا قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست