بازدید 4798

سیاستمدار آلمانی: صدر اعظم، وزیر خارجه را متوقف کند

مارکوس سودر، وزیر اول ایالت بایرن در جریان یک جشنواره سیاسی آلمان گفت، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان باید آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان را متوقف کند، قبل از اینکه به یک "خطر امنیتی" تبدیل شود و با "اظهارات بی‌فکر" خود، برلین را به سمت درگیری با مسکو سوق دهد.
کد خبر: ۱۱۶۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸ 23 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا به نقل از آرتی، سودر به شرکت کنندگان در تجمع "چهارشنبه خاکستر سیاسی" شناخته می‌شود، گفت: وزیر امور خارجه و حزب او - اتحاد ۹۰ / سبزها - در بحبوحه درگیری بین روسیه و اوکراین به یک "جنون جنگی" دچار شده‌اند.

این رویداد ۱۰۰ ساله که از بایرن سرچشمه می‌گیرد، به سیاستمداران آلمانی اجازه می‌دهد تا در مورد کاستی‌های رقبای سیاسی خود اظهار نظر کنند.

سودر به ویژه به زمانی اشاره کرد که بائربوک در ژانویه به شورای اروپا گفت که اتحادیه اروپا در حال «جنگ علیه روسیه است»، سخنانی که در آن زمان سروصدا برانگیخت. در اواسط فوریه، خود بائربوک پذیرفت که این اظهارات اشتباه بوده است.

سودر در جریان این رویداد در پاسائو، بایرن، هشدار داد: «یک وزیر خارجه باید مراقب باشد که چه می‌گوید. او ادامه داد که آلمان به اوکراین کمک می کند اما با روسیه در جنگ نیست.

سودر گفت: آقای شولتس، بالاخره خانم بائربوک را متوقف کنید، اظهارات بی فکر" وزیر امور خارجه اغلب به ضرر کشور ما است.

بائربوک به عنوان یکی از تندروترین حامیان کی یف در دولت آلمان ظاهر شده است، و مکرراً برای افزایش کمک نظامی به اوکراین و انتقاد از صدراعظم شولتس به دلیل اینکه ظاهراً به اندازه کافی اقدام نمی‌کندفشار می‌آورد. او همچنین از تحریم های شدیدتر علیه روسیه حمایت کرده و با هرگونه سازش مخالفت کرده است. در اکتبر ۲۰۲۲، او گفت که هرگونه امتیازی به روسیه در درگیری "ساده لوحانه" خواهد بود. وزیر خارجه آلمان همچنین تاکید کرد که غرب نباید به توافق صلحی که منجر به از دست دادن هر منطقه‌ای از اوکراین شود، بسنده کند.

سودر که یکی از چهره‌های برجسته اپوزیسیون آلمان بوده است، قبلا از برلین به دلیل اولویت دادن به کمک نظامی به اوکراین بر امنیت کشور انتقاد کرده بود. به ویژه، او استدلال کرد که آلمان نباید سامانه‌های پدافند هوایی IRIS-T را به اوکراین ارسال می‌کرد و در عوض باید از آنها برای تقویت دفاع ملی خود استفاده می‌کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها