بازدید 2455

دفاع سایبری تاسیسات آب آمریکا تقویت می‌شود

- دولت بایدن روز جمعه طرح جدیدی را برای بهبود دفاع‌های دیجیتالی سیستم‌های آب عمومی اعلام کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۸ 04 March 2023


به گزارش تابناک از ایسنا، این اقدام یک روز پس از اعلام استراتژی امنیت سایبری ملی از سوی کاخ سفید انجام می‌گیرد که درصدد بهبود مسئولیت‌پذیری صنعت درخصوص امنیت سایبری زیرساخت حساس آمریکایی مانند بیمارستان‌ها و سدهاست.

طرح سیستم آب، مجموعه مقررات جدیدی را توصیه می‌کند که مسئولیت بیشتری را برای تضمین امنیت تاسیسات آب در سطح ایالتی ایجاد می‌کند و در پی چند واقعه هک برجسته در سال‌های اخیر اعلام می‌شود. در فوریه سال ۲۰۲۱ حمله سایبری به یک تاسیسات تصفیه آب در فلوریدا باعث شد سطح قلیایی آب برای مدت کوتاهی افزایش پیدا کند. اگر این هک به سرعت از سوی یک کارمند شناسایی نمی‌شد، این حادثه می‌توانست مرگبار باشد و در مارس سال ۲۰۱۹، یک کارمند اخراجی تاسیسات آب کانزاس از رمز قدیمی خود برای خاموش کردن سیستم‌ها از راه دور استفاده کرد.

به گفته یک مقام ارشد سازمان حفظ محیط زیست آمریکا، دولت به دلیل فوریت تهدید اکنون اقدام می‌کند.

رادهیکا فاکس، دستیار مدیر در دفتر آب سازمان محیط زیست آمریکا گفت: هکرهایی که سیستم تصفیه آب را از کار انداختند و شبکه‌های سیستم کنترل را قفل کردند، منعکس کننده تهدید جاری هستند.

با این حال، بعضی از کارشناسان می‌گویند طرح جدید برای کمک به ایمن‌تر کردن سیستم‌ها کافی نیست. مارک مونتگومری، مدیر سابق کمیسیون سولاریوم فضای سایبری که یک گروه سیاستگذاری مورد حمایت دولت آمریکاست، در این باره گفت: بخش آب همواره در برابر حملات سایبری آسیب پذیر بوده است اما مونتگومری گفت رویکرد دولت که یکی کردن بررسی امنیت سایبری و نتایج بررسی‌های سلامت است، نادرست است. سازمان حفظ محیط زیست به دلیل پرسنل و منابع ناکافی، در موقعیتی نیست تا مسئولیت‌های خود را انجام دهد و ایالتها در موقعیت بهتری نیستند. سازمان حفظ محیط زیست به جای انداختن مسئولیت به گردن دیگری، باید با تاسیسات آب همکاری کرده و یک سازمان مشترک صنعتی-دولتی برای ایجاد استانداردها، فراهم کردن ابزارهای ارزیابی و چک کردن نتایج، ایجاد کند.

مقامات سازمان حفظ محیط زیست آمریکا می‌گویند که برنامه کمک فنی قوی برای حمایت از سیستم‌های آب عمومی که به حمایت سایبری نیاز دارند، در اختیار دارند.

بر اساس گزارش رویترز، صنعت تصفیه آب آمریکا هم منتقد طرح اخیر دولت است. تریسی میهان، مدیر اجرایی امور دولت در انجمن کارهای آب آمریکایی گفت: این طرح همه نوع مشکل عملی دارد که متاسفانه به نظر می‌رسد دولت به آن اعتنایی نکرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر