مجلس، بسته پیشنهادی برای ساماندهی بازار ارز را به کجا ارسال کرده است؟

چندی پیش قالیباف گفته بود: «مجلس یک ماه و نیم پیش، شرایط فعلی ارز را پیش بینی کرد و ۴۰ روز قبل بسته پیشنهادی درباره کنترل بازار ارز به دولت و رئیس جمهور منتقل شد». حال سخنگوی دولت ضمن بی اطلاعی از این بسته پیشنهادی گفته اگر ارسال شود، بررسی می‌کنیم!
کد خبر: ۱۱۶۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲ 05 March 2023

مجلس ، بسته پیشنهادی برای ساماندهی بازار ارز را به کجا ارسال کرده است؟

 

 تابناک _ چندی پیش قالیباف گفته بود: «مجلس یک ماه و نیم پیش، شرایط فعلی ارز را پیش بینی کرد و ۴۰ روز قبل بسته پیشنهادی درباره کنترل بازار ارز به دولت و رئیس جمهور منتقل شد». حال سخنگوی دولت ضمن بی اطلاعی از این بسته پیشنهادی گفته اگر ارسال شود، بررسی می‌کنیم!

بهادری‌جهرمی درباره بسته پیشنهادی ارزی مجلس به دولت گفت: چنین بسته‌ای به دولت تحویل نشده و در صورتی که مجلس طرح مشخصی برای مدیریت ارز داشته باشد، در دولت بررسی خواهد شد.

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در خصوص محتوای بسته پیشنهادی ارزی مجلس به دولت گفت: چنین بسته‌ای به دولت تحویل نشده است و در صورتی که مجلس طرح مشخصی برای مدیریت ارز داشته باشد، در دولت بررسی خواهد شد.

وی ضمن استقبال از هرگونه پیشنهاد و ارائه راهکار برای موضوعات جاری کشور از سوی مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس یک جایگاه قانونی دارد و مسیر ارائه پیشنهاد از سوی مجلس شورای اسلامی، ارائه طرح و بررسی کارشناسی آن در کمیسیون‌ها و تصویب در صحن مجلس است.

سخنگوی دولت افزود: پیشنهادهای مختلف و متعددی از سوی بسیاری کارشناسان اقتصادی یا نمایندگان محترم مجلس و فعالان اقتصادی در جلسات مختلف مطرح می‌شود که طبیعتا در بسیاری موارد، متعارض یا دارای جهت‌گیری‌های کاملا متفاوت با هم هستند.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: اگر پیشنهادی از سوی ریاست محترم مجلس تهیه شده می‌تواند در قالب یک طرح و با قید فوریت در مجلس تصویب شود و به تأیید شورای نگهبان برسد. دولت نیز از جایگاه قانونی و ریل‌گذاری کارشناسی نمایندگان محترم مجلس همانند گذشته استقبال می‌کند. همچنین ظرفیت جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی نیز وجود دارد که چنانچه طرح مدوّنی باشد، می‌تواند در آنجا بررسی شود.

وی خاطرنشان کرد: البته در چند جلسه اخیر این شورا، جزئیات بسته ارزی دولت که بانک مرکزی تهیه کرده بود، با دقت و با بحث و نظر همه اعضاء مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید که در حال اجرا از سوی بانک مرکزی و سایر بخش‌های مرتبط با حوزه تامین، توزیع و مدیریت منابع ارزی است.

گفتنی است، محمد باقر قالیباف در جلسه علنی نوبت صبح دوشنبه هشتم اسفند در پاسخ به تذکر موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان در انتقاد از وضعیت ارزی کشور اظهار کرد: کسی مانع نظارت مجلس شورای اسلامی به دولت در بحث مربوط به ارز نیست و افتخار مجلس این است که از یک ماه و نیم پیش شرایط را پیش بینی کرد و چهل روز قبل بسته پیشنهادی کمیسیون اقتصادی درباره کنترل بازار ارز به دولت و رئیس جمهور منتقل شد. ما کارمان را انجام داده‌ایم و اکنون هم انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: موضوعی که نمایندگان مطرح می‌کنند، این است که در جلسه غیرعلنی بحث شد، گروه مشترکی برای همفکری تشکیل دهند. من هم توضیح دادم که اشکالی ندارد، دولت هر همفکری که بخواهد ما انجام می‌دهیم. ما کار نظارتی‌مان را از ۴۰ روز قبل انجام دادیم و نظرات را منعکس کردیم. قالیباف اضافه کرد: روز گذشته هم آقای پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در شورای عالی هماهنگی اقتصادی، موضوعات لازم را متذکر شد و ما پیگیر هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
دوباره دلار ۱۰۰ تومان ارزون شد و بسته های بانک مرکزی رو شد
تمام نوسانات ارزی کار خود بانک مرکزی است و نوسانگیری انها
هفته پیش بانک مرکزی دلار را برد روی ۶۰ این بسته ها کجا بود؟؟؟
گرانی هفته پیش تقصیر حواله درهم و کاهش مراودات با بانک مرکزی عراق و شایعات دیگر

الان همه اون محدودیتها تمام شد؟؟؟؟
دلار ارززوووووون شد
هوووووورااااااا
بازی با بازار و جیب اصناف
امروز از ان روزهای کثیف نوسانگیری عوامل بانک مرکزی در بازار بود
همه کثافت کاری نوسانگیدی ارزی که اصلاح طلبان در دوره روحانی و همتی انجام
میدادند ، توسط رسانه های اصولگرا تکرار شد
مردم سر كارن ! افزايش نرخ ارز سناريو دولته و مجلس هم بله !
چون همه دروغ میگن نمیشه گفت الان کی راست میگه!
این بسته به دولت ارسال نشده است !
سلام چون با پست ارسال شده هنوز بدست دولت نرسیده!!!!
مجلس یک ماه و نیم پیش شرایط فعلی ارز را پیش بینی کرد

تا جایی که ما سراغ داریم بدنه دولت و مجلس همیشه آینده خوبی را پیش بینی می کنند و این عوامل دشمن هستند که وضعیت بد را پیش بینی می کنند که باعث یاس و نا امیدی مردم می شود (اگر باور ندارید از آیت الله علم الهدی و آیت الله جنتی بپرسید)

من یک سئوال از مجلس و دولت دارم آیا با آب کش می شود آب را جابجا کرد

اگر پاسخ شما بلی است پس با همین فرمان که می روید بروید که خوب می روید

اما اگر خیر است باید بدانید که تصمیمات فعلی شما دست کمی از جابجا کردن آب با آبکش ندارد
اول وضعیت نقدینگی کشور و چاپ پول را که دلیل اصلی آن بانک مرکزی وابسته و بانک های غیر اصولی است که باعث رانت و دلالی و ضد تولید هستند حل کنید یقین بدانید که ارز بدون هیچ زحمتی نه تنها بالا رونده بلکه کاهشی خواهد شد
سفر شکست خورده قالیباف به مسکو در روسیه که بعنوان پیک موتوری حامل نامه به پوتین بود و زیر باران بدون خودرو رها شده بود !!!!

ثابت کرده که او هیچ استعدادی در نامه رسانی ندارد و حالا باید دید ۴۰ روز پی نامه نمایندگان مجلس را اشتباها به کجا و چه کسی تحویل داده است !!!!!؟؟؟؟
خوب الان یا رئیس مجلس داره دروغ می گه و یا سخنگوی دولت !!!
این نوسانات اصلا خوب نیست اینجوری معاملات صادراتی برگشت میخوره صادر کننده و تولید کننده تکلیف کارشون نمیدونن فروشها پایین میاد در فضای مبهم چطور میشه برنامه ریزی مواد و بودجه کرد شاخصهای اقتصادی بشدت افت میکنه
مجلس بسته پیشنهادی را یک ضرب فرستاده در گاوصندوق بایگانی مرکزی؟.
تی پاکس این روزها سرش شلوغه . شاید اشتباهی بسته مجلس روفرستاده در خونه کس دیگه ای
اصلا مجلس سواد اقتصادی ندارد که بسته ارائه دهد ؟؟ ضمن اینکه ارائه بسته کار هر ننه قمری هست ، اصل اجرا است . مثل دستور 8 بندی رئیس جمهور به خودرو سازان که اگر اجرا شود مشکلات خودروی حل میشود . یکی از این بندها تولید 5 میلیون دستگاه بود که اگر خودروسازان تولید کنند مشکل حل میشد. از گرامات شیخ ما این است که شکر را خورد و گفت شیرین است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست