بازدید 3840

بعضی ها در ایران بیش از ۱۰۰ خانه دارند

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: اطلاعات موجود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور در خصوص وضعیت اقامتگاه‌های مسکونی بیش از ۷۳ میلیون شخص حقیقی و حقوقی تکمیل شده است.
کد خبر: ۱۱۶۶۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 02 March 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ابوالفضل نوروزی، مشاور وزیر راه و شهرسازی و سرپرست دفتر اقتصاد مسکن روند تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان را تشریح کرد و با اشاره به اینکه همکاری خوبی در موضوع اخذ مالیات خانه‌های خالی با سازمان امور مالیاتی ایجاد شده است، توضیح داد: شناسایی خانه‌های خالی در حال افزایش است و با اولویت دانه درشت‌ها این مالیات اخذ خواهد شد. به همین منظور وزارت راه و شهرسازی طی نامه‌ای فهرست اشخاص حقوقی و حقیقی دارای بیش از ۱۰۰ و بین ۵۰ تا ۱۰۰ واحد مسکونی خالی را به سازمان امور مالیاتی ارسال کرده است.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن با اعلام اینکه پیش از ارسال این فهرست با ارسال پیامک و نامه اخطار، مهلت یک هفته‌ای برای مشخص کردن وضعیت واحدهای مسکونی، به اشخاص داده شد گفت: برخی با خوداظهاری، ساکن را معرفی یا ملک را برای فروش و اجاره به بازار عرضه کردند. پس از اتمام مهلت فهرست اشخاصی که تکمیل نکردند به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات ارسال شد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در فهرست ارایه شده به سازمان امور مالیاتی در خصوص خانه‌های خالی ۱۰ شخص حقوقی وجود داشت، توضیح داد: به اشخاص دارای واحدهای مسکونی خالی بین ۲۰ تا ۵۰  طی نامه‌ای اخطار داده شده و در مرحله تعیین تکلیف برای ارسال فهرست به سازمان امور مالیاتی قرار دارد.

وی در خصوص همکاری دستگاه‌ها برای تکمیل اطلاعات سامانه املاک و اسکان گفت: با پیگیری مستمر، بیش از ۳۵۰ میلیون رکورد اطلاعاتی از دستگاه‌های اجرایی مختلف دریافت شده و پس از کیفیتسنجی و استخراج اطلاعات محل سکونت اشخاص و همچنین اطلاعات مرتبط با مالکیت واحدهای مسکونی، مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. در این راستا اطلاعات موجود در سامانه ملی املاک و اسکان کشور شامل اقامتگاه‌های مسکونی بیش از ۷۳ میلیون شخص حقیقی و حقوقی است.

براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، نوروزی با بیان اینکه به منظور بروزرسانی اطلاعات برخی دستگاه‌ها نیاز است که همکاری لازم را انجام دهند، افزود: به عنوان نمونه سازمان ثبت اسناد و املاک از ۵ سرویس مورد نیاز سامانه، سه سرویس را در اختیار وزارت راه قرارداده و دو سرویس مهم دیگر مانند دفتر املاک الکترونیک را در اختیار سامانه قرار نداده است. برخی از شهرداری‌های کلانشهرها مانند تهران اطلاعات بروز و برخط صدور پروانه ساختمانی و پایان‌کار را تاکنون به این وزارت‌خانه ارائه نکرده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در خصوص لزوم خوداظهاری مردم و تکمیل اطلاعات مالکیت و سکونت اشخاص گفت: تکمیل سامانه املاک و اسکان مزایای بسیاری در برنامه‌ریزی بازار مسکن، سهولت در امور عموم مردم و جلوگیری از کلاهبرداری دارد که باید در اسرع زمان به بهره‌برداری برسد. قانون به منظور جلوگیری از ثبت خوداظهاری اشتباه و یا عدم خوداظهاری سه ضمانت در نظر گرفته است. بدین ترتیب که باید تمامی خدمات عمومی دستگاه ها با استعلام از سامانه املاک و اسکان انجام گیرد، اشخاصی که خود اظهاری نکردند تعرفه برق واحد مسکونی آنها با بالاترین پلکان محاسبه و ملک مذکور به عنوان خانه خالی محسوب و مالیات اخذ شود. بنابراین از مردم درخواست می‌شود تا هر چه سریعتر به سامانه املاک و اسکان به نشانی (amlak.mrud.ir) مراجعه و برای خوداظهاری اقدام کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
با کار شرافتمندانه و درست نمی توان 100 خانه که هیچ 2 خانه گرفت
چرا در مملکت اشخاصی مانند محمود محمدی فرشی با رانت بایستی بیش از 20 واحد آپارتمان للکچری داشته یاشند و به هیچ کس هم جوابگو نیستند و گردن کلفتی هم میکنند. واقعا چرا چرا .....چرا ؟؟؟
مسکن نباید به عنوان سرمایه باشه .هرکس حق یک خانه و درنهایت برای فرزندانش مسکن خریداری کنه .این از بدبختی و بی عدالتی مملکت هست..اگر مالیات بر درآمد خانه های خالی اجرا می‌شد. این مصیبت خونه دار شدن نبود .هرکس باید پس انداز داشته باشه که خونه بخره که یک سرپناه داشته باشه نه بخره برای حفظ پول یا گرون شدن و کاسبی .اصلا به حکومت اسلامی شبیه نیستید .پولدار می‌خره و سود میبره و فقیر فقط باید نگاه کنه
باور کنین توی یکی از این صدتا خونه یه زندگی آروم نداره .
همه هم کارمند وکارگرند
خوب اعلام کن!
من همیشه گفتم ایران بهشت روی زمین برای پولدارهاست
همه جای دنیا پوست ثروتمندها رو با مالیات های کلان میکنند اما در ایران براحتی میتونی تریلیاردر بشی و مالیات بسیار ناچیزی پرداخت کنی
جراید: فرار قانونی لوکس نشینان از مالیات
بازهم جراید : برخی بیشتر از ۱۰۰ واحد اپارتمان در تهران دارند
نتیجه اخلاقی: ایران بهشت روی زمین برای پولدارها وسرمایه دارهاست
تریلیاردر باش به اندازه یک حقوق بگیر مالیات بده !!!!
سخته بگید کیا هستند ؟
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
سلام یعنی هر کس مثلا 10 خانه داشته باشد و دست مستاجر داده دیگه نباید مالیات پرداخت کنه به نظر من هر کس بجز یک خانه داشته باشد باید به تناسب خانوهایی که دارد مالیات پرداخت کند زیر باید فرقی بین پولدارها و فقرا باشد اگر دولت درآمدی از این طریق داشته باشد میتواند در جای دیگری به فقرا کمک کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی