بازدید 74216
۳

اعدام ۱۰ قاضی سعودی به دستور بن سلمان

دادستان عمومی عربستان به درخواست «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، اعدام ده قاضی سابق را به اتهام «خیانت بزرگ» خواستار شده است.
کد خبر: ۱۱۶۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶ 28 February 2023
اعدام ۱۰ قاضی سعودی به دستور بن سلمان

 

 به گزارش تابناک به نقل از المیادین، سازمان «دموکراسی برای جهان عرب اکنون» DAWN فاش کرد که دادستان عمومی عربستان اعدام ده قاضی سابق را به اتهام «خیانت بزرگ» خواستار شده است.

این سازمان در گزارشی اعلام کرد که دادگاه کیفری تخصصی در ریاض که مسئول رسیدگی به پرونده‌های «تروریسم» در عربستان سعودی است، در اولین جلسه محرمانه خود در این پرونده در تاریخ ۱۶ فوریه ۲۰۲۳، اتهام «خیانت بزرگ» را علیه چند قاضی مطرح کرد و صدور حکم اعدام را برای آن‌ها خواستار شد.

«عبدالله علاود» مدیر خلیج فارس در سازمان «دموکراسی برای جهان عرب اکنون» در این خصوص گفت: اتهامات وحشتناک مطرح شده علیه این قضات که بسیاری از آن‌ها به درخواست ولیعهد احکام سخت گیرانه و توهین آمیزی را علیه فعالان سعودی صادر کرده‌اند، نشان می‌دهد که هیچکس در عربستان سعودی در امان نیست.

منابع آگاه به این سازمان حقوق بشری اطلاع دادند که دولت عربستان از زمان بازداشت این قضات در ۱۱ آوریل ۲۰۲۲ آن‌ها را از دسترسی به مشاوره حقوقی محروم کرده و بازداشت و محاکمه این قضات فاقد حمایت از رویه‌های قانونی اولیه است.

برخی منابع خبری اسامی این قضات را به این شرح اعلام کرده‌اند: «عبد الله بن خالد اللحیدان»، «عبد العزیز بن مداوی آل جابر»، «جندب آل مفرح»، «عبد العزیز بن فهد الداوود»، «طلال الحمیدان»، «فهد الصغیر»، «خالد بن عویض القحطانی»، «ناصر بن سعود الحربی»، «محمد العمری» و «محمد بن مسفر الغامدی».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۷۷
انتشار یافته: ۳
نه اینکه زندانی های سیاسی در ایران با وکیل محاکمه میشند
در ایران طرف یکسال میره انفرادی
بعد یکسال انفرادی اسم خودش را هم فراموش می کنه
بعد هر چی گذاشتند جلوش امضا می کنه
وقتی حکم اعدام بهش دادند متوجه میشه چی شده
احسنت به این کشورودولت اسلامی
چئ میگی تا جایی که همه میدونن در کشور عزیز ایران بزرگ بیشتر خودت قاضی و دولت کمک میکنن تا شخصی اعدام نشه تامیتونن سعی خودشون میکنن اتفاق نیفته ولی خوب اونی که شاکی خصوصی داره به دولت سخته چون شاکی هم حق وحقوق داره که باید خودش گذشت کنه و دولت تا جایی که مربوط به خودش باشه گذشت میکنه و تعهد میگیره و نصیحت میکنه اما اونی که سیاسیه و به دولت و ملت خیانت میکنن مساله جداست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی