بازدید 1956

درخواست اعاده دادرسی محمد بروغنی پذیرفته شد

دیوان‌عالی کشور اعلام کرد: درخواست اعاده دادرسی محمد بروغنی یکی از متهمان «اغتشاشات» اخیر نسبت به رأی صادره از دادگاه انقلاب تجویز و پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم‌عرض دادگاه صادرکننده رأی ارجاع شد.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴ 23 February 2023

به گزارش «تابناک»، امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان‌عالی کشور در صفحه شخصی خود نوشت: "درخواست اعاده دادرسی محمد بروغنی یکی از متهمان «اغتشاشات» اخیر، نسبت به رأی صادره از دادگاه انقلاب، در انطباق با بند چ ماده ۴۷۴ قانون آیین دادرسی کیفری در دیوان‌عالی کشور تجویز و پرونده جهت رسیدگی به شعبه هم‌عرض دادگاه صادرکننده رأی ارجاع شد. "

محمد بروغنی یکی از لیدر‌های «اغتشاشات» شهریورماه پاکدشت در جنوب تهران بود. او در حالی دستگیر شد که صفحه شخصی او در اینستاگرام مملو از فیلم‌ها و پست‌هایی برای آموزش ساخت نارنجک دست‌ساز و نیز اهانت به اصول و ارزش‌های جمهوری اسلامی بود. او در جریان دادرسی مقابل قاضی دادگاه قرار گرفت و با اعترافاتی که داشت، اتهامات را پذیرفت.

دادگاه بروغنی را به‌اتهام افسادفی‌الارض به اعدام محکوم کرد، ابتدا این حکم از سوی دیوان‌عالی کشور تأیید شد و در نوبت اجرا قرار گرفت، اما پس از مدتی و در ۲۱ دی ماه دیوان‌عالی کشور اعلام کرد: حکم اعدام محمد بروغنی تا حصول نتیجه رسیدگی مجدد درباره تقاضای اعاده دادرسی متوقف شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها