بازدید 3831
۹

"مجلس" قانون حمل سلاح محیط‌بانان را اصلاح نمی‌کند!

در اقدامی عجیب نمایندگان مجلس با اصلاح قانون حمل سلاح توسط محیط‌بانان مخالفت و اعلام کردند که محیط‌بانان، مشمول نیروهای نظامی و انتظامی نیستند بنابراین نمی‌توانند سلاح حمل کنند!
کد خبر: ۱۱۶۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸ 24 February 2023


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، در کنار حقوق پایین، شیفت‌های کاری طولانی، تجهیزات فرسوده و خراب، یکی از چالش‌های اساسی محیط‌بانان به عنوان حافظان حیات وحش و محیط زیست، "نحوه و چگونگی استفاده از سلاح توسط آن‌ها در مقاطع و شرایط مختلف است".

بر اساس قوانین محیط‌بانان نمی‌توانند به سمت شکارچی غیرمجاز یا هر فرد مسلح یا حتی هر فردی که به منطقه حفاظت شده، ورود کرده است و حتی دارای سلاح نیز هست، تیراندازی کنند! و همین نقص قانونی باعث شده تاکنون150 نفر از محیط‌بانان بر اثر درگیری با شکارچیان غیرمجاز به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

 

به منظور برطرف کردن این خلأ قانونی که علاوه بر محیط‌بانان، سایر نیروهای مسلح را نیز درگیر کرده بود، اصلاح قانون حمل سلاح در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته بود.

با وجود اینکه بیشتر کارشناسان و فعالان در حوزه محیط زیست و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقدند که قوانینی حمل سلاح باید به نفع محیط‌بانان تغییر کنند، در اقدامی عجیب نمایندگان مجلس با اصلاح قانون حمل سلاح توسط محیط‌بانان مخالفت و اعلام کردند که محیط‌بانان، مشمول نیروهای نظامی و انتظامی نیستند بنابراین نمی‌توانند سلاح حمل کنند!

این تصمیم درحال گرفته شده بود که امیدواری زیادی درخصوص اصلاح قانون و کمک به محیط‌بانان شکل گرفته بود و به همین دلیل این تصمیم نمایندگان با واکنش منفی محیط‌بانان کشور و دوستداران محیط زیست همراه شده است و با این شرایط می‌توان پیش‌بینی کرد که اگر در آینده درگیری با شکارچیان منجر به آسیب به محیط‌بانان شود، تیغ انتقادات نسبت به این تصمیم مجلس تیزتر خواهد شد.

این تصمیمی با انتقاد علی سلاجقه؛ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز همراه شده و او گفته است: مجلس شورای اسلامی با اصلاحیه قانون حمل سلاح توسط محیط‌بانان موافقت نکرد چراکه محیط‌بانان، مشمول نیروهای نظامی و انتظامی نیستند. محیط‌بانان مسئولیت نیروهای نظامی و انتظامی را دارند اما پرداختی آنها مانند کارمندان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
خسته نباشند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب سلاجقه سازمان را ببرید زیر نظر نیروهای مسلح.نیاز به اصلاح قانون ندارید.
پس چرا لباس شخصی ها سلاح دارند؟محیط بان واجبتر نیست؟؟
مگه نیروهای انتظامی که مجوز حمل سلاح دارن برای استفاده از اون مصونیتی دارن ؟
پس این عزیزان هم مجبور هستن پشتشون به شکارچی ها بکنند وبگنند چیزی ندیم حداقل بعدا قصاص هم نمیشم
مجلس ده درصدی بیشتر از این ازش در نمیاد. اینا نماینده ملت نیستند نماینده جبهه پایداری در کشور هستند که اصلا این چیزا رو متوجه نمیشن. اینا فقط محدودیت بلدند و بس
مجلس با همین کارش نشان داد چقدر با ملت و وجدان زاویه ذارد
یعنی مشکلات محیط زیست با بکارگیری سلاح توسط محیط بانان حل میشود ؟! یعنی الان در کشورهای پیشرفته کسانی را که حتی شکار غیر مجاز انجام می‌دهند با اسلحه می‌کشند؟ یا صرفا چنین مواردی در کشور ما است که ختی ادمهایی بدون سلاح و صرفا حضور در مناطق حفاظت شده توسط محیط بانان که آموزش کافی ندیده اند کشته شده اند رجوع کنید به موضوع یوسف فلاحی داروند که چگونه کشته شد و چه عواقب دردناکی این مساله ایحاد کرد و چه انتقام کوری بابت این مساله اتفاق افتاد
دوتا موضوع هست که محیط بانان را در محل کار حاضر میکنه اول عشق به محیط کارشون و دوم مشکل اقتصادی و نیاز به شغل وکار چون در غیر این صورت به حکم عقل نباید کسی برای این حقوق ماهیانه بره وسط میدان جنک اون هم با دست خای وبدون حمایت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل