بازدید 6729

هشدار مدیریت بحران نسبت به خیزش گرد و خاک در استان تهران

کد خبر: ۱۱۶۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ 04 March 2023

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران نسبت به ورود سامانه بارشی، وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در استان هشدار داد و گفت: دستور آماده باش به دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران صادر شده است.

به گزارش ایسنا، حامد یزدی مهر با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی به استان تهران  اظهارکرد: طبق این پیش بینی طی امروز (۱۳ اسفندماه) و فردا (۱۴ اسفندماه) شاهد وزش باد شدید و ایجاد گرد و خاک در سطح استان خواهیم بود.
 
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه وزش باد شدید در همه سطح استان به ویژه برای مناطق جنوبی و غربی استان پیش بینی شده است، گفت: توصیه اکید مدیریت بحران در این مواقع این است که دستگاه‌های امدادی آمادگی خود را حفظ و شهروندان ضمن رعایت اصول ایمنی از ایستادن در کنار اجسام آویزان در معابر، زیر درختان کهنسال و ساختمان‌های قدیمی خودداری کنند.
 
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اعلام آگاهی قبل از وقوع بادهای شدید و حوادث، میزان خسارات و تلفات و ناتوانی را محدود می‌کند، از همین رو توجه به هشدارها اهمیت زیادی دارد، لذا از مردم می‌خواهیم توصیه‌ها و هشدارهای صادر شده از مدیریت بحران را جدی بگیرند و از قرار گرفتن در فضاهای باز تا حد امکان خودداری کنند.
 
یزدی مهر در پایان گفت: با صدور این هشدار زرد علاوه بر وزش باد شدید، رگبار باران و احتمال رعد و برق و احتمال خیزش گردوخاک در جنوب استان نیز پیش بینی شده و در همین راستا از شهروندان و کوهنوردان آماتور و حرفه ای درخواست می‌شود از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار