بازدید 13352

تعیین مجازات برای توهین‌کنندگان به پرچم در عربستان

دادستانی کل عربستان سعودی اعلام کرد که هرگونه اهانت در ملأ عام به پرچم این کشور و یا پرچم کشورهای دوست در عربستان مجازات حبس و پرداخت جریمه را برای فرد اهانت کننده به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۱۶۷۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ 12 March 2023

به گزارش تابناک، ایسنا نوشت: به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، دادستانی کل عربستان اعلام کرد، مجازات اهانت به پرچم این کشور یا انداختن آن شامل یک سال زندان و جریمه ۳۰۰۰ ریال و یا یکی از این دو حکم است.

طبق بیانیه دادستانی عربستان، مجازات شامل هرگونه انداختن پرچم یا اهانت و از بین بردن پرچم کشور- یا هرگونه لوگوی دیگر کشور و همچنین پرچم کشورهای دوست با هدف اهانت و تحقیر دولت در ملأ عام و به شکل علنی می‌شود.

در همین راستا، وزارت کشور عربستان نیز دربیانیه‌ای نوشت که پیچیدن پرچم به دور اجساد پادشاهان و رهبران ممنوع است و همچنین استفاده از آن به عنوان علامت تجاری یا تبلیغاتی که اعتبار آن را تحت تأثیر قرار می‌دهد جرم شناخته می‌شود.

طبق این گزارش، این تصمیم به مناسبت روز «پرچم ملی» در عربستان اتخاذ شده است.

به فرمان سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، ۱۱ مارس روز «پرچم ملی» این کشور تعیین و اعلام شده است و سعودی‌ها شنبه این روز را جشن گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۲
افرین به انها
این پرچم جدای از اینکه پرچم یک کشور مستقل است، بر روی خود کلمات مقدسی را دارد که اهانت به آن مستوجب محازات سنگین است.
منظورش ریسس صدا و سیما هستا
تو ایران بعداز نماز اول مرگ تمام دنیا را سر می‌دهند (ب غیراز فلسطین یمن) بعد‌؛ ش میرسه آتش زدن پرچم ها!
درودبرشرفشان
بسیارعالی ست وایکاش ما هم حکم اشد مجازات رو برای کسانیکه به پرچم ما توهین میکنند بگذاریم
کسی که به پرچم کشورش بی احترامی کند از وطن و وطن‌پرستی چیزی یاد نگرفته باید ازتمام خدمات اون کشور محروم گردد و به جایی که بد آب هواست تبعید گردد . تمام مدارک هویتی را از ایشان گرفت
پرچم‌ داعش دوم می باشد و عربستان جزع پاچه خوار امریکاو اسرائیل پیش نیست
وملخ خور های درجه یک می باشن مرگ برعربستان و آمریکا و اسرائیل تا اون روز خط نشون واسه کشور ما می‌کشیدن اگه پرچم عربستان دستم باشه آتیش میزنم ....
در کشور عربستان، مردم به پرچمشون و دولتشون عشق میورزن. هیچ فقیری تو عربستان وجود نداره. ارزش ریالشون بالاست و تمام مردم از امتیازات یارانه و امکانات رفاهی درجه یک دنیا برخوردارن.
الان ما دوست اونا هستیم؟
پس از اين به بعد اكثر مسئولان دولت رييسي( كه سابقا سفارت نورد بوده اند) اگر به عربستان بروند مجازات ميشوند كه !!!
قابل توجه افرادی که در اغتشاشات اخیر به پرچم کشور عزیز ایران اهانت کردید ولی با رافت برخوردی نشد ،مشکلات است در کنارش آزادی های است که زمانی متوجه می شوید که از دست داده اید در تمام کشورها مشکلات است و کشور گل و بلبل نیست ولی در کشور ما امنیت و آزادی بشتر از سایر کشورهاست در حالیکه در کانون تهدیدات خاورمیانه قرار داریم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار