بازدید 26083

مدیرعامل ایران خودرو تغییر کرد/ جانشین خطیبی کیست؟

به گفته سخنگوی وزارت صمت ۳ نفر از ۵ عضو هیات مدیره ایران خودرو نیز تغییر کردند و رییس هیات مدیره سایپا، به ایران خودرو آمد.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰ 26 February 2023

مدیرعامل ایران خودرو تغییر کرد/ جایگزین خطیبی کیست؟

به گزارش تابناک اقتصادی، ساعتی پیش، خبری مبنی بر تغییر سکاندار ایران خودرو رسانه‌ای شد که برای صحت و سقم این خبر با سخنگوی وزارت صمت گفت‌وگویی داشتیم.

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تایید این خبر به تابناک اقتصادی گفت: با تغییراتی که در ترکیب سهامداران ایران خودرو در مجمع عمومی این شرکت اتفاق افتاد، مهدی خطیبی از مدیرعاملی ایران خودرو کنار رفت و علیمردان عظیمی جای وی را گرفت.

امید قالیباف گفت: در همین راستا ۳ تن از ۵ عضو هیات مدیره ایران خودرو نیز تغییر کردند؛ علیمردان عظیمی پیش از این رئیس هیات مدیره شرکت سایپا بود.

به گفته سخنگوی وزارت صمت: مراسم تودیع و معارفه در حال برگزاری است.

در کارنامه کاری عظیمی، مدیرعاملی و عضویت در هیات مدیره شرکت‌هایی همچون مدیرکل دفتر مرکز حقوقی و مدیرکل بازرسی گروه سایپا، توسعه بازرگانی برنا، سایپا پرس، فنرسازی زر و مدیرکل حقوقی صندوق مهر امام رضا(ع) دیده می شود.

بر اساس این گزارش، در خصوص دلایل این تغییر، خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) نوشت: «برخی منابع آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایران‌خودرو اعلام کردند: واگذاری خودرو خارج از ضابطه به برخی مدیران و سازمان‌های دولتی، دلیل این برکناری بوده است.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴۶
درستش اینه:
اعلام واگذاری خودرو خارج از ضابطه به برخی مدیران و سازمان‌های دولتی، دلیل این برکناری بوده است.»
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
بعضی ها چقدر بدبین هستند؟؟؟ یک کار درست هم انجام می گیرد آن را بد و تاریک جلوه میدهند!!!! امیدوارم شفا پیدا کنند.بر عکس نظر این ناشناس ، اینکار باید تشویق شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
چرا به دنبال دليلهاي عجيب و غريب مي گرديد تا دچار خيالبافي شويد، تركيب حقوقي اعضاي هيات مديره در مجمع 2 هفته قبل اين شركت تغيير كرد و در نتيجه نمايندگان اعضاي حقوقي هم تغيير كردند كه يكي از آنها مديرعامل مي باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
اگر این باشه که بارک الله به آقای رئیسی و دولتش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
و خیلی مسایل دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
زیاد خوشحال نشو. از پستی به پست دیگر.
سابقه فرد جدید را توجه بفرمایید قطعا نمی تواند خودروسازی را اداره کند دلیلش هم این است که وزیر صمت با هیچ صنعتی اشنا نیست وقتی معاونین این خودرو ساز عوض و یا بهتر بگویم اخراج نمی شوند یعنی اینکه تولید خودرو دست باند مافیای قطعه سازی است اگه یه عاقلی تو وزارت صمت این کامنت بنده را بفهمد مشکل خودروسازی حل می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
طبق گذارشات بسیار معتبر از فالس نیوز با تعویض مدیر
عامل، روز دوشنبه قیمت انواع خودرو حدود هشتاد و سه در صد کاهش پیدا میکنه
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
خبر گزاری فارس یا .....نیوز ! تولید کننده کارشناس اقتصادی ! احسان حسینی
خخخخخ

چقدر خنده داره!

رییس سایپا میشه رییس ایران خودرو

مملکت رانت و رانت بازی

همه چیزتون تناقض داره
ولی کارش درست بود
آفرین به دولت انقلابی. هر مدیری که از دستورات تمکین نکرد را ایننطور برکنار کنید. به احتمال زیاد جزو مدیرانی است که در مقابل فروش یکپارچه خودرو مقاومت میکرده و همچنان دنبال رانت قرعه کشی خودرو است.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
این رو هم همین دولت آورده بود. خودش هم اعلام کرد
سازمان های مختلف فشار میارند خودرو به قیمت کارخونه میگیرند
علت برکناریش این بود وزیر صمت گفت چرا اعلام کردی بعضی از مدیران وسازمانها خودرو خارج از ضابطه میخواهند رسانه ای نمیکردی چون رسانه ای کردی باید برکنار بشی
باد آورده را باد میبرد .
این کسی که اومده چندان رزومه قوی نداره و چه ربطی به مدیرعاملی خودروساز داره؟ بیشتر باید مدیر حقوقی ایران خودرو میشد. البته از نگاه آنها بهترین افراد برای اجرای اوامر همینانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
خودی ژن خوب و مطیع و حرف گوش کن باشه کافیه!؟

البته یک مهر سه پهلو روی پیشانی واجبه!؟
خوب قیمت ماشین به سابق برمیگرده یا غوض کردن ان صورت مسئله را پاک کردید
آخرش معلوم نکردند این شرکتها خصوصی است یا دولتی؟
ایشان بسیار زحمت کشیدن باید از ایشان قدر دانی میشد دلار که دست اون نیس
چون اعلام کرد که خودرو بدون قرعه کشی به صدا و سیما و سایر ارگان های خاص واگذار کرده ، برکنار شد
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
دادگستری همدان فقط به عده ای از مسئولین و نور چشمی ها بدون قرعه کشی خودرو دادند و حتی برخی دو بار گرفتن والان چه فایده دولت ممنوع کرده ؟آیا واقعا عدالت است؟
چرخه ای برای افراد .مدتی ریس میشن بعد از یه گند کاری برا یه مدت میشن معاونی چیزی تو همون مجموعه تا سری بعد اگه خدا بخواد. خدا هم که نخواد یکی از بنده هاش حتما خواهند خواست چون ادم کار بلد رو ملخها خوردن و کمه.
عجب تصمیم پر قدرت و بجایی!!! رئیس هیات مدیره سایپا آوردند!! آخی انگار مثلا رئیس کارخانه بنز را آوردند، تورو خدا این یارو با این شکمش حالا چکار کنه ، اینم ببرید بزارید رئیس هیات مدیره سایپا، بعد از چند روز بگید هیئت مدیره سایپا هم عوض شد... بابا ول کنید مردم را شما همتون حقوق بگیرید ولی خواهششا بشینید خونه بزارید کارخونه بدون هیئت مدیره قطعا بهتر می چرخه، رو نیس...
پست بهتری بهش میدن
تکلیف ماشینای بی زبون چی میشه پس؟
مهم اینه نه تغییر یک مدیر
چرا این شرکت مشمول اموال مولد سازی دولت نیست ولی املاک وقفی مردم جزو این اموال هستند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
خوب فروش اموال غیر مولد رو گفتن ایرانخودرو و سایپا مولدند خیلی هم خوب مولد هستند
صد حيف كه اين امد و صد شكر كه ان رفت !لعنت بر اين صنعت پر فيس و افاده و مرگ افرين و حاميانش ! شان ايراني اين خودروهاي بي كيفيت و گران نيست .
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
از روزی که تازیها امدند برای تخریب و تحقییر ایران و ایرانی زندگی ایرانیان اینگونه شد و الان عرب سوار خودرو ژاپنی و اروپای و امریکای بشه و تو بیابون افرود میکنه و ما دنبال پراید و حسرت تیبا ۲ شدیم ! از ماست که برماست
تنها راه نابودی این دو صنعت صدور مجوز اسمبل کردن و تائید توسط پلیس راهور و معایته فنی است که افراد قطعه بخرند و روی شاسی اسمبل و تائید بگیرند با 90تومن دارای خودروی استاندارد شوند
جناب خطیبی مدیر عامل معزول، بسیار مدیر خوبی بودن مدت زمانی که در ایرانخودرو مسوولیت داشتن صاحب تصویر ذهنی خوبی نزد خانواده بزرگ ایرانخودرو شده بودن و شاخص های تولید و جبران زیان انباشه حتی در دوران سخت کاری نمود از قابلیت ایشون داشت
تعجبی نداره همچین شخصی و همچین مدیری توسط همچین سیستم ناکارامدی برکنار بشه بنظر بنده که ۳۲ سال در صنعت خودرو تجربه مالی داشتم و حتی یک روز هم توفیق همکاری با ایشان را نداشتم عرض میکنم صنعت خودرو مدیر لایقی را از دست داد !
واقعا این دولت بیخرد چقدر مهره سوخته داره جابجا میکنه

درست م
اینم‌یه جور بازی دولت بی تدبیر برای عوام فریبی . مردم نمیدانن یه کیلو گوشت بخرن . دولت مدیر ایران خودرو عوض میکنه . الان دیگه کشور ارام ارام . دلار رساندن به ۶۰ هزار حالا ۲۰۰۰هزار امده پایین . شده برگ برنده اقایان . بابا بس کنین تورخدا. به داد سفره مردم برسین
حالا مدیر عامل سایپا آمد ایران خودرو مثلا خوب شد و حتما مدیرعامل ایران خودرو هم میره سایپا چرا اینها از نیروی جوان با پتانسیل بالا برای اینکار استفاده نمی کنند .
این همه تغییرات که از سایپا به ایران خورو و بالعکس انجام میشود نتایج پیشرفت است بردن خودرو به بورس پیبشرفت هست قیمت خودرو ها را بردن به عرش نشانه یشرفت هست کی میتونه انجام این همه کار را
اقا این شرکت تولیدی هست حداقل باید تحصیلات مهندسی داشته باشی و 20سال مدیرعامل باشی واقعا متاسفم برای وزارت صمت .........دنبال ادمهای بله قربانگو میگرده ...............................................................................
بنده خدا خودرو به صدا و سیما نداد و اونها هم گزارش تهیه کردن و زیر آبشو زدن اگه خودرو به صدا و سیما میداد این اتفاق نمی افتاد
یه مدیر نالایق جایگزین یه مدیر نالایق دیگه قحط الرجاله یا قحط ال خواص لابد این بابا هم فردا میشه رییس بهمن موتور
علیمردان خان آمد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کاش متخصصین واقها بر مسند امور بنشینند نه افرادی که تحصیلاتشون هیچ ارنباطی باسمتشون ندارد .
فاتحه خودروسازی از زمان روحانی خوانده شد هر روز یک مدیر عامل نالایق با مدیران سفارشی که الفبای خودرو را هم نمی دانستند... خدالعنت کند کسانی را که دو خودروسازی مملکت را به لجن کشیدن ...
مدیر عامل سایپا را هم که در توهم بسر می برد بردارید
یکی هم از مسئولین .. رانتزدایی کنه. به اسم واگذاری سهام خودروسازان سهام را در قیمتهای بالا به مردم فروختند و بعد نزول دادند ..همش میگن تا اخر سال واگزاری انجام میشه ولی معلوم نیست کدوم سال منظورشونه.
رییس های آقای خطیبی رو چرا توبیخ نمی کنید ایشون که یه مترسک بیشتر نبود
اگه قیمت پایین نیومد امید وارم مشکل پیدا بشه
این فرار از پاسخگویی هست با کمترین هزینه ! نمونه همین مورد چند روز قبل در صندوق حمایت و بازنشستگی آیتده ساز رخ داده . مدیری را که بی کفایت بوده و به حکم فانون تمکین نکرد و حقوق بازنشستگان مظلوم را زایل کرد معذول شد و یک نفر از همه جا بی خبر و بی تجربه و قطعا" ناکارآمد ( دلیل اینکه ظرف یک سال و نیم گدشته بیش از پنج جای مختلف و غیر همسان و سطح بالای دولتی حکم گرفته و در هیج یک از این مناصب چند ماهی بیشتر حضور نداشته اند ) جایگزین شده . خوب انتظار هست که مدیر جدید خطای مدیر معذول شده را جبران و اصلاح نماید ، اما همچنان در بر همان پاشنه میچرخد و بازنشستگان با دلی پر از آه و افسوس ، حیران و سرگردان و انگشت به دهان ، مات و متحیر مانده اند که چه کنند !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی