بازدید 1925

اولین افت شدید هفتگی ۲۰۲۳ برای وال استریت

وال استریت اولین افت شدید هفتگی ۲۰۲۳ را ثبت کرد.
کد خبر: ۱۱۶۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴ 25 February 2023


به گزارش تابناک به نقل از شفقنا ، شاخص‌های اصلی وال استریت پس از زیان‌های شدید روز جمعه، بزرگترین افت هفتگی خود در سال ۲۰۲۳ را به ثبت رساندند، زیرا سرمایه‌گذاران برای احتمال افزایش نرخ‌های تهاجمی‌تر از سوی فدرال رزرو آمریکا آماده می‌شوند، زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده به مصرف‌کنندگان انعطاف‌پذیر اشاره می‌کند.

برای میانگین صنعتی داو جونز، افت ۳ درصدی، بزرگترین افت هفتگی آن از سپتامبر بود. همچنین چهارمین افت هفتگی متوالی داو بود که طولانی‌ترین روند شکست در ۱۰ ماه گذشته بود.


S&P 500 و Nasdaq Composite نیز به ترتیب ۲.۷% و ۳.۳% کاهش یافتند.
پس از یک ژانویه قوی، سهام در این ماه عقب نشینی کرده اند زیرا مجموعه ای از داده های اقتصادی نگرانی ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی ایالات متحده ممکن است مجبور شود نرخ های بهره را برای مدت طولانی تری بالاتر نگه دارد، افزایش یافته است.
داده‌های روز جمعه نشان داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، پس از افزایش تنها ۰.۲ درصدی در دسامبر، ماه گذشته ۰.۶ درصد افزایش یافت. مخارج مصرف کننده که بیش از دو سوم فعالیت اقتصادی ایالات متحده را تشکیل می دهد، در ماه گذشته ۱.۸ درصد افزایش یافت که بیش از پیش بینی ها برای افزایش ۱.۳ درصدی بود.
جیسون پراید، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری ثروت خصوصی در گلنمد، گفت : چرخه‌های قبلی بازار شاهد واکنش‌های تاخیری مشابهی از سوی بازار به افزایش نرخ‌های بهره و انتشار داده‌ها بوده است که به توضیح الگوهای نوسان معاملاتی که سرمایه‌گذاران به آرامی تعدیل می‌کنند کمک می‌کند. وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ بهره در گذشته به طور معمول بین ۶ تا ۱۸ ماه طول کشیده بود، گفت: “این بازار هنوز به احتمال رکودی که ما فکر می کنیم واقعیت دارد، متوجه نشده است.” ما فکر نمی‌کنیم (رکود) امری معین است، اما احتمال بیشتری نسبت به وقوع آن وجود دارد.»

معامله گران معاملات آتی وابسته به نرخ سیاستی فدرال رزرو در سال جاری حداقل سه افزایش نرخ دیگر را به شرط بندی اضافه کردند که اوج نرخ در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد تا ژوئن مشاهده شد. لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، گفت: فدرال رزرو باید در صورت نیاز برای کنترل کامل تورم، نرخ بهره را بالاتر از حد لازم افزایش دهد.
میانگین صنعتی داوجونز ۳۳۶.۹۹ واحد یا ۱.۰۲ درصد سقوط کرد و به ۳۲۸۱۶.۹۲ واحد رسید، S&P 500 با ۴۲.۲۸ واحد یا ۱.۰۵ درصد کاهش به ۳۹۷۰.۰۴ واحد رسید و نزدک کامپوزیت با ۱۹۵.۱۱۴ درصد کاهش به ۱۹۵.۱۱۶ درصد، به ۳۲۸۱۶.۹۲ درصد رسید.
۹ بخش از ۱۱ بخش عمده S&P سقوط کردند و املاک و مستغلات، فناوری و اختیار مصرف کنندگان بیشترین کاهش را داشتند. خدمات ارتباطی با افت ۱.۴ درصدی به ششمین ضرر متوالی رسید که بدترین روند آن از زمان سقوط مشابه شش جلسه ای در ماه اوت است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست