بازدید 2258

تداوم اشغالگری سوریه از سوی آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا که در اختیار جمهوریخواهان است، طرح پیشنهادی دموکرات ها  مبنی بر خروج حدود ۹۰۰ نظامی آمریکایی از سوریه  را در مدت زمان ۱۸۰ روز،  رد کرد تا اشغال شمال و شرق سوریه همچنان ادامه داشته باشد.
کد خبر: ۱۱۶۷۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۰ 09 March 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه شب به وقت محلی به طرح پیشنهادی دموکرات ها که دولت بایدن را ملزم به خروج نظامیانش از سوریه می کرد، رای مخالف دادند.

در رای گیری برای این لایحه در مجلس نمایندگان آمریکا، ۳۲۱ نماینده رای مخالف و ۱۰۳ به آن رای موافق دادند.

نمایندگان مخالف بهانه تداوم حضور نظامی آمریکا را گروه تروریستی داعش اعلام کردند و مدعی شدند خروج واشنگتن منجر به ساماندهی مجدد این گروه شده و واشنگتن و متحدانش را به خطر می اندازد.

از این رو، همچنان شمال و شرق سوریه در اشغال نظامیان آمریکایی خواهد بود و آنها به سرقت منابع طبیعی و نفت دمشق ادامه خواهند داد.

تداوم اشغالگری سوریه؛مخالفت مجلس نمایندگان آمریکا با خروج نظامیان آمریکایی 

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که به سرزمین های اشغالی سفر و با مقامات رژیم صهیونیستی در تل آویو دیدار و گفتگو کرده بود، 13 اسفندماه  بصورت سرزده و پنهانی به سوریه سفر و از نیروهای اشغالگر آمریکایی که در شرق سوریه مستقر هستند، بازدید کرد.

سفر سرزده ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سوریه از قبل اعلام نشده بود و او پیش از آن به تل آویو سفر کرده بود.

بر اساس گزارش ها، وی در این سفر قصد دارد وضعیت حضور تقریبا هشت ساله آمریکا را در سوریه به بهانه ادعای مبارزه با داعش و تدابیر امنیتی برای نیروهای آمریکایی را در برابر حملات احتمالی ارزیابی کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، به خبرنگاران همراه خود ادعا کرد که معتقد است نیروهای آمریکایی و شرکای کُرد این کشور در شکست پایدار گروه داعش درحال پیشرفت هستند.

میلی در پاسخ به این سوال که آیا معتقد است ماموریت نیروهای آمریکایی در سوریه ارزش خطرات آن را دارد ؟ گفت: اگر فکر می کنید امنیت آمریکا و متحدان آن اهمیت دارد، بنابراین پاسخ "بله" است.

روزنامه «الاخبار» چاپ لبنان در تحلیلی به بررسی اهداف سفر ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به پایگاه نظامیان آمریکایی در منطقه التنف در شرق سوریه پرداخت و آن را در راستای تمایل واشنگتن برای پایان نیافتن بحران سوریه و جلوگیری از عادی سازی روابط جهان عرب با دمشق دانست.

به گزارش ایرنا، الاخبار روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به سفر غیرقانونی «ژنرال مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به سوریه بعنوان بلندپایه ترین مقام آمریکایی از سال ۲۰۱۴ به این سو، نوشت: همزمان با مراسم فارغ التحصیلی اولین دسته از جنگجویان گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه در قالب فرآیند آمریکایی سازی ساختار خود، ژنرال مارک میلی که در سفری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین بسر می برد، به پایگاه التنف در شرق سوریه آمد، سفری که با اعتراض شدید دمشق مواجه شد و وزارت خارجه سوریه آن را غیرقانونی و نقض حاکمیت و تمامیت سرزمینی این کشور دانست.

این روزنامه افزود که سخنگوی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که میلی در سرزمین های اشغالی درباره «مسائل امنیت منطقه ای و هماهنگی دفاعی در برابر» آنچه به زعم خود «تهدیدات ناشی از ایران» خواند، با مقامات اسرائیلی گفت وگو کرده است. این سفر در آستانه سفر کنونی خاورمیانه ای لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به تل آویو، مصر و اردن انجام شد.

الاخبار در گزارش خود نوشت: سفر ژنرال آمریکایی مارک میلی به سوریه با مخالفت قاطعانه دمشق روبرو شد و دولت سوریه، این رفتار آمریکا را «نقض فاحش حاکمیت و تمامیت اراضی» خود دانست و آن را محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه چهارشنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که صلح پایدار در سوریه با تداوم اشغالگری آمریکا در این کشور ممکن نیست.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که اگر تامین مالی، حمایت آمریکا و متحدان غربی آن نبود، گروه‌های تروریستی مسلح نمی‌توانستند مردم سوریه را قتل عام و زیرساخت‌ها و بنای تمدنی که الگویی برای پیشرفت و رفاه مردم سوریه بود را نابود کنند.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه آمریکا یا هر یک از اسلاف وی نمی‌توانند دست‌های آلوده خود به خون مردم سوریه در جبل الثرده در استان دیرالزور و تخریب شهر رقه یا غارت نفت و محصولات کشاورزی سوریه که هنوز ادامه دارد و ارزش آن بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار است و آمریکا باید آن را به مردم سوریه بپردازد، بشویند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار