درخواست نمایندگان برای دعوت از رییس جمهور برای حضور در جلسه ارزی مجلس

آقای رئیس‌جمهور می‌تواند با حضور در این جلسه شنونده صحبت‌ها و نظرات نمایندگان باشد. این مساله از این جهت حائز است که در حال حاضر یکی از دغدغه‌هایی که ما داریم این است که صحبت‌هایی که درخصوص سیاست‌های ارزی به آقای رئیس‌جمهور منتقل می‌شود به نوعی باشد که کامل و جامع الاطراف نباشد و شاید دیدگاه‌های متنوع و متفاوت را به اطلاع آقای رئیس جمهور نرسانند.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲ 23 February 2023

درخواست نمایندگان مجلس برای دعوت از رییس جمهور برای حضور در جلسه ارزی مجلس

 

تابناک _ رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما در این جلسه حرف برای گفتن داریم و پیشنهاداتی برای ارائه آماده‌ کرده‌ایم، در واقع ما فقط منتقد سیاست‌های ارزی دولت نیستیم بلکه برنامه پیشنهادی هم برای دولت داریم و چارچوب آن هم مشخص است و براساس تجربیات سنوات گذشته هم است.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی در رابطه با نامه جمعی از نمایندگان به رئیس مجلس با موضوع درخواست دعوت از رئیس جمهور برای حضور در جلسه روز شنبه به منظور بررسی نوسانات اخیر ارزی و اهمیت حضور رئیس جمهور در این جلسه، گفت: طبیعتا اگر آقای رئیس‌جمهور هم بیاید که خیلی بهتر است، به هر حال رئیس‌جمهور در رأس تصمیم‌گیری‌ها حضور دارد و حتما حضور آقای رئیسی کار را بهتر خواهد کرد. من صد در صد با دعوت ایشان موافق هستم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: آقای رئیس‌جمهور می‌تواند با حضور در این جلسه شنونده صحبت‌ها و نظرات نمایندگان باشد. این مساله از این جهت حائز است که در حال حاضر یکی از دغدغه‌هایی که ما داریم این است که صحبت‌هایی که درخصوص سیاست‌های ارزی به آقای رئیس‌جمهور منتقل می‌شود به نوعی باشد که کامل و جامع الاطراف نباشد و شاید دیدگاه‌های متنوع و متفاوت را به اطلاع آقای رئیس جمهور نرسانند.

وی افزود: این کمک می‌کند که زوایای دید مرتبط با حوزه سیاست‌های ارزی بیشتر شود و آقای رئیس‌جمهور هم شنونده دیدگاه‌های مختلف باشد و در کنار آن پیشنهادات مجلس و کمیسیون اقتصادی هم به ایشان و اعضای دولت ارائه شود.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: ما در این جلسه حرف برای گفتن داریم و پیشنهاداتی برای ارائه آماده‌ کرده‌ایم، در واقع ما فقط منتقد سیاست‌های ارزی دولت نیستیم بلکه برنامه پیشنهادی هم برای دولت داریم و چارچوب آن هم مشخص است و براساس تجربیات سنوات گذشته هم است.

وی ابراز داشت: حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی این مجموعه را کامل‌تر می‌کند از جهت اینکه اجرای کار هم برعهده مدیران ارشد اقتصادی دولت است.

پیش از این، جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روز گذشته در خصوص لغو جلسه امروز میان مجلس و دولت درباره نوسانات ارز به ایلنا گفت: همانطور که از سوی رییس مجلس اعلام شد، قرار بود در مجلس جلسه‌ای با حضور آقایان مخبر معاون اول رئیس‌جمهور، خاندوزی وزیر اقتصاد و فرزین رییس کل بانک مرکزی برگزار شود.

وی ادامه داد: اما از آنجا که جلسه هیات دولت برقرار بود، عملاً آقای مخبر قادر به حضور در این جلسه نبود، همچنین مادر همسر آقای فرزین رئیس بانک مرکزی فوت کرده و ایشان هم امکان حضور در جلسه را نداشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: برگزاری این جلسه به صبح روز شنبه ۶ اسفند که موعد آغاز بررسی بودجه است، موکول شد، بدین صورت که ابتدا این جلسه برگزار می‌شود و سپس بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در صحن علنی مجلس آغاز خواهد شد.

کوچکی‌نژاد همچنین از نامه بیش از ۵۰ نماینده به رئیس مجلس مبنی بر دعوت از رئیس‌جمهور برای حضور در جلسه صبح شنبه در خصوص نوسانات ارزی اخیر و اثراتی که بر زندگی مردم دارد و نگرانی‌هایی که ایجاد کرده است، خبر داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۹
از یکی دعوت کنید که از اقتصاد سر در بیاره یا در اقتصاد مملکت تاثیر داشته باشه !! اینجوری فقط وقت جلسه هدر میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
واقعا گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
این ها که تمام پست ها را تقسیم کردند و گرفتند از این و حالا برای انتخابات دارند هیاهو می کنند که بگویند ما داریم دفاع می کنیم
ایشان رهنمود های پدر خانمش رو پیاده کرده که به اینجا رسیدیم. با دعا و ان‌شاءالله ماشاءالله کشور اداره نمی کنند. تیم‌اقتصادی این‌اقا اگر از نخبه ترین ها هم بود نمی توانست مشکلات ناشی از تحریم و بی کفایتی مدیران را برطرف کند. باید جناب مرندی و پروژه زمستان سخت این‌ اقا را مسبب اوضاع فعلی بدانیم.
جلسه بین دولت و مجلس کاملا یک دست و هماهنگ!!!!! نتیجه کاملا مشخص است اگر این جلسات و ...... موثر بودند که وضعیت این نبود و دلار بیش از 50 هزار تومان نبود
باید تا چهلم آن مرحومه صبر کنید
سلام آقای پور ابراهیمی
بی توجه ای و بی مهری به بازار سرمایه بازار ارز و سکه را داغ کرد و ارزش پول ملی را کاهش داد .
بی توجه ای و بی مهری به بازار سرمایه بازار ارز و سکه را داغ کرد و ارزش پول ملی را کاهش داد .
بی توجه ای و بی مهری به بازار سرمایه بازار ارز و سکه را داغ کرد و ارزش پول ملی را کاهش داد .
بهترین کار اینه که بروید دست و پای سید محمد خاتمی و جواد ظریف رو‌ ببوسید و بگویید بیایند و شما را نجات دهند. در دانشگاه امام صادق را در اولین فرصت ببندید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
از آقای رئیسی هیچ دفاعی نمیکنم
اما اگر مطالعه اقتصادی داشتی در مورد خاتمی و ظریف اینطور نمیگفتی
آقای خاتمی بنیان اقتصادی را در دولت خودش سست کرد
اقتصاد فقط بنزین ارزان نیست عزیز دل
ساختار اقتصادی مهمتر است
نمایندگانی که کمتر از ۱۰ درصد مردم به انها رای داده اند و رییس جمهوری که فقط با انشاالله و ماشاالله بدنبال حل مشکلات میباشد، هنری جز شورتر کردن آش پخته شده برای مردم ندارند
کسانی که با مهندسی انتخابات و یکدست کردن سه قوه ، مردم و کشور را در سراشیبی سقوط و انحطاط سوق دادند باید جوابگو باشند که افسوس اینان پرده نشینانی هستند که ، مسولیت و ضع موجود با انان است ولی پاسخگو نبوره و نخواهند بور
هیچکدومتون مالی نیستید یه نگاه به دلار روحانی و رییسی میندازم یاد اصحاب کهف می افتم اونا ۱۰۰ سال توی غار بودن دولت ما یکسال خواب بوده تفاوت رو احساس کنید پراید ۱۰۰ تومنی ۱۴۰۰ سال ۱۴۰۱ شده ۳۲۰ الا برکت الله
حالا انگار جلسه بگیرن چیزی درست میشه. شماها اگه سواد داشتین یا میخواستین معیشت مردم درست باشه وضع ما این نبود
هر کسی بیاد دردی دوا نمیشه
دوای این وضعیت تعامل با دنیا و استفاده از افراد لایق و باسواد هست
ما به روسیه کمک کردیم در جنگ اوکراین شکست نخوره روسیه همباید به ما کمک کنه تحریم بی اثر کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
جون شیخ ابراهیم این حرف را جدی زدی یا به سشوخی گفتی از روس جماعت بی ناموس تر سراغ دا ری از بزرگالن خودت که در جنگ جهانی دوم بودن سوال کن بهت میگن مردم ایران ناموس شون را هفت سوراخ موش قایم میکردن از دست این روس های بی شرف حالا این ها شدن برادر دینی ما
ایشون هم دستور فوری و انقلابی میده که دلار بیاد پایین!
خود نمایندگان تصویب کردنددقیمت گذاریرفولاد ومس و پتروشیمی و پالایشگاه براساس دلار باشه که تحریم شدیم و فشار به کشور خوب آن قانون را درست کنند
از این نشست و برخواست ها چی حاصل می شود . مهم نتیجه جلسات است که باز خورد آن در جامعه دیده شود . والا . .......
رئیس جمهور شش کلاس سواد چه میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
از چین‌ مدرک دکتری گرفتند
بیخودی وقتتان را هدر ندهید، نهایتا بعد از دعوت از رییس جمهور و دیگر مسولین ذیربط خروجی جلسه فقط به جمله "در این جلسه همگی به تثبت نرخ ارز تاکید نمودند" اکتفا خواهد شد.
آقا این چه وضعیه، مردم زیر فشار فقر و گرانی دارن له میشن چرا کسی نیست به این وضعیت خاتمه بده، دولت در این وسط چکاره است، نقش مجلس در این برهه چیه؟ چرا هر روز باید شاهد افت ارزش پول ملی و تنگ تر شدن سفره های این ملت فلک زده باشیم
نمایندگان به درد نخور درخواست چیه ؟؟استیضاح صعیف ترین و ناکارامدترین رئیس جمهور سال‌های اخیر
حالا مثلا بیاید که‌چی بشه ایشون که میگه رشد بی سابقه در کشور است
برادر ارجمند جناب اقای پور ابراهیم کوشش و مجاهدت شما در مجلس و کمسیون بسیار تخصصی اقتصادی بر کسی پوشیده نیست
همانطور که عرض کردم مباحث اقتصادی بسیار تخصصی و لایه های تاثیر گذار با توجه به شرایط روز سیاسی اقتصادی در کشور و جهان میباشد ! لذا دعوت از جناب رییس جمهور بدلیل عدم اطلاع و درک عمیق از علم اقتصاد سبب اتلاف وقت شماا درجهت مباحث تخصص است !
پیشنهاد بنده برای مدعوین این جلسه تیم اقتصادی دولت همرا با تیم مخالف سیاستهای اقتصادی دولت میباشد در این شرایط است که شاید بتوان راه حلی پیدا کرد برای این تورم افسار گسیخته البته بنده تردید دارم حل مشکل این کشور در سطح و کلاس این دولت این مجلس و این فضای امنیتی سیاسی باشد .
لازم میدونم حداقل اتلاف وقتی که با تشریف اوردن رییس جمهور ممکنه پیش بیاد هجوم ننمایندگان جهت عرض ارادت و زدن لبخند مقابل شاتل های دوربین است
از من کفتن خود دانی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
شاتر دلبندم. شاتر دوربین
آخه مگه اینهایی که دعوت دارید میکنید سواد ارزی و اقتصاد دارند که نگرا نیامدن آقای رییسی هستید
هزارتا هم از این جلسه ها بگیرین هیچ نفعی به حال مردم نداره خودتون هم خوب میدونین
حضور رئیسی در مجلس چه فایده ای دارد ؟؟

وقتی که ایشان هیچ تخصصی در مورد اقتصاد ندارد

وقتی که ایشان کلا تصمیم گیرنده اصلی نیست ( همچون سایر روسای جمهور)

هیچ فایده ای ندارد و نتیجه همچنان سقوط سریع ارزش پول ملی و افزایش تورم و

گسترده تر شدن فقر و فلاکت و بدبختی و عقب مانده گی کشور و مردم است و بس
با 6 کلاس سواد دیگه انتظاری نباید داشت
مگه بیاد میخاد چیکار کنه
هر ننه قمری میدونه که اول باید با امریکا در مذاکرات برجام به توافق برسیم و تحریمها لغو بشه دوم باید جلوی چاپ اسکناس بی پشتوانه گرفته بشه سوم باید دولت کوچک بشه چهارم باید اقتصاد ازاد بشه پنجم باید اختلاسگران رانتیها و مدیران نا لایق شناسایی و مجازات بشوند و...ولی این پنج شرط از همه ضروری تر میباشد در غیر اینصورت هرکاری بشه اب در هونگ کوبیدنه
آخه رئیس جمهور ارز سرش می شود.
اصلا هر چی شما میگین درست
فقط بگین چرا اجناس خوراکی و غیر خوراکی و ... همه چی داره هر روز گرون تر میشه
مگه جنگه؟؟
مگه زلزله مملکت رو زیر و رو کرد؟؟
مگه سیل و توفان کشور رو. ویران کرد؟؟
پس چرا هر روز داره از ارزش ریال کم و کمتر میشه
اینون جواب بدبد جواب درست و حسابی بدین نه اینکه همه این داستان رو گردن تحریم و دشمن و ... بندازین
نمیشه یه آدم با سواد بیاد ؟؟؟
پرفسور رضایی تشریف بیاورند بهتره ها
آقای مخبر در قبلا دستگاهی پرپول و کم نظارت موفق بود ظاهراً اما در دولت و در شرایط اقتصاد مقاومتی رفوزه شد و باید استعفا دهد
رئیسی ویرانه را ویرانه تر کرد.
آتش به زندگی پیر و جوان و نوجوان زد.
برآیندمدیریت اصولگرایی. پایداری. جهادی. ایثارگری. مؤتلفه. آبادگر. روحانیت.....
و مجلس و دولت یک دست
شده پراید 350 میلیونی
دلارنیم میلیون ریالی
گوشت نیم میلیون تومانی
پسته یک میلیون تومانی
تخم مرغ نیم میلیون ریالی
اگر ذره ای غیرت داشته باشند باید رئیسی را محاکمه کنند.
مجلس فقط از اقای رٸیسی بپرسد ارز چیست و چرا یک کشور به ارز نیاز دارد؟سوال ساده همین را جواب بدهد کافی است؟سوال سخت نپرسید ان وقت مجبور می شود بی ربط جوابتان را بدهد؟؟؟
حالا این بیسواد بیاد مجلس چی میخواد جواب بده
نهار هم می دهند با آمدن رییس جمهور؟
آقای رئیسی وقت ندارند باید بروند برای روسائیان بوشهر سخنرانی کنند
دلار 53 تومنی چی میگه آقای 6 کلاسه
اگه کاری نداشته باشه مثل شرکت در مجلس ختم و اینجور چیزها میاد انشالله
از این آقا که شش کلاس بیشتر سواد نداره و کشور را با انشااله ماشااله اداره می کنه کاری بر نمیاید.
متاسفانه موقع پرداخت عیدی کارکنان و کارگران هست و دولت باید با افزایش قیمت طلا و سکه و دلار عیدی ها رو پرداخت کنه. از اون طرف ایران خودرو از سال بعد باید ۸۵ درصد سود خالص فروش خودرو در بورس رو تقدیم کنه به دولت برای جبران کسری بودجه. و ۱۵ درصد سود خالص مازاد خودرو براش کمه. پس دلیل افزایش دلار عیدی و افزایش حقوق ۲۰ درصد سال بعد باید تامین بودجه بیشه در این شرایط تحریمی آمریکای کقافت . پس دولت مجبوره. از آسمون که کسری بودجه تامین نمیشه. سید بزرگوار میخواد دلار ارزون بشه اما امکانش نیست.
آقا اجازه جواب میدم زود تند سریع جواب میدم
خود مجلس از عجایب خلقت هست رسم این است که دولت بودجه بنویسد و مجلس آنرا اصلاح کند یعنی عامل اصلی تورم که کسری بودجه است را کنترل کند ولی مجلسی که خود بر عکس بودجه بی پشتوانه دولت را تشدید هم می کند وبار اضافی تحمیل می کند الان نمی تواند در جایگاه مدعی باشد به مجلس پیشنهاد می کنم به جای این جلسه که برای مهار آب رها شده از سرچشمه است و‌بی فایده است خودش یک جلسه بگذارد حداقل بودجه سال آینده را بازنگری کند ‌و آب از سرچشمه ببندد
همچنین مجلسی که با قانون به اصطلاح راهبردی لغو تحریمها باعث تعویق مذاکرات شد چگونه الان در جایگاه مدعی نشسته است ؟
با مجلسی که قانون کوپن را نوشته و اصول اولیه اقتصاد را نمی داند چگونه مدعی شده است ؟
وقتتون رو تلف نکنید استیضاح کید رییس جمهور بخاطر این وضع مملکته خدا وکیلی خجالت نمی‌کشی
آخرش باید ظریف و خاتمی بیایند
چرا شنبه؟ همین الان. یعنی سرنوشت ۹۰ میلیون آدم ارزش یک شب اضافه کاری نمایندگان و دولت به اصطلاح انقلابی را ندارد
نمایندگان مگه همون نمایندگانی نیستد که هر روز و هر شب دم از استیضاح دکتر روحانی میزدند
چی شد حالا!!؟؟؟؟
نکنه خبریه براشون و ما خبر نداریم!!
ما که در سختی و تنگنا و مخمخه مرگ وزندگی هستیم
به داد این مردم برسید
وضعیت خرابه
بحرانیه
فساد برای تأمین زندگی بیداد میکنه
زنان را در خیابونها ببینید چه وضعی اند خیال کردید چرا اینجوری اند!!!
چرا سوال کردن از رییس جمهور در کشور ما یک تابو شده است. این رویه که مردم و نمایندگان انها نتوانند از رییس دولت سوال کنند اصلا در اسلام وجود ندارد . حتی پیامبر عظیم الشان اسلام که امثال رییس جمهور نااخن کوچک او محسوب نمی شوند مورد سوال مردم و حتی اعتراض علنی قرار می گرفته است . مولای متقیان علی علیه ااسام هم همینگونه بوده است .
دست از اين شو بازيها بردارين ، پدر مردم رو دراوردين ! يك عده مسيول مرفه و بي درد ، كه حيات مردم براشون پشيزي ارزش نداره !
خجالت بکشید از سفره خالی مردم ؟ شعارو حرف که سفره مردم را پر نمیکند سیر از گرسنه خبر ندارد ایا مسئولان سایت تابناک در بین مردم زندگی میکنند نظرات مردم را به مسئولان انتقال دهند نان و پیاز هم از مردم گرفتید اقای رئیسی شش کلاس هم سواد ندارد
احتمالا میگه آمادگی این جلسه رو ندارم و یزارید به طلب
پیشنهادهای پورابراهیمی اگر مثل پسته ایرانیان باشه فاتحه مملکت خوانده است
دوستی خوب نوشته بود . ,,آقای رئیسی لوکوموتیر پیشرفت را چند لحظه نگهدار ما چند رکعت نماز وحشت بخونیم .
کارشناس اقتصاد خارجی بیارند بهتره مثل فوتبال
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار