بازدید 2572
۱

اقتصاد آمریکا محکوم به تکرار تاریخ است؟

در پی سقوط بانک سیلیکون‌ولی، فدرال‌ رزرو در تلاش است تا با راه‌اندازی سازوکارهایی، به سپرده‌گذاران اطمینان بدهد و جلوی هرگونه پنیکی گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ 12 March 2023


به گزارش تابناک به نقل از اکوایران، شرکت بیمه سپرده فدرال و بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) در حال بررسی ایجاد صندوقی هستند که به رگولاتورها اجازه می‌دهد سپرده‌های بیشتری را در بانک‌هایی که در پی سقوط «بانک سیلیکون‌ولی» با مشکل مواجه می‌شوند، بیمه کنند.

به گفته منابع آگاه بلومبرگ، رگولاتورها در گفت‌وگو با مدیران بانکی درباره سازوکار ویژه جدیدی صحبت کردند. این منابع گفتند که امید است با راه‌اندازی چنین سازوکاری، به سپرده‌گذاران اطمینان داده شود و جلوی هرگونه پنیکی گرفته شود.

با افزایش نگرانی‌ها در مورد سلامت مالی بانک‌های کوچک‌تر که بر سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر و بازار استارت‌آپ‌ها متمرکز هستند، این سازوکار بخشی از تدبیر اضطراری فدرال رزرو خواهد بود.

به گفته برخی منابع، شرکت بیمه سپرده فدرال در روز شنبه از چندین وام‌دهنده کوچک و متوسط، از جمله «بانک فرست ریپابلیک»، درباره وضعیت مالی آنها پرس‌وجو کرد.

ترس فراگیر
روز جمعه، سهام فرست ریپابلیک ۱۵ درصد سقوط کرد و کاهش ارزش این بانک در هفته گذشته را به ۳۴ درصد رساند. این شرکت در بیانیه‌ای به سرمایه‌گذاران گفت که نقدینگی آن قوی بوده و منابع سپرده آن بسیار متنوع است.

تعدادی دیگر از وام‌دهندگان محلی نیز با سقوط بانک سیلیکون‌ولی شاهد سقوط سهام خود بودند که آن‌ها را وا داشت تا سرمایه‌گذاران را از بابت ثبات مالی خود مطمئن کنند.

بانک «وسترن الاینس بنکورپ» که در شهر فینکس مستقر است، پس از سقوط سهامش به پایین‌ترین حد خود از نوامبر ۲۰۲۰، از نقدینگی و سپرده‌های قوی خود خبر داد.

در همان روز نیز سهام بانک «پک‌وست بنکورپ» ۳۸ درصد کاهش یافت. پاول تیلور، مدیر اجرایی آن گفت که این مجموعه، یک بانک تجاری با عملکردی عالی و سرمایه‌گذاری‌هایی متنوع است.

بانک سیلیکون‌ولی پس از یک هفته پر فرازونشیب و تلاش ناموفق برای تأمین سرمایه و خروج نقدینگی از استارتاپ‌هایی که باعث رشد آن‌ها شده بود، در نهایت به عنوان بزرگترین وام‌دهنده آمریکاییِ ورشکست‌شده در دهه اخیر لقب گرفت. ایالت کالیفرنیا این بانک را که در سال گذشته بیش از ۴۰ میلیارد دلار ارزش داشت، در اختیار گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
شما به مشکلات خودت برس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار