بازدید 3942

چرا تتر استیبل کوین بازار است؟

استیبل کوین‌ها به مدت زمان زیادی است که در بازار ارز‌های دیجیتال حضور دارند و در حال حاضر از جمله محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین رمزارز‌ها به شمار ‌می‌روند. ده‌ها استیبل کوین مختلف در بازار عرضه شده است که هرکدام به نحو مختلفی فعالیت می‌کنند و ویژگی‌های خود را دارند، به همین دلیل مهم است با انواع آن‌ها آشنا باشید و بدانید که کدام استیبل کوین می‌تواند انتخابی مطمئن برای شما باشد.
کد خبر: ۱۱۶۳۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲ 09 February 2023

چرا تتر استیبل کوین بازار است؟

با اندکی جستجو، متوجه می‌شوید که تقریباً در تمامی مقاله‌ها و مطالب آموزشی، تتر (USDT) را به عنوان یک استیبل کوین معتبر و پر طرفدار بازار در هر صرافی ارز دیجیتال معرفی می‌کنند. اما دلیل این موضوع چیست و چگونه تتر موفق شده است تا به عنوان یک استیبل کوین پر طرفدار بازار تا به امروز به فعالیت خود ادامه دهد؟

استیبل کوین چیست؟ آشنایی با انواع استیبل کوین‌ها

قبل از هرچیز مهم است اندکی با استیبل کوین‌ها آشنا شویم. استیبل کوین‌ها ارز‌های دیجیتالی هستند که همواره قیمت خود را به نسبت 1 به 1 با یک ارز فیات و یا دارایی ارزشمند مانند طلا حفظ می‌کنند. در حالی که ارز‌های دیجیتال با نوسانات قیمتی خود محبوب شده‌اند و فرصت‌های فراوانی را برای کسب سود در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داده‌اند، اما در هنگام انجام معاملات و یا پرداخت هزینه خدمات این نوسانات قیمتی می‌تواند مشکلات زیادی را برای دارندگان خود ایجاد کند.

علاوه بر آن، نوسانات قیمتی همواره صعودی نیست و ممکن است در بازار‌های نزولی ارزش سرمایه افراد کاهش پیدا کند، در این زمان‌ها استیبل کوین‌ها این امکان را به تریدر‌ها و سرمایه‌گذاران می‌دهند تا با تبدیل ارز‌های دیجیتال خود به استیبل کوین، از ارزش دارایی‌ها و ماهیت ارز دیجیتالی آن‌ها محافظت کنند و با حذف نیاز به تبدیل ارز دیجیتال به پول فیات، در هزینه‌ها و زمان سرمایه‌گذاران صرفه‌جویی می‌کنند.

استیبل کوین‌ها همچنین محاسبه هزینه‌های خدمات و پرداخت را می‌توانند به فرآیندی ساده‌تر تبدیل کنند.

استیبل کوین‌ها امروزه در انواع مختلفی عرضه شده‌اند و به صورت کلی به دو دسته متمرکز و غیرمتمرکز تقسیم می‌شوند که هرکدام زیرمجموعه‌های خود را دارند.

استیبل کوین‌های با پشتوانه فیات و کالا به عنوان استیبل کوین‌های متمرکز شناخته شده‌اند که ثبات قیمت این استیبل کوین‌ها معمولاً توسط ذخایر و موجودی شرکتی متمرکز پشتیبانی می‌شوند. تتر از جمله این استیبل کوین‌ها به شمار می‌رود.

این استیبل کوین‌ها با توجه به شفافیتی که ارائه می‌دهند از جمله محبوب‌ترین‌های بازار هستند و با توجه به ذخایری که دارند، کنترل نوسانات قیمتی در آن‌ها چندان پیچیده نیست.

در سمت مقابل، استیبل کوین‌های غیرمتمرکز وجود دارند که همانند اکثر ارز‌های دیجیتال، توسط شرکت و سازمان متمرکزی کنترل نمی‌شوند. دو نوع محبوب این استیبل کوین‌ها، استیبل کوین‌ها با پشتوانه ارز دیجیتال و استیبل کوین‌های الگوریتمی نام دارند.

البته خرید استیبل کوین ها شاید سود زیادی به همراه نداشته باشد. برای راهنمای خرید ارزهای دیجیتال، ما یک محتوای دیگر با عنوان پیرمردهای بازار در اختیار شما قرار داده‌ایم.

چرا تتر استیبل کوین بازار است؟

استیبل کوین‌های با پشتوانه ارز دیجیتال معمولاً توکن بومی خود را دارند که با مدیریت عرضه، قیمت استیبل کوین خود را حفظ می‌کنند. استیبل کوین‌های الگوریتمی نیز با کمک فناوری بلاک چین و بدون نیاز به ذخایر ارز دیجیتال و یا فیات، می‌توانند ثبات قیمتی را حفظ کنند.

همانطور که متوجه شده‌اید در بازار استیبل کوین‌ها تنوع بالایی وجود دارد؛ پس تتر چه مزایایی ارائه می‌دهد که همچنان با گذشت سال‌ها به عنوان استیبل کوین برتر بازار از آن یاد می‌شود؟

دلایل موفقیت تتر چیست؟

موفقیت و محبوبیت در بازار ارز دیجیتال اتفاقی نیست و تتر نیز ویژگی‌ها و مزایایی دارد که جایگاه برتر آن را تا به امروز حفظ کرده است. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت تتر، قدمت آن است. تتر در سال 2014 عرضه شد و از اولین استیبل کوین‌های بازار به شمار می‌رود. تتر ثبات قیمتی را در اختیار سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال قرار داده بود و با توجه به مزایای گفته شده در این مقاله، واضح است که چرا به صورت گسترده مورد استفاده قرار گرفت.

هرچه بازار ارز دیجیتال بزرگ‌تر و گسترده‌تر می‌شد، تتر نیز به صورت گسترده‌تری مورد استفاده قرار می‌گرفت و به یک ارز دیجیتال محبوب در بین تریدر‌ها و سرمایه‌گذاران کوتاه و بلندمدت ارز دیجیتال تبدیل شد.

علاوه بر آن، تتر توسط شرکت تتر عرضه و پشتیبانی شده است و به آن ماهیتی متمرکز داده است. در حالی که ماهیت متمرکز برای بسیاری از ارز‌های دیجیتال یک نقطه منفی به شمار می‌رود، اما برای استیبل کوینی مانند تتر این یک نکته مثبت است و خیال سرمایه‌گذاران آن را نسبت به کنترل نوسانات قیمتی راحت می‌کند.

تتر در سال 2019 ادعا کرد که استیبل کوین‌ها توسط ذخایری شامل ارز‌های فیات و معادل‌های نقدی پشتیبانی می‌شود. امروزه تتر بیان می‌کند که همه توکن‌های تتر با یک ارز فیات به نسبت 1 به 1 پشتیبانی می‌شوند و تمام موجودی، توسط ذخایر شرکت تتر به صورت 100 درصد پشتیبانی شده‌اند.

در حالی که نسبت به این ذخایر و شفافیت تتر شک و شبهاتی وجود دارد، اما تتر طی سالیان گذشته از بحران‌های مختلفی عبور کرده است و همواره این شرکت موفق شده است تا قیمت USDT را ثابت نگه دارد. به عنوان مثال، اخیراً پس از سقوط استیبل کوین‌های شبکه ترا یک جو منفی پیرامون استیبل کوین‌های ارز دیجیتالی ایجاد شد و شاهد نوسانات قیمتی بسیاری از استیبل کوین‌های مطرح و محبوب بازار بودیم. تتر در این دوران پرنوسان نیز موفق شد تا با موفقیت از دارایی‌های کاربران محافظت کند و قیمت 1 دلاری خود را حفظ کند.

این ثبات قیمتی طولانی مدت و پشتیبانی قدرتمند شرکت تتر از این ارز دیجیتال، از جمله دیگر دلایل مهم محبوبیت و شناخته شدن USDT به عنوان استیبل کوین مطمئن بازار به شمار می‌رود.

چرا تتر استیبل کوین بازار است؟

تتر تنها انتخاب نیست

در حالی که تتر یک استیبل کوین معتبر و انتخابی مطمئن برای هر خریدار استیبل کوین به شمار می‌رود، اما تنها استیبل کوین بازار نیست و هم اکنون استیبل کوین‌های معتبر و شناخته شده دیگری مانند بایننس یو اس دی نیز در بازار عرضه شده‌اند که می‌توانند با توجه به نیاز‌های شما انتخاب بهتری نسبت به تتر باشند. اما به هر حال خرید تتر بسیار پرطرفدارتر از سایر استیبل کوین‌ها است.

مهم است در هنگام خرید و فروش استیبل کوین همانند دیگر ارز‌های دیجیتال تحقیقات خود را انجام دهید و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

سلب مسئولیت: این محتوا تبلیغاتی است و تحریریه تابناک مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد. معامله در بازارهای مالی ریسک بالایی دارد و ممکن است برای همه‌ی افراد مناسب نباشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست