بازدید 9376

بررسی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور در تنفیذ حکم ارتقای شاخص‌های بهره‌وری

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی به بررسی تنفیذ حکم ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در لایحه بودجه سال 1402 کل کشور پرداخته است.
کد خبر: ۱۱۶۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ 28 February 2023

بررسی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور در تنفیذ حکم ارتقای شاخص‌های بهره‌وری

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، دفتر مطالعات مدیریت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با عنوان «بررسی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور (75): تنفیذ حکم ارتقای شاخص‌های بهره‌وری» آورده است که در راستای تحقق ماده «5» قانون برنامه ششم توسعه کشور، حکمی در قوانین بودجه سنواتی 1399، 1400 و 1401 کل کشور به منظور «ارتقای بهره‌وری» و «استقرار چرخه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی» پیش‌بینی شده بود که در لایحه بودجه سال 1402 کل کشور این بند حذف شده است.

در این گزارش پس از بررسی اهمیت و جایگاه بهره‌وری در اسناد بالادستی، میزان اثربخشی و تأثیرگذاری این احکام مورد واکاوی قرار گرفته است.

در ادامه گزارش تصریح شده است با توجه به خلأ احکام دائمی جامع درخصوص مدیریت بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی، پیش‌بینی احکام متناسب با این موضوع در قوانین بودجه سنواتی به عنوان راهکار کوتاه‌مدت ضروری است.

در انتهای گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد الحاق متن حکم بند «و» تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به عنوان یک بند به لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ ارائه شده است. لازم به توضیح است که با توجه به مشکلات و چالش‌های فراوان در خصوص بهره‌وری در دولت راهکار اثربخش در این خصوص پیش‌‌بینی ضوابط ساختاری و رفتاری جامعی در خصوص مدیریت بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی در قالب قانونی دائمی است. موضوعی که نیازمند اقدام دولت محترم در خصوص تدوین لایحه پیشنهادی است.

متن کامل گزارش را در این فایل بخوانید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل