بازدید 2530
۱

اظهارات سوناک درباره صلح روسیه و اوکراین

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلیس با بیان اینکه هنوز زمان مناسب برای آغار مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین فرا نرسیده است، گفت: این جنگ بر سر میز مذاکره و در بهترین وضعیت برای اوکراین پایان خواهد یافت.
کد خبر: ۱۱۶۷۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۹ 11 March 2023

به گزارش«تابناک» به نقل از ایرنا از گاردین، نخست‌وزیر انگلیس افزود: من مجددا متعهد می‌شوم که به حمایت خود از کی‌یف ادامه دهم تا اطمینان حاصل کنم که اوکراین در میدان نبرد از وضعیت خوبی برخوردار باشد.

اظهارات سوناک نشان‌دهنده اختلاف آشکار مواضع وی و بوریس جانسون نخست‌وزیر پیشین انگلیس در مورد چگونگی پایان جنگ علیه روسیه است. جانسون فشار زیادی بر سوناک وارد کرد و معتقد بود که انگلیس باید هر چه سریع‌تر تسلیحات سنگین و جنگنده‌های درخواستی اوکراین را برای پیروزی و یکسره کردن کار در جنگ با روسیه در اختیار کی‌یف قرار دهد.

سوناک ساعاتی قبل از ملاقات با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در پاریس، گفت: ما در حال آموزش نیروهای اوکراین برای استفاده از تسلیحاتی هستیم که در اختیار آنها قرار می‌دهیم اما این آموزش‌ها و تسلیحات را فقط به منظور دفاع از خود در برابر حملات روسیه به‌ویژه در بحث زیرساخت‌های حیاتی اوکراین در اختیار آنها قرار می‌دهیم و در حال حاضر تمرکز همه باید بر همین موضوع باشد.

وی افزود: به اعتقاد من این جنگ نیز مانند همه جنگ‌ها بر سر میز مذاکره پایان خواهد یافت اما تصمیم نهایی در این خصوص را اوکراین باید اتخاذ کند و در حال حاضر اولویت ما باید دادن منابع، آموزش نیروها و پشتیبانی از اوکراین برای تفوق نظامی در میدان جنگ باشد.

سوناک خاطرنشان کرد: کاری که ما باید انجام دهیم این است که با کمک‌های خود، اوکراین را از نظر نظامی در بهترین وضعیت ممکن قرار دهیم تا گفت‌ وگوهای صلح را در بهترین مقطع زمانی که برای آنها مناسب و منطقی است، انجام دهند.

نخست وزیر انگلیس امیدوار است که فصل جدیدی را در روابط خود با فرانسه آغاز کند و معتقد است که دیدگاه مشترک کشورها در مورد بازگرداندن صلح در اوکراین، این روابط را تعمیق و تقویت خواهد کرد.

در طول چند سال گذشته، روابط بین فرانسه و انگلیس تحت رهبری جانسون پرتنش بود و با همه‌گیری ویروس کرونا بدتر شد.

سوناک پس از دیدار و گفت‌ وگوی خصوصی با مکرون در پاریس، گفت: ما (انگلیس و فرانسه) توافق کرده‌ایم که تفنگداران دریایی اوکراینی را آموزش دهیم و به این کشور در میدان نبرد و پیروزی در این جنگ کمک کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ایشون از طرف کمپانی های اسلحه سازی اظهار نظر فرموده اند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست