بازدید 2483
۲

گفت‌وگوی تلفنی بایدن با اردوغان

خبرگزاری آناتولی شامگاه دوشنبه از گفتگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا با همتای ترکیه ای خود درپی زلزله شدید در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۷ 07 February 2023

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری آناتولی شامگاه دوشنبه از گفتگوی تلفنی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پی زلزله شدید بامداد دوشنبه در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، بایدن در این گفتگوی تلفنی جان باختن شماری از شهروندان ترکیه‌ای در این زلزله را تسلیت گفت و برای مجروحان آرزوی بهبودی کرد.

این در حالی است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه در واکنشی دیرهنگام به زلزله شدید در سوریه و ترکیه ادعا کرد: از تلفات جانی و ویرانی‌های ناشی از زمین لرزه در ترکیه و سوریه بسیار متأسفم!

رئیس جمهور آمریکا در این خصوص مدعی شد: به تیم خود دستور داده ام تا با هماهنگی ترکیه به نظارت دقیق بر اوضاع ادامه داده و هرگونه کمک مورد نیاز را ارائه دهند!

گفتنی است در جریان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوارها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشورهای مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
این علامت تعجب ها چیه نویسنده گذاشته؟ انسانیت به خرج دادند و گفتند کمک ارسال میکنیم. شما با همه دنیا دعوا دارید و قهرید همه که اینطور نیستند
نميدونم كجاي اين علامت تعجب لازم داره، چرا نمي تونيد عادي باشيد مثل بقيه مردم دنيا؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل