بازدید 26699

ضرب و شتم خبرنگار، حبس و توقیف تلفن همراه؛ همه در شورای شهر!

در ادامه بیانیه کوشیده شده، پیشینه این خبرنگار از بدو شروع دوره ششم شورای اسلامی تبریز مخدوش جلوه داده شود، بی آنکه مشخص شود چرا این روایات‌ پس از حمله عضو شورا به وی نقل بیان می‌شوند و پاسخی برای این پرسش ارائه شود که آیا اگر خبرنگاری مرتکب اشتباه شود،باید توسط عضو شورا و در پارلمان شهری مجازات، حبس و لوازمش توقیف شود؟!
کد خبر: ۱۱۶۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱ 01 March 2023

ضرب و شتم خبرنگار، حبس و توقیف تلفن همراه؛ همه در شورای شهر!رشید مجدد- در شورای شهر، افزون بر ضرب و شتم خبرنگار، او را در اتاقی محبوس و تلفن همراهش را توقیف کردند!

به گزارش «تابناک»، این خلاصه و چکیده اتفاقی است که در شورای شهر تبریز رقم خورده و فیلم مرتبط با آن، در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود و تاثر بسیاری به دنبال داشته است. فیلمی که نشان می دهد خبرنگارِ دوربین به دست به سمت یکی از نمایندگان مردم در شورا می‌رود و به او سلام می گوید اما پیش از هر کلام دیگری، مورد حمله عضو شورا قرار می گیرد.

تعداد بازدید : 3744

از اینجا به بعد ماجرا، با روایات متفاوتی مواجه هستیم؛ از یک طرف خبرنگار می گوید به یکی از اتاق های شورا منتقل و برای ساعاتی در آنجا حبس شده و در نهایت با توقیف تلفن همراه، خلاصی یافته است و از طرفی، شورا بیانیه صادر و در آن تاکید نموده که ضرب و شتم، کذب است و عضو شورا «صرفا به قصد ممانعت از فیلمبرداری و پایین آوردن دوربین، با اشاره دست، اقدام به پایین آوردن دوربین» کرده است.

البته در ادامه بیانیه کوشیده شده، پیشینه این خبرنگار از بدو شروع دوره ششم شورای اسلامی تبریز مخدوش جلوه داده شود، بی آنکه مشخص شود چرا این روایات‌ پس از حمله عضو شورا به وی نقل بیان می‌شوند و پاسخی برای این پرسش ارائه شود که آیا اگر خبرنگاری مرتکب اشتباه شود،باید توسط عضو شورا و در پارلمان شهری مجازات، حبس و لوازمش توقیف شود؟!

سوالاتی که احتمالا در نتیجه ثبت شکایت این خبرنگار در مرجع قضایی و رسیدگی حقوقی به پرونده پاسخ داده خواهند شد؛ اما پیش از آن مرحله لازم است که شورای شهر تبریز با انتشار فیلم دوربین های مداربسته در شورا، سندی بر مدعای خود ارائه نماید و حتی فراتر از آن، ضرورت دارد که دولت واکنشی مناسب به این رویداد نشان داده و شاهد واکنش فوری استانداری آذربایجان شرقی و فرمانداری تبریز به این ماجرا باشیم.

اتفاقی که ظاهرا مقدمات آن در حال انجام است؛ این را می شود از اظهارات ایمان شمسایی، مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی دریافت که نوشت: آقایان مسئول! ماجرای فرماندار و خبرنگار رفسنجانی که پیش آمد گفتید خبرنگار هم مقصر بوده، اصلا کاری ندارم این ادعا درست است یا غلط؛ اما سیلی زدن و تهدید کردن قطعا محکوم است حتی اگر شهروند معمولی باشد چه رسد به نماینده افکار عمومی که مجوز رسمی از این نظام برای کار خبری دارد.

وی افزوده: اینکه عضو شورای شهر خواسته خبرنگار از او فیلم نگیرد و قصدش انداختن گوشی بوده در کلان ماجرا فرقی نمی‌کند. با مدیرکل ارشاد صحبت کردم در راه استانداری بود و قرار شد پیگیری کند. با خبرنگار و مسئول خانه مطبوعات استان هم صحبت کردم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۰
عزل فرد برخورد کنند با خبرنگار ضروری است ایشان باید اصول اولیه رفتار در جایگاهی که هستند را بروند اموزش ببینند و تا ان زمان سمتی نداشته باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
!!!معلوم نیست چی نوشتی
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
معلومه
شما نمیخوای متوجه بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
این فرد که این برخورد زشت را با یک خبرنگار میکنه با مردم چگونه برخورد میکنه.اگه حساب کتابی در کار باشه باید علاوه بر اخراج از این سمت دادگاهی بشه که بفهمه مملکت قانون داره.ولی اگه با این افراد برخورد نشه دودش نهایت امر در چشم مسئولان میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
از مهمترین ویژگی های یک مقام دولتی داشتن سعه صدر و اخلاق حرفه‌ای است...این گونه موارد باید با شدیدترین برخورد از سوی قوه قضاییه مواجه تا درس عبرت و اقدام بازدارنده ای شود...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
ظاهرا در اختتام یک جلسه قبلی اعضا همین شورا میوه و نوشیدنی های روی میز را داخل پلاستیک ریخته و با خود برده اند که همین خبرنگار از صحنه فیلم گرفته و منتشر کرده است . خشم اعضا شورا بخاطر نشر آن فیلم بوده .
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
همه اینها تبعات افشای حقوق ۳۳ میلیونی اون خانم زاده است
بعلت حبس چند ساعته خبرنگار قوه قضایه باید وارد ماجرا شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
قطعا این اقدام جرم بوده و هم جنبه شخصی و هم جنبه عمومی دارد...دادستان تبریز ...به پاخیز
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
حتما
کدوم کار اینها دفاع از مظلوم بوده
همشون همین هستن
وقتی افراد با ارتباطات سیاسی و شغل بهخصوص در گذشته وتذد شورا می شود. معلوم است که این واکنش ها را داشته باشد و هر کار بخواهد انجام می دهد.
مگه شورای شهر تهران با ریاست دائمی چمران در این سال ها چه کار مثبتی انجام داده که یه مشت آدم بخوان انجام بدن . در استان ها شورای شهر با استانداری و شهرذاری و خیلی از ارگان های دیگه ساخت و پاخت می کنن و صدای مردم به هیچ جا نمی رسه. به کی بگیم شورای شهر نمی خواهیم
خدا رو شکر کنه با چماق اونرو نزده ببین کیا شدن عضو شورای شهر.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
واقعا. بخاطر همین است که وضعیت شهر ها به این روز افتاده نه هوای سالم نه ترافیک منظم و نه رعایت اصول شهر سازی. اگر خبر نگار به آنجا با مجوز راه یافته باید به سوال آن پاسخ داده بشه نه برخورد بشه.هرکی یک سمت در نظام داره فکر میکنه قوه قضائئیه است فکر میکنه وزارت اطلاعات است فکر میکنه .پلیس است دیگه فکر نمیکنه نوکر ملت است
ای کاش برخورد جدی و بازدارنده صورت بگیره که شاید ضرب و شتم کسانی که وظایفشونو انجام میدن نباشیم، اما متاسفانه تجربه ثابت کرده که چاقو دسته خودشو نمیبره!
هر وقت با اون نماینده که به سرباز در حال انجام وظیفه سیلی زد برخورد شد ؛ می تونید امید به برخورد با بقیه اینها هم داشته باشید...

دو سه روز دیگه احتمالا مصاحبه می کنه که خودش خودش رو حبس کرده و اموالش رو از خودش گرفته و این اخبار تبلیغات دشمنه!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
دقیقاً
با ان نماینده برخورد نشد و نتیجه این شد که این کار تکرار شد
الان هم دیر نشده هم با آن نماینده متخلف و هم با این آقا
هفته ی پیش نیز نماینده فلاورجان از شکسن گوشی یک مطالبه گر حمایت کرد گوشی مطالبه گر را فرزند نماینده پرت کرده وشکسته شده بود
معنای این حرکات چیه!!
یک هفته بعد!!!
خبرنگار جلوی دوربین اعتراف میکنه که از دشمنان پول کرفته تا از این شخص فیلم برداری کند تا برای دسیسه چینی اسراییل مورد استفاده قرار گیرد و این نماینده مظلوم واقع شده
بعد قوه قضاییه از رافت اسلامی استفاده میکند و خبرنگار نادم رو به جامعه بر میگرداند!!
خبرنگار فضول حقش همینه !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
شما نکنه تو شورای شهری
وحید
| United States of America |
۰۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
خلایق هر چه لایق
احتمالا فردا این خبرنگار را میارن جلوی دوربین و ایشون از مردم طلب بخشش میکند و می گوید که من نباید سلام میکردم حقم بود که کتک بخورم خیلی ببخشید
اون کسی که می تونه برخورد جدی کنه مجلس هس، اونا هم که خودشان در سیلی زدن سرباز و...استاد هستن
گلاشوراي شهرروبايد تعطيل كنند.بجززضرر كارمثبتي براي كشورانجام ندادند.كارشون شده زدوبند،فساداخلاقي وحيف وميل كردن بيت المال.
شوراهای شهر و روستا فقط وقت تلف کن و بی خاصیت . ادعا تاکهکشان و عملکرد صفر و حتی مانع پیشرفت هستند . این شوراها باید جمع شوند . اکنون به نون دونی و مقر اختلاس تبدیل شده اند
این شوراهای شهر هیچ خاصیتی که ندارند .جز اینکه محلی برای رانت وسوءاستفاده افراد شدند جمعشان کنید
شورای شهر کیلو چند که هر بدبختی تو کشور درز پیدا می کند از همین شو.رای شهر ها است
عضو شورای شهر باید اعدام گردد
اگه تلفنش توقیف شده این فیلم چرا پاک نشده و منتشر شده؟
راست گفته بدون اجازه حق فیلمبرداری نداره
الان شورای شهر تهران با ریاست (چمران) چه گلی به سر شهر تهران زده ؟ ایا بود و نبودش تاثیری دارد؟؟؟؟
یعنی چی خبرنگار سوال کند؟؟؟اینها کار دشمن است و می خواهند مسٸولین دلسوز و پرکار را خراب کنند و خبرنگار باید مشخص شود به کجا وصل است و دستور می گیرد؟؟؟؟؟
شرم آور و تاسف بار است ....
شورای شهر رو کنار ریاست جمهوری گذاشتن که تنور انتصخابات گرم بشه و از یه شهر مثلا ۵۰ هزار نفری، ۱۰۰۰ نفر کاندید شورای شهر میشن!!!!!!!!
باید با آن خبرنگار برخورد شدید انجام شود تا دیگر خبرنگاران چشمشان به خط حساب بیفتد تا نخواهند دنبال حقیقت باشند
با تشکر از شورای نگهبان
لامذهب این پست و مقام چه قدرتی به آدم میده، این دوره حتما برای شورای شهر و ..... حتما کاندید میشم.
شوراها در کشورهای پیشرفته وتوسعه یافته خوب جواب داده ولی متاسفانه در کشورما از زمان احیای ان دردولت اقای خاتمی دراموارت شهری پسرفت داشتیم ایکاش مجددا راکد گردند
طرف با شش کلاس سواد رفته شده مسول
بیشتر از این هم نباید توقع داشت
متاسفم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست