بازدید 2600
۲

استقبال سازمان ملل: از همکاری ایران و آژانس

فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد: ما قطعا از هر گونه همکاری میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال می کنیم.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۳ 09 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره بیانیه مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ما به صورت مکرر ایران را تشویق کرده ایم تا با آژانس همکاری نزدیک داشته باشد و بدون شک از ایران می خواهیم به تعهداتی که به آژانس داده است، عمل کند.

وی تصریح کرد که ما خواهان ادامه همکاری ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی هستیم و این راهی برای رسیدگی به نگرانی ها در خصوص برنامه هسته ای ایران است.

فرحان حق در پاسخ به سوالی درباره لفاظی های رژیم صهیونیستی نیز گفت که ما در مورد احتمالات و نظریه پردازی ها سخن نمی گوییم. موضع سازمان ملل این است که کشورها باید تمام تلاش خود را برای کاهش تنش ها در خصوص برنامه هسته ای ایران انجام دهند و از هرگونه تنش خودداری کنند.

معاون سخنگوی سازمان ملل درباره موضوع مسمومیت دختران دانش آموز در ایران نیز گفت که ما  نزدیک این مساله را دنبال کرده ایم. تیم سازمان ملل مستقر در ایران برای مشخص شدن سریع و دقیق حقایق این مساله پیشنهاد کمک داده  است. این برای مقامات ایرانی مهم است که در مورد این مساله به صورت کامل و شفاف تحقیق کنند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی  و سازمان انرژی اتمی ایران در پی سفر رافائل گروسی به تهران در بیانیه مشترکی اعلام کردند: در خصوص مسائل پادمانی باقی‌مانده مربوط به سه مکان، ایران آمادگی خود را برای ادامه همکاری و ارائه اطلاعات و دسترسی بیشتر به منظور رسیدگی به مسائل پادمانی باقی‌مانده اعلام کرد.

در این بیانیه مشترک آمده است: ایران به صورت داوطلبانه به آژانس اجازه می‌دهد تا چنانچه مقتضی باشد فعالیت‌های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند. روش اجرای آن طی یک نشست فنی که به زودی در تهران برگزار می‌شود، میان دو طرف مورد توافق قرار خواهد گرفت.

جلسات مربوط به ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر روز چهارشنبه ۱۷ اسفندماه بدون صدور قطعنامه علیه ایران پایان یافت.

به کزارش ایرنا، در این دوره به رغم تلاش برخی کشورهای غربی برای جنجال‌آفرینی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته ای ایران، نه تنها قطعنامه‌ای صادر نشد که در واقع دستاورد سفر رافائل گروسی مدیرکل‌آژانس به تهران و رضایتمندی او از توافق بدست آمده با ایران در خصوص حل‌وفصل ادعاهای سیاسی پادمانی، بهانه را از دست طرف‌های مقابل برای اهرم‌سازی از این نشست علیه ایران سلب کرد.

غرب با محوریت سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان امیدوار بود که با مانور درباره گزارش تحریک آمیز و ادعایی نشریه آمریکایی بلومبرگ، مبنی بر کشف ذرات نزدیک به سطح مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی در ایران، قطعنامه جدیدی را در این نشست علیه تهران صادر کند. اما در آستانه برگزاری اجلاس، اختلافاتی در اردوگاه طرف‌های غربی گزارش و قرار شد که تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه پس از سفر مدیرکل آژانس به ایران صورت گیرد.

یک رسانه آمریکایی درباره مذاکرات آمریکا و رژیم صهیونیستی درخصوص ایران به ویژه برنامه هسته ای تهران با بیان اینکه واشنگتن -تل‌آویو از "دیدگاه بسیار نزدیک‌تری" به ایران نگاه می‌کنند،درعین حال به عصبانیت این رژیم از دولت بایدن در عدم همراهی برای صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام آژانس اشاره کرد.

اکسیوس در این باره نوشته است، مقامات صهیونیست گفته اند که این رژیم از اینکه آمریکا  از پیشنهاد فرانسه، آلمان و انگلیسی برای صدور قطعنامه انتقادی علیه ایران در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در اوایل هفته جاری حمایت نکرد، ناامید و ناراضی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
پس کیهان و برخی افراد در نظام بابت دروغگویی و تهمت به آقای گروسی و استقلال آژانس بایت محدکمه شوند.
شاهنامه پایان ش خوشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی