بازدید 3525

قانونگذار آمریکایی: داعش بازگشته است

مایک والتس نماینده جمهوریخواه ایالت فلوریدا در مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به اخبار کشته شدن عناصر داعش در سوریه گفت که این گروه تروریستی بازگشته است.
کد خبر: ۱۱۶۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۴ 20 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از نیوزویک، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) جمعه گذشته به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که حمزه الحمص سرکرده ارتش داعش در حمله آمریکا و نیروهای دموکراتیک سوریه کشته شد که در جریان آن چهار سرباز آمریکایی نیز زخمی شدند.

والتس در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز آمریکا گفت: داعش بازگشته است. یک انبار باروت در خاورمیانه داریم که در حال انفجار است. ده‌ها هزار ستیزه‌جوی داعش در زندان‌هایی هستند که تحت نگه‌داری کردها قرار دارند.

وی افزود: این مشکل حل نشده است. تروریست‌ها حرف‌های جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را که گفته جنگ علیه تروریسم پایان یافته است، جدی نگرفته‌اند.

به نوشته نیوزویک، پس از حمله آمریکا به عراق، داعش از ناآرامی های داخلی در سوریه استفاده کرد و در سال ۲۰۱۳ به کشور همسایه عراق گسترش پیدا کرد.

دانیل دیویس کارشناس نظامی و پژوهشگر ارشد اندیشکده اولویت‌های دفاعی به نیوزویک گفت: ده‌ها هزار عضو زندانی داعش در سوریه که تحت نگه‌داری نیروهای دموکراتیک سوریه هستند، یک مشکل واقعی است که سال‌ها پیش درباره آن هشدار داده بودم.

وی افزود: هرگز برنامه‌ای درباره اینکه باید به آنها چه کرد وجود نداشت و تا به امروز هم برنامه‌ای تدوین نشده است.

دولت بایدن در ماه ژانویه با اشاره به کشته شدن یک سرکرده داعش در سومالی توسط ارتش آمریکا گفت که این مساله نشان می‌دهد تروریست‌ها برغم تلاش‌های بین‌المللی همچنان به گسترش خود ادامه می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی