بازدید 7396
رئیسی در دیدار با مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات:

وزارت اطلاعات باید نظارت خود را تا رسیدن به نتیجه و رفع آسیب ادامه دهد / جنگ امروز بر پایه و اتکای رسانه‌ها و فضای مجازی رخ می‌دهد / وزارت اطلاعات باید در عرصه مقابله با ادراک‌سازی و ایجاد گره‌های ذهنی نقش‌آفرینی کند

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تهدیدهای امنیتی ممکن است در هر حوزه‌ای رخ بدهد، به موضوع تهدید سلامت عمومی در برخی مدارس اشاره و بر اهمیت شناخت دقیق ابعاد مسائل، پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم و بهنگام برای مقابله موثر با جنگ ترکیبی دشمن تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸ 07 March 2023

وزارت اطلاعات باید نظارت خود را تا رسیدن به نتیجه و رفع آسیب ادامه دهد/جنگ امروز بر پایه و اتکای رسانه‌ها و فضای مجازی رخ می‌دهد/وزارت اطلاعات باید در عرصه مقابله با ادراک‌سازی و ایجاد گره‌های ذهنی  نقش‌آفرینی کنند

 

تابناک _ رئیس‌جمهور گفت: انتظار از وزارت اطلاعات این است که علاوه بر ارائه گزارش و راهکار به سایر بخش‌ها، نظارت خود را تا رسیدن به نتیجه ادامه داده و خروجی عملکرد آن رفع آسیب‌ها، ایجاد رضایت، امید و اعتماد برای مردم و در نتیجه ارتقای سرمایه اجتماعی نظام باشد.

 صبح امروز سه‌شنبه، سید ابراهیم رئیسی در آستانه ولادت با سعادت بقیه‌الله الاعظم (عج) در دیدار با مدیران و کارکنان وزارت اطلاعات، ضمن تبریک این مناسبت و تبریک روز سربازان گمنام به مجموعه نیروهای اطلاعاتی کشور، از اهمیت زمان‌شناسی برای مجموعه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور گفت و اینکه اقدام بر اساس توکل، تدبیر و زمان‌شناسی، همان اقدام و تصمیم صالح است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز کشور به گستره همه توانمندی‌ها و داشته‌های خود مورد تهدید است، شناخت دقیق و کامل این داشته‌ها را شرط لازم برای صیانت صحیح از آنها دانست.

رئیسی با اشاره به جنگ ترکیبی اخیر و ایجاد اغتشاش و ناآرامی در کشور، هدف دشمن را القای تغییرات مورد نظر خود در ادراک و شناخت مردم دانست و افزود: داشتن نگاه تحولی و اشراف به دانش و اطلاعات روز، در کنار شناخت دقیق ماهیت این تهدیدات، از ضروریات مقابله با دشمن در عرصه جنگ ترکیبی اخیر است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه تهدیدهای امنیتی ممکن است در هر حوزه‌ای رخ بدهد، به موضوع تهدید سلامت عمومی در برخی مدارس اشاره و بر اهمیت شناخت دقیق ابعاد مسائل، پیش‌بینی‌ها و پیشگیری‌های لازم و بهنگام برای مقابله موثر با جنگ ترکیبی دشمن تاکید کرد.

رئیسی جایگاه وزارت اطلاعات را رصد و دیده‌بانی از همه بخش‌های کشور دانست و اظهار داشت: انتظار از وزارت اطلاعات این است که علاوه بر ارائه گزارش و راهکار به سایر بخش‌ها، نظارت خود را تا رسیدن به نتیجه ادامه داده و خروجی عملکرد آن رفع آسیب‌ها، ایجاد رضایت، امید و اعتماد برای مردم و در نتیجه ارتقای سرمایه اجتماعی نظام باشد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اهمیت آینده‌نگری در دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، همگرایی و همکاری در این مجموعه‌ها را نیز بسیار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: جنگ امروز بر پایه و اتکای رسانه‌ها و فضای مجازی رخ می‌دهد، لذا نیروهای وزارت اطلاعات باید در عرصه مقابله با ادراک‌سازی و ایجاد گره‌های ذهنی و همچنین رفع این گره‌ها به خصوص در میان نسل جوان نقش‌آفرینی کنند.

رئیسی در بخش ابتدایی سخنان خود، با بیان اینکه نیروهای وزارت اطلاعات مفتخر به عنوان سرباز گمنام امام زمان هستند، اخلاص را شرط موفقیت نیروهای اطلاعاتی و امنیتی دانست و خاطرنشان کرد: شما تحت لوای نظامی کار می‌کنید که به دنبال اجرای احکام الهی بوده و از همین روی نظامی مقدس است، لذا شما هم باید قدسی بیندیشید و قدسی عمل کنید و با همه نیروهای و مجموعه‌های اطلاعاتی دیگر دنیا متفاوت باشید.

پیش از سخنان رئیس جمهور، حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات نیز در سخنانی با بیان اینکه در جنگ ترکیبی اخیر، همه دشمنان جمهوری اسلامی ایران و مزدوران آنها در کنار فریب‌خوردگان به میدان آمده بودند، اظهار داشت: دشمن تلاش زیادی کرد تا این اغتشاشات را به یک رویارویی تمام عیار در عرصه‌های مختلف قومی، مذهبی و امثال آن تبدیل کند، اما با اقدامات و تدابیر و مجاهدت‌های دستگاه‌های مختلف کشور بویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) ناکام ماند و امروز از زبان خودشان می‌شنویم که به استیصال رسیده‌اند.

وزیر اطلاعات همچنین گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) و برنامه‌های این وزارتخانه در راستای رویکردهای دولت مردمی برای مردم‌پایه کردن وزارت اطلاعات ارائه کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۶
چرا اینقد سست تصمیم گیری میشه...نگهبان مدرسه تمام دانش آموز ها رو قبل از ورود بازرسی کنه...و برای درب هر مدرسه تا عادی سازی اوضاع یک مامور انتظامی اختصاص پیدا کنه...و چهار چشمی مراقب پرتاب اشیا مشکوک بداخل مدارس باشه...اگه نمونه واقعی از نوع گاز مصرفی بدست بیاد اهداف و نیت برپا کنندگان این بلوا مشخص میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
فرمودند افرادی دستگیر شده اند اما غیر معاند بوده اندیعنی چه ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
علی آقای گل. توی شلوغیهایی اخیر، یک عده دنبال امنیتی کردن مدارس بودند، برای کنترل دانش‌آموزان و جلوگیری از شرکت کردن
اونها در اعتراضات!
حرفهای رئیسی را یک مترجم باید به فارسی ترجمه کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
برو بیرون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
برو بیرون کانادایی
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
امثال تو فقط یه زبون میفهمند که احتیاج به ترجمه ندارن ، احتیاج به شلاق داره ،
شرمنده ام ولی فکر کنم ایشون جابجا صحبت کرده اند ! وزارت اطلاعات قراره اطلاغات بدست بیاره ! نه که اطلاعات بده و به قول ایشون ادراک سازی کنه ! از کی تا حالا یه نهاد اطلاعاتی وظیفه اش توجیه و رفع شبهات مردم شده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
از اول وظیفه اش این بود
برگزاری اینگونه جلسات، خلاف اصل حیطه بندی در دستگاه اطلاعاتی است.
سوال: اصل حیطه بندی چگونه رعایت می شود؟
سوال: حفاظت وزارت، فعالیت و جمع آوری توسط مظنونین به نفوذ و جاسوسی در میان پرسنل وزارت را، چگونه در این جلسات مهار می کند؟
در ساختار و حتی محوطه و ساختمان ساواک این اصل به جد رعایت میشده.
در دوران ساواک، بین ساختمانهای مختلف فنس کشی شده و با طراحی مسیرهای تردد متنوع و کاشت درخت دید ساختمانهای دیگر به مسیر تردد سایر ساختمانها محدود شده بوده است. ساختمان هر اداره (معادل معاونت کنونی) شامل یک راهروی اصلی در هر طبقه و تعدادی راهروی فرعی بوده است به طوری که در طول هر قطعه از راهروی اصلی تنها یک درب مشاهده میشد که الزاما باید تمام وقت بسته می بود و ورود به راهروی پشت این درب بدون اخذ مجوز از مقامات، تخلف محسوب می شده است.
اما در وزارت اطلاعات چطور؟ یک نمونه اش همین جلسه ای است که امروز برگزار شده و تمام پرسنل از تمام معاونت های ستاد وزارت در آن شرکت جسته اند. فردی که ممکن است هفته قبل برای سطحِ پایینترین کار اداری در سازمان، استخدام و اجازه تردد به محیط وزارت را پیدا کرده باشد الان می تواند در این جلسه شرکت کند و از میان چند صد نفر حضار (شاید هم بیش از هزار نفر) به دنبال آشنایان احتمالی بگردد.

نکته: برگزاری چنین جلساتی با این شیوه و سیاق که در تصویر به وضوح مشخص است تنها یک دلیل می تواند داشته باشد، وزارت از عدم وجود هر گونه نفوذی در میان نیروهای سازمان اطمینان دارد.
بانک مرکزی چرا با عدم تزریق سکه، قیمت سکه رو بالا نگه داشته؟
چرا به تخلف بانک مرکزی قوه قضاییه ورود نمیکنه؟
ضمنا الان مردم نیاز بکنترل تورم دارند و هنوز قیمت دلار به زیر ۴۰ نرسیده که خود بانک مرکزی مقصر هست.
باز خوبه در این مورد ریسی از خواب مصلحتی اش بیدار شد تا دیروز که منکر این اتفاق بود
مسخره بازی را بزارید کنار. تمام مدارس دخترانه دوربین دارند.
از وقتی رئیسی رئیس شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۷
برای فهمیدن بعضی از نظرات، باید خودت از تیغ سانسورچی زخم خورده باشی.
شما کلمه ادراک‌سازی را در لغتنامه جستجو کنید، اگه پیدا شد معنیشو لطفا بگین تا یاد بگیریم. مثل اقناع‌سازی!!
این کلمه‌ها رو کی میسازه؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار