بازدید 3612

تورم نزدیک به ۱۰۰ درصدی در آرژانتین

دولت آرژانتین اعلام کرد نرخ تورم در این کشور تقریباً به ۱۰۰ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۱۶۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱ 19 February 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، افرادی که پس‌انداز دارند، از افزایش قیمت‌ها در این کشور، که به نوعی پرسرعت‌ترین افزایش قیمت‌ها در جهان است، احساس رنج می‌کنند و به کارگران نیز فشار وارد می‌شود زیرا مخارج آن‌ها از حقوق‌هایشان پیشی می‌گیرد.

در این کشور آمریکای جنوبی، که سال‌ها با حرکت تسلسلی قیمت‌ها دست و پنجه نرم کرده است، نرخ تورم ماهانه در ژانویه (دی، بهمن) مطابق با پیش‌بینی‌ها به ۶ درصد رسید. این رقم به ۹۸.۸ درصد در سال رسید که بالاترین رقم از زمان تورم حاد در دهه ۱۹۹۰ میلادی بود.

گیزلا سالوزو (Gisella Saluzzo)، ۳۰ ساله، پزشک ساکن بوئنوس‌آیرس، مجبور به صرفه‌جویی شده است. او به رویترز گفت: حقیقت این است که من بدون پس‌انداز زندگی می‌کنم. به بازار می‌روم و به دنبال قیمت‌های ارزان هستم. ما به دنبال جایی هستیم که گوشت و سبزیجات در آنجا ارزان‌تر باشد؛ ضمن اینکه حواسمان به تبلیغات اینترنتی هم هست تا بتوانیم از پس شرایط بربیاییم.

تورم افسارگسیخته، ضربه سنگینی به اقتصاد آرژانتین وارد و بانک مرکزی این کشور را مجبور کرده است نرخ بهره را به ۷۵ درصد افزایش دهد.

برایان مولیان (Brian Muliane)، ۳۳ ساله و متخصص کایروپرکتیک، گفت کسب‌وکارش میان تورم و مالیات، برای بقا دست‌وپا می‌زند.

سال ۲۰۲۲ میلادی با تورم ۹۵ درصدی به پایان رسید. ممکن است تورم با وجود اقدامات دولت برای مبارزه با آن، همچنان در سال جاری شتاب بگیرد. عده زیادی از مردم مجبور شده‌اند عادات خرید خود را تغییر دهند و به خرید کالاهای ضروری بسنده کنند.

آندره‌آ مِندوزا (Andrea Mendoza)، معلم ۵۰ساله، به رویترز گفت: باورم نمی‌شود که قیمت بعضی کالاها تا این حد افزایش پیدا کرده باشد. بعضی کالاها را نمی‌خرم، عادت‌هایم را در خریدکردن تغییر می‌دهم یا کالاهایی را می‌خرم که تخفیف خورده‌ باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۵
یعنی دلداری دارید میدید؟
یا اینکه دارید میگید کمربند هارو سفت ببندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
اینا میگردن بدبخت ترین کشورها و آدمها رو زیر ذره بین میذارن برای مردم بینوای ایران تا بگن ناراحت نباشید وضع ما خوب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
هردوانه
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
هر دو
کاری به عده ای که مثل کبک عمل میکنند و اتفاقها و اعتصاب ها و تظاهرات در غرب رو نمی‌بینند نداریم حتا استاد دانشگاهی که میگه رشد اقتصادی از کره جنوبی میگذرد .وقتی در انگلیس و آمریکا و آلمان و... تورم باعث تظاهرات مردم شده ، دیر یا زود محصولات و تولیدات اونا با تورم و قیمت های جدید به ایران هم خواهد رسید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
دلار تا شهریور 70
اگر در ایران هم آمار تورم درست محاسبه شود کمتر از 100 نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
برو رو 300 درصد
اگه مسولین تورم واقعی را اعلام کنند تورم در ایران بیش از 100 درصد است
هر جایی یه آرژانتین داره....
زیمباوه آرزانتین افریقا ....
ایران آرژانتین آسیا...
راستی از گوشت 509 هزارتومانی چخبر؟
دقیقا دارن خبر درمانی میکنن که از ما بدتر هم هست برین خداروشکر کنین....... که تورم ما 100 نیست ...... فقط یه تفاوت داره آمار تورمی که اونا اعلام میکنن با چیزی که تو کشور ما اعلام میشه ، خیلی فرق داره مردم تورم بیش 100 درصد رو دارن می بینن ولی تورم اعلامی میگه 41 درصد ( تورم واقعی در ایران بیش از 100 درصد شده ) در ثانی چرا نمیگین ما چند ساله درگیر تورم هستیم و اثر مرکب رو در تورم نمی بینین الان اون اثر مرکب داره مردم رو آزار میده و افزایش قیمتها بیشتر از هرچیزی به چشم میاد و ثالثا حقوق ها اصلا متناسب با تورم افزایش نیافته و توان خرید قشر حقوق بگیر چه کارگر و کارمند به کمتر از 1/3 قدرت خرید 5 سال پیش رسیده حالا بگین تورم آرژانتین 100 در صد شده ! درست مقایسه کنید و در همه ابعاد و در آخر تدبیر کنید برای حل مشکلات بجای انتشار اخبار این چنینی چون اون مردم هم قطعا به علت ضعف های اقتصادی ناشی از سیاست های غلط نظام و دولت حاکمشون درگیر این تورم سنگین شدن دلیلی نمیشه که مشکلات داخل رو توجیح کنید.
از کشور هایی که تورم زیر 5 درصد دارند هم بنویسید
اینکه برای ما خاطره است.
میشه به جای تورم آرژانتین تحلیل کارشناسی و مستدل از وضعیت تورم و حقوق کارگران و کارمندان کشور خودمون بنویسید.
مسئولان در کاخ در حال استراحت و ملت در کوخ در حال سگدو زدن! حالا تورم آرژانتین 100 درصد باشه یا 1000 درصد فرقی نمیکند.
بااین همه منابع تورم 100درصدی اگه نفت وگاز واین همه معدن نبود تورم ایران بالای 1000درصد بود مدیران کشور خداقوت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل