بازدید 2976

پشت پرده عدم تصویب مالیات بر دخانیات

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، ابراز امیدواری کرد که مالیات بر دخانیات در بودجه سال آینده به تصویب برسد.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰ 20 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، زهرا شیخی، با حضور در برنامه کشیک سلامت درباره نواقص بودجه سلامت برای سال آینده، گفت: اگر مانند سال‌های گذشته منابع لازم به حوزه بهداشت و درمان تخصیص داده نشود، با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهیم بود.

وی افزود: در یک سال گذشته تلاش کردیم با دعوت از نمایندگان دولت شرایطی را فراهم کنیم که بودجه مشخص‌شده نظام سلامت به وزرات بهداشت پرداخت شود.

شیخی درباره تصویب نشدن قانون افزایش مالیات بر مواد دخانی در سال گذشته، گفت: امیدوارم نمایندگان آگاهانه چنین تصمیمی نگرفته باشند اما شرایط به‌گونه‌ای بود که انگار منافع عده‌ای به خطر می‌افتاد.

وی افزود: حوزه سلامت در اولویت است، اما اینکه دولت و مجلس به آن باور دارند یا خیر، جای سوال است. در مجلس هم بعضاً تصمیماتی گرفته می‌شود که انگار این حوزه در اولویت نیست. خوشبیانیه این است که بگویم، این تصمیم‌ها آگاهانه گرفته نمی‌شود و بحث تعارض منافع در میان نیست.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه امسال شاهد تصویب افزایش مالیات بر مواد دخانی باشیم و اتفاق سال گذشته تکرار نشود، گفت: امیدوارم این مصوبه با رقم واقعی تصویب شود؛ سال گذشته به ما گفتند اگر درصد افزایش کاهش یابد، مشکل حل خواهد شد اما در نهایت مافیای دخانیات مانع شد.

وی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در اعمال برخی از تصمیمات مهجور است، ادامه داد: در سال گذشته نماینده دولت که برای دفاع به مجلس آمده بود، گزینه مناسبی نبود و مسئولان وزرات بهداشت غایب بودند. شک نکنید که در سال جاری هم برای عدم تصویب افزایش مالیات بر مواد دخانی تلاش خواهند کرد اما نمایندگان هوشیارتر هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار