بازدید 11094

خواهش رئیس فدراسیون شطرنج برای استعفا !

کد خبر: ۱۱۶۴۶۲۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲ 19 February 2023

رئیس فدراسیون شطرنج استعفا داد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ حسن تأمینی در خصوص استعفای خود از ریاست فدراسیون شطرنج اظهار داشت: من مدت ها بود که تصمیم گرفته بودم که از فدراسیون بروم. شرایط فدراسیون در گذشته شرایط بسیار سختی بود. آن هم نه برای من، بلکه از نظر مالی شرایط سخت بود و بدهی‌های زیادی وجود داشت. خداراشکر توانستیم این مشکلات را حل کنیم و تمام اعزام های خود به رقابت های بین المللی را داشته باشیم. برای دوستان و خودمان پول تامین می‌کردیم تا اعزام تیم های ملی را داشته باشیم. مخصوصا رده های سنی نوجوانان و جوانان که حائز اهمیت بود.

وی افزود: خداراشکر امروز مشکلات رفع شده است و فدراسیون در شرایط کاملا پایدار قرار دارد. بدهی نداریم و تقریبا بدهی هایی که داشتیم را پرداخت کردیم. با فدراسیون جهانی هم به روز هستیم و مشکلی در این خصوص هم وجود ندارد. دغدغه ما لیگ شطرنج بود که هفته آینده هم آن را برگزار می کنیم و نوروزگاه را هم پیش رو داریم که معتقد هستیم باید این مسابقات را برگزار کنیم. مسابقات بین المللی هم داریم که تا آخر سال برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه گفت: هفته گذشته هم مسابقات بین المللی جام پایتخت یادواره شهید سلیمانی را داشتیم که با حضور 14 کشور در شرایط بسیار خوبی برگزار شد. در حال حاضر هم مسابقات بین المللی گیلان در حال برگزاری است که 16 کشور در این رقابت ها حضور دارند.

تأمینی در خصوص استعفای خود و رفتن از شطرنج عنوان کرد: در حال حاضر ما کار خود را کرده‌ایم و باید از حضور شطرنج مرخص شویم. من با همه هیأت ها صحبت کرده ام و از آن ها خواسته ‌ام تا اجازه دهند از شطرنج بروم. اگر بتوانم اجازه هیأت ها را بگیرم دیگر در شطرنج نخواهم ماند و رفع زحمت خواهم کرد.

رئیس فدراسیون شطرنج در پاسخ به این سوال که وقتی شرایط در فدراسیون خوب است چرا می‌خواهید استعفا دهید؟ گفت: زمانی که فدراسیون با سرپرست اداره می شد من به دوستانم اعلام کردم که فضای شطرنج مشکل دار است. حدود 8 ماه این فدراسیون با سرپرستی اداره می شد و در آن زمان کسانی که در فدراسیون حضور داشتند نتوانستند با هم کنار بیایند. آن زمان من مدیر بازرگانی هلال احمر بودم و اعلام کردم اشکالی ندارد و با توجه به اینکه 2 شغله محسوب می شدم از آن جا استعفا دادم و به فدراسیون شطرنج آمدم. 

وی افزود: شطرنج در حال حاضر روی ریل درستی قرار گرفته است و هر کسی به عنوان رئیس فدراسیون به این فدراسیون بیاید مشکلی نخواهد داشت و در ادامه به راحتی می تواند کار کند. من هم خدارا شکر می‌کنم که فضای شطرنج فضای خوبی است و اگر اجازه بدهند از شطرنج خواهم رفت. هرچند اجازه هم ندهند از آن ها خواهش می‌کنم که این اجازه را به من بدهند تا بروم. 

تآمینی در پایان درباره اینکه آیا استعفای خود را برای وزارت ورزش و جوانان ارسال کرده است یا خیر گفت: استعفای خودم را به صورت کتبی به وزارت ورزش و جوانان ارسال نکردم چرا که اول باید از بزرگان شطرنج و همکارانم در استان ها اجازه بگیرم تا این کار را انجام دهم. شاید به دلیل مسابقات پیش رو مخالفت کنند اما در پایان سال دیگر باید اجازه دهند من بروم. چون به هیچ وجه دیگر در شطرنج نخواهم ماند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار