بازدید 6640
۳

جزییات توسعه خطوط مترو تهران

مدیر عامل شرکت مترو تهران در مورد آخرین وضعیت توسعه و تکمیل خطوط فعلی متروی تهران توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶ 04 March 2023

به گزارش «تابناک»، مهندس محسن هرمزی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد آخرین وضعیت توسعه خطوط مترو گفت: در دوره جدید مدیریت شهری تصمیم گرفته شد که خطوط فعلی مترو را تکمیل کنیم و اگر خطی از این شبکه طرح توسعه‌ای مصوبه شورای عالی ترافیک را نیز داشته باشد، توسعه آن را آغاز کنیم که در این راستا در وهله اول توسعه و تکمیل خط شش مترو را در دستور کار قرار دادیم. 

وی با بیان آن که خط شش مترو افتتاح شده بود اما در میانه آن دچار یک گسستگی بودیم، ادامه داد: قطارها در این خط از ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه امام حسین(ع) تردد می‌کردند اما بعد از آن بخش، حدفاصل ایستگاه امام حسین(ع) تا ایستگاه تربیت مدرس تونل احداث شده بود و قطاری در آن امکان حرکت نداشت. از ایستگاه تربیت مدرس تا ایستگاه شهید ستاری نیز قطارها امکان حرکت داشتند و  سه رام قطار در آن قسمت خدمت‌رسانی می‌کرد. 

مدیرعامل مترو تهران با بیان این که هدف‌گذاری اول ما در سال جاری تکمیل ۹.۵ کیلومتر بخش میانی خط شش بود تا قطارها مستقیم و بدون گسستگی از ایستگاه دولت آباد تا ایستگاه شهید ستاری حرکت کنند، گفت: خوشبختانه تست گرم ۹.۵ کیلومتر بخش میانی خط شش با موفقیت انجام شد و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم ایستگاه‌های لاله، کارگر، هفت تیر و ولیعصر را وارد مدار کنیم تا عملاً مسافران از ایستگاه دولت‌آباد تا ایستگاه شهید ستاری بدون وقفه و گسستگی حرکت کنند. 

هرمزی با بیان آن که در سال ۱۴۰۲ توسعه شمال غربی خط شش با ۵.۵ کیلومتر را در دستور کار داریم، ادامه داد: در این فاز توسعه‌ای ایستگاه‌های شهر زیبا، آیت‌ا... کاشانی، شهران و کوهسار وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند و در سال آینده نیز امیدواریم ایستگاه‌های سرباز و نجات‌اللهی را نیز افتتاح کنیم. 

مدیرعامل شرکت مترو تهران اضافه کرد: همچنین توسعه جنوبی خط شش مترو به سمت حضرت حرم عبدالعظیم حسنی در برنامه کاری ما قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال آینده ایستگاههای بخش توسعه جنوبی خط شش مترو نیز وارد مدار بهره‌برداری شوند. 

وی در مورد خط هفت مترو نیز با بیان آن که خط هفت دچار یک گسستگی بود به گونه‌ای که مدتی بعد از افتتاح تعطیل شد، اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌ها مقرر شده است که از میدان صنعت تا میدان کتاب که ایستگاه پایانی خط هفت است، به طول تقریبی چهار کیلومتر را به بهره‌برداری برسانیم. تست گرم این مسیر از میدان صنعت تا میدان کتاب با موفقیت انجام شده است و امیدواریم تا پایان سال جاری ایستگاه شهید دادمان وارد مدار بهره‌برداری شود و ایستگاه میدان کتاب نیز در خردادماه سال آینده تحویل شهروندان شود. برای سال آینده نیز در نظر داریم ایستگاه متروی ورزشگاه تختی در منتهی‌الیه شرقی خط هفت را وارد مدار کنیم که در حال رایزنی با وزارت ورزش به دلیل تعارضات ملکی هستیم و با افتتاح این ایستگاه عملاً پرونده خط هفت مترو بسته می‌شود. 

مدیرعامل شرکت مترو تهران در مورد توسعه غربی خط چهار مترو نیز با بیان این‌که با بنیاد مسکن کار را شروع کردیم تا به صورت تهاتری پروژه را پیش ببریم، اظهارکرد: بنا داریم تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده ایستگاه پروانه وارد مسیر بهره برداری شود و در سال آینده نیز ۲ ایستگاه باقی مانده خط چهار مترو در بخش توسعه غربی به بهره برداری برسد. از طرفی هم پروژه توسعه شرقی خط چهار مترو را پیش رو داریم که ۱۱ کیلومتر است و ۱۰ ایستگاه مترو را شامل می‌شود. این بخش خودش یک خط جدید محسوب می‌شود که تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن برای عملیات عمرانی فاز دوم توسعه شرقی خط چهار منعقد شد. 

وی در مورد برنامه توسعه شرقی خط ۲ مترو نیز با بیان آن که با قرارگاه خاتم‌الانبیاء به تفاهم رسیدیم تا ایستگاه مترو در این خط تا پایانه جدید شرق توسعه یابد، تصریح کرد: ما متعهد شده‌ایم که خط مترو را به پایانه جدید شرق برسانیم. 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
از خط 9 مترو چه خبر
مدیران جوان و بی تجربه............ بوی خوبی نمی آید.
بهتر بود از مدیران با تجربه تر و اجرایی استفاده می شد.
عالی است
امیدوارم هرچه زودتر انجام شود
ممنونم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر