بازدید 2454

نماینده سازمان ملل: امکان برگزاری انتخابات لیبی

"عبدالله باثیلی" نماینده سازمان ملل متحد در لیبی گفت که اگر نقشه راه روشن و قوانین انتخاباتی تا ماه ژوئن (خرداد) وضع شود، انتخابات ملی لیبی تا پایان سال برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۶۷۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۳ 12 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، باثیلی شنبه شب در کنفرانس خبری در طرابلس گفت که دو نهاد قانونگزاری، مجلس نمایندگان و شورای عالی دولتی لیبی برای تشکیل یک کمیته مشترک متشکل از شش عضو برای تهیه پیش‌نویس قوانین انتخاباتی موافقت کرده اند و هیچ دلیلی برای تاخیر بیشتر وجود ندارد.

پیش از این باثیلی در ماه گذشته ابتکار جدیدی را برای شکستن بن بست انتخابات لیبی اعلام و برضرورت ایجاد یک کمیته راهبردی برای فعال کردن انتخابات تا کید کرد.

دولت موقت لیبی که در اوایل سال ۲۰۲۱ از طریق یک طرح صلح مورد حمایت سازمان ملل تشکیل شد، قرار بود تا زمان انتخابات برنامه ریزی شده در دسامبر همان سال ادامه داشته باشد و مشروعیت آن نیز اکنون مورد مناقشه است.

نماینده سازمان ملل در لیبی در ادامه افزود: «ترتیبات موقت متوالی، دولت‌های در حال گذار بی‌پایان، نهادهای قانون‌گذاری که دوره تصدی آنها به پایان رسیده است، منبع بی‌ثباتی هستند.

لیبی از زمان قیام با حمایت ناتو در سال ۲۰۱۱ که معمر قذافی خودکامه را سرنگون کرد، روزهای آرام و صلح نداشته است. از سال ۲۰۱۴، کنترل سیاسی بین جناح های رقیب شرقی و غربی تقسیم شده است و آخرین درگیری بزرگ در سال ۲۰۲۰ به پایان رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست