بازدید 65667

شرایط خرید ۱۰۰ هزار خودروی وارداتی اعلام شد/ از ممنوعیت ورود خودرو‌های آمریکایی تا ورود به قرعه کشی با ۵۰۰ میلیون تومان نقدینگی

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت گفت: خودرو‌های وارداتی از کشور‌های مختلف همچون چین است و به غیر از برند‌های آمریکایی یا ساخت آمریکا، از سایر کشور‌ها بحث ثبت سفارش صورت گرفته و در بازه سه ماهه آینده عرضه می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰ 24 February 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مدیر طرح واردات خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با شبکه خبر، در خصوص جزئیات عرضه خودرو‌های وارداتی و روند ثبت نام از متقاضیان اظهار داشت: قرار بود ۱۰۰ هزار خودرو را عرضه کنیم که این به معنای واردات خودرو به داخل کشور نیست و به معنای وارد توافق شدن با مردم و قالب فروش و پیش فروش خودرو به مردم است، که تاکنون نزدیک ۲ هزار دستگاه خودرو کامل وارد کشور شده و تعدادی هم روی آب است تا وارد کشورمان شوند. بقیه هم طبق قرارداد‌هایی که با کارخانه‌های سازنده و بعضی از تامین کنندگان بسته شده، در حال عقد قرارداد و نهایی شدن برای ورود به کشور است.

وی افزود: ما تقریبا تنوع کامل در بحث واردات خودرو داریم؛ وزارت صمت در این بخش تمام تلاشش را کرده تا به هر شرکتی که بتواند آن شرایط مد نظر و قانونی را احصا کند، مجوز می‌دهد تا واردات را انجام دهد؛ بنابراین، تنوع کامل داریم به غیر از ممنوعیت‌هایی که برای واردات خودرویی داریم بقیه شرکت‌ها می‌توانند خودرو وارد کنند.

این مقام مسئول در این باره گفت: خودرو‌های وارداتی از کشور‌های مختلف همچون چین است و به غیر از برند‌های آمریکایی یا ساخت آمریکا، از سایر کشور‌ها بحث ثبت سفارش و درخواست ثبت سفارش صورت گرفته و در تمامی مدل‌های سدان و suv با در نظر گرفتن شرایط کمتر از ۲۰ هزار یورو در قیمت فوب کارخانه، وارد کشور خواهد شد. تاکنون ۹۰ هزار خودرو درخواست ثبت سفارش شدند که حدود نصف این تعداد قطعی شده و بقیه نیز انشاءالله تا آخر امسال قطعی خواهد شد. این در حالی است که درخواست ثبت سفارش به طور فزاینده‌ای در حال انجام است، زیرا دولت منعی را برای واردات نداشته و فقط یک سقف ارزی است. وی در خصوص بازه قیمتی خودرو‌های ثبت سفارش شده نیز گفت: از ۸ هزار یورو تا ۱۹۹۰۰ یورو ثبت سفارش خودرویی داشته ایم. البته تنوع اصلی عمده خودرو‌هایی وارداتی در سطح قیمتی ۱۰ تا ۱۴ هزار یورو است.  

بیشتر بخوانید

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت در ادامه در خصوص قیمت نهایی خودرو‌ها گفت: باید تمامی هزینه‌ها بررسی شود و انشاءالله وقتی ثبت نام در هفته آینده شروع شد، بتوانیم هم قیمت و هم نوع خودرو‌هایی که توانسته اند مجوز‌های لازم را از اداره استاندارد، محیط زیست، وزارت صمت، تخصیص و تامین بانک مرکزی بگیرند، اعلام کنیم و هم خودرو را در گمرک با مدارک مورد نیاز ترخیص کنیم.

همچنین باید توجه داشت برای نام نویسی از متقاضیان خودرو محدودیت وجود ندارد و در فاز اول، حداقل ۱۰۰ هزار نفر را خواهیم پذیرفت و به این معنی نیست که نفرات ممکن است رد شوند، ولی در فاز اول عرضه، ۱۰۰ هزار خودرو ظرف سه تا شش ماه آینده تحویل مردم می‌شود.

در آغاز نام نویسی، شرایط عمومی این گونه است که داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک انتظامی فعال، طی ۴۸ ماه گذشته از شرکت‌های خودروسازی داخلی، خودرویی خریداری نکرده باشند و اینکه طی یک سال آینده امکان امکان انتقال سند و واگذاری به صورت صلح و واگذاری امتیاز را هم نخواهند داشت، که باید همه اینها رعایت شود.

یک شرط دیگر هم این است که افراد باید ۵۰۰ میلیون تومان در هنگام نام نویسی در سامانه، در حساب وکالتی خود نزد بانک‌های عامل که اعلام می‌شود، مسدود کرده باشند و با داشتن این وجه است که می‌توانند ثبت نام کنند.

نکته مهم این که سامانه ثبت نام یک هفته باز خواهد بود و زمان ثبت نام در اولویت تاثیری نخواهد داشت و بر اساس قرعه کشی اولویت بندی و نوبت دهی خواهد شد. وی افزود: بلافاصله بعد از اعلام نتایج، عرضه خودرو‌ها متناسب با موجودی واردکننده، صورت خواهد گرفت. در حقیقت از زمانی که سامانه بسته می‌شود، چهار تا پنج روز بعد نتایج قرعه کشی و اولویت بندی اعلام و عرضه خودرو انجام می‌گیرد. این در حالی است که بعضی از خودرو‌ها در داخل کشور و بعضی روی آب است و تحویل‌ها در بازه سه ماهه است.

 مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت در ادامه گفت: بخش اول پرداخت قیمت خودرو زمانی است که افراد در سامانه نام نویسی کردند و اولویت بندی صورت گرفت و در لیست انتظار قرار می‌گیرند و زمانی که خودرو عرضه شد، نام نویسی قطعی انجام می‌دهند و خودرو را انتخاب می‌کنند و سه روز فرصت دارند تا تکمیل وجه کنند و بانک آن پول را از حساب وکالتی به حساب خودروساز واریز می‌کند.

در بخش دوم، زمانی که خودرو ترخیص می‌شود و یک حقوق و عوارض گمرکی دارد. در آن زمان بخش دوم توسط خریداران واریز می‌شود و در بخش سوم پرداخت نیز در زمان پلاک گذاری و پرداخت مالیات است.

باید توجه داشت، افراد تا زمانی که می‌خواهند اولویت خودشان را حفظ کنند، باید این ۵۰۰ میلیون تومان در حسابشان بماند و هر زمان هم که بخواهند می‌توانند با اعلام انصراف به سامانه، پولشان را برداشت کنند؛ منتهی آن نوبت از بین خواهد رفت. در این مرحله این خسارت و جریمه در نظر گرفته نمی‌شود، ولی اگر به مرحله قرارداد با خودروساز برسد، مشمول جریمه لغو قرارداد می‌شود.

از زمانی که دعوتنامه برای متقاضی ارسال می‌شود ـ که می‌تواند فردای اعلام نتیجه قرعه کشی هم باشد ـ یک ماه بعد خودرو تحویل داده می‌شود. اگر تاخیر در تحویل اتفاق بیفتد، به ازای هر ماه ۷.۵ درصد باید واردکننده جریمه دیرکرد پرداخت کند و در صورتی که بعد از سه ماه نتوانست خودرو را تحویل متقاضی دهد، می‌تواند قرارداد را ابطال کند که به اضافه آن ۷.۵ درصد، ۵ درصد هم جریمه ابطال را باید به مشتری بپردازد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱۰
آیا این طرح منجر به کاهش و یا افزایش دلار خواهد شد؟
آیا این طرح قیمت خودروهای داخلی را کاهش خواهد داد؟
آیا این طرح بورس را منفی و یا مثبت خواهد کرد؟
آیا این طرح در بازار سکه و طلا چه اثری خواهد داشت؟

اینها را ما هفته آینده و یا دو هفته دیگر خواهیم فهمید البته اگر بازار متشکل ارزی اجازه دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
هدف این طرح فقط فرزندان...زاده های مدیران دولتی
هستش که ماشین اولی هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
با انجام این طرح 100000 ضربدر 500000000 می شود 50000000000000 یعنی 50 هزار
میلیارد تومانن نقدینگی در بانک ها بلوکه یا بهتر بگوئیم بی اثر میشه و از گردش فعلا حذف میشه از وارد کردن 100 هزار خودرو مهمتر بی اثر کردن این حجم نقدینگی هست. هر ساله موقع اسفند ماه از این جور جمع آوری نقدینگی زیاد داریم که مشهورترین آنها فروش برچسب برای خودرو ها بود یادتون هست؟ از هر خوردویی 17000 تومان در ان سال گرفتند بابت یک برچسب که آن هم ندادند و معلوم نشد ان پول برای چه گرفته شد
کسانی که خودروی فرسوده مثلا بالای ده سال را دارند باید بتوانند در قرعه کشی شرکت کنند. لطفا به وزارت صمت اطلاع دهید اصلاح کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
من یک پراید مدل ۸۵ دارم و در این چند سال نتونستم به خاطر پلاک فعال در قرعه کشی شرکت کنم، این انصاف نیست
آدرس غلط
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
اونی که یه پراید قدیمی فرسوده داره به اسم خانم و فرزند و ...ثبت نام میکند ولی جای سوال است ایشان با بالای دو میلیارد نقدینگی که بیش از یک ماه قرار است در حساب بلوکه شود چرا پراید 85 سوار میشود و معترض است؟ یعنی شما بالای دو میلیارد پول بی کاربرد و اضافه داری و به خودت فشار میاوری ماشین قراضه سوار شوی؟ احسنت بر شما
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
خودرو فرسوده اسمش پیداست جاش تو مراکز اسقاطه که بسته به سالم بودنش تا ۲۰ تومن اسقاطش میکنن و گواهی اسقاط میدن النهایه
میتونی بنام کس دیگه پول واریز کنی و شرکت کنی
فرید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
با خوب بد بودن طرح کاری ندارم
ولی این طرح مناسب
طبقات بالاتره نه اونی که مثلا پراید فرسوده داره یا بقول دوستمون باید واسه همون ۵۰۰ تومن اولیه هم گشت گدایی کنه
کلا ملت دو دوتا چهارتایی نیستیم
جالبی لین طرح نداشتن پلاک فعال است
کسی که همجین خودرویی نی خواهد حداقل یک پراید هم نباید داشته باشد
یعنی بوجود آوردن بگیر لاکچری دیگر
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
بدبختانه گره هایی میدازند سر راه مردم که فقط دست دلالها را باز میکنه
یعنی شخص باید بره 500میلیون گشت و گدایی کنه بیاره بذاره سودش را بانک ببره (فقط دلالها این پول را همیشه آماده دارند) که بخواد در قرعه کشی شرکت کنه
ولی اگر خانواده ای سه نفر باشه ده تا خودرو داشته باشه و به یکی خودرو نداشته باشه میتونه ثبت نام کنه خودرو را برنده بشه تحویل بگیره و بعد این خانواده یازده کارت سوخت و سوبسید سوخت استفاده کنه ولی اگر یک خانواده اصلا خودرو نداشته باشه نتونه ثبت نام کنه تا اگر برنده شده گشت و گدایی کنه وسایل زندگیش را بفروشه پولش را تهیه کنه
نمیدونم مسئولین چرا سوراخهای گنده که سبب سوء استفاده زاید میشه را نمیخواهند ببینند ولی برخی سوراخهای بسیار ریز را سریع می بینند!!!؟؟؟ بنظر شما چرا
قرار بود این خودرو آنقدر ارزان باشند که قشر متوسط بتونند آنها را بخرند من اگر 500 میلیون داشتم که همین آشغالای داخل را میخریدم همه چیز به سمت هدف خودرو سازهای داخلی تنظیم شده
قرار بود دولت ماشین وارد کنه معلوم نیست چطور شد خود ایران خودرو و سایپا دارند ماشین وارد میکنند
پاسخ ها
عجب داستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
عزیز جان 500 قسط اول و قسط دوم بالای یک میلیارد و قسط سوم هم موقع پلاک و مالیات بالای 500 است نداری شلوغ نکن. قرار دولت این بود از این مدل ماشین زیاد بیاد داخل تا سمند و پژو یک میلیارد نشه و شما بتونی بخری نه اینکه اسپورتیج بخری به قیمت پراید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
قربونت برم عجله نکن
دولت مثلا گمرکات این خودرو ها را کم در نظر گرفته
حالا توی بورس با دلال بازی مطمئنا خودرو 500میلیونی میشه یک میلیارد یعنی یا وارد کننده خودرو سود ناحق می بره یا میگن سود اضافه میره جیب دولت یعنی همان گمرکات اضافه به روشی دیگر
حرف پاکی و سلامت زیاد هست ولی کو پاکی و سلامت
فکر میکنید برای چی اعتماد کاملا از بین رفته
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
عجب داستانی
پراید بخری به قیمت اسپورتیج ببخشید من اصلاحش میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
در جواب عجب داستانی. اگه قیمت دلار منطقی بود و آقایان اصرار به تحریم شدن نداشتن قیمت همین اسپورتیجی که می فرمایید با قیمت الان پراید یکی بود.
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
عجب داستانی
دمت گرم
ما خدایی از این زاویه به داستان نگاه نکرده بودیم
ایول
تصمیم گیرندگان عقل کل لطفا برای پلاک انتظامی فعال یک سابقه لحاظ کنید. بنده با ماشین ده سال کارکرد که نمی توانم آن را بفروشم به امید برنده شدن در لاتاری شرکتهای خودروساز. و از طرفی ماشین با این کارکرد دیگر نه کیفیت دارد و نه ایمنی.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
دلالان وکاسبان ارز و خودرو در حال جو سازی و حفظ وافزایش قیمت می کنند.
از نکات و شرایط نامعقول ثبت نام خرید خودردی خارحی که گذاشتن اینه که نباید پلاک فعال داشته باشید!!!
یعنی اینا انقدر عقلشون نرسیده کسی که تاالان حتی یک پراید یا ۲۰۶ هم نداشته و فاقد ماشین بوده چجوری یکهو میخواد بره ماشین میبیاردی خارجی بخره!!!

اخه این چه شرط مسخره ایه که گذاشتین؟
شاید یکی یه ۲۰۶ داره برلی تردد داخل شهر حالا میخواد برای مسافرت و خارج شهر یه شاسی بلند قیمت مناسب هم بخره چه اشکالی داره؟؟؟
پاسخ ها
توضیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
دختر و پسر اون شخص که تازگی گواهینامه گرفته و 18 ساله شدن که هستند به اسم اونها میگیره. یعنی اینقدر سخته این موضوع! فکر نکردی ده میلیون کد ثبت نامی ایران خودرو اول دی ماه یعنی ده میلیون بدون پلاک فعال بالای 18 سال دارای گواهینامه که قطعا همگی زن و بچه خانواده ها یا روستاییان بدون ماشین و یا دانشجویان عزیز هستند که ثبت نام میکنند به امید فروش حواله و گرفتن دو ریال حق الزحمه کد ملی و ثبت نام
دوستان من از شما یه سوال دارم، واحد پول ما چیه؟! ریاله ، خب پس ما نباید کاری به دلار و گران شدنش داشته باشیم، هر وقت که ریال گران شد ما بدبخت میشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
دقیقا سطح سواد و آگاهی اقتصاد دانهای ما اندازه شماست که به این روز افتادیم.
من نمیدونم چرا شما متوجه مساله به این سادگی نمیشید.
قیمت دلار که گرون نشده، اینو در مقایسه دلار با سایر ارزها میشه فهمید.
ریال هست که روز به روز ضعیف تر میشه، و خب ضعفش در برابر همه چیز هست
از ارز های دیگه بگیر تا اجناس فیزیکی موجود در بازار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
تو همین الانشم با این سطح سواد و تحلیل بدبخت هستی
تا زمانی که این روش برای خرید خودرو است رانت بازی و دروغ و افرادی هستند با این روش خودرو خرید می کنند وضعیت بهتر نمیشود از این هم خیلی بدتر میشود
سلام.بنده متاسفم یرای کسانیکه چنین قوانینی لحاظ میکنن.قرار شد خودروی اقتصادی برای قشر ضعیف و متوسط خودرو وارد بشه.کسی که 500 میلیون تومن داشته باشه بحساب وکالتی بذاره سرمایه داره نه مستضعف.همه چی برای سرمایه داران مهیا میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
پانصد میلیون می شه کمتر از 10 هزار دلار یعنی حقوق یک ماه مهندس اروپایی.!!
اینم راهی برای جمع کردن نقدینگی
این طرح هم برای پولدارا ...................
نحرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
باشه
خب چه دل ماشینی میدن؟ قیمت گمرکی وعوارض و.... چقدر میشه؟
ما اومدیم500دادیم اخرش500دیگه اضافه شد از کجا بیاریم؟
یکم شفاف بگید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
!حتی معلوم نیست چه ماشینایی قراره بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
طرحو به این سرعت ضرب العجلی که نه مدل ماشین و نه قیمت قطعیش و نه حتی وجود فیزیکی ماشین
ودر کل هیچیش معلوم نیست توی این وضع تورم روزانه دلار به نظر تون برا چی گذاشتن ؟قطعا هدف جمع کردن پول از دست مردمه نه تحویل ماشین خارجی بهشون. حکایت از این ستون تا اون ستون فرجه شده کار حکمرانی تو مملکت ما
اقا اشتباه نکنین و پس اندازتونو دست دولت ندیدن که اگه بدین این فقط 500 تومنشه تا بهتون اگه روزی روزگاری تحویل هم بدن حداقل بالای 1 تا 1.5 میلیارد ازتون پول میکنن
اين قرعه كشي به درد خودتان ميخوره،بااين كاراتون باعث له شدن قشر متوسط جامعه ميشويدوفقط ثروتمندان درخريدخودروثبت نام ميكنن،آخه باحساب بانكي مردم چكارداريد!شايدكسي بعدازبرنده شدن ميخواست طلا بفروشه بإقرض كنه وماشين روتحويل بگيره
پاسخ ها
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
اصلا خرفت صحیح نیست
فرض کن تو قرعه کشی شرکت کردی و یرنده شدی آیا درسته بری خونه زندگيتو بفروشی و قرض کنی که چی بشه خودرو خاجی سوار بشی ؟
بنظرت درسته
دیگران قضاوت کنند با قرض و فروش طلای زن و بچه و گرفتن وام میشه ماشین خارجی مدل ۲۰۲۳ سوار شد بعد چطور بدهی و قسطهاتو رد می‌کنی
افراد عادی چکار کنم اگر500بود خوب همین ماشینا می گرفتن
خجالت بکشید ۵۰۰ میلیون تومان توی این شرایط بریزیم توی حساب بلوکه بشه که بتوانیم توی قرعه کشی شرکت کنیم!!!
طرح جوانی و جمعیت چی میشه یعنی به همین اسونی میگن قرعه‌کشی حذف شد به خدا برا ما قشر کم در امد خوب بود .
سلام قیمت بازار وکارخانه رامثل سالهای قبل یکسان کنید هم دلالی ازبین می‌رود واین همه مردم به خرید خودرو هجوم نمی‌آورند اصلأ به فکر این همه آلودگی واین همه ترافیک نبستند متأسفانه هرروز یک تصمیم سلیقه ای میگیرند که فقط پولدارها مثل دلالان صاحب ماشین شوند نه مصرف کنندگان
خیلی جالبه نه برند خودرو مشخصه نه قیمت نهایی شخصه نه نوع خودرو مشخصه نه قدرت موتور مشخصه نه کشور سازنده مشخصه و دهها سوال دیگه.....این روش فروش خودرو فقط در ایران میتونه اتفاق بیوفته. علی برکت اله
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
با این روش فقط میخوان 500 میلیونها رو بدست بیارن اگه 100 هزار نفر این پول رو بریزن میشه 50 دیشلارد تومن (اشتباه نکنید دیشلارد 3 تا صفر بیشتر از میلیارد
. داره احتمالا بعد 3 ماه دیگه هم میگن حالا نفری 1.5 میلیارد دیگه بدین چون ارزش مالی خودرو شما 2 میلایارده ..... امان از دولت
باز هم دولت محرومان به نفع پولداران کار کرده و می کند
۵۰۰ میلیون راکه فقط وزرا ونمایندگان مجلس وایادی آن ها دارند چراکه اسم مردم تمامش می کنید
شرایط فقط برای رانت و بچه پولدارهایی که باباشون چند تا ماشین داره و دولت به زیر قیمت یک ماشین خارجی میده بعد از یک سال سواری ۱۰برابر قیمت میفروشه که کاملا اشتباه است دولت باید شرایط را برای کلیه مردم یکسان قرار دهد وبه صورت عرضه و تقاضا در بورس خودرو بفروشد نه فقط یک عده خاص(از خودشون که شرایطش را دارند) بتوانند صاحب این ماشین‌ها شوند یک کار کاملا غیر عادلانه و پر سود و رانت مثل بقیه کارهای دولت
پانصد میلیون واسه چه ماشینی ؟
عمرا وارداتی در کار باشه اخرین لحظه میگن بانک مرکزی ارز نداده
اگه واردکردن ماشین امریکاهی نباید باشه چرا دلار امریکاه کشور را نابود کرده پس اگه راست میگین دلار را حذف کنید نه ماشین امریکاهی
پولدارها تحریم بکنن نخرن خودرو بجای خودرو دارو گوشت وارد بکنید
ا۱.ولا که آقایان تصمیم گیرنده برای ملت که یکیشون وزیر صمت و...و هست ،اعلام کردند خورو ارزان قیمت میارم تا بازار خودرو داخلی متعادل شود و قشر متوسط بتونند خرید کنند ،
۲.این واردات خ‌درو با تعرفه بسیار بالا ،فقط برای در آمد زای دولت و قشر مرفه و بی درد جامه است ،
۳. طی یک سال گذشته در آمد مردم بیش ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده یعنی اگر پارسال قشر متوسط پول پژو پارس داشت الان پراید مدل ۹۸ هم نمی تونه بخره
۴. اگر واقعا هدف از این کار کمک به ملت است ،پس طرحی تصویب کنید که واردات خودرو توسط خود مردم با نظارت آزاد باشد ،تا هم خودرو ساز داخلی بجای پس رفت ،تکانی بخود بدهند خودرو با کیفیت تولید کنند ،هم مصرف سوخت کاهش پیدا کند و هم آلودگی هوا کاهش یابد .
۵. برای خودروهای چینی بی کیفیت و و تعدادی هم از کشور های کره جنوبی و.. ایل نمایندگی و تا مین قطعات پس از فروش در نظر گرفته اید یا هدف فقط دلال بازی و کسب در آمده
۵.
بسلامتی ومبارکی ومیمنت
دلار ۵۶ را هم رد کرد
علی برکت الله
قرعه کشی صد هزار خودرو !!!
بیایید باهم یه حساب سرانگشتی بکنیم : صدهزار ضربدر ۵۰۰ میلیون تومان میشه بعبارتی ۵۰ هزار میلیارد تومان !!!
خدا بده برکت
البته تعداد افرادی که ثبت نام میکنند بسیار بیشتر از صدهزار نفر خواهند بود شاید چند میلیون نفر در قرعه کشی شرکت کنند
حساب کنید سود خوابیدن این پول عظیم چقدر میشه
اقا یکی بگه ای جور قرعه کشی ها چه فرقی با لاتاری یا همان بلیت بخت ازمایی داره ؟؟؟!!!
عملا همونه دیگه
البته فرقش اینه که اون بلیت های لاتاری رو همه میتونستن بخرن وشانسشونو امتحان کنند ولی شرکت در این لاتاری از عهده هرکسی برنمیاد ومخصوص قشر مرفه جامعه است
از قدیم گفتن پول پول میاره
بی شک ایران بهشت پولدارهای روی زمینه
هیچ جای دنیا نمیشه به این راحتی پولدارشد و مالیات نداد
ورود خود روهاي خارجي به كشور !
-----------
-- حالا اين خودروهاي خارجي چي هست ؟ تويوتا ؟ هيوندا ، كمري ... فيات ... بنز ... كدام ؟
-- فرقي نميكنه برادر ، براي يكي مثل من پرايد = لنكروز = بنز ! چرا ؟ چون توانايي خريد هيچكدام را ندارم
اگه بخوام پرايد بخرم ،انگاري قصد خريدن بنز دارم ، انگاري قصد خريدن پورشه دارم ! ... چون پول خريدش را ندارم ! شاعر هم البته احوالات خودرويي ما خوب بيان كرده كه گفته : « دست ما كوتاه و خرما بر نخيل » !! گفتن كه بايد پونصد ميليون پول تو حساب باشه ، هه هه ! ... خنده داره واقعاً ،اگر من پانصد ميليون داشتم يك بسته صدتايي تراول ٥٠ تومني اش مي گذاشتم تو جيبم ، درست روي قلبم ، كه اين قلب مثل ساعت بيگ بن كار كنه و هر روز اين قدر تير نكشه و هي تپشش هر ساعت بالا و پايين نره ! هر دفعه كه بازار مي روم و قصد خريد براي منزل دارم ، قيمت هر چيزي كه مي شنوم ، قلبم تير ميكشه ، بد جوري هم تير ميكشه ! ... فعلا ما از اين دايره خود رويي بيرون هستيم !! ميگم كه ناصر آقا اين واقعيت داشت كه قراره حقوق ها ٢٥ درصد اضافه بشه ؟ بيست و پنج درصد وسي درصد و پنجاه درصد كه خيلي كمه برادر ! ... به نظرم با اين خرج و مخارج فعلي و مخارج بعد از عيد كمتر از ١٠٠ درصد نصرفه ! ... شما چي ميگي ناصر خان !
کشور برتر منطقه خاورمیانه
یک خودرو نمی تونی بدید به مردم
بهتر بود برای کسانی که خودرو فرسوده یا با کارکرد بالای ۱۰ سال دارن شرط نداشتن پلاک فعال حذف می شد .
لیست خودروها و قیمت نهایی باید مشخص باشه تا طرف تکلیف خودش را بدونه بالفرض طرف پونصد میلیون جور کنه ولی بعد خودرو که به نامش در بیاد هفتصد میلیون یا بیشتر باشه و نتونه مابقی را جور کنه فقط یک ضرری به اون زدن
مسخره بازیه......چرا اجازه ندادند نمایندگی‌ها فعال باشند؟همه چیز ب نفع خودروسازان
دوسربرد برای دولت .ازیک طرف جنس را تعرفه بالا وبا قیمت نجومی در بورس اب می کنند و از طرفی حسابشون بعنوان حساب تجاری در وزارت اقتصاد ثبت و هم باید مالیات حساب رو بدهند وهم مالیات خودروی بالای ۳ میلیارد .ظلم مضاعف
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
دولت سرمایه دارها یا دولت مستضعفین
چرا نوع خودرو وقیمت نهایی را مشخص نمی کنند تا مردم بتوانند تصمیم گیری کنند که ثبت نام بکنند یانه
سلام وقت تون بخیر بنده بنام دخترم برای خرید کوئیک آر سایپا طرح عادی پیش ثبت نام کردیم در زمان اعلام شده مبلغ اعلام شده به حساب وکالتی واریز شددر زمان ثبت نهایی از ساعت ۱۰ صبح (چهارشنبه ۳/۱۲/۱۴۰۱)هرچه تلاش کردیم اصلا امکان ثبت نهایی وجود نداشت!الان تکلیف ما چیست؟چرا مارا سر کار میزارن؟
پاسخ ها
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
یکی از شروط پنهان ثبت نام همیه که منم دچارش شدم این شرط را من رفتم دنبالش تا پیداش کردم برای آگاهی همه میگم که بانک باید بزاره ثبت نام کنی یا نه میگی چطور؟
میری پول واریز میکنی که حساب وکالتی باز کنی ولی بانک حساب دیگه‌ای باز میکنه یا حساب را اعلتم نمیکنه شما هم هر چی میری تو سایت میبینی نمیتونی ثبت نام کنی و حساب صفره عزیز من بانک باید اجازه بده پول از حساب خارج بشه
مدل ماشینها چی‌ هستن حالا؟
خدا وکیلی اگر هدف از واردات خودرو کاهش قیمت و عرضه خودرو با کیفیت و اقتصادی برای طبقه متوسط به پایین بود و یک میلیارد ارز کشور برای آن اختصاص یافت آیا خانواهایی که نیازمند خودروهستند و توانایی خرید پراید را ندارند می توانند۵۰۰ میلیون تومان ظرف یک هفته تامین و در حساب وکالتی بولکه و متعاقبا چند صد میلیون الباقی پرداخت نماید همین مردم برای آورده مسکن ملی مشکل دارند چه دست هایی پشت پرده این واردات است جناب آقای رئیسی رئیس جمهور انقلابی شما که زحمت می کشید به مناطق مختلف کشور مراجعه و از نزدیک مشکلات مردم را به عینه می بینید و می شنوید و دستور رفع آنرا می دهید آیا این تصمیم با منش و روش مدیریت انقلابی جنابعالی سازگار است لطفا مداقه فرمائید..
بهتر است کسانی که پلاک فعال دارند بتوانند ثبت نام کنند و در صورت برنده شدن موقع تحویل پلاک فعال نداشته باشند(ماشین قبلی خود را بفروشند)
ایران بهشت سرمایه دارهاست
چرا بانک مرکزی دلارهای بیت المال و سکه ها و ربع سکه های بیت المال را بیخودی در بازار حراج میکند؟مگه ارث و میراث پدری اش است که دارد در بازار حراج میکند و از اونطرف قیمت دلار و سکه سر به فلک گذاشته اند!!!!؟؟؟؟
اگر بانک مرکزی و سازمان برنامه بودجه پول مازاد دارند بیاورند از بورس حمایت کنند که دو ساله بورس را نابود کردید جوابگوی سرمایه مردم نیستید؟ اون 25 اقتصاد نخوانده بیسواد که نگران تورم بودند چرا الان نامه برای تورم نمیزنند؟الان که دیگر بورس با خاک یکسان شد.الان مشکل تورم چیه استاد اعظم اقتصاد؟ نکنه اون 25 اقتصاد نخوانده تو صف سکه و دلار در بازار نامتشکل ارزی هستند؟
چرا رئیس بانک مرکزی قبلی برکنار شد و این یکی اومد و دوباره قیمت دلار 15000 تومان بالا رفت؟ قرار بود دلار 28500 باشد تا یکسال چرا یهو شد 36000 تومان؟تا کی باید مملکت اسلامی را داد دست یک عده بیسواد که بعد از 30 سال خدمت در نظام اقتصادی و بانکی هنوز الفبای اقتصاد و تورم و بهره را نمیفهمند؟
آقا این بورس چند هفته حمایت کنید بجای اینهمه حرف مفت زدن و وعده سرخرمن دادن به مردم.تا جلوی تورم و گرانی گرفته شود.تو این دولت یک آدم با مدرک دیپلم پیدا نمیشود بفکر فقر و بدبختی و فشار روحی و روانی و مالی که به مردم وارد میشود فکری کند؟آقا اثرات این دلار 60000 تومانی در ماههای بعدی زندگی خیلی ها را نابود خواهد کرد.اجاره خانه و قیمت لوازم خانگی و قیمت خودرو و هزینه های زندگی در چند ماه بعدی یک رشد 50 درصدی در بهار 1402 خواهد داشت.چرا پیگیری نمیکنید؟چرا مستقیم از رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه بودجه و محسن رضایی و مخبر که مسئول ستاد هماهنگی اقتصادی هستند سوال نمیکنید؟چرا پاسخگو مردم نیستند؟
کدوم خودرو؟ نه میگن چی وارد شده، چنتا وارد شده، قیمتش چنده؟ فقط میخوان پول مردم رو به جیب بزنن
کو۵۰۰میلیونش اگه داشتم خودم ازبازار یک پرایدی چیزی میخریدم
پاسخ ها
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
انتظار داشتی یه ماشین خارجی ۲۰۲۳ بهت بدن به صد تومن اینقدر به خودت زحمت نده
چه خدمتی به طبفه ضعیف دارید میکنید خدا اجرتون بده
تا حالا سابقه نداشته
واقعا تو زحمت افتادن آقایون
سلام سال ۹۸ از سایپا کوئیک ثبت نام کردم ۹۹ تحویل گرفتم همزمان با تحویل خودرو قیمت کارخانه و بازار یکی شد و من از ترس پایین آمدن قیمت بازار تقریبا به همان قیمت کا خانه فروختم بدون هیچ سود آیا انصاف است الان بیش از دوساله نتونم خودرو بخرم لااقل ۴۸ ماه را حذف کنید یا ۲۴ ماه کنید.پلاکم ندارم.
خوب اگه کسی ۵۰۰ ملیون پول داشت یکی از همین ماشینهای خودمون را میخرید گفتن ماشین وارد کنن که اکثرا بتوانند بخرن اینجوری خوابشم نمیبینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
شماکه یکبار بهت افتاده بازم شانس بهت روکرده خودت دست ردبه سینش زدی انگارتواین کشورنبودی چیزی که قیمتش مشخص میشه دیگه به هیچ عنوان پایین نمیاد بلکه بیشترمی شه. اگه این قانون روهم بردارن دیگه شانس قشرضعیف جامعه به زیرصفر میرسه که خانواده هایی هستن که ماشین ندارن. اگه بخان این
قانون روبرداره اون خانواده هاباید قیدماشین دارشدن روبزنن
آقا وارد کنید مبلغی که حمل میکنید سفارش میدین زحمت میکشین هم مالیات روش بکشید بدید مردم استفاده کنند ماشین رو از کشوری دیگر وارد کنید تو ایران قرعه کشی کنید عقلانی نیست
با کدوم پول
عالیه . واقعا عالیه . افرادی که نظر میدهند .همگی یک طرف موضوع را میبینند و به فکر خودشون هستند . واقعا این طرح از هر نظر عالیه ‌ بسیار عالیه . همشون گرم. اگه واقعا این طرح اجرا بشه و به موقع به تعهداتشان عمل کنند سر موقع .طرح بسیار بسیار عالیه
آخه چه خبره باحلوا حلواکردن دهن شیرین نمیشه از90به500رسیدین اینم از وزارت سمت وسو
ن موندم این حقوقی که خودتون به ملت میدهید یعنی با این حقوق 500جمع میشه
چرا این کس های بالا نشستند یعنی نمیدونند این پول از کجا ملت بیاره
سلام من یک کارگرم ک ۵ روزه میرم سر گذر ب خاطره سرما کار بهم نمیخوره ب فاطمه زهرا ع دوتا طفل داررم مستعجرم ب همون حضرت عباس ع قسمتون میدم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه ب همین امام رضاع فقط هزارتومن دارم پول نون واسه بچه هام ندارم تورو ب خدا انسانیت کنین کمکم کنین ش کارت تجارت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
خدا رو سکر گوشیت هم از این نوکیا ساده ها نیست با این شرایطت
اصلا هم سودجو نیستی
بازم طرحی که صد در صد به نفع سرمایه داران هست.
۵۰۰ میلیون شرط ورود به قرعه کشی.
ممنون از دولت انقلابی
مصائب ممنوعیت واکسن کووید آمریکایی کم بود به زودی شاهد فجایع عدم ورود اتومبیل‌های آمریکایی و مدرن دنیا نیز خواهیم بود!!
هنوز نفهمیدید!!!!!!!
باید این ۵۰۰ میلیون تومان در حسابشان بماند و هر زمان هم که بخواهند می‌توانند با اعلام انصراف به سامانه، پولشان را برداشت کنند؛ منتهی آن نوبت از بین خواهد رفت. در این مرحله این خسارت و جریمه در نظر گرفته نمی‌شود، ولی اگر به مرحله قرارداد با خودروساز برسد، مشمول جریمه لغو قرارداد می‌شود.
وزیر صمت در گفت‌وگو با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما عنوان کرد:
خودروهای وارداتی مناسب اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه است
آقای وزیر جهادی انقلابی و مذهبی شگ نکنید اقشار کم درآمد جامعه واینهایی که همیشه پای انقلاب رهبر وخون صد ها هزار شهید ایستاده اند فکر داشتن این خودرو ها رو هم نمی تونن بکنن چه برسد گه انها را بخرن
اگر 500 میلیون داشتیم که همین تابوت های داخلی را می خریدیم . بازهم به نفع قشر پولدار و برخوردار جامعه بقیه مردم هم که اصلا جزئی از این جامعه نیستند. هر حرکتی که دولت میکنه اونها ثروتمندتر می شوند.
باید او پراید امنیت جانی ندارن ۵۰ میلیون باشه و اون ماشینی که وارد می‌کنند ۳۰۰ تا ۵۰۰ ن ۲میلیارد به ریال کار می‌کنیم بعد به دلار باید بخریم یه عده خوشحالن که ماشین وارد کردن
همه شرایط به نفع سرمایه داره از طرفی بانکها خالی شده وکسی پول تو با نک نگر نمیداره در آورده وسکه دلار خریده شرایط باید به نفع بیچاره مردم باشه فقط شعار ندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
متخصص امور بانکی
اونی که سکه خریده پول فروشنده رو نقد می ده یا میزنه به حسابش
نهایتا پول از یک بانک میره به بانک دیگه
این طرحی که هست و بیشتر بخاطر از گردش خارج کردن نقدینگی اون هم علی الخصوص نوع سرگردانش هست
ببینم قضیه چیه؟ مگه رییس جمهور محترم چند هفته پیش تو جمع مردم نگفت که اونقدری ذخایر ارزی مون پر هست که چشم دشمن دربیاد، پس چرا الان واردات چند تا ماشین سطح پایین قراره اقتصاد کشور رو به لرزه در بیاره؟
تو هفته گذشته خودرو تولید داخل 207 دنده ایی تو بورس 573 میلیون فروش رفت . الان خودروهای چینی تولید داخل بالای 1 میلیارد عرضه میشه بعد قراره خودرو خارجی وارداتی 500 میلیون ارائه بشه ؟ معلومه که نه . احتمالا این 500 میلیون فقط قیمت پایه هست و موقع توضیع قیمتها بالای 1.5 یا 2 میلیارد عرضه خواهد شد . حالا شما داشته باش حداقل 1 میلیون نفر برای این 100000 تا خودرو نفری 500 میلیون بریزن حساب آقایون . اووووووووووف چه پولی میشه . به نظرم دولت بودجه سال بعد رو میخواد اینجوری ببنده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
چرا مغلطه می کنی
با پول ملت مگه بودجه میبندن
از بودجه یچیزی شنیدی
حالا میگفتی کنترل نقدینگی ی حرفی می شد
با این کارشون فقط میخوان بانک ها رو از ورشکستگی نجات بدن
قیمت خودروها و زمان دقیق تحویل اونها مشخص نیست؟!
ی روش کلاه برداری دیگه از مردم.....
اگر واقعاً اين طرح به سود مردم هست، چرا به ايرانيان خارج از كشور اجازه وارد كردن خودور به شرط تامين هزينه بدون خارج كردن ارز از كشور نمى دهند؟؟
اگه بهترین خودرو سازهای دنیا شرایط خرید یکه خودروی معمولی درایران بدونن حتما خودکشی می کنن پدرشون دراومد ماشین اخرین سیستم طراحی کردن مشتری ندارن اینا اشغال درست میکنن ببین چخبره
اگه بهترین خودرو سازهای دنیا شرایط خرید یکه خودروی معمولی درایران بدونن حتما خودکشی می کنن پدرشون دراومد ماشین اخرین سیستم طراحی کردن مشتری ندارن اینا اشغال درست میکنن ببین چخبره
اگه بهترین خودرو سازهای دنیا شرایط خرید یکه خودروی معمولی درایران بدونن حتما خودکشی می کنن پدرشون دراومد ماشین اخرین سیستم طراحی کردن مشتری ندارن اینا اشغال درست میکنن ببین چخبره
اگه بهترین خودرو سازهای دنیا شرایط خرید یکه خودروی معمولی درایران بدونن حتما خودکشی می کنن پدرشون دراومد ماشین اخرین سیستم طراحی کردن مشتری ندارن اینا اشغال درست میکنن ببین چخبره
اگه بهترین خودرو سازهای دنیا شرایط خرید یکه خودروی معمولی درایران بدونن حتما خودکشی می کنن پدرشون دراومد ماشین اخرین سیستم طراحی کردن مشتری ندارن اینا اشغال درست میکنن ببین چخبره
اگه بهترین خودرو سازهای دنیا شرایط خرید یکه خودروی معمولی درایران بدونن حتما خودکشی می کنن پدرشون دراومد ماشین اخرین سیستم طراحی کردن مشتری ندارن اینا اشغال درست میکنن ببین چخبره
اگه بهترین خودرو سازهای دنیا شرایط خرید یکه خودروی معمولی درایران بدونن حتما خودکشی می کنن پدرشون دراومد ماشین اخرین سیستم طراحی کردن مشتری ندارن اینا اشغال درست میکنن ببین چخبره
اگه بهترین خودرو سازهای دنیا شرایط خرید یکه خودروی معمولی درایران بدونن حتما خودکشی می کنن پدرشون دراومد ماشین اخرین سیستم طراحی کردن مشتری ندارن اینا اشغال درست میکنن ببین چخبره
اگه بهترین خودرو سازهای دنیا شرایط خرید یکه خودروی معمولی درایران بدونن حتما خودکشی می کنن پدرشون دراومد ماشین اخرین سیستم طراحی کردن مشتری ندارن اینا اشغال درست میکنن ببین چخبره
اگه بهترین خودرو سازهای دنیا شرایط خرید یکه خودروی معمولی درایران بدونن حتما خودکشی می کنن پدرشون دراومد ماشین اخرین سیستم طراحی کردن مشتری ندارن اینا اشغال درست میکنن ببین چخبره
سلام چگونه این طرح بلوکه شدن پول به ذهن مسئولان می رسد چرااذیت می کنید طوری برنامه ریزی کنید تابدون این محدودیت وهرکه فقط خودرو ندارد بتواند ثبت نام کند
ماشین ها که رو آب هستن
پول ما می ره تو هوا
چه شود!!!
ماشینی که نه نمایندگی فروش داره نه قطعه های خرابیش تو ایران پیدا میشه و اگرم پیدا بشه قیمت های چند ده میلیونی داره به چه درد خرید میخوره؟؟؟
نخرید که شدیدا میره تو پاچتون!!!
ملت همیشه در صف حملهههههه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار