بازدید 7943
رئیس قوه قضاییه:

کسانی که دانش‌آموزان را مسموم می‌کنند، مفسد فی‌الارض هستند/ بیش از ۸۰ هزار تن شامل عفو اخیر شده‌اند

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه هفته‌ای نیست که گزارش‌های این موضوع جمع‌آوری و تحلیل نشود، افزود: از همه صاحب‌نظران سلامت، اطلاعات و امنیت کمک گرفته و از بهترین آزمایشگاه‌ها و تست‌هایی که گرفته و مواردی که بررسی شده، استفاده خواهیم کرد. در مجموع اقدام جدی همه جانبه در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر به جمع‌بندی برسیم و عامل یا عوامل اصلی شناخته شوند.
کد خبر: ۱۱۶۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴ 06 March 2023

کسانیکه دانش‌آموزان را مسموم می‌کنند مفسد فی‌الارض هستند/ بیش از ۸۰ هزار نفر شامل عفو اخیر شده‌اند

 

تابناک _ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با قشرهای مختلف مردم اصفهان ـ که امروز (دوشنبه، ۱۵ اسفندماه) انجام شد ـ با اشاره به نگرانی خانواده‌ها از سلامت دانش‌آموزان، اظهار کرد: سلامت جان و روان دانش آموزان برای ما فوق‌العاده با اهمیت است. در اینکه به نظر می‌رسد، این اتفاقات کار سازمان‌یافته و کاری است که دشمن یا ایجاد کرده و یا در حال سوءاستفاده یا نهایت بهره‌برداری از آن است، شکی نیست.

وی با اشاره به حرف‌ها و موضع‌گیری‌های دشمنان شناخته جمهوری اسلامی در این مدت و به خصوص ماه اخیر، گفت: برخی افراد در کشور هم همان خط التهاب را دنبال کرده و ایجاد ترس و دلهره را بیشتر می‌کنند؛ اما نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم تا علت و عوامل اصلی را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنیم و امیدواریم هرچه زودتر به جمع‌بندی برسیم.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه هفته‌ای نیست که گزارش‌های این موضوع جمع‌آوری و تحلیل نشود، افزود: از همه صاحب‌نظران سلامت، اطلاعات و امنیت کمک گرفته و از بهترین آزمایشگاه‌ها و تست‌هایی که گرفته و مواردی که بررسی شده استفاده خواهیم کرد. در مجموع اقدام جدی همه جانبه در حال انجام است و امیدواریم هرچه زودتر به جمع‌بندی برسیم و عامل یا عوامل اصلی شناخته شوند.

وی با تأکید بر اینکه این اقدام از مصداق‌های اصلی افساد فی‌الارض است، گفت: چنانچه عوامل این جریان شناخته شود، بدون تردید طبق تعریف قانون جزو مفسد فی‌الارض هستند و اگر این عوامل شناسایی و دستگیر شوند، قوه قضائیه کاملاً ویژه و خارج از وقت به آن رسیدگی می‌کند و عناصری که دخیل هستند به اشد مجازات خواهند رسید.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: بر اساس قانون با مباشر، شریک، مسبب و ... هرکسی به نحوی از انحا در این مورد دخیل باشد، قاطعانه برخورد خواهد شد و هیچ اغماضی نخواهد شد.

وی همچنین به کسانی که همراه با دشمن التهاب آفرینی و دروغ‌پراکنی می‌کنند، هشدار داد و گفت: در هر استانی حداقل یک شعبه در مرکز استان به صورت اختصاصی کسانی که دروغ، شایعه و التهاب آفرینی می‌کنند را احضار می‌کند. از دو حالت خارج نیست؛ این افراد یا همراه با دشمن هستند و با سوءنیت دست به این اقدامات می‌زنند و یا غفلت کرده و سوءنیت ندارند؛ اما باز هم به جهت اهمیت مطلب نمی‌شود از غفلت آن‌ها گذشت و حتماً برخورد خواهد شد؛ اما اگر پس از این برخورد دوباره دروغ و مطلب بدون استناد منتشر کنند و بر این اضطراب و دلهره بیفزایند نمی‌شود از آن گذشت.

وی از رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان نیز خواست شعبه خاصی به این موضوع اختصاص داده و افراد احراز شوند و بر اساس مقداری که احراز می‌شود، حتماً با آن‌ها برخورد شود.

مجموع عفوشده‌ها بیش از ۸۰ هزار نفر بودند

رییس عدلیه در ادامه با تشریح مختصات و مشخصات عفو اخیر زندانیان و محکومان از سوی مقام معظم رهبری، اظهار داشت: مجموع عفوشده‌ها بیش از ۸۰ هزار نفر بودند؛ این عفو‌شده‌ها شامل همه زندانیان و محکومان واجد شرایط بودند؛ برخی تصور می‌کنند وقتی می‌گوییم ۸۰ هزار نفر شامل عفو شدند، همه آن‌ها مربوط به اغتشاشات بودند؛ اصلا جمعیت اغتشاشات در این حد نبود، محکومان اغتشاشات اخیر فقط بخشی از عفوشده‌های اخیر را تشکیل می‌دهند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: همچنین همه این ۸۰ هزار تن عفو شده، در زمره زندانیان نبودند، بلکه تعدادی از آن‌ها افرادی بودند که با قرار، در بیرون از زندان حضور داشتند و یا به جزای نقدی محکوم شده بودند؛ همچنین تعدادی از عفوشده‌ها نیز تقلیل مجازات شدند.

رئیس عدلیه در ادامه با اشاره به اقدامات قوه قضاییه برای رسیدگی‌های تخصصی به موضوعات مختلف گفت: در دستگاه قضایی سعی کرده ایم تا آنجا که می شود، برای موضوعات تخصصی، شعب تخصصی ایجاد کنیم، اما اینکه بخواهیم برای هر موضوع تخصصی، قاضی متخصص داشته باشیم باید با کمال تاسف بگویم که امکان چنین کاری را در شرایط فعلی نداریم، اما تلاش ما در راستای رسیدگی‌های تخصصی همه‌جانبه به پرونده‌ها قضایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای ادامه داد: از اول اردیبهشت‌ماه، ابلاغ ۷۰۰ کارمند برای مراکز و مراجع قضایی استان اصفهان صادر خواهد شد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به موضوع رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی با ذکر توضیحاتی در خصوص استجازه صورت گرفته از مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۷ و ترتیباتی که در این خصوص در دوره ریاست قبلی قوه قضاییه در سال ۱۳۹۹ صورت گرفت، اظهار داشت: برخورد با مفاسد اقتصادی با شدت بیشتری از گذشته در حال انجام است و طبیعتا پول‌ها و اموال مسترد شده از مفسدان اقتصادی با ترتیبات مشخص در قانون، به بیت‌المال و خزانه کشور تعلق می‌گیرد؛ همچنین چنانچه فردی به اموال مردم تعدی کرده باشد، ردّ مال و جزای نقدی آن اعمال می‌شود.

رئیس عدلیه ادامه داد: در دوره اخیر ما علاوه بر برخورد با مفسدان، با تمرکز و توجه بیشتری به انسداد بستر‌ها و گلوگاه‌های فساد پرداخته‌ایم و در حوزه‌های مختلف با همکاری سایر قوا اقداماتی را در دستور کار قرار دادیم؛ برای نمونه در بحث مالیاتی در نتیجه همکاری با دولت، اقداماتی ترتیب داده شد تا مالیات‌های بیشتری وصول و جلوی فرار‌های کلان مالیاتی سدّ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای گفت: در بحث ساماندهی اموال تملیکی نیز با همکاری سایر قوا و دستگاه‌ها، پیشرفت‌های زیادی حاصل شده و کار این حوزه در بسیاری از استان‌ها در حال به پایان رسیدن است و ما در این حوزه نیز توجه و تمرکز داریم که با تکرار آسیب، مواجه نباشیم.

رئیس دستگاه قضا در پایان به برخی از مسائل و مشکلات استان اصفهان از جمله موضوع آب و آلودگی هوا اشاره داشت و بر ضرورت حرکت مجدانه‌تر در مسیر رفع این مشکلات، تاکید کرد.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، «مرتضوی» استاندار اصفهان طی سخنانی اظهار کرد: چنانچه اصفهان بخواهد همچون گذشته، نقش تاریخی خود را ایفا کند، می‌طلبد که مسئولان مردم این استان را یاری کنند.

وی با بیان اینکه مشکل فرونشست و آلودگی اصفهان که به معضل بزرگی تبدیل شده نیاز به یاری و کمک ویژه مسئولان دارد، گفت: انتظار این است، حسب ماموریتی که برای استان اصفهان در نظر گرفته شده، برای حل و فصل مشکلات و مسائل اصفهان نیز به صورت ویژه عمل و تدبیر شود.

در ادامه، نماینده ایثارگران استان اصفهان خواستار تشکیل ایجاد شعب اختصاصی برای رسیدگی به پرونده‌های ایثارگران و خانواده‌های آن‌ها در مراجع قضایی شد.

نماینده روحانیون استان اصفهان نیز در این جلسه، به ذکر نکاتی در خصوص موضوع آب و ضرورت آب‌رسانی به کشاورزان این استان پرداخت و گفت: حوزه علمیه استان اصفهان برای همکاری و تعامل همه جانبه با دستگاه قضایی در موضوعات مختلف، آمادگی خود را اعلام می‌کند.

نماینده بانوان استان اصفهان نیز در این دیدار، حضور زنان در جامعه را ضرورتی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی عنوان کرد و گفت: بدون‌شک این مشارکت نیازمند پیش‌زمینه‌هایی از جمله حمایت‌های قانونی و رشد شاخص‌های توسعه در حوزه زنان است.

نماینده دانشجویان استان اصفهان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از رویکرد مردمی، جهادی و قاطعانه رئیس قوه قضاییه، خواستار برخورد دستگاه قضایی با شایعه‌افکنی‌ها و دروغ‌گویی‌هایی برخی سلبریتی‌های در فضای مجازی شد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در مواردی نیز برخورد دستگاه قضایی با مفسدین اقتصادی، برخورد متناسب، بازدارنده و امیدآفرینی است، اما متاسفانه شاهد هستیم که انعکاس رسانه‌ای این برخورد‌های قضایی، به نحو مطلوب و اثرگذاری صورت نمی‌گیرد.

نماینده کارگران استان اصفهان نیز در این دیدار به بیان برخی مشکلات و مسائل حوزه کارگری این استان پرداخت.

نماینده کشاورزان استان اصفهان در این دیدار با بیان اینکه متاسفانه هیچ دولتی تا امروز برای نجات رودخانه زاینده‌رود تلاش کافی و وافی را نداشته است، گفت: زمانی که زاینده‌رود آب ندارد، تمامی امور مربوط به کشاورزی و دامپروری اطراف زاینده‌رود، متأثر از این بی‌آبی می‌شوند.

وی در ادامه، خواستار صدور دستور بررسی ویژه از جانب رئیس قوه قضاییه در خصوص اختصاص حقآبه حوزه زاینده‌رود شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴۲
برای دستگیری مجرمان جنایتکار مسمومیت دختران و بعضا پسران چرا از سربازان گمنام کمک نمیگیرید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
از چه کسانی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
حالا که خیلی دیر دستور دادی رو حرفت وایسا این دفعه حاج آقا
سنیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
مسمومیت از کانال کولر مدارس است
ناشناس
| Canada |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
همه می دونیم کار کیا هست این داستان مدارس!!!! برید گروه "هزاره گرا" کیه و چکار می کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۶
اون دوستی که گفت از کانال کولر هست بگم که در مناطق گرم معمولا کولر آبی و کانال کولر ندارند
ریاست محترم قوه قضاییه،
چگونه است که صدها حمله شیمیایی به چندین مدرسه در شهرهای مختلف کشور صورت گرفته اما سربازان گمنام امام زمان تا کنون حتی موفق به شناسایی و دستگیری یک نفر از این لشکر خبیث نشده اند؟
پاسخ ها
ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
گویا هیچ یک از بچه های مسئولین در این حملات شیمیایی نبوده
شما عبدالمالک ریگی را بقول خودتون رو هوا میگیرین .. چجوری هست این همه حمله به مداس نمی‌تونید بفهمین کار کیه؟! شما بقول خودتون پهباد دارین از طریق کلیه دوربین های شهری و .. اطلاعات میتونید بفهمین کی بوده؟!
چرا پس از گذشت سه ماه حتی یک نفر نیز بازداشت نشده است؟
چرا با اینکه بیشتر دبیرستان ها و مدرسه ها دوربین مدار بسته دارند حتی یک فیم نیز از تروریست ها منتشر نشده است؟
چرا یک مدیر مدرسه یا بقیه کارکنان مسموم نشده اند؟
چرا این حمله ها به حوزه های علمیه انجام نشده است؟
چرا وقتی یک پایگاه بسیج آتش زده می شود ادعا می شود یک ساعته کسی که آتش زده است بازداشت شده است اما در این مورد جز حرف هیچ کاری نمی شود؟
چرا اجازه نمی دهند پدر و مادرها نتایج آزمایش از فرزندانشان را ببینند؟
چگونه ممکن است چنین جنایتی بصورت سازمان یافته در بسیاری از مناطق کشور انجام شود اما وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی در خواب باشند؟
یک کلام به مردم بگویید مسئول تامین امنیت فرزندان ما در این کشور کیست و چرا پاسخگو نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
لابد به نفعشان نیست پاسخگو باشند
چرا مدارس درب میبندن و اجازه خروج نمیدن تا خانوادها خودشون بچهاشونو به بیمارستان ببرن
الان یک موتور سوار وارد یک خیابون بشه تا صد تا خیابون دیگه با دوربین های راهنمایی و رانندگی و فروشگاهها و ساختمان های مسکونی قابل ردیابیه چطور تروریست های جانی به این آسانی وارد مدارس می شوند حمله شیمیایی می کنند اما نه وزارت اطلاعات می فهمد نه اطلاعات سپاه نه بقیه مدعیان؟؟؟؟ قضیه چیست ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
از کجا معلوم از بیرون میان داخل مدرسه؟شاید عامل تو خود مدرسه هست
ناشناس
| Georgia |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
. قضیه را هم تو می دونی و هم خوانندگان
چرا اینقدر دیر؟
ظاهرا چندین نفر از اشرار تروریست که به کودکانمان حمله شیمیایی کرده اند از سوی مردم شناسایی شده اند و مردم در کمین آنها هستند تا دستگیرشان کنند وقتی دستگیرشان کردند فیلم اعترافاتشان در شبکه های مجازی پخش خواهد شد و روند این جنایات زا افشا خواهند کرد
پرسش اینجاست چرا در این سه ماه یک حمله شیمیایی به حوزه های علمیه نشده است؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
از امروز به طور موقت این موضوع متوقف میشه!
الان تکلیف اون آقایونی که به دروغ تکذیب می کردند چیه ؟ اون ها با افکار عمومی بازی نکرده اند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۵
مفسد فیالارض
مسمومیتی درکار نیست این یک جورروانی دربین دانش اموزان هست بقول معروف خودشان را به مسمومیت میزنند نه کار اینوری هست ونه کار اونوری یک تاتر دربین دانش اموزان شکل گرفته است
چه جوري اولش ميگفتن جمعا 50نفر معترض هستن از اينه خيابون به اون كوچه ميرن
حالا 80هزار نفر فقط عف خوردن !!!!!
تكيه گاه اين مجرمان بالفطره را بايد پيدا كرد و دادمانشان را دود كرد
هشتاد هزار نفر! چطوری از بین دویست نفر که اعتراض میکردن و سریع بین شهر ها جابجا میشدن! انقدر آدم دستگیر کردید؟ عدد اصلی چقدر بوده که ۸۰ هزار تاش آزاد شدن؟
ما در بحث دانش آموزان باید سه حالت رو تفکیک کنیم: برخی ممکنه مسمومیت عمدی باشه، برخی ممکنه مسمومیت غیرعمد باشه و برخی فقط جنبه استرس و عصبی.
رسانه ها و مسئولان باید مشخص کنند آیا اساسا موردی وجود داشته که ثابت شده باشه مسمومیت رخ داده؟ اگر بوده چند مورد بوده و هر کدام مشکوک به چی بوده و چه علایمی داشته.
من طرفدار شهروندان هستم نه مردم چون مردم مصادره شده اند و به همین خاطر ما شهروندانیم نه مردم
دستور مقام معظم رهبری برخورد بدون اغماض با آمران و مسبین احتمالی ماجراست و نظر کیهان و آقای علم الهدی و دو رسانه خاص ووو بر خورد با منتقل کنندگان خبر است / میان ماه من با ماه گردون تفاوت از زمین تا آسمان است
مساله خیلی مشکوک است بابد تمام زوایا تاریک آن مورد بررسی قرار بگیرد این اقدامات قطعا سازمان یافته است و توسط عوامل بیگانه به قصد به چالش کشیدن نظام و القا حس نا امنی در جامعه است
برخی از مسئولان در هفته اخیر خبر از بازداشت چند نفری در این اتفاقات دادند و ظاهرا یکی دو نفر هم در حین ارتکاب جرم شناسایی و دستگیر شدند پس قطعا مسئولین محترم امنیتی موفق به شناسایی دستان پشت پرده شده اند و اینکه احتمالا این جریان از این به بعد فیصله یافته تلقی خواهد شد
وای خدا خودت ب بچه ها رحم کن مملکت بی صاحاب
حالا تکلیف آن راننده کامیون که در تلویزیون اعتراف کرد چه می شود . مگر او مجرم نبود .
آفرین به صدا و سیما و دوستان با این گزارشهای الکی .
سه ماه هست این موضوع ادامه داره الان متوجه چنین چیزی میشین؟ واقعا که! اینهمه دوربین در سطح شهر وجود داره و امکان تشخیص نیست! از مردم بپرسید که کار چه کسانی است.
تجمع کنندگان نهایت 100 نفر بودن!!!!! چطور 80 هزار نفر آزاد شدن؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تازه یه عده هم شامل عفو نشدن!!!
عفو بخاطر گذشت بوده یا کمبود جا و هزینه نگهداری و یا؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
چی شده؟؟؟ تست تموم شد؟؟؟؟؟؟
گروه هزاره گرا کیا هستن و چرا کسی با اونا کاری ندارههههههههههههههههه
حالا اجازه میفرمایید مردم به نشانه اعتراض به این مفسدان فی الارض یه راهپیمایی کنند ؟؟!!
یادش بخیر یه آدمی موقع اعتراضات افراد معترض رو بیشتر از 100 نفر نمی دید!!!!!!
چطور این 100 نفر شدند 80 هزار نفر و مورد عفو قرار گرفتند!!!؟؟
تازه این آمار در مورد عفو شونده ها بوده معلوم نیست چند نفر دیگر هنوز در حبس بسر می برند!!!!
حتما در مورد متخلفین مالی و مدیران هم چنین پیگیری سختی می کردین
۸۰ هزار نفر عفو شدن پس وزیر خارجه گفت که کسی دستگیر نشده ، چقدر بودن که هشتاد هزار تا شون عفو خوردن .
امان از امنیت
به نظر شما کار با این همه وسیعی کار شخص است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار