بازدید 7553
موسسه فیچ:

اقتصادهای بزرگ در لبه رکود هستند

موسسه رتبه‌بندی فیچ گزارش داد، آلمان و ایتالیا تا پایان سال به علت افزایش تورم وارد رکود می‌شوند، آمریکا نیز معرض یک رکود و انگلیس در رکود قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۶۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶ 03 March 2023

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از راشاتودی، موسسه رتبه‌بندی فیچ به بلومبرگ اعلام کرد، آلمان و ایتالیا تا پایان سال به علت افزایش تورم وارد رکود می‌شوند.

جیمز مک کورمک، رئیس بخش شرکت‌های دولتی و فراملیتی فیچ می‌گوید، اگرچه انتظار نمی‌رود، این رکود «شدید» باشد، اما «رکود به خودی خود مهم است.»

بر اساس جدیدترین آمار اداره آمار فدرال آلمان، نرخ تورم در این کشور، بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا در ماه فوریه شدت گرفته و طی یک سال گذشته 9.3 درصد و طی یک ماه گذشته یک درصد افزایش یافته است.

این گزارش در ادامه نوشت، افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی با وجود اقدامات کمکی دولت، ضربه بزرگی به اقتصاد این کشور وارد کرده است.

اقتصاد آلمان در سه ماهه پایانی سال 2022 نسبت به سه ماهه قبلی 0.4 درصد کوچک‌تر شده است. این کوچک شدن بیشتر از کاهش 0.2 درصدی تولید ناخالص داخلی تخمین زده شده قبلی بود.

در ادامه گزارش بلومبرگ آمده است، اداره آمار ایتالیا نیز اعلام کرد، قیمت مصرف کننده در این کشور، سومین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا در ماه فوریه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 9.2 درصد افزایش یافته که کمتر از رقم افزایشی 10 درصدی در ماه ژانویه است.

بر اساس گزارش اندیشکده نومیسما، قدرت خرید در این کشور طی سال گذشته بیش از نصف شده است. این اندیشکده اعلام کرد، از هر 7 ایتالیایی یک نفر شکایت می‌کند که کمتر از آنچه برای گذران زندگی لازم است، درآمد دارد.

یک چهارم افراد شرکت کننده در نظرسنجی می گویند، تمام پول‌شان را برای خرج های ضروری استفاده می‌کنند، در حالی که 26 درصد از خانواده‌های ایتالیایی گفتند، می‌ترسند درآمدشان به پایان ماه نرسد.

مک کورمک به بلومبرگ گفت، آمریکا نیز تا پایان سال در معرض خطر یک رکود ملایم قرار دارد و اضافه کرد،«انگلیس در حال حاضر احتمالا در رکود قرار دارد.»

این اقتصاددان همچنین خاطرنشان کرد، دولت ها در سراسر جهان در تلاش هستند تا با بحران هزینه‌های زندگی ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی از زمان آغاز درگیری در اوکراین مقابله کنند.

به نوشته این گزارش، تاکنون خوش‌بینی چندانی در مورد بهبود سریع وجود ندارد و افزایش هزینه‌ها موجی از بی‌ثباتی را در سراسر اقتصاد جهانی ایجاد کرده است.

موسسه ملی آمار فرانسه (Insee) نیز روز سه‌شنبه گزارش داد؛ سرعت تورم سالانه در این کشور شتاب گرفته و شاخص قیمت مصرف کننده در ماه فوریه به ۶.۲ درصد رسیده است.

اداره آمار فدرال آلمان (دستاتیس) نیز روز چهارشنبه گزارش داد، نرخ تورم در این کشور طی ماه فوریه شتاب گرفته است.

اقتصاددان‌ها از افزایش نرخ تورم در 20 کشور منطقه یورو طی ماه‌های آتی خبر می‌دهند.

از طرفی، موسسه کانتار، بررسی‌کننده بازار در انگلیس از رکورد قیمت مواد غذایی در انگلیس در چهار هفته ماه فوریه به رکورد خبر داده و آن را 17.1 درصد اعلام کرده است.

پس از اینکه دولت حمایت از خانواده‌ها در تامین صورت حساب‌های انرژی را کاهش داد، خانواده‌های انگلیسی با شرایط سخت‌تر مالی در سال جاری مواجه هستند. این درحالی است که نرخ بهره وام مسکن در حال افزایش است و این وضعیت بحران هزینه‌های زندگی را وخیم‌تر می‌کند.

وزارت بازرگانی آمریکا نیز اعلام کرده است، نرخ تورم در این کشور در ماه ژانویه نسبت به ماه دسامبر 0.6 درصد افزایش داشته و در ماه دسامبر هم تورم ماهانه در این کشور 0.2 درصد بالا رفته بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان